17 September, 2010

ဧကစာသစ္ပင္

(၁)
ဗာရာဏသီမုတ္သုန္အနံ႕ကို ရၿပီ၊ သူ႕အခန္းေလး၏ မွန္ျပတင္းတံခါးခ်ပ္မ်ားကို မိုးစက္တို႕ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ထိမွန္ေနၾကသည္။ နာရီႏႈိးစက္မက်မီ သူႏိုးထလာသည္။ စက္တင္ဘာလမွ စတင္ကာ မိဂဒါ၀ုန္ေန႕ရက္မ်ား ေအးခ်မ္းေတာ့မည္ကို ၾကည္ႏူးသြားသည္။ ရွည္လ်ားေသာ မဇၥ်ိမေႏြရက္မ်ားႏွင့္ လမ္းခြဲလိုက္ၿပီ။

သူ႕သီတင္းသံုးေဖာ္ရဟန္းမ်ားကေတာ့ ဆက္လက္ ဘ၀င္က်ေနၾကဆဲ...။ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားက ပါရဂူဘြဲ႕ အတြက္ က်မ္းတင္ရန္ နီးကပ္လာၿပီမို႕ ညေရးညတာမ်ားကို အားကိုးတၾကီးတြယ္ဖက္လာၾကသည္။ သို႕ႏွင့္ နံနက္ခင္း အိပ္ရာထခ်ိန္ကို ေနာက္ဆုတ္ ေလ့ရွိၾကသည္။

သူကေတာ့ စာသင္ခန္းမ်ားဆီ အခ်ိန္မီ ေရာက္ဖို႕အတြက္ အိပ္စက္ခ်ိန္မ်ားကို ကန္႕သတ္ေနရသည္။ ေမာဟကို ခပ္ပါးပါးႏွိပ္ကြပ္ေနရသည္။ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ ေခါင္းေခါက္သံ တခြပ္ခြပ္ၾကားမွပင္ တေမွးေလာက္ရေအာင္ ငိုက္လိုက္ဦးမည္။ ခုေတာ့ ကိုယ္ေရြးတဲ့လမ္းပဲ ေလွ်ာက္.... ေလွ်ာက္ ...ဆက္ေလွ်ာက္....။

ဆယ္ေပသာသာ အခန္းေလးထဲတြင္ ရဟန္းေတာ္သံုးပါး စုၿပံဳတိုးေ၀ွ႕ က်ိန္းစက္ရျခင္းက ေႏြးေထြးမႈတစ္ခု ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားက အခန္းတစ္ခန္း သတ္သတ္ငွါးထားေသာ္လည္း သူ႕အခန္းေလးထဲမွာ ၾကပ္ညပ္စြာ ေနရသည့္အရသာကို ခံုမင္ေနၾကသည္။ သူသည္လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္....။ လြတ္ေျမာက္မႈကို ရွာေနခိုက္ ဧကစာရီအက်င့္က ေအးခ်မ္းၾကည္ ေမြ႕ဖြယ္ေကာင္းေသာ္လည္း ပညာရွာေဖြခိုက္ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ေဖာ္ရွိျခင္းက တန္ဖိုးတစ္ခုျဖစ္ျပန္သည္။ (အိုက္စပ္ပူေလာင္ေသာ မဇၥ်ိမေႏြရက္မ်ားကို စာအုပ္မ်ားကို ဖြရင္း၊ စာအုပ္မ်ားအေၾကာင္း မုဒိတာပြားရင္း ကုန္ဆံုးေစခဲ့ၾကသည္။ သူက မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ား ေရႊျပည္ၾကီးမွ တခုတ္တရ မွာယူထားေသာ စာအုပ္မ်ားကို ကပ္ရပ္ကာ ဖတ္မွတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။ )

အကယ္တႏၱဳ အထီးက်န္စြာ ျဖတ္သန္းရျခင္းကို သူက ႏွစ္ျခိဳက္မႈ မရွိျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဧကစာရီဘ၀ကို ျမတ္ႏိုးတတ္ေအာင္ မလြဲမေသြ က်င့္ရေပလိမ့္မည္။ (အဓိ႒ာန္သေဘာမပါသည့္ စကားလံုးအတြက္ အားမရျပန္ပါ။)

အစုအဖြဲ႕ကို စြန္႕ခြာ၍ အေဖာ္မမွီး တစ္ကိုယ္တည္း က်င့္သံုးျခင္းကို ဧကစာရီ၊ အစုအဖြဲ႕က စြန္႔ပစ္ခ်န္ထား တစ္ကိုယ္တည္းအေဖာ္မဲ့ရျခင္းကိုေတာ့ အထီးက်န္မႈ ဟု ဖြင့္ဆိုၾကေလသည္ပဲ။ တစ္ကိုယ္တည္း မေနဖူးေသးတာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ပရိယတၱိစာေပနယ္ဆိုသည္ကလည္း တစ္ကိုယ္တည္း ေနရသည္ မဟုတ္...။ ပညာမျပည့္စုံသည့္အခုိက္ ဆရာရွာေဖြရသည္။ ဆရာျဖစ္ျပန္ေတာ့လည္း တပည့္မ်ား အတြက္ ငဲ့ကြက္ရျပန္သည္။

ေအာ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ငဲ့ညွာေနျခင္းပါပဲ...။ လွည့္စားမႈ (၀ဥၥနာ)တရားမ်ားအေၾကာင္း မွတ္သားဖူးေလေတာ့ တစ္ခုခုႏွင့္ေတာ့ ၿငိေနမွာ ေသခ်ာလွသည္။ အေပါင္းအေဖၚမက္ျခင္း(သဂၤဏိကာရာမတာ) ကို ဖံုးကြယ္ရန္ တပည့္အေပါင္းကို ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း (ဂဏာႏုဂၢဟ ကရဏတာ) ျဖင့္ မိမိစိတ္ကို လွည့္စားဖန္တီးေလ့ရွိသည္ တဲ့။ အေျပာမက္ျခင္း (ဘႆာရာမတာ) ကိုေတာ့ တရားစကား ေျပာၾကားေနရသည္ကို ေပ်ာ္ေမြ႔ျခင္း (ဓမၼေဒသနာဘိရတိ) တံဆိပ္ေလး ကပ္ပစ္လိုက္သည္။ ဟုိေနရာပါ ဒီေနရာပါ လူရာ၀င္လိုသည့္ (ကမၼာရာမတာ)ကိုေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳတြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း(ပုညကမၼတာ) မ်က္ႏွာဖံုးေလး စြပ္ထားေလ့ရွိ တတ္ျပန္သည္ဆိုပဲ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစုအေ၀းထဲမွာ ေပါင္းရံုးေပ်ာ္ေမြ႕ခ်င္သည္က ပိုကဲေနတတ္သည္။ ရံုးစုစုရွိလွ်င္ တိုးတိုးေ၀ွ႕ေ၀ွ႕။ စာသင္ခန္းႏွင့္ တရားေဟာပလႅင္ေတြ႕လွ်င္လည္း ဂဏာမၿငိမ္တတ္။ တစ္ေန႕တစ္ေန႕ ေဆာင္ရြက္ရန္ စိတ္ကူးစာရြက္ေပၚက အခ်ိန္ဇယားမ်ားကလည္း ခပ္စိပ္စိပ္.။

(၂)

ဗုဒၶအရွင္ကိုယ္တိုင္သည္ပင္ ေနကၡမၼပါရမီအက်င့္ျမတ္ျဖင့္ ရိုးစင္းေျဖာင့္မတ္ေသာ ဧကစာရီေန႕ရက္မ်ားကို ေမြ႕ေလ်ာ္ေတာ္မူခဲ့ဖူးသည္။ ဥရုေ၀လေတာအုပ္ေလးထဲမွ ျမိဳ႕ျပသို႕ ျပန္၀င္လာေသာအခါ အရွင္ျမတ္သည္ ေရြ႕လ်ားရွင္သန္ေနေသာ ၾကာျဖဴပန္းတစ္ပြင့္ျဖစ္ေနသည္။ ရႊံ႕ႏြံထဲက ၾကာမ်ိဳးေစ့မ်ားကို ပြင့္ေစခဲ့သည္။ အရိယာၾကာျဖဴပန္းမ်ား ပြင့္ေသာ ေခတ္မ်ားစြာ၏ မုခ္ဦးကို အရွင္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။

အရွင္ျမတ္က တစ္ေနရာတည္းမွာ ေက်ာက္ခ်ရပ္နားေနေလ့ရွိသည့္ ေရေသအိုင္မဟုတ္။ အၿမဲတမ္းစီး ဆင္းေနသည့္ ဓမၼျမစ္တစ္စင္းျဖစ္ေနသည္။ ေကာသလ၊ မဂဓႏွင့္ ေကာသမၻီလို တိုင္းၾကီးျပည္ၾကီး ၿမိဳ႕ရြာၾကီးမ်ားတြင္ အရွင္ျမတ္အတြက္ ေက်ာင္းေတာ္၀ိဟာၾကီးမ်ား ခမ္းနားစြာ ရွိေနသည္။ အရွင္ျမတ္က သပိတ္တစ္လံုး သကၤန္းသံုးထည္ႏွင့္ အဇၥ်တၱဧကစာလမ္းကို ေလွ်ာက္ျပေနသည္။ ၿမိဳ႕ျပေရႊေရာင္ ေငြေရာင္ အေဆာင္အေယာင္ႏွင့္ ပရိသတ္အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားကို မခံုမင္...။ ခိုနားဖို႕ အရိပ္သာ ျဖစ္လိုသည္။ ကပ္ၿငိခြင့္ မေပး၊ သစ္ပင္သည္ ငွက္ကို မကပ္ၿငိ....။ ငွက္ကလည္း သစ္ပင္ကို ခိုလံႈရံုမွ်သာ....။ အထီးတည္းဧကစာသစ္ပင္တြင္ ကုေဋကုဋာငွက္မ်ား နားခိုသြားသည္။ သစၥာအသီးအပြင့္မ်ားကို စားကာ ျပန္ထြက္သြားသည္။ သစ္ပင္က သစ္ပင္....ငွက္က ငွက္.....။

အရွင္ျမတ္၏ အဂၢမဟာသာ၀က၊ မဟာသာ၀ကအဆူဆူတို႕သည္ အရွင္ျမတ္နည္းတူ ေမႊးျမေသာ ၾကာျဖဴ ပန္းမ်ားအျဖစ္ ရႊံႏြံႏွင့္ မၿငိကပ္၊ ၾကာျဖဴမ်ိဳးေစ့ပြားေနခဲ့ၾကသည္သာ ဖူးေတြ႕ရသည္။ တစ္ေနရာရာမွာ ေက်ာက္ခ်ၿငိကပ္သြားသည္ကို မမွတ္သားစဖူး....။ သာရိပုတၱ၊ ေမာဂၢလာနႏွင့္ မဟာကႆပ ေထရ္အရွင္တို႕ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္မသြားၾက....။ အဓိပတိမဟာနာယက၊ နာယကခ်ဳပ္၊ ပဓာနနာယကစေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးမသြားခဲ့ၾက....။ သပိတ္ေလးကို လြယ္.....သကၤန္းသံုးထည္ကို လႊမ္း သာသနာလမ္းေဖာက္ေနရေသာ အခါသမယေပပဲမို႕လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္........။



(၃)

ေခတ္အဆက္ဆက္လင္းလက္ခဲ့သည့္ (ပရိယတ္မကင္းေသာ) ပဋိပတ္၀န္ေဆာင္ ဧကစာေတာမွီဆရာ ေတာ္ၾကီးမ်ားအေၾကာင္း ဖတ္မွတ္ရသည့္အခါ အားက် ၾကည္ညိဳမႈ ျဖစ္ဖူးသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုဧကစာရီအက်င့္က လြယ္ကူဟန္ေတာ့မရွိပါ။ ဘုရားရွင္တို႕က်င့္သံုးေသာ ဧကစာမ်ိဳးကို က်င့္ႏိုင္လ်င္ေတာ့ ေတာႏွင့္ ၿမိဳ႕သည္ ကြာျခားေတာ့မည္မဟုတ္။

ယေန႕ေခတ္ ဧကစာက်င့္သံုးလိုၾကသည့္ သူေတာ္သူျမတ္တို႕အတြက္ ပရိသတ္ဆိုသည္က အႏၱရာယ္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထိုပရိသတ္ေၾကာင့္ပင္ ေလးစားထိုက္သည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးအခ်ိဳ႕ ဧကစာရီက်င့္ သံုးေတာ့မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ထြက္ခြာၿပီးသည့္တိုင္ ေတာရစခန္းမွ ၿမိဳ႕ျပသို႕ ျပန္၀င္ကပ္လာရသည္မ်ိဳး ၾကံဳဖူးၾကားဖူးသည္။ သို႕မဟုတ္ ဧကစာက်င့္သံုးေနထိုင္ရာ ေတာရစခန္းမ်ားသည္ပင္ ပညာျဖန္႕ျဖဴးရာ စာသင္တိုက္၊ သို႕မဟုတ္ ေယာဂီတို႕ တရံုးရံုးစုေ၀းရာ ရိပ္သာၾကီးမ်ားျဖစ္သြားၾကရျပန္သည္။

လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ၀ိညာဥ္နယ္ေျမဟု နာမည္ၾကီးသည့္ ဖုန္းဆိုးေတာေျမရိုင္းတစ္ခုဆီ လြတ္ေျမာက္ရာတရားရွာေဖြရန္ ထြက္ခြာသြားခဲ့ဖူးသည္။ သို႕ေသာ္ သိကၡာသံုးရပ္ဆြဲအားျမင့္မားသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ဧကစာရီက်င့္သံုးခြင့္ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရ၏။ သစ္ပင္ေကာင္းမိေတာ့ ငွက္တစ္ေသာင္းက ေရာက္လာၾကသည္။ အခက္အလက္ေတြ ေ၀ေ၀စိုစိုမို႕ ခိုခ်င္သူတို႕ မ်ားခဲ့သည္။ သို႕ႏွင့္ ဖုန္းဆိုးေတာေျမသည္ ပရိယတၱိစာေပ သင္ယူပို႕ခ်ရာ ၀ိဇၨာလယတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ ထိုသို႕ျဖင့္ လယ္တီေက်ာင္း တိုက္ၾကီးေပၚ လာသည္ဟု မွတ္သားခဲ့ရသည္။

သို႕ေသာ္ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးက ဘုရားရွင္ႏွင့္ သာ၀ကအရွင္ျမတ္တို႕၏ ဧကစာလမ္းကို လိုက္နာလိုသည့္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ခ်ရပ္နားမိသည့္ လယ္တီကို စြန္႕ခြာႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသည္။ ပရိသတ္ရႊံႏြံႏွင့္ ၿငိကပ္မႈမရွိေသာ ေရြ႕လ်ားေနသည့္ ၾကာျဖဴပန္းအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပန္လည္စိုက္ပ်ိဳးႏိုင္ခဲ့သည္။

(၄)

သူ႕အခန္းေလးမွ ထြက္ခြာခ်ိန္ နံနက္ ၇း၄၀... ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ႏွင့္ ဘီစကြတ္မုန္႕ႏွစ္ခုကို ခပ္သုတ္သုတ္ ေလြးခဲ့ရသည္။ စာသင္ခန္းထဲေရာက္ေတာ့ တပည့္မ်ား၏ “ တရွိ ေဒေလ့ ( မဂၤလာပါ)” ဟူေသာႏႈတ္ဆက္သံသည္ ႏွလံုးသားကို သိမ္းက်ံဳးယူငင္ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ သူသည္ သစ္ပင္တစ္ပင္ျဖစ္ရန္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား စိုက္ပ်ိဳးေနခဲ့သည္။ သူ႕အခက္အလက္မ်ား စိမ္းျမေ၀ဆာေနၿပီလား ...။ ခပ္ၾကဲၾကဲအရိပ္မ်ားကို သူျမင္ေနရဆဲျဖစ္သည္।

သူစဥ္းစားမိသည္က သစ္ပင္က သစ္ပင္ ....ငွက္က ငွက္ ပရိုဂရမ္ကို လက္မွတ္ထိုးႏိုင္ၿပီလား ဟူသည္ပင္.....။ “ ပါရဂူဘြဲ႕ရေတာ့မယ္ ။ ဘယ္မွာ ေနမလဲ ငါ့ရွင္” ဟူေသာ ေမးခြန္းထက္ “ ဘာလုပ္မွာလဲ” ဟူေသာ ေမးခြန္းကို ေျဖဆိုရသည္က ပို၍ သစ္ပင္တစ္ပင္ႏွင့္ တူေပမည္။

အင္း လြယ္ေတာ့မလြယ္မွန္းသိသား...။ ဧကစာသစ္ပင္မ်ားဆီ ေငးေနမိေသးေတာ့သည္။

ဓမၼဂဂၤါ
၁၇-၉-၂၀၁၀







No comments: