17 June, 2011

ဗုဒၶဟူးေန႕မွ မိုင္ငါးရာအလြန္

(၁)

နကၡတ္အမည္မသိ ၾကာသပေတးေန႕တစ္ေန႕တြင္ သီဟပူရသို႕ သူေရာက္လာခဲ့သည္။ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္၏ အခန္းတြင္ သူဖတ္ခ်င္ေနေသာ စာအုပ္မ်ားရွိေနခဲ့သည္မွာ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ ဆယ္စုႏွစ္ခုနီးပါး ကင္းကြာခဲ့သည့္တိုင္ မွတ္သိစိတ္တြင္ စြဲထင္ေနဆဲ စာအုပ္ေဟာင္းေလးတစ္အုပ္ကို သူ ေကာက္ကိုင္မိသည္။

ပိုင္စိုးေ၀၏ ဗုဒၶဟူးေန႕မွ မိုင္ငါးရာ..၀တၳဳတိုမ်ား...

အျခားေသာ ၀တၳဳမ်ားထက္ သူ မၾကာခဏ သတိတရရွိေလတိုင္း တခုတ္ရျပန္လည္ဖတ္ခ်င္ေနသည့္
၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကို သူ ရွာေဖြလိုက္ပါသည္..။ ဦးေသာဘိတႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္..။ နိဂံုးမွ သူ စဖတ္လိုက္သည္။

'' ဦးဇင္းဘုရား ရင္းႏွီးခင္မင္မႈနဲ႕႔ျဖစ္ေစ၊ တာ၀န္၀တၱရားေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ေလာင္းလွဴလိုက္ရတဲ့ ဆြမ္းဟာ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္မႈမရွိတဲ့ အဆိပ္အေတာက္တစ္ခုပဲလို႕ ဦးဇင္းခံစားရသလို အစစ္အမွန္ၾကိဳးစားမႈနဲ႕ မဟုတ္ဘဲ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၾသဇာအရွိန္အ၀ါေၾကာင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္ အသံုးျပဳလိုက္ရတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ဟာလည္း တပည့္ေတာ္ ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးတဲ့ စာေပအႏုပညာဘ၀ကို အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစတယ္လို႕ သိကၡာတရားကို ထိခိုက္ေစတယ္လို႕ တပည့္ေတာ္ယံုၾကည္တဲ့ အတြက္...''။

ပိုင္စိုးေ၀က ဦးေသာဘိတသို႕ လိပ္မူထားေသာ ေပးစာတစ္ေစာင္ျဖင့္ ၀တၳဳကို အဆံုးသတ္ထားသည္။ သူ႕ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လံုး ထိုေပးစာေလးတစ္ေစာင္၏ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္၊ ေအာ္ ဦးေသာဘိတ ဦးေသာဘိတ။

(၂)

တကၠသိုလ္စာေပးစာယူတက္ေနခ်င္ေနသည့္ ကိုကံလွႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပရွိ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ားတြင္ စာေပသင္ယူလိုသည့္ ရဟန္းေတာ္ဦးေသာဘိတတို႕ ျမင္းျခံမွ မႏၱေလးသို႕ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ရဟန္းေတာ္ဦးေသာဘိတ၏ ရဟန္းမယ္ေတာ္ၾကီးႏွင့္ သမီးမျမျမ၀င္းတို႕လည္း ဘုရားဖူးရင္း မိမိတို႕ရဟန္းကို မႏၱေလးရွိမိတ္ေဆြမ်ားထံ အပ္ႏွံရန္ လိုက္ပါလာခဲ့ၾကသည္။

ငါးရက္တာမွ် မႏၱေလး၊ စစ္ကိုင္း၊ မံုရြာအႏွံ႕ ဘုရားဖူးထြက္ၾကသည္..။ ဦးေသာဘိတ၏ ရဟန္းအမသမီးက ကိုကံလွအတြက္ လမ္းခုလတ္ေ၀ဒနာတစ္ခု တိုးေစသည္၊ ကိုကံလွက ဗုိလ္ေအာင္ဒင္လို႕ အမည္ေျပာင္းခ်င္ျပန္သတဲ့။ ရဟန္းအမသမီးက '' က်မနာမည္က မျမ၀င္းမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ျမျမ၀င္း.''..။ ငါးရက္ျပည့္ေတာ့ ျမျမ၀င္းတို႕ ျပန္သြားၾကၿပီ၊

ဦးေသာဘိတႏွင့္ ကိုကံလွတို႕၏ မႏၱေလးဒိုင္ယာရီက ခုမွ စသည္..။ ဘုရားၾကီးတိုက္အတြင္း ရပ္ရြာေဆြမ်ိဳးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္ ဦးေသာဘိတႏွင့္ ကိုကံလွတို႕ ေနထိုင္ခြင့္ရၾကသည္။ ပရိယတၱိစာေပသင္ယူမည့္ ဦးေသာဘိတ မႏၱေလးတြင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ရပ္တည္ဖို႕ ဆြမ္းခံထြက္ရမည္..။ ကိုကံလွကေတာ့ ဦးေသာဘိတႏွင့္ အျခား ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥကို ေဆာင္ရြက္ေပးကာ ဆြမ္းက်န္ကြမ္းက်န္စားရင္း တကၠသုိလ္ စာေပးစာယူ သင္တန္းတက္မည္။ ၀ါသနာပါရာ စာေပနယ္ထဲ ၀င္ေရာက္ဖို႕ ၾကိဳးစားမည္.။

ဦးေသာဘိတ ဆြမ္းခံထြက္ပါသည္။ ဆြမ္းခံျပန္လာသည့္ ဦးေသာဘိတ၏ သပိတ္ကို ဆီးၾကိဳေနရာခ်ထားေပးရသည့္ ကိုကံလွ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ သပိတ္ထဲတြင္ ဆြမ္းဟင္းအနည္းငယ္မွ်သာ၊ တစ္ပါးစာအတြက္ပင္ မလံုေလာက္ခ်င္..။

''အရွင္ဘုရား ရဟန္းမယ္ေတာ္ၾကီး အပ္ႏွံေပးသြားတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြက လူခ်မ္းသာေတြခ်ည္းပဲဘုရား ..။ သူတို႕က ဆြမ္းမေလာင္းၾကဘူးလား ''

'' ငါ အဲဒီအိမ္ေတြ မၾကြဘူးကြ ''

(၃)

မႏၱေလးေရာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ဆြမ္းဟင္းက မ်ားစြာ အခက္အခဲရွိသည္။ မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားမ်ားကေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဂရုစိုက္ခဲ့ၾကၿမဲပင္..။ သို႕ေသာ္ ၀န္ႏွင့္ အားမမွ်တာလည္း ျဖစ္မည္။ သို႕ မဟုတ္ ကံစမ္း မန္းတက္ ဟု ဆိုးရိုးအတိုင္း မိမိဘုန္းကံဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ စမ္းသပ္ရန္ မႏၱေလးကြင္းသို႕ တက္လာေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အစမ္းသပ္ခံေန႕ရက္မ်ားက ေစာင့္ေနတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားမ်ားကလည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ေနရာေပးကိုး ကြယ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ မႏၱေလးေရာက္ရွင္ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင့္ ဆြမ္းခံၾကြခြင့္ေပးရန္ အိမ္ေပါက္ေစ့ေအာင္ လိုက္လံဖိတ္ၾကားရသည္။ ကံေကာင္းလွ်င္ ထိုင္ကိုယ္ေတာ္အျဖစ္ ၾကြခြင့္ရမည္။ ကံမေကာင္းလွ်င္ေတာ့ ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါ ဟု တိုးတိုးဆိုကာ အိမ္တံခါးကို ပိတ္ပစ္လိုက္ၾကမည္။

ကံမေကာင္းတေကာင္းဆိုလွ်င္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕မွာ ရပ္ၾကြမယ္ဆို ဆြမ္းေတာ့ ေလာင္းႏိုင္ပါသည္ ဟူေသာ အာမခံခ်က္ရမည္..။

(အင္း ကိုယ့္လုပ္စာမွ မပါတာ သည္းခံေပါ့..။ ေပ်ာ္ဘြယ္က မိတ္ေဆြရဟန္းကေတာ့ ရြာက ျမင္ကြင္းေလးတစ္ခုကို ေျပာျပသည္။ ခပ္ငယ္ငယ္ကိုရင္ဘ၀က ရြာထဲကို ဆြမ္းခံၾကရသည္။ ေရွ႕ဆံုးက ေၾကးစည္တီးသည့္ ေက်ာင္းသား၊ အလယ္က သပိုက္ပိုက္သည့္ ကိုရင္၊ ေနာက္ဆံုးက ဆြမ္းအိုးထမ္းသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား.။ အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ေၾကးစည္တီးသည္။ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ သည့္တိုင္ ေၾကးစည္တီးမရေသာအခါ ဆြမ္းေတာ္ဗ်ိဳ႕ သံျပိဳင္ေအာ္ၾကသည္။ ထိုအခါက်မွ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသားၾကီး အိပ္မႈံစံုမႊားထြက္လာသည္..။ လြယ္ပါ့ကြာ တဲ့..။;) )

အိပ္ေရွ႕တြင္ ၾကြရပ္လာေသာ ရွင္ရဟန္းကို အခါၾကီးရက္ၾကီးႏွင့္ ဥပုသ္ေန႕မ်ားတြင္ ဆြမ္းဟင္းတစ္ခြက္လွဴသည္မွအပ ဆြမ္း(ထမင္း)သက္သက္ကိုသာ ပံုမွန္ေလာင္းၾကသည္။

ႏွစ္ရွည္လမ်ား အိပ္ေရွ႕တြင္ ဆြမ္းရပ္ေသာရွင္ရဟန္းကို အိမ္ေရွ႕တြင္ ခုံေလးတစ္ခုံခ်၊ ေနရာထိုင္ေလး ခင္းကာ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္းပံုမွန္ေလာင္းစျပဳသည္၊ သို႕ေသာ္ အကန္႕အသတ္ျဖင့္သာ..။ (ထိုသို႕ အိမ္ေရွ႕တြင္ ရပ္ရ.. ထိုင္ရသည့္ ႏွစ္ကာလက တစ္ႏွစ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္..။ ႏွစ္ႏွစ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္..။ ထို႕ထက္လည္း ၾကာခ်င္ၾကာသြားႏိုင္သည္၊ ထိုႏွစ္မ်ားအတြင္း စကားလည္း မေျပာၾကပါ..။ ဘြဲ႕အမည္ပင္ မေမးၾကပါ၊ အံ့ၾသစရာေကာင္းေသာ စမ္းသပ္မႈမ်ားျဖစ္လိမ့္မည္..။ )

ထိုႏွစ္မ်ားကို လြန္ေျမာက္ကာမွ ဆြမ္းခံျမဲေသာ ရွင္ရဟန္းတစ္ပါးကို မႏၱေလးက စကားေျပာပါသည္၊

ဘယ္အတန္းဘယ္စာ၀ါတက္ေနပါသလဲ ေမးျမန္းတတ္ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ အေမးျမန္းခံရသည့္ ရွင္ရဟန္းကလည္း ပရိယတၱိစာေပ နယ္ထဲ ေလး စားေလာက္ဖြယ္ေနရာ ေရာက္ေနၿပီဆိုလွ်င္ အိမ္ဦးခန္းသို႕ပင့္ကာ ကိုးကြယ္ တတ္ၾကသည္။ ရဟန္းဒကာရဟန္းအမအျဖစ္ ခ်ီးေျမာက္ၾကသည္၊ ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းဒကာမအျဖစ္လည္း ခံယူတတ္ၾကသည္..။

သံေယာဇဥ္ႏွင့္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းလိုေသာ၊ သို႕မဟုတ္ ရပ္ကိုယ္ေတာ္အျဖစ္ပင္ ဆြမ္းမရႏိုင္ေသာ ရွင္ရဟန္းတို႕အတြက္ အမ်ားသူငါေလာင္းလွဴေသာ ဘံုဆြမ္းကို ရွာေဖြၾကရသည္။

ရွင္စြဲ ရဟန္းစြဲ ေက်ာင္းစြဲ ဂိုဏ္းစြဲမထားေသာ မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားၾကီးမ်ားက အိုးၾကီးအိုးငယ္အသြယ္သြယ္ျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ကာ ေန႕စဥ္ေသာ္လည္းေကာင္း သို႕မဟုတ္ အဖိတ္ဥပုသ္ေန႕ေသာ္လည္းေကာင္း ၾကြလာသမွ် ရွင္ရဟန္းတို႕ကို ဘံုဆြမ္းေလာင္းလွဴတတ္ၾကသည္။ လျပည့္လကြယ္ အခါၾကီးေန႕ၾကီးမ်ားတြင္ေတာ့ ဘံုဆြမ္းေလာင္းလွဴသူေတြ စည္စည္ကားကားရွိတတ္ၾကသည္။ ဘံုဆြမ္းၾကြသည့္ ကိုယ္ေတာ္က ၀ီရိယရွိရသည္။ မနက္ေစာေစာ ေလးနာရီေလာက္တြင္ အိပ္ရာထ မ်က္ႏွာသစ္ကာ ေျပးေျပးလႊားလႊားၾကြၾကရသည္။

ဘံုဆြမ္းဆိုသည္ကလည္း အကန္႕အသတ္(Limited)ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္က်လွ်င္ အေပါက္၀က လွည့္ျပန္....

(၄)

ဦးေသာဘိတက ရဟန္းအမၾကီးမိတ္ဆက္ေပးထားေသာ လူကုန္ထံအသိုင္းအ၀ိုင္းသို႕ မၾကြခဲ့ပါ။ ဆြမ္းခံအိမ္လည္း မဖိတ္ခဲ့ပါ။ အမ်ားသူငါ ေလာင္းလွဴေသာ ဆြမ္း (ဘံုဆြမ္း)ကိုသာ ခံယူျခိဳးျခံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္စံုတစ္ဦးႏွင့္ ပတ္သက္တာ၀န္ ယူရ၍ ဒကာ ဒကာမမ်ားက အားနာမႈျဖင့္ ေန႕စဥ္ဂရုစိုက္ေနရမည္ကို မလိုလား..။ ကိုယ့္ဆရာ ကိုယ့္ဒကာဟူေသာ အစြဲျဖင့္ ရရွိေသာဆြမ္းကို မလိုခ်င္ ဟု ဆိုသည္။ ကိုကံလွက ဦးေသာဘိတကို ဆြမ္းကြမ္းျပည့္ျပည့္စံုစံုျဖင့္ ပရိယတၱိစာေပကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး အားထုတ္ေစခ်င္သည္။ သို႕ေသာ္ ဦးေသာဘိတကေတာ့ အစြဲကင္းေသာ ဘံုဆြမ္းျဖင့္သာ ေခါင္းမာစြာ ေရာင့္ရဲခဲ့သည္။

ထိုႏွစ္မ်ားအတြင္း ဦးေသာဘိတ စာေမးပြဲမ်ားတစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ျမင့္တက္ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ဦးေသာဘိတ၏ ဥပဓိႏွင့္ ၾကည္ညိုဖြယ္အရာအသြင္အျပင္ေၾကာင့္ ဆြမ္းေလာင္း လွဴမည့္သူမ်ား ေပါမ်ားလာသည္။ အိမ္အတြင္းသို႕ပင့္ကာ ဆြမ္းကပ္သူမ်ား၊ သီလယူမည့္သူမ်ား၊ ရပ္ကြက္ဥပုသ္ဇရပ္မ်ားတြင္ တရားနာယူလိုသူမ်ားျဖင့္ ဘုန္းကံေတာက္လာသည္။

ကိုကံလွတစ္ေယာက္လည္း တကၠသိုလ္စာေပးစာယူေျဖရင္း ဘြဲ႕တစ္ခုရသည္။ အစိုးရရံုးတစ္ရံုးတြင္ ေအာက္တန္းစာေရးေလး၀င္လုပ္သည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ ေျပာင္းကာ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ အခန္းေလးငွါးေနခဲ့သည္။ တစ္ေန႕ ဦးေသာဘိတ ကိုကံလွအခန္းေလးသို႕ ၾကြလာသည္၊ ယခု ဓမၼာစရိယတန္းေအာင္ျမင္ၿပီးသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္သို႕ဆင္းကာ အျခားေလ့လာစရာရွိတာမ်ား ဆည္းပူးရန္ ၾကြေေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုႏႈတ္ဆက္သည္။ ကိုကံလွအတြက္လည္း စာအုပ္မ်ား ၀ယ္ေပးကာ ၾကိဳးစားဖို႕၊ အသိအလိမၼာႏွင့္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီးေနတ္ဖို႕ ၾသ၀ါဒစကားလည္း ခ်ိးေျမာက္ခဲ့ေသးသည္။

ကိုကံလွကေတာ့ မႏၱေလးတြင္ က်န္ရစ္ကာ စာတိုေပစမ်ားဆက္လက္ ေရးသည္။ မဂဇင္းတိုက္မ်ားသို႕ စာမူေပးပို႕သည္။ တစ္ပုဒ္မွ အေရြးမခံရပါ..၊ သို႕ႏွင့္ သံုးႏွစ္ၾကာသြားသည္။ ဦးေသာဘိတ မႏၱေလးသို႕ ခဏတာ ၾကြလာခိုက္ ကိုကံလွထံ ၀င္ျဖစ္ေအာင္ ၀င္သည္။ တပည့္ေမာင္ေက်ာင္းသား၏ မေအာင္ျမင္ေသးေသာ အေျခအေနကို ကရုဏာသက္မိသည္။ ယခုအခ်ိန္မွာ ဥိးေသာဘိတက နယ္ပယ္အစံုတြင္ ၀င္ဆန္႕ေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေနၿပီ။ စာေပနယ္တြင္လည္း အယ္ဒီတာမ်ားစြာႏွင့္ ကြ်မ္း၀င္မႈရွိေနသည္။

သို႔ႏွင့္ ဦးေသာဘိတက မိတ္ေဆြဒကာအယ္ဒီတာမ်ားထံ တပည့္ေက်ာင္းသားအတြက္ မိတ္ဆက္စာေတြ တစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ ထိုင္ေရးေပးခဲ့သည္မွာ ထို႕ေန႕ ညေနေစာင္းသည္အထိျဖစ္သည္။ ကိုကံလွက ဦးေသာဘိတ၏ စာမ်ားကို အမွတ္တရသိမ္းဆည္းထားပါသည္။ ထိုမိတ္ဆက္စာမ်ားကို ကိုင္ၿပီး မည္သည့္အယ္ဒီတာထံသို႕ မွ ကိုကံလွ မသြားခဲ့ပါ..။ ကိုကံလွ၏ ဒိုင္ယာရီတြင္ ေရးျခစ္ထားေသာ ေပးစာေလးျဖင့္ ပိုင္စိုးေ၀က ၀တၳဳကို အဆံုးသတ္ထားေလးသည္။

'' ဦးဇင္းဘုရား ရင္းႏွီးခင္မင္မႈနဲ႕႔ျဖစ္ေစ၊ တာ၀န္၀တၱရားေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ေလာင္းလွဴလိုက္ရတဲ့ ဆြမ္းဟာ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္မႈမရွိတဲ့ အဆိပ္အေတာက္တစ္ခုပဲလို႕ ဦးဇင္းခံစားရသလို အစစ္အမွန္ၾကိဳးစားမႈနဲ႕ မဟုတ္ဘဲ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၾသဇာအရွိန္အ၀ါေၾကာင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္ အသံုးျပဳလိုက္ရတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ဟာလည္း တပည့္ေတာ္ ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးတဲ့ စာေပအႏုပညာဘ၀ကို အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစတယ္လို႕ သိကၡာတရားကို ထိခိုက္ေစတယ္လို႕ တပည့္ေတာ္ယံုၾကည္တဲ့ အတြက္...''။


(၅)

၀တၳဳဖတ္ၿပီးေသာအခါ သူ အိပ္စက္လိုက္ပါသည္..။ ဗုဒၶဟူးေန႕မွ မိုင္ငါးရာအလြန္...ၾကာသပေတးေန႕မွသည္.....။

ဓမၼဂဂၤါ
(၁၇-၀၆-၂၀၁၁)
တစ္လ စင္ကာပူ

No comments: