(၁)
ဘေလာ့ဂ္တြင္ တစ္ခုခုေရးလိုက္ဖို႕ရန္ပင္ အာရံု၀င္စား၍ မရ။ သူ႕အေတြးမ်ားက ဟိမ၀ႏၱာဘက္ဆီသို႕ ေတာ ရပ္မွီရန္ထြက္ခြာသြားၾကသည္။ ဟိုးလြန္ေလၿပီးေသာအတိတ္ဆီက ဟိမ၀ႏၱာႏွင့္ မဇၥိ်မညခ်မ္းေတြကို လြမ္းေန မိသည္။ ဟိမ၀ႏၱာေတာရပ္ျမိဳင္တန္းဆီက ေက်ာင္းသခၤန္းေလးမ်ားကို ရင္ထဲက ေအးၾကည့္ ေမႊးၾကည့္ ေနမိသည္။ ရေသ့ေယာဂီတို႕က တပသီအက်င့္ေပ်ာ္ေမြ႕ေနၾကသည္။ လူမႈဓေလ့အေ၀းမွာ ၿငိမ္းေအးခြင့္ရေန ခ့ဲၾကသည္။ စိမ့္စမ္းေရတို႕ကား ေအးစြ၊ ဂႏိုင္ပန္းမ်ားက ေမႊးစြေလ။
ဗုဒၶေခတ္စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ဖြင့္လိုက္တိုင္း အတိုင္းတိုင္း အျပည္ျပည္ ဗီဇာမလို၊စေတးပါမစ္မလိုေသာရဟန္း မ်ား၏ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းမႈကို သူမွန္းဆပီတိျဖစ္ေနမိသည္။ သပိတ္ေလးကိုလြယ္ ယတ္ ေတာင္ေလးကို ထမ္းကာ မဂ္လမ္းေဖာက္ေနၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ျပကြက္မ်ား...။ အရိပ္ေကာင္း ေကာင္းမ်ားသည္ ပဋိပတ္၀န္ေဆာင္တို႕အတြက္ ဘာ၀နာရိပ္သာ၊ ပိဋကတ္သင္ယူမည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ ေလာကုတၱရာေလဟာနယ္တကၠသိုလ္။ အေတာင္ပံသာ ၀န္ရွိေသာငွက္ကဲ့သို႕ ေပါ့ပါးစြာ....။ ေၾသာ္ ရဟန္းဘ၀ဆိုသည္မွာ.....။
(၂)
သူသည္ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ရဟန္းမဟုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္က အတည္ျပဳထားေသာရဟန္းျဖစ္ေၾကာင္း သက္ ေသခံလက္မွတ္ရွိသည္။ အျခားေထာက္ခံခ်က္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္တစ္ေစာင္ရွိသည္။ အရည္အခ်င္းျပစာရြက္စာတမ္းမ်ားရွိသည္။ ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာရွိသည္။ ေနထိုင္ခြင့္စေတးပါမစ္တစ္ခုရွိသည္။ သပိတ္အလုပ္မလုပ္ေသာေနရာအတြက္ စဖိုေဆာင္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေသာအေထာက္အပ့ံယူ ရျခင္း မ်ိဳးရွိသည္။ သူကိုယ္တိုင္ေရာ သူ႕ကို ေထာက္ပံ့လိုသူမ်ားကေရာ လိုအပ္သည္ဟု ယူဆကာ သံုးစြဲေနရေသာ (ဥပမာ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ အင္တာနက္ကြန္ရက္ စေသာ)အျခားအရာမ်ားလည္းရွိေသးသည္။
ၿပီးေတာ့ အိမ္ရွင္အိမ္ငွါး ျပႆနာရွိသည္။ သည္ဆြာဆတိကအိမ္ေလးသို႕ေျပာင္းလာသည့္ေန႕က တစ္ရာ့ တစ္ၾကိမ္ေျမာက္ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းဟု မွတ္တမ္းေရးခဲ့သည္။ ခုေတာ့ တစ္ၾကိမ္ထပ္တိုးရျပန္ဦးမည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား မွာ ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ မွီတြယ္ခိုနားဖြယ္ရာ အရိပ္တစ္ခု၏ တန္ဖိုးကို သူသိသြားခဲ့သည္။ သူ႔ႏိုင္ငံသူ႕ ရပ္၀န္းမွာ ေတာ့ ေက်ာင္း၀ိဟာေတြက ရဟန္းအေရ အတြက္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ မ်ားျပား ျပည့္စံုေနတတ္သည္။
“ေက်ာင္းရယ္လို႕ ခိုနားဖြယ္ရာ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းသူမရွိခဲ့ပါက ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ငါ့ရွင္အေနနဲ႕ သစ္တစ္ပင္၀ါးတစ္ပင္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ႏိုင္စြမ္းရွိရမယ္” တဲ့။ ရဟန္းေဘာင္တက္စဥ္က ရဟန္းဟု အသိ အမွတ္ျပဳခံရအၿပီးတြင္ ပထမဆံုးနာခံရေသာ ၾသ၀ါဒေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သစ္ပင္တစ္ပင္ သည္ ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ ေက်ာင္းအျဖစ္ အဆင္သင့္ရွိမေနေတာ့တာ ေသခ်ာပါသည္။ သစ္ပင္တစ္ပင္ ခက္လွ်င္ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ကလည္း ပို၍ ခက္ေနေပေတာ့မည္။ ေတာရပ္ၿမိဳင္ေပၚမွာ ေပ်ာ္ရမည့္ရဟန္း ၿမိဳ႕ျပလမ္းထဲသို႕ျပန္ခ်ိဳးေကြ႕လာရသည္။
(၃)
အိမ္ရာေထာင္သူကို အဂါရိက ဟု ေခၚသည္။ အိမ္ရာမေထာင္ လူ႕ေဘာင္စြန္႕ခြာသူကိုေတာ့ အနာဂါရိက ဟုေခၚေလသည္။ ခုေတာ့ အိမ္ကိုစြန္႕ခြာသူၾကီးအတြက္ အိမ္တဲ့။ ရဟန္းႏွင့္အိမ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား အခ်ိဳးမက်တဲ့ တြဲစပ္မႈမ်ိဳးပါလဲ။ ေလယာဥ္ပ်ံေတြေပၚလာတာ ရဟန္းေတြအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ပဲတဲ့။ မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးကေတာ့ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ အဓိပၸါယ္ကိုေတာ့ ရွင္းမျပ၍ သူလည္းမသိ။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ဤပို႕စ္သည္ သူ႕ရည္ရြယ္ထားခ်က္မဟုတ္။ ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ႏွင့္စကားေျပာရန္ အတြက္ ဘေလာ့ဂါကထာဟု အမည္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။ အနီးစပ္ဆံုးကိုေနာႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္မည္ထင္ သည္။ သို႕ေသာ္ မေျပာျဖစ္ခဲ့။ သူ႕အေတြးမ်ားက အိမ္ေျပာင္းေရးကိုပဲ စြဲလမ္းေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ပုထုဇဥ္ဆိုသည္က ကိုယ္နာၿပီဆိုလွ်င္ ပံုၾကီးခ်ဲ႕ရန္ၾကိဳးစားေတာ့သည္။
သူလည္း ထူးမျခားနားျဖစ္သည္။ အနာကို ျပန္ပြတ္သပ္ေနမိ၏။ အိမ္ေလးက ေရအဆင္မေျပသည္ကလြဲလို႕ ေအးခ်မ္းမႈရွိသည္။ သူ႕စာသင္ခန္းေလးကလည္း က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းရွိသည္။ သို႕ေသာ္ အိမ္ရွင္ႏွင့္ ညွိႏိႈင္းမရ တာေတြက ရွိေနသည္။ ေစ်းႏႈန္းၾကီးျမင့္၍လည္း မဟုတ္၊ အိမ္ေစာင့္ေနသည့္ ကုလားအဘိုးၾကီး အဘြားၾကီး လင္မယား၏ ေန႕စဥ္ဆူညံပြက္ေနေသာအသံႏွင့္ ေႏွာက္ယွက္မႈအခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။ (သူတစ္ပါး အေၾကာင္းလည္း မေျပာအပ္) မည္သို႕ျဖစ္ေစ အိမ္ေျပာင္းရမည္က ကိန္းေသၿပီးသားျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂါ အိမ္ေျပာင္းကထာဟု အမည္ေပးရလွ်င္ ပိုၿပီး ဆီေလ်ာ္ေပလိမ့္မည္။
ဘေလာ့ဂ္တြင္ တစ္ခုခုေရးလိုက္ဖို႕ရန္ပင္ အာရံု၀င္စား၍ မရ။ သူ႕အေတြးမ်ားက ဟိမ၀ႏၱာဘက္ဆီသို႕ ေတာ ရပ္မွီရန္ထြက္ခြာသြားၾကသည္။ ဟိုးလြန္ေလၿပီးေသာအတိတ္ဆီက ဟိမ၀ႏၱာႏွင့္ မဇၥိ်မညခ်မ္းေတြကို လြမ္းေန မိသည္။ ဟိမ၀ႏၱာေတာရပ္ျမိဳင္တန္းဆီက ေက်ာင္းသခၤန္းေလးမ်ားကို ရင္ထဲက ေအးၾကည့္ ေမႊးၾကည့္ ေနမိသည္။ ရေသ့ေယာဂီတို႕က တပသီအက်င့္ေပ်ာ္ေမြ႕ေနၾကသည္။ လူမႈဓေလ့အေ၀းမွာ ၿငိမ္းေအးခြင့္ရေန ခ့ဲၾကသည္။ စိမ့္စမ္းေရတို႕ကား ေအးစြ၊ ဂႏိုင္ပန္းမ်ားက ေမႊးစြေလ။
ဗုဒၶေခတ္စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ဖြင့္လိုက္တိုင္း အတိုင္းတိုင္း အျပည္ျပည္ ဗီဇာမလို၊စေတးပါမစ္မလိုေသာရဟန္း မ်ား၏ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းမႈကို သူမွန္းဆပီတိျဖစ္ေနမိသည္။ သပိတ္ေလးကိုလြယ္ ယတ္ ေတာင္ေလးကို ထမ္းကာ မဂ္လမ္းေဖာက္ေနၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ျပကြက္မ်ား...။ အရိပ္ေကာင္း ေကာင္းမ်ားသည္ ပဋိပတ္၀န္ေဆာင္တို႕အတြက္ ဘာ၀နာရိပ္သာ၊ ပိဋကတ္သင္ယူမည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ ေလာကုတၱရာေလဟာနယ္တကၠသိုလ္။ အေတာင္ပံသာ ၀န္ရွိေသာငွက္ကဲ့သို႕ ေပါ့ပါးစြာ....။ ေၾသာ္ ရဟန္းဘ၀ဆိုသည္မွာ.....။
(၂)
သူသည္ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ရဟန္းမဟုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္က အတည္ျပဳထားေသာရဟန္းျဖစ္ေၾကာင္း သက္ ေသခံလက္မွတ္ရွိသည္။ အျခားေထာက္ခံခ်က္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္တစ္ေစာင္ရွိသည္။ အရည္အခ်င္းျပစာရြက္စာတမ္းမ်ားရွိသည္။ ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာရွိသည္။ ေနထိုင္ခြင့္စေတးပါမစ္တစ္ခုရွိသည္။ သပိတ္အလုပ္မလုပ္ေသာေနရာအတြက္ စဖိုေဆာင္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေသာအေထာက္အပ့ံယူ ရျခင္း မ်ိဳးရွိသည္။ သူကိုယ္တိုင္ေရာ သူ႕ကို ေထာက္ပံ့လိုသူမ်ားကေရာ လိုအပ္သည္ဟု ယူဆကာ သံုးစြဲေနရေသာ (ဥပမာ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ အင္တာနက္ကြန္ရက္ စေသာ)အျခားအရာမ်ားလည္းရွိေသးသည္။
ၿပီးေတာ့ အိမ္ရွင္အိမ္ငွါး ျပႆနာရွိသည္။ သည္ဆြာဆတိကအိမ္ေလးသို႕ေျပာင္းလာသည့္ေန႕က တစ္ရာ့ တစ္ၾကိမ္ေျမာက္ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းဟု မွတ္တမ္းေရးခဲ့သည္။ ခုေတာ့ တစ္ၾကိမ္ထပ္တိုးရျပန္ဦးမည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား မွာ ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ မွီတြယ္ခိုနားဖြယ္ရာ အရိပ္တစ္ခု၏ တန္ဖိုးကို သူသိသြားခဲ့သည္။ သူ႔ႏိုင္ငံသူ႕ ရပ္၀န္းမွာ ေတာ့ ေက်ာင္း၀ိဟာေတြက ရဟန္းအေရ အတြက္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ မ်ားျပား ျပည့္စံုေနတတ္သည္။
“ေက်ာင္းရယ္လို႕ ခိုနားဖြယ္ရာ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းသူမရွိခဲ့ပါက ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ငါ့ရွင္အေနနဲ႕ သစ္တစ္ပင္၀ါးတစ္ပင္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ႏိုင္စြမ္းရွိရမယ္” တဲ့။ ရဟန္းေဘာင္တက္စဥ္က ရဟန္းဟု အသိ အမွတ္ျပဳခံရအၿပီးတြင္ ပထမဆံုးနာခံရေသာ ၾသ၀ါဒေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သစ္ပင္တစ္ပင္ သည္ ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ ေက်ာင္းအျဖစ္ အဆင္သင့္ရွိမေနေတာ့တာ ေသခ်ာပါသည္။ သစ္ပင္တစ္ပင္ ခက္လွ်င္ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ကလည္း ပို၍ ခက္ေနေပေတာ့မည္။ ေတာရပ္ၿမိဳင္ေပၚမွာ ေပ်ာ္ရမည့္ရဟန္း ၿမိဳ႕ျပလမ္းထဲသို႕ျပန္ခ်ိဳးေကြ႕လာရသည္။
(၃)
အိမ္ရာေထာင္သူကို အဂါရိက ဟု ေခၚသည္။ အိမ္ရာမေထာင္ လူ႕ေဘာင္စြန္႕ခြာသူကိုေတာ့ အနာဂါရိက ဟုေခၚေလသည္။ ခုေတာ့ အိမ္ကိုစြန္႕ခြာသူၾကီးအတြက္ အိမ္တဲ့။ ရဟန္းႏွင့္အိမ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား အခ်ိဳးမက်တဲ့ တြဲစပ္မႈမ်ိဳးပါလဲ။ ေလယာဥ္ပ်ံေတြေပၚလာတာ ရဟန္းေတြအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ပဲတဲ့။ မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးကေတာ့ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ အဓိပၸါယ္ကိုေတာ့ ရွင္းမျပ၍ သူလည္းမသိ။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ဤပို႕စ္သည္ သူ႕ရည္ရြယ္ထားခ်က္မဟုတ္။ ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ႏွင့္စကားေျပာရန္ အတြက္ ဘေလာ့ဂါကထာဟု အမည္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။ အနီးစပ္ဆံုးကိုေနာႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္မည္ထင္ သည္။ သို႕ေသာ္ မေျပာျဖစ္ခဲ့။ သူ႕အေတြးမ်ားက အိမ္ေျပာင္းေရးကိုပဲ စြဲလမ္းေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ပုထုဇဥ္ဆိုသည္က ကိုယ္နာၿပီဆိုလွ်င္ ပံုၾကီးခ်ဲ႕ရန္ၾကိဳးစားေတာ့သည္။
သူလည္း ထူးမျခားနားျဖစ္သည္။ အနာကို ျပန္ပြတ္သပ္ေနမိ၏။ အိမ္ေလးက ေရအဆင္မေျပသည္ကလြဲလို႕ ေအးခ်မ္းမႈရွိသည္။ သူ႕စာသင္ခန္းေလးကလည္း က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းရွိသည္။ သို႕ေသာ္ အိမ္ရွင္ႏွင့္ ညွိႏိႈင္းမရ တာေတြက ရွိေနသည္။ ေစ်းႏႈန္းၾကီးျမင့္၍လည္း မဟုတ္၊ အိမ္ေစာင့္ေနသည့္ ကုလားအဘိုးၾကီး အဘြားၾကီး လင္မယား၏ ေန႕စဥ္ဆူညံပြက္ေနေသာအသံႏွင့္ ေႏွာက္ယွက္မႈအခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။ (သူတစ္ပါး အေၾကာင္းလည္း မေျပာအပ္) မည္သို႕ျဖစ္ေစ အိမ္ေျပာင္းရမည္က ကိန္းေသၿပီးသားျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂါ အိမ္ေျပာင္းကထာဟု အမည္ေပးရလွ်င္ ပိုၿပီး ဆီေလ်ာ္ေပလိမ့္မည္။
No comments:
Post a Comment