02 January, 2010

ေနရၪၨရာမွတ္တမ္း(၇)

မဟာေဗာဓိလမ္း



(၁)


ဆယ္ႏွစ္ေျမာက္ႏွစ္ပတ္လည္အစည္းအေ၀းၾကီး

ဒုတိယေန႕ဟာ မဟာေဗာဓီေစတီေတာ္ကို

ဦးခိုက္ပူေဇာ္ျခင္းနဲ႕ ေအာင္ျမင္စြာ ၿပံဳးဆံုးခဲ့ပါၿပီ။


အဖြဲ႕၀င္ရဟန္းေတာ္ေတြ မနက္ျဖန္ သို႕မဟုတ္ တစ္ပတ္ အတြင္းခြဲခြာၾကရေတာ့မွာမို႔ စကားလက္ဆံုေျပာမကုန္ေအာင္ ေႏြးေထြးေနၾကေတာ့တာပါ။ အနာဂတ္ ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕သာသနာ့ အခင္းအက်င္းမွာ ဒီလိုပဲ ဂိုဏ္းဂဏမကြဲ ဆက္လက္ညီညြတ္ၾကဖို႔သာ ဆုေတာင္းမိေတာ့တယ္။

ပဋိပတ္အမည္ခံ ဂိုဏ္းဆရာေတြနဲ႔ ဓမၼကထိကလက္သစ္ေတြရဲ႕ လက္ျဖစ္တရားေတြအတြက္
အယူလည္းလြဲလူလည္းမြဲ ျဖစ္ေနရရွာတဲ့ ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕ ယြင္းပ်က္ေနတဲ့ အကြင္းအကြက္ေတြမွာ ျပန္လည္ေနရာယူဦးေဆာင္မႈေတြ အတူလက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကရဦးမွာပါ။ “ကမၻာ့သာသနာျပဳဖို႕ထက္ ျမန္မာ့သာသနာမပ်က္ဖို႕ပဲလုပ္စမ္းပါဦးကြာ” ဆိုတဲ့ ရြာဦးေက်ာင္းဘုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ၾသ၀ါဒစကား နားထဲမွာထင္းထင္းၾကီးၾကားခဲ့မိေပါ့။

(၂)


အဲဒီေန႕ညေန ၇း၀၀ မွာေတာ့ ပညာေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀းကို အဖြဲ႔ရံုးခန္းမွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ဗဟုိဥကၠ႒အရွင္ပညာသာမိကဒီလိုအဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္

“အဖြဲၾကီးျဖစ္တည္ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္သို႕ တိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သလို အဖြဲ႕ၾကီးအတြက္ လိုအပ္တဲ့အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ားလည္း ျပည့္စံုသေလာက္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အဖြဲ႕၀င္ရဟန္းေတာ္မ်ားေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့ ပညာေရးက႑ကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကဖို႔နဲ႔ အဖြဲ႕ကိုယ္စားျပဳရဟန္းေတာ္မ်ား ႏိုင္ငံတကာစင္ျမင့္ေပၚသို႕ တက္ေရာက္ႏိုင္ေရးအားေပးၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္၊



အနာဂတ္ကာလမွာ အဖြဲ႕ၾကီးရဲ႕ ပညာဂုဏ္ေရာင္ကို ထြန္းလင္းေျပာင္ေစမယ့္အရည္ အေသြးျပည့္အဖြဲ႕၀င္ရဟန္းေတာ္မ်ားေပၚထြက္လာတာနဲ႕အမွ် ျပည္တြင္းျပည္ပဗုဒၶသာသနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္၊ယခင္က ပညာေရးေကာ္မတီမ်ားဖြဲ႕ စည္းခဲ့ဖူးေပမယ့္ ယာယီမွ်သာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အဖြဲ႕၀င္ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ေရရွည္မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။



ယခုအခါ ပညာေရးေကာ္မတီကို အသစ္ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ပညာေရးက႑ကို တိုးျမွင့္ေဆာင္ျမွင့္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕၀င္ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႕ ဘာသႏၱရစာေပမ်ားအပါအ၀င္ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္တစ္ပါးမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့အရည္အေသြးမ်ားျပည့္စံုေစေရးအတြက္ အရွင္ဘုရာမ်ားရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳဗဟုသုတနဲ႕ အၾကံၪာဏ္မ်ားကို ပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးတင္ျပေပးေတာ္မူၾကပါဘုရား”



(၃)


ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါေပတယ္။

ပညာေရးလိုအပ္ခ်က္ျဖည့္ဆည္းမႈနဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာက ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕သာသနာမွာ အမွန္တကယ္လိုအပ္တယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သိေနၾကေပမယ့္ ဘယ္က စေျပာင္းရမွန္းမသိျဖစ္ေနသလို မ်ိဳးဆက္ကြာဟခ်က္ကိုလည္း ေစ့စပ္မရျဖစ္ေနရတာပါ။



ပရိယတၱိသမားေတြ ေသြးေအးၿပီး ေႏွးေကြးေနၾကတာနဲ႕ ၀ါဒအသစ္သမားေတြ လက္ဦးမႈရယူကုန္ၾကတာပါ။ သင္ယူသင့္တဲ့ သင္ရိုးညႊန္တမ္းေတြ မေရးဆြဲႏိုင္ရတာနဲ႕ ရွင္ငယ္ရဟန္းငယ္ေလးေတြ အအေလးေတြ တစ္ေန႕တစ္ျခားျဖစ္လာရတာ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ေလာကီလည္းမမွီ ေလာကုတ္လည္း မေပါက္ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္နဲ႕ ေနာက္ေကာက္ က်ရေတာ့တာပါ။



“ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့ ကိုရင္ေလးေတြကလည္း ဘုရားခမည္းေတာ္မယ္ေတာ္ေတာင္ မသိဘူး” လို႕ ရင္းႏွီးတဲ့ ဒကာၾကီးတစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္ဖူးတာကို စိတ္မသက္မသာ နားေထာင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေျပာရင္ယံုမယ္မထင္ဘူး၊ ကိုရင္ေလးေတြရဲ႕ သင္ခန္းစာမွာ ဗုဒၶ၀င္မပါရွာဘူး။ သူတို႕ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ျမန္မာစာျပဌာန္းလို႕ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ခုႏွစ္ေန႔ ဘုရားရွိခုိးသင္ခဲ့ရလို႕ ဗုဒၶ၀င္နဲ႕ ရင္းႏွီးခဲ့ရေသးရဲ႕။ ကိုယ္တိုင္လည္း စာဖတ္၀ါသနာပါလို႕ လက္လွမ္းမီရာ ဆြဲဖတ္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္သင္ရိုးညႊန္တမ္းဆြဲခဲ့ရပါတယ္။

အျမင္မက်ယ္ေျပာတဲ့ဆရာနဲ႕ေတြ႕လို႕ေတာ့ နာၿပီ။ ပါဠိစာလံုးမပါတဲ့စာမဖတ္ရ ဆိုသဟာမိ်ဳးပ။



တကယ္ပါဠ္ိသင္ေတာ့လည္း ပါဠိမသင္ဘဲ သဒၵါပဲ သင္ၾကေလေတာ့ သဒတ္လည္း မတာ စပ္လည္း မတာ။ သဒၵါမတတ္ စာမတတ္ျဖစ္ရရွာေတာ့တာ။ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ဒီလိုပဲ တတ္ခဲ့တာပဲလို႕ ရမ္းအုပ္ၾကေသး။ အေ၀းၾကီးမဟုတ္ဘူး၊ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ တစ္ဘ၀သာသနာကိုပဲ ၾကည့္၊ ႏွပ္တရႈ႕ံရႈံ႕ပထမျပန္၀င္ေျဖမယ့္ကိုရင္ေလးက ပါဠိေတာ္စာအုပ္ၾကီးကိုကိုင္လို႕၊ ျမန္မာစာကိုလည္း ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္တိုင္ ၾကီးၾကပ္သင္ေပးလို႕။ ေရွးဆရာေတာ္ေတြနည္းက ေရးကူးနည္းေလး နည္းနည္းေျပာျပၿပီး ေရကန္ထဲ ကန္ခ်တဲ့နည္းကိုး။ ကူးေပေရာ။ ကူးရင္းနဲ႕မွ နည္းေတြခ်ဲ႕ထြင္ေျပာျပသြားတာမ်ိဳးကလား။


ႏိုင္ငံျခားဘာသာစကားနဲ႕ ေလာကီစာေပသင္ေတာ့လည္း လူထြက္မွာ စိုးျပန္သတဲ့ လုပ္ျပန္ေရာ။

မေပ်ာ္လို႕ထြက္တာ သာသနာအတြက္ ေအးတာပဲေလ။ သဒၶါရဟန္းေတြခ်ည္းက်န္ေတာ့ သာသနာပိုသန္႕သြားတာပ။ ထြက္ခ်င္တဲလူေတြကေတာ့ ထြက္မွာပဲ။ ဘုိးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ကဆိုရင္ သာသနာပိုင္ေတာင္ လူထြက္ေသးတာကလား၊



(၄)


တကယ္က လူထြက္ထြက္ မထြက္ထြက္ သာသနာအတြက္ေရာ ႏိုင္ငံအတြက္ပါ အသံုး၀င္မယ့္ပညာရပ္ေတြ သာသနာ၀န္ထမ္းေတြသင္ယူထိုက္ေၾကာင္း အရွင္အာဒိစၥ၀ံသတို႕ကအစ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသတို႕အလယ္ ယေန႕ေခတ္မ်ိဳးဆက္ရဟန္းေတြအဆံုး အကုန္လံုးနားလည္ေနၾကၿပီ။



တကယ္ပါ ေခတ္ပညာကို သူတကာေတြ ကန္႕ကြက္တဲ့ၾကားထဲက ရြံရြံ႕ခြ်န္ခြ်န္ သင္ယူခဲ့ၿပီး လူ႕ဘ၀ကို ကူးေျပာင္းသြားတဲ့ ဆရာၾကီးဦးေအာင္ျမတ္ထြဋ္ကို ဆံုးရႈံးခဲ့ၾကပါသလား။ ပါဠိဆရာၾကီး ေဒါက္တာလင္း၊ လယ္တီပ႑္ိတဦးေမာင္ၾကီး၊ ဆရာၾကီးပါရဂူ။ ဓမၼာစရိယဦးေဌးလိႈင္၊ ဦးေရႊေအာင္၊ နည္းသစ္အဂၤလိပ္စာဦးေသာင္းလြင္စတဲ့ လူျပန္ေတာ္ပညာရွင္မ်ားစြာကို သာသနာေတာ္ကေရာ ႏိုင္ငံကပါ ဆံုးရႈံးခဲ့ၾကပါသလား။



ကမၻာ့ပါဠိပညာရွင္မ်ားအလယ္မွာ လယ္တီဒီပနီေတြနဲ႕ အတူတြဲဘက္လူသိမ်ားတဲ့ မစိုးရိမ္ပထမေက်ာ္အရွင္ၪာဏဟာ ရဟန္းဘ၀နဲ႕ သာသနာမွာ ေခါင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာျခားစကားသင္ရေကာင္းလားဆိုၿပီး ဆြမ္းမေလာင္းလွဴရလို႔ အရင္းအျခာရဟန္းဒကာကေတာင္သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္မဆုတ္ဘဲ ယံုၾကည္ရာလမ္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ အရွင္ေသ႒ိလကို ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကန္႕ကြက္ခဲ့တဲ့သူေတြကိုယ္တိုင္ကပဲ ကမၻာ့သာသနာျပဳၾကီးရယ္လို႕ သဲသဲလႈပ္ၾကျပန္ပါေရာ။



ေထရ၀ါဒႏိုင္ငံတစ္ခုက မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ” မင္းတို႕ႏိုင္ငံက ဓမၼာစရိယရဟန္းေတာ္တစ္ပါး တကယ္လို႕ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ေမြ႕လို႕ လူ႔ေဘာင္ကို ကူးေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းျဖစ္ေစ အျခားကုမၸဏီစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာျဖစ္ေစ အလုပ္လုပ္ခြင့္ရပါသလား” တဲ့။ ေလာကီဘြဲ႕တစ္ဘြဲ႕ကိုသာ တြဲဖက္ၿပီးရေအာင္လုပ္မထားရင္ ဓမၼာစရိယဆိုတာ ေရးတတ္ဖတ္တတ္ထက္ မပိုဘူးလို႕ ေျပာျပလိုက္တဲ့အခါမွာ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္က အံၾသ၀မ္းနည္းျဖစ္ဟန္ပါ။ “ မင္းတို႕နိုင္ငံအတြက္ အသိပညာရွင္တစ္ေယာက္ဆံုးရံႈးသြားတာပါလား”တဲ့။ ေၾသာ္သူတို႕ကား ျမင္တတ္ပါေပစြ။



ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူကေတာ့ ထင္ပါတယ္။ “ဒို႔ေခတ္ကို ေရာက္ရမည္မလဲြပါ” ဂါထာကို ရြတ္လက္စ မပ်က္ဆက္ရြတ္ရင္း ပညာေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀းထဲျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

နည္းနည္းေတာ့ ေျပာၾကဦး။
ပ်င္းတယ္။