09 August, 2009

ဟုေပယ်လြဲေခ်ာ္မႈ


''ငါ့သွ်င္ သင္၀န္ခံသည့္အတိုင္း အဆံုးမရွိေသာ ဥာဏ္ႏွင့္ျပည့္စံု ေသာ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ေသာ ဘုရားျဖစ္ထိုက္ပါသေလာ" ဟု (ေမးရာ )
"ဥပက အာသေ၀ါတရားကုန္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ ငါကဲ့သို႕ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ စင္စစ္ဇိနမည္ကုန္၏။ ငါသည္ ယုတ္မာေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ေအာင္အပ္ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဇိန မည္၏" ဟု (မိန္႕ေတာ္မူ၏)။
ဤသို႔မိန္႕ေတာ္မူေသာ ဥပကတကၠတြန္းသည္ " င့ါရွင္ ဟုတ္ ေပရာ၏" ဟုဆိုကာ ဦးေခါင္းကို ညိတ္လ်က္ လမ္းဖယ္၍ သြား ေလ၏။
(၀ိ၊ၿမန္။၃၊၁၃၊)



(က)

သစၥာေလးပါးတရားျမတ္ကို ထိုးထြင္းသိျမင္ၿပီး သဗၺညုတဉာဏ္ေတာ္ဆိပ္ကမ္းကို တက္လွမ္းေတာ္မူၿပီးစ ဗုဒၶအရွင္ဟာ ပို္င္ဆိုင္ၿပီးျဖစ္တဲ့ အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာကို ၀င္စားၿပီး ဥရုေ၀လေတာျမိုင္ေျခမွာ (၄၉)ရက္ၾကာ သံသရာအေမာေျဖေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ေလးသေခ်ၤနဲ႕ ကမၻာတစ္သိန္းပါရမီစြန္႕စားခန္းေတြနဲ႕ ႏြမ္းေတာ္မူခဲ့ၿပီး ေလးဆယ့္ငါး၀ါပတ္လံုး ဓမၼ၀န္ထမ္းၿပီး ပန္းေတာ္မူရဦးမယ့္ အရွင္ျမတ္အတြက္ အဲဒီေလးဆယ့္ကိုးရက္သာ ကိုယ္ပုိင္အခ်ိန္ရွိေတာ္မူခဲ့ရွာပါတယ္။

(ဒီေန႕ရက္ေတြမွာလည္း ဓမၼသံုးသပ္မႈအခ်ိန္ေတြ ဖဲ့ၿပီး တပုႆ ဘလႅိကာညီေနာင္။ ဟုံဟုကၤပုဏၰားနဲ႕ သဟမၸတိျဗဟၼာတို႕ကို စကားအနည္းငယ္ေျပာခဲ့ရရွာပါေသးတယ္)။ ဥရုေ၀လ (၄၉)ရက္ အပန္းေျဖစခန္းက ခြာလို႔ ဓမၼစၾကာတရားနဲ႕ အနတၱေဒသနာအသစ္ကို ေၾကၿငာဖို႔ တေရြ႕ေရြ႕ၾကြလွမ္းေနတဲ့ ဗုဒၶအရွင္ရဲဲ႕ မိဂဒါ၀ုန္ခရီးလမ္းတစ္ေထာက္မွာ တကၠဒြန္းၾကီးဥပကနဲ႕ ဆံုေတြ႕ခဲ့တာပါ။

ပရမတၳအလင္းျပန္႕ေနတဲ့ ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕ ခမ္းနားတဲ့ မ်က္နွာေတာ္နဲ႕ ထည္၀ါတဲ့ ဘုရားအသေရေတာ္မွန္သမွ်ဟာ တကၠဒြန္းၾကီးဥပကရဲ႕ အဇၥ်တၱကို ထိထိရွရွျဖစ္ေစခဲ့တာ ေသခ်ာလွပါတယ္။ဒါေပမယ့္ အတၱဒိဌိနဲ႕ ေခတ္အယူ ၀ါဒအေဟာင္းေတြ စူးနစ္စြန္းေပေနတဲ့ ဥပကရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲကို ႏုပ်ိဳငယ္ရြယ္လြန္းလွတဲ့ဲ့ ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕"ငါဟာ ဆရာမရွိ၊ အတုမရွိ၊ ျပိဳင္ဘက္မရွိတဲ့ ရဟႏၱာ၊ နတ္လူတို႔ရဲ႕ ဆရာ၊ တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရား" ဆိုတဲ့ မိတ္ဆက္ စကားေတြကေတာ့ တုိး၀င္ႏိုင္ခဲ့ဟန္မရွိပါဘူး၊ သူ႕ႏွလုံးသားနံရံဟာ ထုူထဲလြန္းေနခဲ့ပါတယ္။

