22 April, 2014

ၾသစေၾတးလ်ပလပ္စ္ဥေရာပခရီး (၄)

ၾသစေၾတးလ်ပလပ္စ္ဥေရာပခရီး (၄)
====================
ကမၻာေက်ာ္ဆိပ္ကမ္းတံတား(Harbour Bridge)ဆီ စၾကာေလွဆိပ္စၾကၤန္လမ္းအတိုင္း သူ ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ဆစ္ဒနီညေနခင္းက ဆိပ္ကမ္းေငးသူမ်ားျဖင့္ ပိုမိုသိပ္သည္းလာခဲ့၏။ တစ္ေနရာမွာေတာ့ အေဘာရီဂ်င္းဂီတလုလင္တစ္ဦးက ထူးဆန္းေသာ ေလမႈတ္တူရိယာတစ္ခုကို မႈတ္ကာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ေဖ်ာ္ေျဖေနသည္။ ၀ိုင္းအံုစူးစမ္းေနေသာ လူစုလူေ၀းထဲ သူတိုး၀င္လိုက္၏။ 

 

ရွည္လ်ားေထြျပားလွေသာ တူရိယာၾကီးကို သူ စိတ္၀င္စားသြားသည္။ ဒီဂ်ီးရီဒူး (didgeridoo) ဟုေခၚေသာ အေဘာရီဂ်န္းရိုးရာတူရိယာ၏ သက္တမ္းက ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ၿပီ တဲ့..။ 



ပစိဖိတ္ေဆာင္းကို ဥေပကၡာျပဳႏိုင္စြမ္းသည့္ အေဘာရီဂ်န္းၾကီး၏ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ ေရးျခယ္ထားေသာအေၾကာင္အက်ားမ်ားက အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းေပၚက ခႏၶာကိုယ္ကို ျပာသုတ္ကာ ၀စ္လစ္စလစ္က်င့္ၾကံေနၾကသည့္ ဆားဒူးၾကီးမ်ားႏွင့္ ရိုးမွားဖြယ္ျဖစ္သည္။ ဆံင္ရွည္ႏွင့္ ထိုအေဘာရီးဂ်န္းၾကီးကို ရုတ္တရက္ျမင္လိုက္စဥ္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဟု ထင္မိေသာ္လည္း ဒီဂ်ီရီဒူးကို အမ်ိဳးသားမ်ားသာ မႈတ္ရသည္ တဲ့..။ 


မႈတ္လိုက္တိုင္းတုန္ခါေနေသာ အေဘာရီးဂ်န္းၾကီး၏ ႏႈတ္ခမ္းလႊာအလႈပ္သည္ပင္ အႏုပညာအားထုတ္မႈတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ အသက္ရႈရိႈက္ျခင္းသာ မကြ်မ္းက်င္ပါက ဤတူရိယာကို အသံုးျပဳႏိုင္လိမ့္မထင္ပါ..။ ရိုးရာေတးသြားတစ္ပုဒ္၏ နိဂံုးသို႕ ၀ိဥာဥ္မ်ားစြာက တြန္းပို႕ေနရသည္ ဟု ထင္ရေလာက္ေအာင္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ဂီတကို အားလံုးက မင္သက္ေနၾကသည္။
သိုု႕ေသာ္ သူက တရားခန္းမတစ္ခုုဆီ အခ်ိန္မီေရာက္ရန္ စိတ္ေစာေနျပန္သည္။ အေဘာရီဂ်န္းလုုလင္၏ လႈပ္ရွားမႈမွန္သမ ွ်ကိုု ဂီတေဖ်ာ္ေျဖမႈသေဘာထက္ သုုတစုုေဆာင္းမႈအျဖစ္ပင္ ေငးေနခ်ိန္မရွိေတာ့ပါ။ သိုု႕ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတံတားၾကီးကိုု အေ၀းမွ ဓါတ္ပံုုတစ္ပုုဒ္ရိုုက္ယူသည္..။

 

ေနာက္တစ္ေခါက္ ေရာက္ဖိုု႕ဆိုုတာ လြယ္ခ်င္မွလြယ္မည္..။
အရာရာကန္႕သတ္ခံထားရေသာ ေရႊျပည္ၾကီးသားတစ္ဦးအတြက္ ကမၻာ့မ်က္ႏွာကိုု
စိတ္ရွိတိုုင္း ျမင္ရဖိုု႕ဆိုုသည္မွာ ဒုုလႅဘတစ္ပါးျဖစ္ေနဆဲပင္...။ လူခ်င္းတူတူ ခြဲျခားဆက္ဆံေနၾကေသာ အလံုုပိတ္တံခါးမ်ား
ရွိေနၾကဆဲပင္..။

ဆစ္ဒနီဗဟိုမီးရထားဘူတာရံုုၾကီးဆီ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ျပန္လာရ၏။ ထိုု႕ေနာက္ အဓိပၺါယ္ အသီးသီးျဖင့္ ေႏွးလိုုက္ ျမန္လိုက္ေျခေထာက္မ်ားစြာႏွင့္ ၀င္ေရာက္ေရာေနွာကာ ဘူတာ ရံုုၾကီးထဲ ေလ ွ်ာက္ရသည့္အရသာကိုု သေဘာက်ေနေသးသည္။
စင္ကာပူကိုု မၾကာခဏေရာက္ေနက်မိုု႕ ရထားမ်ားကိုု စာမဖြဲ႕ခ်င္ေတာ့ပါ..။ 




သက္ေသာင့္သက္သာရွိျခင္းႏွင့္ လူ႕ဂုုဏ္သိကၡာကိုု အေရာင္ထြက္ေစႏိုုင္ေသာ ပိုု႕ေဆာင္ေရးစနစ္ကိုုသာ ေရႊျပည္ၾကီးမွာ မိတၱဴပြားထားလိုုက္ခ်င္သည္။ ေရႊျပည္ၾကီး၏ နံနက္ခင္း အလုုပ္သြားခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ညေနခင္းအိမ္ျပန္ခ်ိန္မ်ားတြင္ လူပီသခြင့္၊ စာနာခြင့္ေပ်ာက္ဆံုုးေနၾကေသာအမ်ိဳးအရင္းၾကီးမ်ားကိုု ျမင္ေယာင္ကာ စိတ္မသက္သာေတာ့ ျဖစ္ရ၏။ အက္ဖ္တာယူ (After You) မရွိေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ နာက်င္စြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကီးၿပီပဲ...။
 
ေဒၚသီတာေဆြ၏ ကားေလးရပ္ထားရာဘူတာရံုုတြင္ ဆင္းလိုုက္ၾက၏။
ပါရမီဟု အမည္ေပးထားေသာ ဓမၼရိပ္သာတစ္ခုုတြင္ တရားနာယူရန္ အသင့္ေစာင့္ေနၾကသူမ်ားကိုု ေတြ႕ရသည္။ ဆစ္ဒနီျမိဳ႕ျပထဲက ဆိတ္ျငိ္မ္ေသာဓမၼရိပ္သာေလးကိုု သူ ေက်နပ္သြားသည္။ ျမန္မာျပည္ပြားဆရာ၀န္ၾကီးဇနီးေမာင္ႏွံက မည္သူမည္၀ါအတြက္ဟူေသာပုုဂၢလိကအဓိ႒ာန္ျဖင့္ မဟုုတ္ဘဲ သာသနာႏွင့္ စပ္ေသာ တရားဓမၼ၀န္ေဆာင္မႈအားလံုုးအတြက္ လွဴဒါန္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ကြ်န္းျဖင့္ ျပဳလုုပ္ထားေသာတရားေဟာပလႅင္က ခရီးသြား 
 ဟန္လြဲဓမၼကထိကကိုု ဆီးၾကိဳေနပါသည္။  


ဤပလႅင္ေပၚတြင္ ဓမၼကထိကအေက်ာ္အေမာ္မ်ား၊ တိပိဋကဆရာေတာ္မ်ား၊ ပရိယတ္ႏွင့္ ပဋိပတ္၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား တရားဓမၼခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့ၾကဖူးသည္။
ျမန္မာႏိုုင္ငံက ဓမၼာရံုုၾကီးမ်ားလိုု မၾကီးမားေသာ္လည္း ဖိတ္ၾကားထားသည့္တရားနာပရိသတ္အတြက္ လံုုေလာက္ေသာအက်ယ္အ၀န္းရွိသည္။
ဓမၼကထိကႏွင့္ ေထရ္ၾကီး၀ါၾကီးဆရာေတာ္မ်ား နားေနရန္ အခန္းမ်ား ရွိသည္။
တရားဓမၼကိုု အသံဖမ္းယူရန္ ၊ တစ္ကမၻာလံုုးက အြန္လိုုင္းတရားနာယူလိုုသူမ်ားကိုု ျဖန္႕ေ၀ရန္ နည္းပညာအကူကိရိယာမ်ားလည္း ရွိေနေလသည္။

သူက “ ျမတ္ဗုုဒၶ၏ ပထမဆံုုးဓမၼခရီး” အမည္ျဖင့္ တရားတစ္ပုုဒ္ေဟာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ခရီးသြားျခင္းကိုု ခံုုမင္သူဓမၼကထိကက ဗုုဒၶအရွင္၏ မိဂဒါ၀ုုန္သာသနာျပဳလမ္းညႊန္စကားကိုု ကိုုးကားကာ ခရီးသြားလုုပ္ငန္း (Tourism)ကိုု ဗုုဒၶအရွင္ကိုုယ္တိုုင္အားေပးေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း သက္ေသျပကာ ဗုုဒၶအရွင္ပထမဆံုုးၾကြေတာ္မူရေသာ သာသနာျပဳခရီး၏ ေလးနက္မႈကိုု မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုုဒၶအရွင္က “စရထ ဘိကၡေ၀ စာရိကံ၊ ေဒေသထ ဓမၼံ (ရဟန္းတိုု႕ ခရီးထြက္ၾက..။ တရားဓမၼကိုု ေဟာေျပာၾကေလ ”တဲ့..။
(ဆက္ရန္)

ဓမၼဂဂဂၤါ
၂၃-၄-၂၀၁၄

No comments: