(၁)
ဒီေန႕မနက္မွာေတာ့ ေစာစီးစြာ တံခါးေခါက္သံက က်ယ္ေလာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ တက္ၾကြတဲ့ ႏိုးေဆာ္မႈပါ။ မဟာသဒၶမၼေဇာတိက ဆရာၾကီးဦး၀င္းၾကိဳင္ရဲ႕ ဇနီး ကြယ္လြန္သူ ဒကာမၾကီး ေဒၚအုန္းက်င္ရဲ႕ (၇)ရက္ျပည့္ ရက္လည္ဆြမ္းေကြ်းကို ၾကြၾကရမွာပါ။ နိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ခ်ဳပ္ ေညာင္တုန္း ဆရာေတာ္ၾကီး ကိုယ္တိုင္ ၾကြမွာမို႕ သူ႕ကို ေလာေဆာ္ေတာ့တာပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြက ၅း၃၀ နာရီမွာ အေရာက္ ၾကြမွာဆိုေတာ့ သူတို႕လို ရဟန္းငယ္ေတြက ၅း၀၀ နာရီတိတိမွာ ေစာစီးစြာ ေရာက္ေနသင့္တာေပါ့ ။ ဒီေတာ့လည္း တံခါးေခါက္သံက ပိုက်ယ္သြားတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
Get up!
Please get up!
အိုေက အိုေက။
(၂)
ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခုမွာ ဘတၱဳေဒၵသကရဟန္းရဲ႕ အခန္းက အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းဆိုတာ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ဘုန္းၾကီးလို႕ လြယ္လြယ္ကူကူ ေခၚၾကေပမယ့္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခုလံုးရဲ႕ ေမာ္ကြန္းထိန္းသဖြယ္ပါ။ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕ သံဃာေတာ္ စာရင္းေတြ လက္ကိုင္ထားၿပီး ဆြမ္းကြမ္း ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြကို စီမံခန္႕ခြဲရတာပါ။
ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္၊ နာယကဆရာေတာ္၊ စာခ်ဆရာေတာ္နဲ႕ စာသင္သား ရဟန္းသာမေဏတို႕ရဲ႕ အေရးအရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း သိေနရပါတယ္။ နာမက်န္း ဂိလာနရဟန္း၊ ဧည့္သည္ အာဂႏၱဳကရဟန္းနဲ႕ ကပၸိယေက်ာင္းသား စာရင္းေတြကိုလည္း မ်က္ခ်ည္ျပတ္လို႕ မရပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဆြမ္းက်န္ ဟင္းက်န္စြန္႕ခ်ိန္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကရွာတဲ့ ဖုန္းေတာင္းယာစကာတို႔ရဲ႕ ျဖန္႔ေနတဲ့ လက္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔အထိ စဥ္းစားထားရတာပါ။
ကိုးကြယ္သူ ဒကာဒကာမေတြနဲ႕ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ဖို႕ကေတာ့ ဘတၱဳေဒၵသကရ ဟန္းတစ္ပါးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စရိုက္အမိ်ဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ ဒကာဒကာမေတြရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႕ သဒၶါတရားကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း မလြယ္ကူတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုပါပဲ။ ဒကာဒကာမေတြ သဒၶါတရား မတိုးပြားသည့္တိုင္ သဒၶါတရား ေလ်ာ့ပါးမသြားေအာင္ ၾကီးၾကပ္ရတာပါ။ ဒါနကုိ သဘာ၀က်ေအာင္ လွဴခ်င္သူေတြ ရွိသလို ပကာသနေလးနဲ႕ လွေအာင္ လွဴခ်င္သူေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါေရာလား။
ခ်ံဳ႕မလား၊
ခ်ဲ႕မလား၊
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ဒကာ ဒကာမတို႔ရဲ႕ နတ္လမ္းညႊန္ေကာင္း ျဖစ္ဖို႕ အေရးၾကီးတာက ေသခ်ာလွပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ သာေရးနာေရး ပင့္ဖိတ္လႊာေတြကိုလည္း စီမံခန္႔ခြဲရပါေသးတယ္။
ဘယ္နာယက ဆရာေတာ္ ဘယ္စာခ် ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘယ္ပရိသတ္၊ ဘယ္ပြဲသဘင္နဲ႕ ကိုက္ညီတယ္၊ ဘယ္ပရိသတ္ကေတာ့ ဘယ္နာယက ဆရာေတာ္ ဘယ္စာခ် ဆရာေတာ္ကိုပဲ လိုလားတယ္၊ ဘယ္ပရိသတ္ကေတာ့ ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ၾကြေစခ်င္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ေျပာၾကဆို႕ဆုိရင္ ကိုယ္တိုင္ ျမတ္ႏိုးႏိုး ပင္ပင္ပန္းပန္း ခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ ဆြမ္းကို အားရပါးရ မ်ားမ်ားဘုန္းေပးတာကို ေဘးကထိုင္ၿပီး ၾကည္ႏူးခ်င္တဲ့ ဒကာဒကာမေတြ အတြက္ အစားေကာင္းတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ၾကီး ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြကို တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ မွတ္သားထားရတဲ့ဲ အထိ။
စီမံခန္႔ခြဲမႈ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရင္လည္း သီတင္းသံုးေဘာ္ ရဟန္းမ်ားရဲ႕ အျမင္တိမ္းေစာင္းမႈကို ခံရတတ္ပါေသးတယ္။ သတိၾကီးစြာ အထားရဆံုး အေရးအရာကေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္ သံဃာထုတစ္ရပ္လံုးနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းလာဘ္လာဘေတြ အလြဲ မသံုးမိေအာင္ပါပဲ။ သံဃာ့ပစၥည္း ဆိုတာ အဆိပ္သီးလို႔ ေရွးပညာရွိေတြက သတိေပးခဲ့ၾကတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ဓါးသြားေပၚမွာ လွပစြာ ေလွ်ာက္တတ္ဖို႕ အထူးကြ်မ္းက်င္မႈ လိုအပ္တဲ့ ဆပ္က ဆရာတစ္ေယာက္လိုပါပဲ။ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းရဲ႕ ေလာကဓံကို ပြက္ပြက္ညံေအာင္ ခံေတာ္မူရရွာတဲ့ ရဟႏၱာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး တစ္ပါးလည္း ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္မွာ ရွိခဲ့ပါေသးတယ္။ ေနာင္မ်ားမွာ သီးျခားေရးပါဦးမယ္။
(၃)
အခု သူေနထိုင္ သီတင္းသံုးၿပီး စာေပပို႔ခ်ေနရာ ၿမိဳ႔မေက်ာင္းတိုက္ၾကီးရဲ႕ ဒုတိယ ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ ဆ႒သဂၤါယနာ ပြဲေတာ္ၾကီးမွာ ေျပာင္ေျမာက္ထူးခြ်န္တဲ့ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းအျဖစ္ မွတ္တမ္း၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဆ႒သဂၤါနာ ပြဲေတာ္ၾကီးေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပၿပီးတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သံဃနာယက အဖြဲ႕ၾကီးရဲ႕ မဟာနာယက ဥကၠ႒ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက “ဆ႒သံဂါယနာ သံဃဟိတဓရ” ဆိုတဲ့ဘြဲ႕ကို ႏွင္းအပ္ျခင္း ခံယူခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီေခတ္က မင္းကြန္းဆရာေတာ္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ တို႔လို သာသနာ့ ထိပ္တန္း အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႕ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈကိုလည္း ခံယူခဲ့ရပါေသးတယ္။
သဂၤါယနာ ၀န္ေဆာင္ သာသနာ့ အာဇာနည္ သံဃာေတာ္ေပါင္း (၂၅၀၀)နဲ႕ ကမၻာအရပ္ရပ္က သံဂၤါယနာပြဲ တက္ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ မ်ားစြာအတြက္ စီမံခန္႔ခြဲရတဲ့ တာ၀န္ကို ပိုင္ႏိုင္ကြ်မ္းက်င္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ ဂုဏ္ယူ အားက်စရာၾကီးပါ။ ကမၻာေအး ကုန္းေျမက ဥတၱရကုရု အေဆာင္ၾကီး ေရွ႕မ်က္ႏွာစာမွာ နိသီဒိုင္အခင္းေလး ပုခုန္းေပၚတင္လႊားလုိ႕ သံဃာ့ကြ်န္၊ သာသနာ့ကြ်န္အျဖစ္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ဒုတိယအရြယ္ ပံုရိပ္အခ်ိဳ႕ကို ဓါတ္ပံု မွတ္တမ္းမ်ားမွာ ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
“တစ္သံသရာလံုး သားကြ်န္ မယားကြ်န္ ဘ၀မွာပဲ နစ္မြန္းခဲ့တာ၊ ဒီဘ၀ သာသနာနဲ႕ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲမို႕ သာသနာ့ကြ်န္၊ သံဃာ့ကြ်န္ ခံစမ္းပါရေစ။ မတားၾကပါနဲ႕ဘုရား” လို႕ ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ စကားကုိ အမွတ္ရစရာပါ။ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း မံုရြာၿမိဳ႕ထဲက ေက်ာင္းတိုက္မွန္သမွ် ၀င္ၿပီး ကုဋီအိမ္သာ ေဆးေၾကာတာကအစ သံဃာ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေလေတာ့ ၿမိဳ႕ခံရဟန္းေတြက ဂုဏ္ရွိန္ျမင့္မားတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကုသိုလ္ကို မခံယူရဲလို႕ စုေပါင္းေလွ်ာက္ထားတဲ့ အခါ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးက ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ စကားပါ။္
ၿမိဳ႕မဆရာေတာ္ၾကီးဟာ သံဃာ့ အဖြဲ႕အစည္း အဆင့္ဆင့္က ေပးအပ္လာတဲ့ အျခားေသာ သာသနာေရး တာ၀န္ေတြကိုလည္း ေရွ႕တိုး ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ခ်ည္းပါပဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕စည္းၾကီး မေပၚေပါက္မီက ေခတ္အလိုက္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ နယ္စပ္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အဖြဲ႕မ်ိဳးေတြနဲ႕ သံဃာ့၀ိနိစၧယ အဖြဲ႕ေတြမွာ တက္ၾကြစြာပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ပရဟိတ အက်ိဳးမ်ားလြန္းတဲ့ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ အထက(၁)၊ အမက(၂) တို႕လို အေျခခံပညာ စာသင္ေက်ာင္းၾကီး ေတြကို ဦးစီး တည္ေထာင္ႏိုင္တဲ့ အထိ ဘုန္းကံ ၾကီးမားေတာ္မူသလို စီမံ ခန္႔ခြဲရာမွာလည္း ေသသပ္ေတာ္ မူပါတယ္။ ဆရာေတာ့္ကို ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္တဲ့ အေနနဲ႕ မရမ္းကုန္း အထက(၁)ရဲ႕ ခန္းမၾကီးကို ဆရာေတာ့္ ဘြဲ႕အမည္ေတာ္နဲ႕ စႏၵိမာ ခန္းမလို႕ ကမၸည္း ေရးထိုးထားပါေရာလား။ နွစ္စဥ္ စႏၵိမာ ပညာရည္ခြ်န္ဆု ဆြတ္ခူးယူေနၾကတဲ့ မိ်ဳးဆက္သစ္ေတြ ဟာလည္း ကမၻာ့ေနရာ အသီးသီးမွာ ဆရာေတာ္ၾကီး ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ျဗဟၼစိုရ္လမ္းကိုပဲ ဆက္ေလွ်ာက္ေနၾကမွာမို႕ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ဘယ္ေတာ့မွ မခန္းေျခာက္ႏိုင္တဲ့ ပညာ စမ္းေရအိုင္ၾကီးထဲ မုဒိတာနဲ႕ ကူးေနမိတတ္ပါတယ္။
(၄)
မ်က္ႏွာသစ္ ေရခ်ိဳးၿပီး သကၤန္းရံု ယပ္ေတာင္ထမ္း ထြက္လာေတာ့ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းေတာ္နဲ႕အတူ ဆြမ္းစားၾကြမယ့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက အသင့္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။
ဓမၼဂဂၤါ-အရွင္၀ိစိတၱသာရ
ဒီေန႕မနက္မွာေတာ့ ေစာစီးစြာ တံခါးေခါက္သံက က်ယ္ေလာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ တက္ၾကြတဲ့ ႏိုးေဆာ္မႈပါ။ မဟာသဒၶမၼေဇာတိက ဆရာၾကီးဦး၀င္းၾကိဳင္ရဲ႕ ဇနီး ကြယ္လြန္သူ ဒကာမၾကီး ေဒၚအုန္းက်င္ရဲ႕ (၇)ရက္ျပည့္ ရက္လည္ဆြမ္းေကြ်းကို ၾကြၾကရမွာပါ။ နိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ခ်ဳပ္ ေညာင္တုန္း ဆရာေတာ္ၾကီး ကိုယ္တိုင္ ၾကြမွာမို႕ သူ႕ကို ေလာေဆာ္ေတာ့တာပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြက ၅း၃၀ နာရီမွာ အေရာက္ ၾကြမွာဆိုေတာ့ သူတို႕လို ရဟန္းငယ္ေတြက ၅း၀၀ နာရီတိတိမွာ ေစာစီးစြာ ေရာက္ေနသင့္တာေပါ့ ။ ဒီေတာ့လည္း တံခါးေခါက္သံက ပိုက်ယ္သြားတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
Get up!
Please get up!
အိုေက အိုေက။
(၂)
ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခုမွာ ဘတၱဳေဒၵသကရဟန္းရဲ႕ အခန္းက အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းဆိုတာ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ဘုန္းၾကီးလို႕ လြယ္လြယ္ကူကူ ေခၚၾကေပမယ့္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခုလံုးရဲ႕ ေမာ္ကြန္းထိန္းသဖြယ္ပါ။ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕ သံဃာေတာ္ စာရင္းေတြ လက္ကိုင္ထားၿပီး ဆြမ္းကြမ္း ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြကို စီမံခန္႕ခြဲရတာပါ။
ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္၊ နာယကဆရာေတာ္၊ စာခ်ဆရာေတာ္နဲ႕ စာသင္သား ရဟန္းသာမေဏတို႕ရဲ႕ အေရးအရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း သိေနရပါတယ္။ နာမက်န္း ဂိလာနရဟန္း၊ ဧည့္သည္ အာဂႏၱဳကရဟန္းနဲ႕ ကပၸိယေက်ာင္းသား စာရင္းေတြကိုလည္း မ်က္ခ်ည္ျပတ္လို႕ မရပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဆြမ္းက်န္ ဟင္းက်န္စြန္႕ခ်ိန္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကရွာတဲ့ ဖုန္းေတာင္းယာစကာတို႔ရဲ႕ ျဖန္႔ေနတဲ့ လက္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔အထိ စဥ္းစားထားရတာပါ။
ကိုးကြယ္သူ ဒကာဒကာမေတြနဲ႕ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ဖို႕ကေတာ့ ဘတၱဳေဒၵသကရ ဟန္းတစ္ပါးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စရိုက္အမိ်ဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ ဒကာဒကာမေတြရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႕ သဒၶါတရားကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း မလြယ္ကူတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုပါပဲ။ ဒကာဒကာမေတြ သဒၶါတရား မတိုးပြားသည့္တိုင္ သဒၶါတရား ေလ်ာ့ပါးမသြားေအာင္ ၾကီးၾကပ္ရတာပါ။ ဒါနကုိ သဘာ၀က်ေအာင္ လွဴခ်င္သူေတြ ရွိသလို ပကာသနေလးနဲ႕ လွေအာင္ လွဴခ်င္သူေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါေရာလား။
ခ်ံဳ႕မလား၊
ခ်ဲ႕မလား၊
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ဒကာ ဒကာမတို႔ရဲ႕ နတ္လမ္းညႊန္ေကာင္း ျဖစ္ဖို႕ အေရးၾကီးတာက ေသခ်ာလွပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ သာေရးနာေရး ပင့္ဖိတ္လႊာေတြကိုလည္း စီမံခန္႔ခြဲရပါေသးတယ္။
