03 March, 2010

မ်ိဳးၾကီး ဗာရာဏသီသတို႕သားႏွင့္ သူစိမ္းတစ္ေယာက္

ငါသည္ ကိေလသာတို႔ကို ရႈိ႕ၿမိဳက္ေလာင္ကြ်မ္းေစအပ္ကုန္ၿပီ။
ဘ၀အားလံုးတို႕ကို ပယ္ႏႈတ္အပ္ကုန္ၿပီ၊
ဆင္ေျပာင္ၾကီးသည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကို ျဖတ္၍ ေနသကဲ့သို႕ အာသ၀မရွိဘဲ ေနရပါ၏။

ငါ၏ လာျခင္းကား စင္စစ္ေကာင္းေသာလာျခင္းျဖစ္၏။
ငါသည္ ၿမတ္စြာဘုရားအထံ၌ ၀ိဇၨာသံုးပါးတို႕သို႕ အစဥ္ေရာက္အပ္ကုန္ၿပီ။
ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမေတာ္ကို လိုက္နာျပဳက်င့္အပ္ပါၿပီ။

ရွင္ယသ
(ယသေတၳရအပါဒါန္)
(၁)

သူထြက္လာေတာ့ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕သည္ ဆူညံပူေလာင္မႈမ်ားႏွင့္ က်န္ခဲ့ေလသည္။ ေအာ္တိုကား ေလးတစ္စင္းေပၚတြင္ ေစြ႕ကနဲ သူ၀င္ထိုင္လိုက္၏။ “ဆာရနထ္ကို က်လီေယး” တကၠစီ ေမာင္းသမားက ေခါင္းရမ္းျပကာ ၀ူးကနဲ ေအာ္တိုကားေလးကို ေမာင္းထြက္သည္။ ေခါင္းရမ္းျပျခင္းသည္ပင္ မဇၥ်ိမ၏ သေဘာတူလက္ခံျခင္းဘာသာစကားပဲ။

ဆာရနထ္ဆိုသည္က ပိဋကတ္တံခါးကို ဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းျမင္ရေသာ မိဂဒါ၀ုန္ ေတာျဖစ္သည္။ ဗုဒၶအရွင္၏ ဓမၼအသံ ပထမဆံုးပဲ့တင္ရာ ေအာ္ ဗာရဏသီမွ (၇)ကီလိုမီတာ ေ၀းကြာေသာ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ။ သူက မိဂဒါ၀ုန္ကို ထြက္ခြာျခင္းမဟုတ္၊ မိဂဒါ၀ုန္သို႕ ျပန္လည္ဆုတ္ နစ္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဘာမ်ားထူးျခားလို႕လဲ။ ကိုယ့္အသိုက္ကိုယ္ျပန္တဲ့ငွက္တစ္ေကာင္အတြက္ ေ၀ါဟာရ အသစ္ေတြက ခမ္းခမ္းနားနားၾကိဳေနဖို႕ မေသခ်ာ၊၊ သူက ယသသတို႕သားမွ မဟုတ္ေလပဲ။

ယသ၏ ဗာရာဏသီညက ယိမ္းထိုးေနသည္။ ညၾကီးတစ္ခုလံုးေပ်ာက္ဆံုးေနျခင္းျဖစ္၏။ ကညင္ဆီမီး တိုင္မ်ားေအာက္မွာ အလွတရားဆိတ္သုဥ္းမႈၾကီးကို ယသကိုယ္တိုင္ ေၾကကြဲဖြယ္ ရင္ဆိုင္လိုက္ရသည္။ အလွတရားမရွိတဲ့ဘ၀ဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့လြန္းလွသည္ပဲ။ ဂီတ၏ သိမ္ေမြ႕ေသာ ရင္ခြင္သည္ ၾကမ္းရွေနၿပီ။ အာေကာင္ေျခာက္ကပ္စြာ ေသာက္ေတာ္ေရဗူးကို ဆြဲယူေမာ့ခ်ပစ္လိုက္သည္။ ဘယ္လိုမွ မေအးခ်မ္း၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရင္ကို မီးၿမိႈက္ၾကေလေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႕မ်ားက ေ၀းရာ မိဂဒါ၀ုန္သို႕ ထြက္ေျပးသည္၊ မိဂဒါ၀ုန္သည္ ယသအတြက္ လြတ္လပ္ကြင္းျပင္....။ ယသသိသြားသည္က ....


မေရရာတာ အေသအခ်ာပဲ ျမင္ႏိုင္တယ္ အေျဖရယ္ မလိုေတာ့ပါ
အခ်ိန္ေတြသာ လည္ပတ္ဆဲ က်န္ေနသူ ဒီလူဟာသူစိမ္းပါ
မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ဘ၀ဟာ အ႐ံႈးသာေနာက္ဆံုးပဲ မဟုတ္လား
ၾကင္နာတယ္ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ၿပီဆိုရင္ ျပန္သြားပါ


ယသက ဆုပ္ကိုင္ထားသမွ်ကို လႊတ္ခ်လိုက္သည္။ မေရရာတာ ေသခ်ာသြားခဲ့ၿပီပဲ။ သံသရာၿပီး သံသရာထဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ့ေသာ ေလာကီအေရာင္စိုစိုဘ၀မ်ား၏ အရႈံးမ်ား။ အႏွစ္သာရမဲ့လွပါလား၊ ညဦးဆီက နားေထာင္ခဲ့ေသာ ဂီတသည္ သံစဥ္အက္ကြဲသြားသည္။ ညစ္ႏြမ္းလွခ်ည့္၊ အၿပံဳးမ်ား၏ ေဖာက္ျပန္မႈကို လွစ္ကနဲျမင္လိုက္သည့္အခိုက္ ေခြ်းတစ္ၿပိဳက္က်သြားသည္။ ေလာကဟူသည္ သူစိမ္းတို႕၏ နယ္ပယ္ပါပဲလား။ ယသအတြက္ အႏၱိမညခ်မ္းတစ္ခုက အခ်ိန္ကိုက္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ယသထြက္ခြာရေတာ့မည္။ သို႕ႏွင့္ ဗာရာဏသီမွ ေ၀းရာဆီ........။ အေျဖတစ္ခုကိုေတာ့ျဖင့္ ယသဆာေလာင္ေနခဲ့ပါေလသည္။

ေအာ္ ယသက အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြကို လႊတ္ခ်ဖို႕ မိဂဒါ၀ုန္သို႕ ခ်ဥ္းကပ္လာသည္။ သူကေတာ့ မိဂဒါ၀ုန္ကို တြယ္ဖက္ထားဖို႕ တုိး၀င္သည္၊ မိဂဒါ၀ုန္သည္ သူ႕အတြက္ ေႏွုာင္ဖြဲ႕ခ်ည္ရာ....။ ကိုယ့္ခ်ည္တိုင္ကို ကိုယ္တိုင္၀ယ္ယူထားရသည့္ ဗာရာဏသီေရာက္ရဟန္းတစ္ပါးပဲ..။


(၂)

ယသတို႕ေခတ္ဆီကေတာ့ ဗာရာဏသီႏွင့္ မိဂဒါ၀ုန္သည္ သီးျခားအဓိပၸါယ္မ်ားႏွင့္ စည္းျခားထားသည္။ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေတာၿမိဳင္ေျခ။ ဗာရာဏသီႏွင့္ မိဂဒါ၀ုန္ကို ျဖတ္စီးေနေသာ ၀ါရဏဆိုသည့္ ျမစ္က်ဥ္းေလး တစ္ခုလည္း ရွိသည္။ ဗာရဏသီက ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈႏွင့္ ဒႆနပညာမ်ားထြန္းကားသီးပြင့္ရာ ၿမိဳ႕ျပ။ ဗာရာဏသီပိုး ထည္ သို႕မဟုတ္ ကာသိတုိင္းျဖစ္ အဖိုးတစ္သိန္းထိုက္ေသာ အ၀တ္တန္ဆာသည္ ေက်ာ္ၾကားသည္။

ဂဂၤါသူတို႕အတြက္ ရင္ခုန္ဖြယ္ေကာင္းေသာ မူလလက္ေဟာင္းအလွကုန္တို႕၏ ဆြဲေဆာင္ မႈျဖင့္ ေတာက္ပရာ ဗာရာဏသီ သို႕မဟုတ္ ကာသိတိုင္းေျမ...။ ယခုတိုင္ေအာင္ပင္ မဇၥ်ိမသတို႕သမီးတို႕၏ ၀တ္မႈံကူးပြဲ ေတာ္မ်ားအတြက္ အိပ္မက္ေစ်းခင္းျဖစ္ေနဆဲ။ကမၻာ့အလွမယ္ဘြဲ႕ရွင္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးေခ်ာ အေရွာဒယ၏ ခန္း၀င္မဂၤလာအတြက္ သတို႕သားျဖစ္သူ၏ဖခင္ မင္းသားၾကီးအမီတာဘာခ်န္က ကာသိတိုင္းျဖစ္ပိုးထည္မ်ား တခုတ္တရမွာယူခဲ့ျခင္းကို သတင္းေခါင္းၾကီးတစ္ရပ္အျဖစ္ လႈတ္ခတ္ခဲ့ဖူးသည္။

အယူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဒႆနမ်ားဆိုက္ကပ္ထြန္းကားရာ ဂဂၤါဆိပ္ကမ္းသည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္သိပ္သည္းေသာ ကမၻာေျမ၏ လက္ေဆာင္ျဖစ္သည္။ အက်င့္တပႏွင့္ ဒႆနရွာေဖြေနသူဆာဒူးၾကီးမ်ား၊ ဂဂၤါေဒ၀ကို ပူေဇာ္ဦး ညြတ္ေနၾကသူမ်ား အလွဴခံမ်ား၊ ဖုန္းေတာင္းယာစကာမ်ား၊ ခရီးသြားဟန္လႊဲေလ့လာသူမ်ားႏွင့္ ဂဂၤါသည္ စည္ပင္ေနတတ္သည္။ ဂဂၤါလႈိင္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္ေသာ ေလညွင္း၏ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ကမၻာေျမ၏ အျခားေသာျမစ္မ်ားပိုင္ဆိုင္ခြင့္မရွိ။ ျမစ္တိုင္းလြတ္လပ္စြာ စီးဆင္းခြင့္ရွိသည္မဟုတ္။


ဗာရာဏသီၿမိဳ႕နိမိတ္ကို လြန္ကာ ၀ါရဏျမစ္က်ဥ္းေလးကို ျဖတ္လိုက္သည္ႏွင့္ မိဂဒါ၀ုန္သည္ ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းေနမည္။ ျမဴးတူးခုန္ေပါက္ေျပးလႊားေနေသာသမင္ပ်ိဳေလးမ်ားက ေတာအုပ္ေလး၏ ပန္းခ်ီစုုတ္ခ်က္ မ်ားျဖစ္ေနမည္။ ဥေဒါင္းငွက္မ်ား၏ အကႏွင့္ ငွက္သဘင္ဂီတကလည္း မိဂဒါ၀ုန္၏ ၿငိမ္ေအးမႈကို အတည္ျပဳေန ဟန္ပင္၊ ယသအတြက္ ဗုဒၶအရွင္က ေစာင့္ေနခဲ့ပါေလသည္။ သူ႕ကိုေတာ့ မီးပ်က္ေနေသာ အခန္းေလးက ေစာင့္ေနပါလိမ့္မည္။


ဒီလူဟာ ဒီေနရာပဲ
အခ်ိန္တန္ရင္ ျပန္လာရဦးမွာ
ညင္သာစြာတိုးတိတ္ နာက်င္လြန္းတဲ့စိတ္
(ေမွာင္လြန္းတဲဘ၀မွာေသတဲ့အထိဆက္ခ်စ္မွာ
ငါ့အသက္ေထာင့္တစ္ေနရာမွာ
ေနထိုင္ဆဲ
ေသသည့္တိုင္ ဒီဘ၀ထဲ
ငါမင္းသာ အခ်စ္ဆံုးပဲ
ရင္မွာ အသက္နဲ႕အမွ် ရွင္သန္ဆဲ)

မိဂဒါ၀ုန္ကို ပံုစံတစ္မ်ိဳးျဖင္ သူ တစ္ေခါက္ျပန္လာရေပဦးမည္။ ခုျပန္ေနေသာခရီးထက္ ပိုမိုေလးနက္သိပ္ သည္းေသာ လွည္းက်င္းထားေသာ အဇၥ်တၱျဖင့္ သူျပန္လာရပါမည္။ ခုေတာ့ သူက သာမန္ရဟန္းတစ္ပါး၏ ေနာက္ဆံုးေပၚေလာကီထဲမွာ ေလးလံေနဆဲျဖစ္သည္။ အခန္းမွိန္မွိန္ေလးထဲတြင္ သူ႕စိတ္မ်ားကလည္း ေမွာင္ေနတုန္းပင္ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာဟု အမည္ေပးထားေသာ ခ်စ္စိတ္မ်ားက သူ႕ကို ေႏွာင္ဖြဲ႕ေနၾကတုန္းပဲျဖစ္သည္။ ငါဟူေသာနံရံကို သူက မထိုးေဖာက္ရက္ႏိုင္ေသး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမွာင္ထဲမွာ ျဖစ္ႏိုင္သမွ်ေတာ့ လင္းၾကည့္ပါဦးမည္။ ေသသည့္တိုင္ သူ႕အသက္ရွဴသံတိုင္းသည္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏ ရနံ႕ကို ရႈိက္လိုဆဲပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ကမၻာေျမ ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ။



(၃)

ခုေတာ့ ဗာရာဏသီႏွင့္ မိဂဒါ၀ုန္သည္ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနၿပီ၊ ယသတို႕ေခတ္ကႏွင့္ မတူၿပီ။ ၾကားျဖတ္စီး ေနေသာ ၀ါရဏျမစ္က်ဥ္းေလးသည္ပင္ တံတားထိုးခံလိုက္ရၿပီ။ ယသက မိဂဒါ၀ုန္ဆီသို႕ ကူးတို႕ေလွကေလး ျဖင့္ ကူးျဖတ္ခဲ့ပါလိမ့္မည္။ သူကေတာ့ ေအာ္တိုကားေလးျဖင့္ ျပန္လာခဲ့သည္။


ဆံုမွတ္တို႔ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေနခဲ့
ဘယ္ဘ၀မွ တို႔ ျပန္ဆံုေတြ႔ခြင့္ ရွိႏိုင္မလဲ အခုေတာ့
သူစိမ္းတစ္ေယာက္ပါ

မိဂဒါ၀ုန္မွာ ယသသတို႕သားကေတာ့ ေလာကီနယ္အတြက္ သူစိမ္းျဖစ္သြားသည္၊ သူကေတာ့ ေလာကုတၱရာ နယ္အတြက္ သူစိမ္းျဖစ္ေနဆဲ။ ေအာ္ သူစိမ္းခ်င္းေတာ့ မတူခ့ဲၾက။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆံုမွတ္တို႕လြဲေခ်ာ္ေသာ္လည္း ေရးထြင္းလက္စေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါးပါးေလးကိုေတာ့ သူဆုပ္ကိုင္ထားရပါဦးမည္။ ေအာ္ သူစိမ္းတစ္ေယာက္ ပဲေလ။ သို႕ေသာ္ သူက ျပန္လာရဦးမည့္ သူစိမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။

မေရရာတာ ေသခ်ာေပမယ့္
ဆံုႏိုင္တယ္ ဒီအိပ္မက္ထဲမွာ
အခ်ိန္တန္ရင္ ဒီလူဟာ ျပန္လာရဦးမွာ
တကယ္ဆို ခ်စ္လ်က္နဲ႕ အရာရာေပးဆပ္ခဲ့သူပါ။

(ေတးေရးဖိုးကာႏွင့္ ေတးဆို မ်ိဳးၾကီးတို႕၏ သူစိမ္းတစ္ေယာက္သီခ်င္းအားေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္)

No comments: