(၅)
ပထမၾကီးတန္းဆိုင္ရာစာ၀ါမ်ားကိုေတာ့ သူက ဟန္မပ်က္ တက္ေနသည္။ သို႕ေသာ္ စာေတာ့ မက်က္ျဖစ္ေတာ့၊ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ အရိပ္အကဲကို ၾကည့္ကာ အသံေပးတာမ်ိဳးေလာက္သာလုပ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသခၤန္း အျပင္ဘက္က ျပတင္းေပါက္ကို သူက ဖြင့္ခ်င္ေနသည္။ သင္ရိုးညႊန္တမ္းအလြန္က စာမ်ားကို ရွာေဖြဖတ္ရႈရ သည့္ အရသာကို ခံုမင္ေနေလသည္။ ေအာ္ စာေပျမတ္ႏိုးသူၾကီးရယ္ေပါ့။
စာကိုလည္း စနစ္တက်ေရြးခ်ယ္ဖတ္ျခင္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စာဆိုၿပီးေရာ ဖတ္ျဖစ္သည္။ေမာင္သာျပည့္ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းအစ မင္းသိခၤအဆံုး ေနေက်ာက္ခဲရုပ္ျပစာအုပ္ပါမက်န္ ဖတ္သည္။ လမ္းေဘး စာအုပ္ဆိုင္ေလး မ်ားတြင္ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္သည့္ ဆရာၾကီးပီမုိးနင္း၏ ကမၻာ့မင္တန္လို စာအုပ္ေသးေသးေလး ေတြကအစ ဆရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ စာအုပ္ ဘီရိုၾကီးမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေတာ္ငါးရာ့ငါးဆယ္၊ ေပတ၀တၳဳ၊ႏွင့္ သံေ၀ဂ၀တၳဳဒီပနီ အဆံုး သူဖတ္သည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွ ႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းအဘုိးၾကီးတစ္ေယာက္၏ စာအုပ္ဘီရိုကိုလည္း သူေမႊ ေႏွာက္ခြင့္ရသျဖင့္ အတၳဳပၸတၱိ စာေပအခ်ိဳ႕ကိုလည္း တို႕ထိခြင့္ရေသးသည္။
ထိုႏွစ္မ်ားဆီက ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)၏ ေသာကေျခရာကဗ်ာမ်ားက လူငယ္ထုထဲ ျပန္႕ႏွံ႕ေနသည္။ သူ႕ေကာ္ပီစာအုပ္ထဲတြင္ ေမာင္စိန္၀င္း၏ “အရိႏၵမာသိပါသည္” လိုမ်ိဳး ကဗ်ာမ်ားရွိေနသည္။ ၿပီးေတာ့ လစဥ္ထုတ္ ေငြတာရီ၊ျမ၀တီ၊ ေသြးေသာက္၊စစ္ျပန္၊စႏၵာ၊ေပဖူးလႊာစေသာမဂၢဇင္းမ်ားမွ သူႏွစ္သက္ရာကဗ်ာ ဆရာအဆူဆူ၏ ကဗ်ာႏွင့္ စကားေျပအခ်ိဳ႕လည္း ရွိသည္။ ေမာ္ဒန္တို႕ ဂႏၳ၀င္တို႕ ဆိုသည္ကို သူနားမလည္၊ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာဆိုသည္ကိုေတာ့ သူက ခပ္တည္တည္ေျပာတတ္ေနၿပီ။ မည္သို႕ျဖစ္ေစ စုတုျပဳလုပ္ထံုး လုပ္နည္း မ်ားအတိုင္း သူသည္လည္း ညညဆိုလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ကဗ်ာတိုကဗ်ာစမ်ားကို ဖေယာင္းတိုင္မွိန္မွိန္ေလးျဖင့္ ထြန္းညွိမိေလသည္။
ခႏၱီးစာသင္တိုက္သို႕ စာ၀ါသြားလိုက္သည့္အခါတိုင္း စာ၀ါမစမီ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၏ ေနရာသို႕ သူက အရင္၀င္ေရာက္ေလ့ရွိသည္။ထိုရဟန္းေတာ္၏ ဘြဲ႕အမည္က ဦးကၪၥနျဖစ္သည္။ စာသင္တိုက္တို႕၏ ထံုးစံ အတိုင္း စာသင္သားတစ္ပါးအတြက္ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္သာ ေနစရာရွိသည္။ သူက အျပင္ေက်ာင္းကလာ တက္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းခံစာတက္ေဖာ္မ်ားႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေနသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ထိုစဥ္က ၀န္းသိုၿမိဳ႕ေလးရွိ အျခားေဗာဓိေက်ာင္း၊ မွန္ေက်ာင္း၊ေလးထပ္ေက်ာင္း၊ လယ္ျပင္ေက်ာင္းတို႕က စာသင္သား အားလံုးႏွင့္ သူက ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္မႈရွိခဲ့သည္။ သူကလည္း လူမျမင္ေသးခင္က ၾကိဳတင္ျပံဳးစနစ္ကို လက္ခံ က်င့္သံုးတတ္သည္ကိုး။
(ထိုႏွစ္က ခႏၱီးစာသင္တိုက္ရွိ ပထမၾကီးတန္းစာ၀ါလိုက္သူမ်ားတြင္ ကိုရင္သံုးပါးသာ ပါသည္ဟု မွတ္မိေနသည္။ တစ္ပါးကေတာ့ ယခုအဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ အရွင္ဇနကျဖစ္သည္။ )(ဆရာၾကီးပါရဂူကို အားက်မိ၍ ဤ၀ါက်ကို ေရးပါသည္။ဆရာၾကီးပါရဂူက သေျပကန္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အတၳဳပၸတၳိတြင္ “ ထိုႏွစ္က ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ကိုရင္ဘ၀ျဖင့္ ပထမၾကီးတန္းေအာင္ျမင္သူမွာ ႏွစ္ပါးသာ ရွိခဲ့သည္။ တစ္ပါးမွာ ရွင္၀ါေသ႒(သေျပကန္ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ)ျဖစ္ၿပီး အျခားတစ္ပါးကိုမူ မေဖာျပလိုေတာ့ေပ” တဲ့။ အဟမ္း အဟမ္း ပိုင္လည္း ပိုင္ပါေပ့ ဆရာၾကီး။ အမွန္ေတာ့ ဆရာၾကီးမေဖာ္ျပလိုေသာ ကိုရင္မွာ ဆရာၾကီး အေလာင္းအလ်ာ ကိုရင္ပါရဂူျဖစ္ေနေတာ့သကုိး။)
(၆)
စာတက္ေဖာ္မ်ားတြင္ ဦးကၪၥနကေတာ့ အရင္းႏွီးဆံုးျဖစ္သည္။ သူ႕ကို ကိုရင္ေလးဆိုေသာ္လည္း စာတက္ေဖာ္အျဖစ္ သူငယ္ခ်င္းလိုပင္ ေပါင္းသည္။ စာေပ၀ါသနာခ်င္းလည္း တူသည့္အတြက္ ပို၍ ေပါင္း ျဖစ္သည္။ သူေရးေသာ ကဗ်ာမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳသူမွာလည္း ဦးကၪၥနပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႕မွာ ေတာ့ “ ငါ့ရွင္ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ရေအာင္ ” ဟုလုပ္လာသည္။ ဘယ္လိုထုတ္မွာလဲ သူက မသိ၊ သို႕ေသာ္ ဦးကၪၥနက ခ်က္ခ်ာမႈရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ ရဟန္းခံထားသည္မွာ မၾကာေသး၍ ရဟန္းအမမ်ားလွဴထားသည့္ န၀ကမၼ ေငြယားေလးမ်ားက လႈပ္ေနဟန္ရွိသည္။
သို႕ႏွင့္ ဦးကၪၥနက ထုတ္ေ၀သူလုပ္သည္။ သူကိုေတာ့ ကဗ်ာအယ္ဒီတာအျဖစ္ခန္႕ကာ ၀န္းသိုၿမိဳ႕ေလးတြင္ ကဗ်ာစာစဥ္ေလးတစ္ခု ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္မည့္အေၾကာင္း နီးစပ္ရာ၀ါသနာပါသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ကို အသိေပးကာ ကဗ်ာမ်ားေရးဖို႕ ဖိတ္ေခၚၾကသည္။ ေရာက္လာသည့္ ကဗ်ာမ်ားကိုေတာ့ သူက တည္းျဖတ္သည္။ (ခုမွ ျပန္ေတြးၾကည့္မိေတာ့ ခပ္တည္တည္နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ့ ကိုရင္ပဲ)
ပထမဆံုးထုတ္ေ၀မည့္ ကဗ်ာစာအုပ္ဆိုေသာ္လည္း ကဗ်ာစာမူမ်ားက ျပည့္စံုသည့္ထက္ပင္ ပိုေနသည္။ နာမည္ေလးပါလွ်င္ ၿပီးေရာ၊ ၾကိဳက္သေလာက္ျပင္ပါဆိုသည့္ ၀ါသနာရွင္အထက္တန္းေက်ာင္းသား ေဗာလံတီယာလူရင္းမ်ား၏ ကဗ်ာစာမူမ်ားကိုေတာ့ သူက အၿမီးျဖတ္ေခါင္းျဖတ္လုပ္ရသည္။ ကဗ်ာရန္ပံုေငြ ထည့္၀င္ၾကေလသျဖင့္ အယ္ဒီတာေမာင္ရွင္ခမ်ာ မျငင္းသာေအာင္ အတင္းကာရန္ညွိရပါေလသည္။ အနွီသ ေကာင့္သား ေမာင္ေက်ာင္းသားတို႕က ကဗ်ာစာအုပ္ထြက္လွ်င္ ဆိုင္ရာ ပိုင္ရာ ေလးမ်ားဆီ ဆက္သရမည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကသည္။သည္ေတာ့လည္း ကဗ်ာစာအုပ္တြင္ နာမည္ေလးေတာ့ ပါခ်င္ၾကရွာေပမည္ေပါ့။
ပထမၾကီးတန္းဆိုင္ရာစာ၀ါမ်ားကိုေတာ့ သူက ဟန္မပ်က္ တက္ေနသည္။ သို႕ေသာ္ စာေတာ့ မက်က္ျဖစ္ေတာ့၊ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ အရိပ္အကဲကို ၾကည့္ကာ အသံေပးတာမ်ိဳးေလာက္သာလုပ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသခၤန္း အျပင္ဘက္က ျပတင္းေပါက္ကို သူက ဖြင့္ခ်င္ေနသည္။ သင္ရိုးညႊန္တမ္းအလြန္က စာမ်ားကို ရွာေဖြဖတ္ရႈရ သည့္ အရသာကို ခံုမင္ေနေလသည္။ ေအာ္ စာေပျမတ္ႏိုးသူၾကီးရယ္ေပါ့။
စာကိုလည္း စနစ္တက်ေရြးခ်ယ္ဖတ္ျခင္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စာဆိုၿပီးေရာ ဖတ္ျဖစ္သည္။ေမာင္သာျပည့္ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းအစ မင္းသိခၤအဆံုး ေနေက်ာက္ခဲရုပ္ျပစာအုပ္ပါမက်န္ ဖတ္သည္။ လမ္းေဘး စာအုပ္ဆိုင္ေလး မ်ားတြင္ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္သည့္ ဆရာၾကီးပီမုိးနင္း၏ ကမၻာ့မင္တန္လို စာအုပ္ေသးေသးေလး ေတြကအစ ဆရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ စာအုပ္ ဘီရိုၾကီးမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေတာ္ငါးရာ့ငါးဆယ္၊ ေပတ၀တၳဳ၊ႏွင့္ သံေ၀ဂ၀တၳဳဒီပနီ အဆံုး သူဖတ္သည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွ ႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းအဘုိးၾကီးတစ္ေယာက္၏ စာအုပ္ဘီရိုကိုလည္း သူေမႊ ေႏွာက္ခြင့္ရသျဖင့္ အတၳဳပၸတၱိ စာေပအခ်ိဳ႕ကိုလည္း တို႕ထိခြင့္ရေသးသည္။
ထိုႏွစ္မ်ားဆီက ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)၏ ေသာကေျခရာကဗ်ာမ်ားက လူငယ္ထုထဲ ျပန္႕ႏွံ႕ေနသည္။ သူ႕ေကာ္ပီစာအုပ္ထဲတြင္ ေမာင္စိန္၀င္း၏ “အရိႏၵမာသိပါသည္” လိုမ်ိဳး ကဗ်ာမ်ားရွိေနသည္။ ၿပီးေတာ့ လစဥ္ထုတ္ ေငြတာရီ၊ျမ၀တီ၊ ေသြးေသာက္၊စစ္ျပန္၊စႏၵာ၊ေပဖူးလႊာစေသာမဂၢဇင္းမ်ားမွ သူႏွစ္သက္ရာကဗ်ာ ဆရာအဆူဆူ၏ ကဗ်ာႏွင့္ စကားေျပအခ်ိဳ႕လည္း ရွိသည္။ ေမာ္ဒန္တို႕ ဂႏၳ၀င္တို႕ ဆိုသည္ကို သူနားမလည္၊ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာဆိုသည္ကိုေတာ့ သူက ခပ္တည္တည္ေျပာတတ္ေနၿပီ။ မည္သို႕ျဖစ္ေစ စုတုျပဳလုပ္ထံုး လုပ္နည္း မ်ားအတိုင္း သူသည္လည္း ညညဆိုလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ကဗ်ာတိုကဗ်ာစမ်ားကို ဖေယာင္းတိုင္မွိန္မွိန္ေလးျဖင့္ ထြန္းညွိမိေလသည္။
ခႏၱီးစာသင္တိုက္သို႕ စာ၀ါသြားလိုက္သည့္အခါတိုင္း စာ၀ါမစမီ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၏ ေနရာသို႕ သူက အရင္၀င္ေရာက္ေလ့ရွိသည္။ထိုရဟန္းေတာ္၏ ဘြဲ႕အမည္က ဦးကၪၥနျဖစ္သည္။ စာသင္တိုက္တို႕၏ ထံုးစံ အတိုင္း စာသင္သားတစ္ပါးအတြက္ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္သာ ေနစရာရွိသည္။ သူက အျပင္ေက်ာင္းကလာ တက္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းခံစာတက္ေဖာ္မ်ားႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္ေနသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ထိုစဥ္က ၀န္းသိုၿမိဳ႕ေလးရွိ အျခားေဗာဓိေက်ာင္း၊ မွန္ေက်ာင္း၊ေလးထပ္ေက်ာင္း၊ လယ္ျပင္ေက်ာင္းတို႕က စာသင္သား အားလံုးႏွင့္ သူက ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္မႈရွိခဲ့သည္။ သူကလည္း လူမျမင္ေသးခင္က ၾကိဳတင္ျပံဳးစနစ္ကို လက္ခံ က်င့္သံုးတတ္သည္ကိုး။
(ထိုႏွစ္က ခႏၱီးစာသင္တိုက္ရွိ ပထမၾကီးတန္းစာ၀ါလိုက္သူမ်ားတြင္ ကိုရင္သံုးပါးသာ ပါသည္ဟု မွတ္မိေနသည္။ တစ္ပါးကေတာ့ ယခုအဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ အရွင္ဇနကျဖစ္သည္။ )(ဆရာၾကီးပါရဂူကို အားက်မိ၍ ဤ၀ါက်ကို ေရးပါသည္။ဆရာၾကီးပါရဂူက သေျပကန္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အတၳဳပၸတၳိတြင္ “ ထိုႏွစ္က ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ကိုရင္ဘ၀ျဖင့္ ပထမၾကီးတန္းေအာင္ျမင္သူမွာ ႏွစ္ပါးသာ ရွိခဲ့သည္။ တစ္ပါးမွာ ရွင္၀ါေသ႒(သေျပကန္ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ)ျဖစ္ၿပီး အျခားတစ္ပါးကိုမူ မေဖာျပလိုေတာ့ေပ” တဲ့။ အဟမ္း အဟမ္း ပိုင္လည္း ပိုင္ပါေပ့ ဆရာၾကီး။ အမွန္ေတာ့ ဆရာၾကီးမေဖာ္ျပလိုေသာ ကိုရင္မွာ ဆရာၾကီး အေလာင္းအလ်ာ ကိုရင္ပါရဂူျဖစ္ေနေတာ့သကုိး။)
(၆)
စာတက္ေဖာ္မ်ားတြင္ ဦးကၪၥနကေတာ့ အရင္းႏွီးဆံုးျဖစ္သည္။ သူ႕ကို ကိုရင္ေလးဆိုေသာ္လည္း စာတက္ေဖာ္အျဖစ္ သူငယ္ခ်င္းလိုပင္ ေပါင္းသည္။ စာေပ၀ါသနာခ်င္းလည္း တူသည့္အတြက္ ပို၍ ေပါင္း ျဖစ္သည္။ သူေရးေသာ ကဗ်ာမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳသူမွာလည္း ဦးကၪၥနပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႕မွာ ေတာ့ “ ငါ့ရွင္ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ရေအာင္ ” ဟုလုပ္လာသည္။ ဘယ္လိုထုတ္မွာလဲ သူက မသိ၊ သို႕ေသာ္ ဦးကၪၥနက ခ်က္ခ်ာမႈရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ ရဟန္းခံထားသည္မွာ မၾကာေသး၍ ရဟန္းအမမ်ားလွဴထားသည့္ န၀ကမၼ ေငြယားေလးမ်ားက လႈပ္ေနဟန္ရွိသည္။
သို႕ႏွင့္ ဦးကၪၥနက ထုတ္ေ၀သူလုပ္သည္။ သူကိုေတာ့ ကဗ်ာအယ္ဒီတာအျဖစ္ခန္႕ကာ ၀န္းသိုၿမိဳ႕ေလးတြင္ ကဗ်ာစာစဥ္ေလးတစ္ခု ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္မည့္အေၾကာင္း နီးစပ္ရာ၀ါသနာပါသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ကို အသိေပးကာ ကဗ်ာမ်ားေရးဖို႕ ဖိတ္ေခၚၾကသည္။ ေရာက္လာသည့္ ကဗ်ာမ်ားကိုေတာ့ သူက တည္းျဖတ္သည္။ (ခုမွ ျပန္ေတြးၾကည့္မိေတာ့ ခပ္တည္တည္နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ့ ကိုရင္ပဲ)
ပထမဆံုးထုတ္ေ၀မည့္ ကဗ်ာစာအုပ္ဆိုေသာ္လည္း ကဗ်ာစာမူမ်ားက ျပည့္စံုသည့္ထက္ပင္ ပိုေနသည္။ နာမည္ေလးပါလွ်င္ ၿပီးေရာ၊ ၾကိဳက္သေလာက္ျပင္ပါဆိုသည့္ ၀ါသနာရွင္အထက္တန္းေက်ာင္းသား ေဗာလံတီယာလူရင္းမ်ား၏ ကဗ်ာစာမူမ်ားကိုေတာ့ သူက အၿမီးျဖတ္ေခါင္းျဖတ္လုပ္ရသည္။ ကဗ်ာရန္ပံုေငြ ထည့္၀င္ၾကေလသျဖင့္ အယ္ဒီတာေမာင္ရွင္ခမ်ာ မျငင္းသာေအာင္ အတင္းကာရန္ညွိရပါေလသည္။ အနွီသ ေကာင့္သား ေမာင္ေက်ာင္းသားတို႕က ကဗ်ာစာအုပ္ထြက္လွ်င္ ဆိုင္ရာ ပိုင္ရာ ေလးမ်ားဆီ ဆက္သရမည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကသည္။သည္ေတာ့လည္း ကဗ်ာစာအုပ္တြင္ နာမည္ေလးေတာ့ ပါခ်င္ၾကရွာေပမည္ေပါ့။
No comments:
Post a Comment