ဘယ္နာယက ဆရာေတာ္ ဘယ္စာခ် ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘယ္ပရိသတ္၊ ဘယ္ပြဲသဘင္နဲ႕ ကိုက္ညီတယ္၊ ဘယ္ပရိသတ္ကေတာ့ ဘယ္နာယက ဆရာေတာ္ ဘယ္စာခ် ဆရာေတာ္ကိုပဲ လိုလားတယ္၊ ဘယ္ပရိသတ္ကေတာ့ ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ၾကြေစခ်င္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ေျပာၾကဆို႕ဆုိရင္ ကိုယ္တိုင္ ျမတ္ႏိုးႏိုး ပင္ပင္ပန္းပန္း ခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ ဆြမ္းကို အားရပါးရ မ်ားမ်ားဘုန္းေပးတာကို ေဘးကထိုင္ၿပီး ၾကည္ႏူးခ်င္တဲ့ ဒကာဒကာမေတြ အတြက္ အစားေကာင္းတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ၾကီး ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြကို တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ မွတ္သားထားရတဲ့ဲ အထိ။
စီမံခန္႔ခြဲမႈ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရင္လည္း သီတင္းသံုးေဘာ္ ရဟန္းမ်ားရဲ႕ အျမင္တိမ္းေစာင္းမႈကို ခံရတတ္ပါေသးတယ္။ သတိၾကီးစြာ အထားရဆံုး အေရးအရာကေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္ သံဃာထုတစ္ရပ္လံုးနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းလာဘ္လာဘေတြ အလြဲ မသံုးမိေအာင္ပါပဲ။ သံဃာ့ပစၥည္း ဆိုတာ အဆိပ္သီးလို႔ ေရွးပညာရွိေတြက သတိေပးခဲ့ၾကတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ဓါးသြားေပၚမွာ လွပစြာ ေလွ်ာက္တတ္ဖို႕ အထူးကြ်မ္းက်င္မႈ လိုအပ္တဲ့ ဆပ္က ဆရာတစ္ေယာက္လိုပါပဲ။ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းရဲ႕ ေလာကဓံကို ပြက္ပြက္ညံေအာင္ ခံေတာ္မူရရွာတဲ့ ရဟႏၱာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး တစ္ပါးလည္း ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္မွာ ရွိခဲ့ပါေသးတယ္။ ေနာင္မ်ားမွာ သီးျခားေရးပါဦးမယ္။
(၃)
အခု သူေနထိုင္ သီတင္းသံုးၿပီး စာေပပို႔ခ်ေနရာ ၿမိဳ႔မေက်ာင္းတိုက္ၾကီးရဲ႕ ဒုတိယ ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ ဆ႒သဂၤါယနာ ပြဲေတာ္ၾကီးမွာ ေျပာင္ေျမာက္ထူးခြ်န္တဲ့ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းအျဖစ္ မွတ္တမ္း၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဆ႒သဂၤါနာ ပြဲေတာ္ၾကီးေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပၿပီးတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သံဃနာယက အဖြဲ႕ၾကီးရဲ႕ မဟာနာယက ဥကၠ႒ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက “ဆ႒သံဂါယနာ သံဃဟိတဓရ” ဆိုတဲ့ဘြဲ႕ကို ႏွင္းအပ္ျခင္း ခံယူခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီေခတ္က မင္းကြန္းဆရာေတာ္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ တို႔လို သာသနာ့ ထိပ္တန္း အေက်ာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြရဲ႕ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈကိုလည္း ခံယူခဲ့ရပါေသးတယ္။
သဂၤါယနာ ၀န္ေဆာင္ သာသနာ့ အာဇာနည္ သံဃာေတာ္ေပါင္း (၂၅၀၀)နဲ႕ ကမၻာအရပ္ရပ္က သံဂၤါယနာပြဲ တက္ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ မ်ားစြာအတြက္ စီမံခန္႔ခြဲရတဲ့ တာ၀န္ကို ပိုင္ႏိုင္ကြ်မ္းက်င္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ ဂုဏ္ယူ အားက်စရာၾကီးပါ။ ကမၻာေအး ကုန္းေျမက ဥတၱရကုရု အေဆာင္ၾကီး ေရွ႕မ်က္ႏွာစာမွာ နိသီဒိုင္အခင္းေလး ပုခုန္းေပၚတင္လႊားလုိ႕ သံဃာ့ကြ်န္၊ သာသနာ့ကြ်န္အျဖစ္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ဒုတိယအရြယ္ ပံုရိပ္အခ်ိဳ႕ကို ဓါတ္ပံု မွတ္တမ္းမ်ားမွာ ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
“တစ္သံသရာလံုး သားကြ်န္ မယားကြ်န္ ဘ၀မွာပဲ နစ္မြန္းခဲ့တာ၊ ဒီဘ၀ သာသနာနဲ႕ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲမို႕ သာသနာ့ကြ်န္၊ သံဃာ့ကြ်န္ ခံစမ္းပါရေစ။ မတားၾကပါနဲ႕ဘုရား” လို႕ ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ စကားကုိ အမွတ္ရစရာပါ။ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း မံုရြာၿမိဳ႕ထဲက ေက်ာင္းတိုက္မွန္သမွ် ၀င္ၿပီး ကုဋီအိမ္သာ ေဆးေၾကာတာကအစ သံဃာ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေလေတာ့ ၿမိဳ႕ခံရဟန္းေတြက ဂုဏ္ရွိန္ျမင့္မားတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကုသိုလ္ကို မခံယူရဲလို႕ စုေပါင္းေလွ်ာက္ထားတဲ့ အခါ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးက ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ စကားပါ။္
ၿမိဳ႕မဆရာေတာ္ၾကီးဟာ သံဃာ့ အဖြဲ႕အစည္း အဆင့္ဆင့္က ေပးအပ္လာတဲ့ အျခားေသာ သာသနာေရး တာ၀န္ေတြကိုလည္း ေရွ႕တိုး ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ခ်ည္းပါပဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕စည္းၾကီး မေပၚေပါက္မီက ေခတ္အလိုက္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ နယ္စပ္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အဖြဲ႕မ်ိဳးေတြနဲ႕ သံဃာ့၀ိနိစၧယ အဖြဲ႕ေတြမွာ တက္ၾကြစြာပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ပရဟိတ အက်ိဳးမ်ားလြန္းတဲ့ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ အထက(၁)၊ အမက(၂) တို႕လို အေျခခံပညာ စာသင္ေက်ာင္းၾကီး ေတြကို ဦးစီး တည္ေထာင္ႏိုင္တဲ့ အထိ ဘုန္းကံ ၾကီးမားေတာ္မူသလို စီမံ ခန္႔ခြဲရာမွာလည္း ေသသပ္ေတာ္ မူပါတယ္။ ဆရာေတာ့္ကို ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္တဲ့ အေနနဲ႕ မရမ္းကုန္း အထက(၁)ရဲ႕ ခန္းမၾကီးကို ဆရာေတာ့္ ဘြဲ႕အမည္ေတာ္နဲ႕ စႏၵိမာ ခန္းမလို႕ ကမၸည္း ေရးထိုးထားပါေရာလား။ နွစ္စဥ္ စႏၵိမာ ပညာရည္ခြ်န္ဆု ဆြတ္ခူးယူေနၾကတဲ့ မိ်ဳးဆက္သစ္ေတြ ဟာလည္း ကမၻာ့ေနရာ အသီးသီးမွာ ဆရာေတာ္ၾကီး ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ျဗဟၼစိုရ္လမ္းကိုပဲ ဆက္ေလွ်ာက္ေနၾကမွာမို႕ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ဘယ္ေတာ့မွ မခန္းေျခာက္ႏိုင္တဲ့ ပညာ စမ္းေရအိုင္ၾကီးထဲ မုဒိတာနဲ႕ ကူးေနမိတတ္ပါတယ္။
(၄)
မ်က္ႏွာသစ္ ေရခ်ိဳးၿပီး သကၤန္းရံု ယပ္ေတာင္ထမ္း ထြက္လာေတာ့ ဘတၱဳေဒၵသက ရဟန္းေတာ္နဲ႕အတူ ဆြမ္းစားၾကြမယ့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက အသင့္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။
ဓမၼဂဂၤါ-အရွင္၀ိစိတၱသာရ
No comments:
Post a Comment