(၁)
သူ႕ကိုယ္ပိုင္မနက္ခင္းကေတာ့ တဒုန္းဒုန္းတံခါးေခါက္သံမ်ားျဖင့္ ဆူေ၀နိုးထလာခဲ့ရပါေတာ့သည္။ သင္တန္းခ်ိန္က နီးကပ္ေနၿပီ။ နံနက္ ၈း၀၀ နာရီထိုးဖို႕ မိနစ္အနည္းငယ္မွ်သာ လိုေတာ့သည္ပဲ။ လွ်ပ္တျပက္မ်က္ႏွာသစ္နည္းကို အသံုးျပဳလိုက္ရသည္။ အရုဏ္ဆြမ္းနဲ႔ေတာ့ လြဲၿပီ။ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ေဖ်ာ္ေသာက္ခ်ိန္မရၿပီ။ ရဟန္းဘ၀ဆိုတာ အပူကိုလိုေသာ္ အေအးလည္း မရ။ အေအးကိုလိုေသာ္ အပူလည္း မရပါတကား။
သင္တန္းတက္ၾကမည့္ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားကို ' Good morning'' ဟု အစာအိမ္ေဟာင္းေလာင္းျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ကာ သင္ခန္းစာထဲ ေမွ်ာခ်လိုက္သည္။ဆာေလာင္မႈသည္ ေရာဂါတဲ့။ စာသင္ေနသည့္အခိုက္ေတာ့ ေရာဂါသက္သာေနသည္။ သင္တန္းတစ္ခ်ိန္နားခ်ိန္မွာေတာ့ နယူးေယာက္က ဒကာၾကီးမိသားစု၏ အလွဴေငြျဖင့္ သင္တန္းတက္ေရာက္ေနၾကေသာရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္အတူအေဆာင္ေရွ႕ရွိၾကာေရ(လက္ဘက္ရည္) ဆိုင္ေလး မွာ တန္းစီရေလသည္။ ၾကာေရတစ္ခြက္သာ နံနက္စာျဖစ္ေတာ့၏။ ေကာင္းေလစြ။
စေနတနဂၤေႏြေန႕မ်ားမွာေတာ့ သင္တန္းမ်ားနားသည္မို႕ သူ႕အခန္းေလးတြင္ မိွန္မွိန္ကုပ္ကုပ္ပင္ တိုးတိတ္စြာ စာဖတ္ျဖစ္သည္။ အခန္းေဖာ္မိတ္ေဆြက ကြန္ျပဴတာတြင္ သိမ္းဆည္းထားသည့္ စာအုပ္ဖိုင္လ္မ်ားစြာကို မွ်ေ၀ေပးထားသည္။စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ေရာေထြးအသားက်သြားသည့္အခါ အင္တာနက္စီးေၾကာင္းမွ ခဏတာ ခြဲထြက္ထားလိုက္သည္။ ပို႔စ္အသစ္လည္း မေရးျဖစ္။ ညဦးပိုင္းဆီက အမွတ္ရ၍ သူ႔ေမးလ္ေသတၱာေလးကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္တြင္ ပုဂၢလိကပိုင္မဟုတ္ေသာစာမ်ားစြာကိုေတြ႕ရသည္။ ယခုရက္ပိုင္းတြင္ေရႊျပည္ၾကီးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာအသိုင္းအ၀ိုင္းကို လႈပ္ခတ္ေစသည့္ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
သူကေတာ့ စုတ္သပ္မိရံုကလြဲၿပီး မထူးျခားခဲ့။ ဆဲသံမ်ားကို နားမေထာင္တတ္တာၾကာၿပီ။ သုိ႕ႏွင့္ ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာပင္မၿပီးျပတ္ေသးေသာစာအုပ္မ်ားကိုတိတ္ဆိတ္ေသာည၊ေအးစက္ေသာနာရီသံေခ်ာင္း
ေခါက္သံမ်ားႏွင့္အတူ ဆက္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။အိပ္ရာ၀င္ေတာ့ နံနက္ခင္းပိုင္း ၂း၀၀ ေက်ာ္လြန္ၿပီ။
(၂)
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ႏွစ္ခန္႕က ဂ်၀ါဟလာေနရူးႏွင့္ အမီတာ ဘာခ်န္တို႔ေမြးရပ္ေျမ အလာဟဘဒ္ၿမိဳ႕ကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္းဆီ အလည္အပတ္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ ယခုတိုင္လည္း ေကာသမၻီခရိုင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေခၚေ၀ၚေနၾကဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္းသည္ ၿမိဳ႕ပ်က္ၾကီးသဏၭာန္လည္း မရွိေတာ့။ ေတာင္ကုန္းမို႕မို႕ေလးမ်ားႏွင့္ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေနရာဟုယူဆရေသာ ပရိ၀ုဏ္အုတ္ရိုးအုတ္ေဘာင္မ်ားသာ ေတြ႕ရသည္။
ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းဆိုသည္က ေဃာသကသူေဌးၾကီး၏ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ေဃာသကသူေဌးၾကီးႏွင့္ ဆက္ကာ သူေဌးၾကီး၏ ေမြးစားသမီးေလးသာမာ၀တီကို သတိရလိုက္သည္။ သာမာ၀တီက ေနာက္တစ္ခ်ိန္တြင္ ေကာသမၻီတိုင္းအရွင္ ဥေတနဘုရင္၏မိဖုရားတစ္ပါးျဖစ္လာသည္။သာမာ၀တီတြင္ မာဂ႑ီအမည္ရွိ ၿပိဳင္ဘက္ မိဖုရားတစ္ပါးလည္း ရွိေနျပန္သည္။
သာမာ၀တီက ဗုဒၶအရွင္ကို ၾကည္ညိဳေလးျမတ္သမွ် မာဂ႑ီအတြက္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားဆိုတာ ခါးေသာ အသီးၾကီးပင္ ျဖစ္သည္။ၾကားလည္း ခါး၊ျမင္လည္း ခါး၊ ေတြးလည္း ခါးေနေတာ့သည္။ ဗုဒၶအရွင္ကို ၾကည္ညိဳေသာ သာမာ၀တီကိုအျပတ္ရွင္းပစ္ခ်င္သလို ဗုဒၶအရွင္ကိုလည္း ေကာသမၻီအ၀န္းအ၀ိုင္းမွ လြင့္ထြက္သြားေစခ်င္သည္။ သို႕ႏွင့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ဆြမ္ခံလမ္းတစ္ေလ်ာက္တြင္ ဆဲနည္းေပါင္းစံုျဖင့္ ဆဲေရးသူမ်ားေပၚေပါက္လာေအာင္ မာဂ႑ီက ဖန္တီးခဲ့သည္။ အကြက္က်က်ဆဲနည္း ဆယ္မ်ိဳးရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ေကာသမၻွီၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ေနရာမွာ ရပ္ေနရင္း ထိုျမင္ကြင္းကို လမ္းေမွ်ာ္ေငးခဲ့ဖူးေလသည္။ရႈေလာ့။ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား စီတန္းလွည့္လည္ကာ ဆြမ္းခံၾကြလာၿပီ။ လမ္းေဘး၀ဲယာမွာေတာ့ ဆဲေရးေနသူမ်ား။ ေအာ္ဟစ္ေျခာက္လွန္႕ေနသူမ်ား။ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းယိမ္းထိုးေနသူမ်ား။ ရီေ၀က်ိန္းစပ္ေသာ မ်က္လံုးအၾကည့္မ်ား။
သာမန္ရဟန္းတစ္ပါးထက္ အရိယာအျဖစ္ပိုလြန္ေသာ အာနႏၵာေထရ္သည္ပင္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားသြားသည္။ အမွန္တကယ္ပင္ ေျခလွမ္းမွားစရာလည္း ေကာင္းလွသည္။ ကိုုယ့္ကို မလိုလားသူတို႕ၾကားတြင္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ရေသာ ၾကပ္တည္းမႈမ်ိဳးကို ၾကံဳဖူးေကာင္းၾကံဳဖူးႏိုင္သည္။ဘယ္ေလာက္မ်ား ေနာက္ေက်ာမလံုစရာ ေကာင္းလိုက္ပါသလဲ။
ဗုဒၶအရွင္ၾကံဳေတြ႕ေနရသည္က အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ၀ိုင္းအံုဆူပူဆဲေရးမႈၾကီးျဖစ္သည္။ဆဲတတ္သူမ်ားႏွင့္ တစ္ မနက္ခင္းလံုးသာမက (၇)ရက္တိုင္တိုင္ျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးရင္ဆိုင္ေတြ႕ရေသာနံနက္ခင္းဆီက ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္တို႕၏ ဆြမ္းခံလမ္းေပၚက ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္ကို ဤသို႕ၾကားလိုက္ရသည္။
အာနႏၵာ “ ျမတ္စြာဘုရား ေကာသမၻီသားေတြဟာ တပည္ေတာ္တို႕ကို ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးေနၾကပါၿပီ။ အရပ္တစ္ပါးကို ထြက္သြားၾကပါစို႕”
ဗုဒၶ“ တကယ္လို႕ထြက္သြားမိတဲ့အရပ္က ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးၾကမယ္ဆိုရင္ေကာ အာနႏၵာ”
အာနႏၵာ“ အျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတာေပါ့ ဘုရား။”
ဗုဒၶ“ တကယ္လို႕ထြက္သြားမိတဲ့အရပ္က ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးၾကမယ္ဆိုရင္ေကာ အာနႏၵာ”
အာနႏၵာ“ အျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတာေပါ့ ဘုရား။”
ဗုဒၶ“ တကယ္လို႕ထြက္သြားမိတဲ့အရပ္က ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးၾကမယ္ဆိုရင္ေကာ အာနႏၵာ”
အာနႏၵာ“ အျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတာေပါ့ ဘုရား။”
ဗုဒၶ“အာနႏၵာ ဒီလိုမလုပ္ေကာင္းေပဘူး၊ အဓိကရုဏ္းျပႆနာျဖစ္ပြားတဲ့ေနရာမွာအဓိကရုဏ္းၿငိမ္းေအးမွသာ လွ်င္ အရပ္တစ္ပါးကို ထြက္ခြာသင့္ေပရဲ႕။”
ဗုဒၶအရွင္၏ ရဲရဲေတာက္ေတာက္ေသာ စကားေတာ္ကိုလည္း ဆက္နာၾကည့္ပါဦး။
“အာနႏၵာ ငါကိုယ္ေတာ္ဟာ စစ္ေျမျပင္ထြက္တဲ့ ဆင္ေျပာင္ၾကီးနဲ႕ ထပ္တူျဖစ္ေပရဲ႕။ စစ္ေျမျပင္က ဆင္ေျပာင္ၾကီးဟာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက တိုက္ခိုက္ပစ္လႊတ္လိုက္တဲ့ျမားေတြကို ၾကံ႕ၾကံ့ခံႏိုင္သလိုမ်ိဳး မိုက္မဲညံဖ်င္းသူတို႕ ဆိုဆဲတဲ့စကားအဖ်င္းေတြကို သည္းခံရန္မွာ ငါ့၀န္သာ ျဖစ္ပေစေတာ့။”
ဗုဒၶအရွင္က ဆဲေရးသူမ်ားကို မည္သုိ႕မွ် မတုန္႕ျပန္ခဲ့။ သို႕ႏွင့္ (၇)ရက္အတြင္းမွာပင္ ဆဲေရးသူမ်ား ပ်င္းရိသြားသည္။ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္ႏွင့္ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္၏ တရားဓမၼကို အတြင္းသားအျပင္သားခြဲျခားမသိေသာ မိုက္မဲစြာဆဲေရးသူတို႕အား ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ဖြယ္မလိုခဲ့ပါေလ။ ကရုဏာျဖင့္ စုတ္သပ္ရံုပင္ ရွိေတာ့သည္။
(၃)
ဒုတိယသင္တန္းၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ဂ်မူးတကၠသိုလ္တြင္ ပါရဂူက်မ္းျပဳေနသည့္ ပညာေရးေကာ္မတီ၀င္ အရွင္ကု႑လက ဗာရာဏသီေရာက္ခုိက္ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဘေလာ့နည္းပညာစာအုပ္ေလးမ်ား ဓမၼဒါနျပဳေလသည္။
အားလံုး ဘေလာ့ၾကေပေရာ။
ဆည္းပူးထားသမွ် ဓမၼအသိ ဓမၼနည္းနာေတြ ျဖန္႕ေ၀ၾကေပေရာ။
အျခားသူတို႕ရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ ဘာသာတရားကို မထိပါးေစဘဲ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္ရဲ႕ သတင္းစကားအစစ္ အမွန္ေတြကို ကမၻာ႔နားေတြ ၾကားေအာင္ ေၾကြးေၾကာ္ၾကေပေရာ။
ျဗဟၼစိုရ္ႏွလံုးသားကို ဖြင့္ကာ ကမၻာေျမရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကို ပြင့္လင္းၾကေစေရာ။
(၄)
အေသာကမင္းတရား၏ ေက်ာက္စာေတာ္သည္လည္း ယေန႕အင္တာနက္စီးဆင္းမႈကို ရုတ္ရုတ္သည္းသည္း ျငင္းခုန္ရန္လိုမႈမ်ားျဖင့္ ျဖတ္သန္းလိုေသာဘာသာေရးဘေလာ့ဂါမ်ားအတြက္ ေလးစားလိုက္နာဖြယ္ရာ ေကာင္းလွေပသည္။
“မိမိဘာသာတရားကိုသာ လင္းပေစၿပီး အျခားသူတို႕ရဲ႕ ဘာသာတရားကို ျပစ္တင္ရႈ႕ခ်မျပဳသင့္ၾက။ အျခားသူတို႕ရဲ႕ ဘာသာတရားကိုလည္း ေလးစားထိုက္ေပရဲ႕။ အျခားသူတို႕ရဲ႕ ဘာသာတရားကို ေလးစားျခင္းဟာ မိမိဘာသာတရားကို လင္းပထြန္းကားေစနိုင္သပ။ မိမိဘာသာတရားကို ထြန္းပ။ အျခားဘာသာတရားကို ႏွိမ့္ခ်ျခင္းဟာ မိမိဘာသာတရားရဲ႕ သခ်ၤိဳင္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ တူးျမဳတ္ရာေရာက္သလို အျခားဘာသာတရားကိုလည္း နာက်င္ေစတတ္ေပရဲ႕။
“ငါ့ဘာသာတရားကိုသာ ငါထြန္းပေစမည္” ဆိုတဲ့ အေတြးသက္သက္နဲ႕ မိမိဘာသာတရားကို တစ္ဖက္သတ္ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးပၿပီး အျခားဘာသာတရားကို ႏွိမ့္ခ်ပုတ္ခတ္ျခင္းဟာ မိမိဘာသာတရားကိုသာ ပိုၿပီးထိခိုက္ဖြယ္ ရွိေတာ့တယ္။ ညီညြတ္ျခင္းဟာ မြန္ျမတ္စြ။ အားလံုးနားေထာင္ၾကေစ။ အျခားဘာသာတရား တို႕ရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ကိုလည္း နားေထာင္တတ္ရန္ ဆႏၵရွိၾကေစ။”(ေက်ာက္စာေတာ္အမွတ္ ၁၂)
(၅)
ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင္းကိုသူမဲ၊ လူပံုထဲ၌
ဆိုဆဲရိုင္းပ်၊ သူရန္စလည္း
မင္းက မျဖဳံ၊ မင္း မမႈန္ခဲ့
မတုန္မလႈပ္၊ မင္းျပံဳးရုပ္သည္
ဟုတ္လွေပစြ၊ ဟုတ္ေပစြ ။
အခါတပါး၊ ျမတ္ဘုရားကို
ပုဏၰားဒြါဇ၊ အမ်က္ရွ၍
ငဆ နင္ပဲ၊ မ်ိဳးစံုဆဲ၏
ဆိုဆဲအားရ၊ ထိုခဏ၌
ဗုဒၶဘုရား၊ ထိုပုဏၰားႏွင့္
စကားခ်ီခ်၊ ဆိုခဲ့ၾက ။
ဘာရဒြါဇ၊ ျဗဟၼဏ-
အိမ္၀ေရာက္လာ၊ သင့္ေဆြညာအား
ရသာခ်ိဳေအး၊ ခဲဖြယ္ေပး၍
မေကၽြးသေလာ၊ ေကၽြးသေလာ ။
ငါ့ေဆြ ငါ့မ်ိဳး၊ ငါျမတ္ႏိုး၍
မုန္႔မ်ိဳးစံုစြာ၊ သံုေဆာင္ပါ-ဟု
ငါေကၽြးေမြး၏၊ ငါေပး၏ ။
ဘာရဒြါဇ၊ ျဗာဟၼဏ
သူကျငင္းဆန္၊ လက္မခံေသာ္
ၾကံ ပ်ား ဆီဥ၊ ခဲဖြယ္စုသည္
မည္သူ႔လက္မွာ၊ ရွိသနည္း ။
သူမယူဘိ၊ ေနသည္ရွိေသာ္
ငါ၏လက္မွာ၊ ရွိသည္သာ ။
ဘာရဒြါဇ၊ ျဗာဟၼဏ
ငါ့အားသင္ေပး၊ မယဥ္ေက်းသည့္
ဆဲေရးတိုင္းထြာ၊ ဆဲ တစ္ရာကို
ငါ လက္မခံ၊ မိန္႔လိုက္ဟန္သည္
သုတၱန္ထင္ရွား၊ အရွိသား ။
ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင္းသိ မသိ၊ ငါမသိခဲ့
ငါသိသည္မွာ၊ သိရံုသာတည္း
မင့္မွာတမူ၊ ယူမတူတို႔
ျငဴစူမႈိင္းမႈန္။ အဆဲစံု၌
မတုန္မလႈပ္၊ မင့္ျပံဳးရုပ္သည္
ဟုတ္လွေပစြ၊ ဟုတ္ေပစြ ။
(ေဇာ္ဂ်ီ)
ကဲ ငါ့ရွင္တို႕ သတိၾကီးစြာ မုဒိတာျဖင့္သာ ဘေလာ့ၾကေပေရာ။ ဆဲေသာသူမ်ားအသံကား ၾကားရန္မလိုၿပီ။
ေဆြးေႏြးေ၀ဘန္မႈမ်ားကိုကား ဓမၼနည္းလမ္းက်စြာ ေျဖရွင္းၾကရေပလိမ့္မည္။
သူ႕ကိုယ္ပိုင္မနက္ခင္းကေတာ့ တဒုန္းဒုန္းတံခါးေခါက္သံမ်ားျဖင့္ ဆူေ၀နိုးထလာခဲ့ရပါေတာ့သည္။ သင္တန္းခ်ိန္က နီးကပ္ေနၿပီ။ နံနက္ ၈း၀၀ နာရီထိုးဖို႕ မိနစ္အနည္းငယ္မွ်သာ လိုေတာ့သည္ပဲ။ လွ်ပ္တျပက္မ်က္ႏွာသစ္နည္းကို အသံုးျပဳလိုက္ရသည္။ အရုဏ္ဆြမ္းနဲ႔ေတာ့ လြဲၿပီ။ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ေဖ်ာ္ေသာက္ခ်ိန္မရၿပီ။ ရဟန္းဘ၀ဆိုတာ အပူကိုလိုေသာ္ အေအးလည္း မရ။ အေအးကိုလိုေသာ္ အပူလည္း မရပါတကား။
သင္တန္းတက္ၾကမည့္ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားကို ' Good morning'' ဟု အစာအိမ္ေဟာင္းေလာင္းျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ကာ သင္ခန္းစာထဲ ေမွ်ာခ်လိုက္သည္။ဆာေလာင္မႈသည္ ေရာဂါတဲ့။ စာသင္ေနသည့္အခိုက္ေတာ့ ေရာဂါသက္သာေနသည္။ သင္တန္းတစ္ခ်ိန္နားခ်ိန္မွာေတာ့ နယူးေယာက္က ဒကာၾကီးမိသားစု၏ အလွဴေငြျဖင့္ သင္တန္းတက္ေရာက္ေနၾကေသာရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္အတူအေဆာင္ေရွ႕ရွိၾကာေရ(လက္ဘက္ရည္) ဆိုင္ေလး မွာ တန္းစီရေလသည္။ ၾကာေရတစ္ခြက္သာ နံနက္စာျဖစ္ေတာ့၏။ ေကာင္းေလစြ။
စေနတနဂၤေႏြေန႕မ်ားမွာေတာ့ သင္တန္းမ်ားနားသည္မို႕ သူ႕အခန္းေလးတြင္ မိွန္မွိန္ကုပ္ကုပ္ပင္ တိုးတိတ္စြာ စာဖတ္ျဖစ္သည္။ အခန္းေဖာ္မိတ္ေဆြက ကြန္ျပဴတာတြင္ သိမ္းဆည္းထားသည့္ စာအုပ္ဖိုင္လ္မ်ားစြာကို မွ်ေ၀ေပးထားသည္။စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ေရာေထြးအသားက်သြားသည့္အခါ အင္တာနက္စီးေၾကာင္းမွ ခဏတာ ခြဲထြက္ထားလိုက္သည္။ ပို႔စ္အသစ္လည္း မေရးျဖစ္။ ညဦးပိုင္းဆီက အမွတ္ရ၍ သူ႔ေမးလ္ေသတၱာေလးကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္တြင္ ပုဂၢလိကပိုင္မဟုတ္ေသာစာမ်ားစြာကိုေတြ႕ရသည္။ ယခုရက္ပိုင္းတြင္ေရႊျပည္ၾကီးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာအသိုင္းအ၀ိုင္းကို လႈပ္ခတ္ေစသည့္ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
သူကေတာ့ စုတ္သပ္မိရံုကလြဲၿပီး မထူးျခားခဲ့။ ဆဲသံမ်ားကို နားမေထာင္တတ္တာၾကာၿပီ။ သုိ႕ႏွင့္ ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာပင္မၿပီးျပတ္ေသးေသာစာအုပ္မ်ားကိုတိတ္ဆိတ္ေသာည၊ေအးစက္ေသာနာရီသံေခ်ာင္း
ေခါက္သံမ်ားႏွင့္အတူ ဆက္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။အိပ္ရာ၀င္ေတာ့ နံနက္ခင္းပိုင္း ၂း၀၀ ေက်ာ္လြန္ၿပီ။
(၂)
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ႏွစ္ခန္႕က ဂ်၀ါဟလာေနရူးႏွင့္ အမီတာ ဘာခ်န္တို႔ေမြးရပ္ေျမ အလာဟဘဒ္ၿမိဳ႕ကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္းဆီ အလည္အပတ္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ ယခုတိုင္လည္း ေကာသမၻီခရိုင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေခၚေ၀ၚေနၾကဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္းသည္ ၿမိဳ႕ပ်က္ၾကီးသဏၭာန္လည္း မရွိေတာ့။ ေတာင္ကုန္းမို႕မို႕ေလးမ်ားႏွင့္ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေနရာဟုယူဆရေသာ ပရိ၀ုဏ္အုတ္ရိုးအုတ္ေဘာင္မ်ားသာ ေတြ႕ရသည္။
ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းဆိုသည္က ေဃာသကသူေဌးၾကီး၏ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ေဃာသကသူေဌးၾကီးႏွင့္ ဆက္ကာ သူေဌးၾကီး၏ ေမြးစားသမီးေလးသာမာ၀တီကို သတိရလိုက္သည္။ သာမာ၀တီက ေနာက္တစ္ခ်ိန္တြင္ ေကာသမၻီတိုင္းအရွင္ ဥေတနဘုရင္၏မိဖုရားတစ္ပါးျဖစ္လာသည္။သာမာ၀တီတြင္ မာဂ႑ီအမည္ရွိ ၿပိဳင္ဘက္ မိဖုရားတစ္ပါးလည္း ရွိေနျပန္သည္။
သာမာ၀တီက ဗုဒၶအရွင္ကို ၾကည္ညိဳေလးျမတ္သမွ် မာဂ႑ီအတြက္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားဆိုတာ ခါးေသာ အသီးၾကီးပင္ ျဖစ္သည္။ၾကားလည္း ခါး၊ျမင္လည္း ခါး၊ ေတြးလည္း ခါးေနေတာ့သည္။ ဗုဒၶအရွင္ကို ၾကည္ညိဳေသာ သာမာ၀တီကိုအျပတ္ရွင္းပစ္ခ်င္သလို ဗုဒၶအရွင္ကိုလည္း ေကာသမၻီအ၀န္းအ၀ိုင္းမွ လြင့္ထြက္သြားေစခ်င္သည္။ သို႕ႏွင့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ဆြမ္ခံလမ္းတစ္ေလ်ာက္တြင္ ဆဲနည္းေပါင္းစံုျဖင့္ ဆဲေရးသူမ်ားေပၚေပါက္လာေအာင္ မာဂ႑ီက ဖန္တီးခဲ့သည္။ အကြက္က်က်ဆဲနည္း ဆယ္မ်ိဳးရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ေကာသမၻွီၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ေနရာမွာ ရပ္ေနရင္း ထိုျမင္ကြင္းကို လမ္းေမွ်ာ္ေငးခဲ့ဖူးေလသည္။ရႈေလာ့။ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား စီတန္းလွည့္လည္ကာ ဆြမ္းခံၾကြလာၿပီ။ လမ္းေဘး၀ဲယာမွာေတာ့ ဆဲေရးေနသူမ်ား။ ေအာ္ဟစ္ေျခာက္လွန္႕ေနသူမ်ား။ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းယိမ္းထိုးေနသူမ်ား။ ရီေ၀က်ိန္းစပ္ေသာ မ်က္လံုးအၾကည့္မ်ား။
သာမန္ရဟန္းတစ္ပါးထက္ အရိယာအျဖစ္ပိုလြန္ေသာ အာနႏၵာေထရ္သည္ပင္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားသြားသည္။ အမွန္တကယ္ပင္ ေျခလွမ္းမွားစရာလည္း ေကာင္းလွသည္။ ကိုုယ့္ကို မလိုလားသူတို႕ၾကားတြင္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ရေသာ ၾကပ္တည္းမႈမ်ိဳးကို ၾကံဳဖူးေကာင္းၾကံဳဖူးႏိုင္သည္။ဘယ္ေလာက္မ်ား ေနာက္ေက်ာမလံုစရာ ေကာင္းလိုက္ပါသလဲ။
ဗုဒၶအရွင္ၾကံဳေတြ႕ေနရသည္က အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ၀ိုင္းအံုဆူပူဆဲေရးမႈၾကီးျဖစ္သည္။ဆဲတတ္သူမ်ားႏွင့္ တစ္ မနက္ခင္းလံုးသာမက (၇)ရက္တိုင္တိုင္ျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးရင္ဆိုင္ေတြ႕ရေသာနံနက္ခင္းဆီက ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္တို႕၏ ဆြမ္းခံလမ္းေပၚက ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္ကို ဤသို႕ၾကားလိုက္ရသည္။
အာနႏၵာ “ ျမတ္စြာဘုရား ေကာသမၻီသားေတြဟာ တပည္ေတာ္တို႕ကို ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးေနၾကပါၿပီ။ အရပ္တစ္ပါးကို ထြက္သြားၾကပါစို႕”
ဗုဒၶ“ တကယ္လို႕ထြက္သြားမိတဲ့အရပ္က ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးၾကမယ္ဆိုရင္ေကာ အာနႏၵာ”
အာနႏၵာ“ အျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတာေပါ့ ဘုရား။”
ဗုဒၶ“ တကယ္လို႕ထြက္သြားမိတဲ့အရပ္က ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးၾကမယ္ဆိုရင္ေကာ အာနႏၵာ”
အာနႏၵာ“ အျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတာေပါ့ ဘုရား။”
ဗုဒၶ“ တကယ္လို႕ထြက္သြားမိတဲ့အရပ္က ရိုင္းပ်စြာ ဆဲေရးၾကမယ္ဆိုရင္ေကာ အာနႏၵာ”
အာနႏၵာ“ အျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတာေပါ့ ဘုရား။”
ဗုဒၶ“အာနႏၵာ ဒီလိုမလုပ္ေကာင္းေပဘူး၊ အဓိကရုဏ္းျပႆနာျဖစ္ပြားတဲ့ေနရာမွာအဓိကရုဏ္းၿငိမ္းေအးမွသာ လွ်င္ အရပ္တစ္ပါးကို ထြက္ခြာသင့္ေပရဲ႕။”
ဗုဒၶအရွင္၏ ရဲရဲေတာက္ေတာက္ေသာ စကားေတာ္ကိုလည္း ဆက္နာၾကည့္ပါဦး။
“အာနႏၵာ ငါကိုယ္ေတာ္ဟာ စစ္ေျမျပင္ထြက္တဲ့ ဆင္ေျပာင္ၾကီးနဲ႕ ထပ္တူျဖစ္ေပရဲ႕။ စစ္ေျမျပင္က ဆင္ေျပာင္ၾကီးဟာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက တိုက္ခိုက္ပစ္လႊတ္လိုက္တဲ့ျမားေတြကို ၾကံ႕ၾကံ့ခံႏိုင္သလိုမ်ိဳး မိုက္မဲညံဖ်င္းသူတို႕ ဆိုဆဲတဲ့စကားအဖ်င္းေတြကို သည္းခံရန္မွာ ငါ့၀န္သာ ျဖစ္ပေစေတာ့။”
ဗုဒၶအရွင္က ဆဲေရးသူမ်ားကို မည္သုိ႕မွ် မတုန္႕ျပန္ခဲ့။ သို႕ႏွင့္ (၇)ရက္အတြင္းမွာပင္ ဆဲေရးသူမ်ား ပ်င္းရိသြားသည္။ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္ႏွင့္ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္၏ တရားဓမၼကို အတြင္းသားအျပင္သားခြဲျခားမသိေသာ မိုက္မဲစြာဆဲေရးသူတို႕အား ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ဖြယ္မလိုခဲ့ပါေလ။ ကရုဏာျဖင့္ စုတ္သပ္ရံုပင္ ရွိေတာ့သည္။
(၃)
ဒုတိယသင္တန္းၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ဂ်မူးတကၠသိုလ္တြင္ ပါရဂူက်မ္းျပဳေနသည့္ ပညာေရးေကာ္မတီ၀င္ အရွင္ကု႑လက ဗာရာဏသီေရာက္ခုိက္ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဘေလာ့နည္းပညာစာအုပ္ေလးမ်ား ဓမၼဒါနျပဳေလသည္။
အားလံုး ဘေလာ့ၾကေပေရာ။
ဆည္းပူးထားသမွ် ဓမၼအသိ ဓမၼနည္းနာေတြ ျဖန္႕ေ၀ၾကေပေရာ။
အျခားသူတို႕ရဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ ဘာသာတရားကို မထိပါးေစဘဲ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္ရဲ႕ သတင္းစကားအစစ္ အမွန္ေတြကို ကမၻာ႔နားေတြ ၾကားေအာင္ ေၾကြးေၾကာ္ၾကေပေရာ။
ျဗဟၼစိုရ္ႏွလံုးသားကို ဖြင့္ကာ ကမၻာေျမရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကို ပြင့္လင္းၾကေစေရာ။
(၄)
အေသာကမင္းတရား၏ ေက်ာက္စာေတာ္သည္လည္း ယေန႕အင္တာနက္စီးဆင္းမႈကို ရုတ္ရုတ္သည္းသည္း ျငင္းခုန္ရန္လိုမႈမ်ားျဖင့္ ျဖတ္သန္းလိုေသာဘာသာေရးဘေလာ့ဂါမ်ားအတြက္ ေလးစားလိုက္နာဖြယ္ရာ ေကာင္းလွေပသည္။
“မိမိဘာသာတရားကိုသာ လင္းပေစၿပီး အျခားသူတို႕ရဲ႕ ဘာသာတရားကို ျပစ္တင္ရႈ႕ခ်မျပဳသင့္ၾက။ အျခားသူတို႕ရဲ႕ ဘာသာတရားကိုလည္း ေလးစားထိုက္ေပရဲ႕။ အျခားသူတို႕ရဲ႕ ဘာသာတရားကို ေလးစားျခင္းဟာ မိမိဘာသာတရားကို လင္းပထြန္းကားေစနိုင္သပ။ မိမိဘာသာတရားကို ထြန္းပ။ အျခားဘာသာတရားကို ႏွိမ့္ခ်ျခင္းဟာ မိမိဘာသာတရားရဲ႕ သခ်ၤိဳင္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ တူးျမဳတ္ရာေရာက္သလို အျခားဘာသာတရားကိုလည္း နာက်င္ေစတတ္ေပရဲ႕။
“ငါ့ဘာသာတရားကိုသာ ငါထြန္းပေစမည္” ဆိုတဲ့ အေတြးသက္သက္နဲ႕ မိမိဘာသာတရားကို တစ္ဖက္သတ္ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးပၿပီး အျခားဘာသာတရားကို ႏွိမ့္ခ်ပုတ္ခတ္ျခင္းဟာ မိမိဘာသာတရားကိုသာ ပိုၿပီးထိခိုက္ဖြယ္ ရွိေတာ့တယ္။ ညီညြတ္ျခင္းဟာ မြန္ျမတ္စြ။ အားလံုးနားေထာင္ၾကေစ။ အျခားဘာသာတရား တို႕ရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္ကိုလည္း နားေထာင္တတ္ရန္ ဆႏၵရွိၾကေစ။”(ေက်ာက္စာေတာ္အမွတ္ ၁၂)
(၅)
ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင္းကိုသူမဲ၊ လူပံုထဲ၌
ဆိုဆဲရိုင္းပ်၊ သူရန္စလည္း
မင္းက မျဖဳံ၊ မင္း မမႈန္ခဲ့
မတုန္မလႈပ္၊ မင္းျပံဳးရုပ္သည္
ဟုတ္လွေပစြ၊ ဟုတ္ေပစြ ။
အခါတပါး၊ ျမတ္ဘုရားကို
ပုဏၰားဒြါဇ၊ အမ်က္ရွ၍
ငဆ နင္ပဲ၊ မ်ိဳးစံုဆဲ၏
ဆိုဆဲအားရ၊ ထိုခဏ၌
ဗုဒၶဘုရား၊ ထိုပုဏၰားႏွင့္
စကားခ်ီခ်၊ ဆိုခဲ့ၾက ။
ဘာရဒြါဇ၊ ျဗဟၼဏ-
အိမ္၀ေရာက္လာ၊ သင့္ေဆြညာအား
ရသာခ်ိဳေအး၊ ခဲဖြယ္ေပး၍
မေကၽြးသေလာ၊ ေကၽြးသေလာ ။
ငါ့ေဆြ ငါ့မ်ိဳး၊ ငါျမတ္ႏိုး၍
မုန္႔မ်ိဳးစံုစြာ၊ သံုေဆာင္ပါ-ဟု
ငါေကၽြးေမြး၏၊ ငါေပး၏ ။
ဘာရဒြါဇ၊ ျဗာဟၼဏ
သူကျငင္းဆန္၊ လက္မခံေသာ္
ၾကံ ပ်ား ဆီဥ၊ ခဲဖြယ္စုသည္
မည္သူ႔လက္မွာ၊ ရွိသနည္း ။
သူမယူဘိ၊ ေနသည္ရွိေသာ္
ငါ၏လက္မွာ၊ ရွိသည္သာ ။
ဘာရဒြါဇ၊ ျဗာဟၼဏ
ငါ့အားသင္ေပး၊ မယဥ္ေက်းသည့္
ဆဲေရးတိုင္းထြာ၊ ဆဲ တစ္ရာကို
ငါ လက္မခံ၊ မိန္႔လိုက္ဟန္သည္
သုတၱန္ထင္ရွား၊ အရွိသား ။
ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင္းသိ မသိ၊ ငါမသိခဲ့
ငါသိသည္မွာ၊ သိရံုသာတည္း
မင့္မွာတမူ၊ ယူမတူတို႔
ျငဴစူမႈိင္းမႈန္။ အဆဲစံု၌
မတုန္မလႈပ္၊ မင့္ျပံဳးရုပ္သည္
ဟုတ္လွေပစြ၊ ဟုတ္ေပစြ ။
(ေဇာ္ဂ်ီ)
ကဲ ငါ့ရွင္တို႕ သတိၾကီးစြာ မုဒိတာျဖင့္သာ ဘေလာ့ၾကေပေရာ။ ဆဲေသာသူမ်ားအသံကား ၾကားရန္မလိုၿပီ။
ေဆြးေႏြးေ၀ဘန္မႈမ်ားကိုကား ဓမၼနည္းလမ္းက်စြာ ေျဖရွင္းၾကရေပလိမ့္မည္။
1 comment:
ေကာင္းေလာက္ေတး။ ေကာင္းေလာက္ေတး။ :)
Post a Comment