ခါေတာ္မီွဘုရားေတြ ပြက္ပြက္ထေနတဲ့ ဘီစီေျခာက္ရာစု မဇၥ်ိမအေျခအေနကလည္း ဘုရားလို႔ ၀န္ခံသူတိုင္းကုိ မယံုၾကည္တတ္ေအာင္ တြန္းအားျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနေပလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ သူကိုယ္တိုင္လည္း ဘုရားရယ္လို႔ ခပ္တည္တည္ေျပာခြင့္ရွိေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ရဟန္းေလး တစ္ပါးအျဖစ္သာ သူျမင္ေနတဲ့ ဗုဒၶအရွင္က '' တစ္ဆူတည္းေသာအႏိွုင္းမဲ့ဘုရား(အနႏၱဇိန)'' လို႕ ရဲ၀ံ့ျပတ္ သားစြာ ၀န္ခံမိတ္ဆက္ေနေပမယ့္ ယုံၾကည္ဖို႕ တြန္႕ဆုတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ''ဟုတ္ေလာက္ပါရဲ႕ ကိုယ့္လူရယ္ '' လို႕ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ '' ဟုေပယ် အာ၀ုေသာ'' ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကိုသာ ခပ္လြယ္လြယ္ေျပာၿပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လည္တခါခါ ထြက္ခြာသြားခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။

''ဟုတ္မွ လုပ္ပါ ကုိယ့္လူရာ'' လို႕သာ ဘာသာျပန္လိုက္ရရင္ ပိုၿပီး ျမင္ကြင္း ၾကြလာေလမလား။ အာဝုေသာ ဆိုတဲ့ ပါဠိေဝါဟာရဟာ ကိုယ္နဲ႔အဆင့္တူ သို႔မဟုတ္ နိမ့္က်သူ ဂ်ဴနီယာတစ္ေယာက္ကို ရည္ညြန္းပါတယ္။ ဒီေန႔သုံးေနတဲ့ ''ကိုယ့္လူ'' စကားလံုးန႕ဲ ထပ္တူပါပဲ။

(ခ)

ဒီျမင္ကြင္းေလးကို အမွတ္ရတိုင္း မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးကို သတိရတတ္ပါတယ္။ သူက သီဟိုဠ္ကြ်န္း ကိုသြားၿပီး မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕ယူၿပီး ျပန္လာစ ေျခတၾကြၾကြျဖစ္ေနခ်ိန္ ရြာအျပန္ခရီး ဟိုက္ေဝးကားတစ္စီးေပၚမွာ ခရီးသြားေဖာ္ ဒကာတစ္ဦးနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ခဲ့ပါသတဲ့။

ဘယ္ကလာသလဲ ဘယ္ကိုသြားမလဲ ေမးခြန္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ေနသူပီပီ သီရိလကၤာႏိုင္ငံက မဟာဝိဇၨာ ဘြဲ႕ယူၿပီးျပန္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခု ေမြးရပ္ေျမ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားထံ ျပန္ၾကြမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မၾကာမီ ပါရဂူဘြဲ႕အတြက္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ၾကြေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိုင္းသိုင္းဝိုင္းဝိုင္း ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါသတဲ့။

ဒါေပမယ့္ ခရီးသြားေဖာ္ဒကာရဲ႕ ဥပကဟန္အၾကည့္နဲ႔ တုန္႔ျပန္စကားက မိတ္ေဆြရဟန္းကို ခပ္ရွိန္းရွိန္း ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။
“ဒါဆိုရင္ ကိုယ္ေတာ္က သဒၵါ သၿဂႋဳဟ္ေတြ ရၿပီေပါ့” တဲ့။
မိတ္ေဆြရဲ႕ ခရီးသြားေဖာ္ဒကာအေနနဲ႔ အမ္ေအ ပီအိတ္ခ်္ဒီ ဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြကို နားမဆန္႔တာလား။
ရဟန္းတစ္ပါးကို အမ္ေအ ပီအိတ္ခ်္ဒီဘြဲ႕ေတြနဲ႔ မတြဲမိတာလား။
သဒၵါ သၿဂႋဳဟ္ကလြဲရင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးပညာေရးေလာကကို လက္လွမ္းမမီတာလား။
ဒါမွ မဟုတ္ရင္လည္း အတုအပေတြ စားသုံးဖူးတဲ့ စားသုံးသူတစ္ေယာက္လိုမ်ဳိး စိစစ္ေနတာပဲလား။ မျဖစ္ႏို္င္ ေလာက္ဘူးဆိုတဲ့ အၾကည့္မ်ဳိးကိုလည္း သူခံစားလိုက္ရတယ္လို႔ မိတ္ေဆြရဟန္းက ေျပာပါေသးတယ္။

ကဲ ခုေတာ့ သာမန္စာသင္တိုက္ေလးက ခပ္ရြယ္ရြယ္ ကိုရင္ေလးေတြကိုသာ ေမးရမယ့္ေမးခြန္းကို ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ အဆင့္ျမင့္ပိဋကတ္စာေပေတြ သင္ယူတတ္ပြန္ၿပီးကာမွ ႏိုင္ငံျခားက အမ္ေအဘြဲ႕ယူၿပီး ျပန္လာတဲ့ ပီအိတ္ခ်္ဒီေလာင္းလ်ာတစ္ပါးကို ေမးခံလိုက္ရတာက “ ဒါဆိုရင္ ကိုယ္ေတာ္က သဒၵါ သၿဂႋဳဟ္ေတြ ရၿပီေပါ့” တဲ့။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိတ္ေဆြရဟန္းကေတာ့ ဥပကရဲ႕အသံကို ကိုယ္တိုင္ၾကားလိုက္ရတာပါ။ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လည္တခါခါနဲ႔ ဥပကတစ္ဦးကို အညာသြား ဟိုက္ေဝကားတစ္စီးေပၚမွာ တကယ္ေတြ႕ခဲ့ရတာပါ။ ကိုယ့္ အေၾကာင္းကိုယ္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာခြင့္ရွိေပမယ့္ စကားနဲ႕နား အံဝင္မယ့္ ေနရာမ်ဳိးမွာပဲ ေျပာရမယ္ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ေလးတစ္ခုေတာ့ မိတ္ေဆြရဟန္းရဲ႕ ဒိုင္ယာရီစာမ်က္ႏွာမွာ ရွိုေနႏိုင္ေကာင္းပါတယ္။

ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မိတ္ေဆြရဟန္းက ဘြဲ႕အမည္ေတြ အျပည့္အစုံရုိက္ႏွိပ္ထားတဲ့ လိပ္စာကဒ္ေလးေတြကို တစ္ပါတည္းေဆာင္ယူေလ့ရွိပါသတဲ့။

(ဂ)
ဘုရားရွင္အတြက္ကေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ဝကၤဟာရေက်းရြာသူ ေတာလိုက္မုဆိုးႀကီးသမီး မဆာဝါနဲ႔ အေၾကာင္းပါၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပျဖစ္တဲ့အခါမွ “ အနႏၱဇိန” ဆိုတဲ့ မိဂဒါ ဝုန္လမ္းမေပၚက မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းႀကီးကို မွတ္မွတ္ရရ ရွာေဖြေရာက္လာမယ့္ တကၠတြန္း လူထြက္ႀကီးဥပကရဲ႕ အနာဂတ္ေန႔ရက္မ်ားအထိ ႀကိဳတင္သိျမင္ခဲ့တာပါ။

ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားဂုဏ္ပုဒ္မွန္သမွ်ကို တခုတ္တရထုတ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
(အခု ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္မွာ ေတြးေတာ္မူခဲ့ေပမယ့္ အနာဂတ္ကိုပဲ ေမွ်ာ္ၾကည့္ခဲ့ျခင္းပါပဲ။)

မနက္ျဖန္မွာ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ေတာင္ မခန္႕မွန္းႏိုင္တဲ့ သူလိုကိုယ့္လို ပုထုဇဥ္ တစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ အေျခအေန အခါအခြင့္သင့္လို႕ တကယ္လိုအပ္မွသာ နားလည္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိသူတစ္ေယာက္ကိုသာ ကိုယ့္ အေၾကာင္းကိုယ္ ေဖာ္ထုတ္ေျပာၾက ဆိုၾကပါစို႔လား။

ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ “ ဟုတ္မွလုပ္ပါ ကိုယ့္လူရယ္ ” ဆိုတဲ့ “ ဟုေပယ် အာဝုေသာ” ေတြ ရင္ဘတ္ေပၚက်ိန္း စပ္စပ္ က်လာမွျဖင့္။

No comments: