(၁၀)
သူကိုယ္တိုင္ဖန္တီးေရးျခစ္ျဖစ္ေသာ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကို ဆယ္ေက်ာ္သက္အေတြးျဖင့္ “သံေယာဇဥ္ ပြင့္ေၾကြမ်ား”ဟု နာမည္ေပးလိုက္သည္။ ဒုကၡသစၥာကို စိန္ေခၚခ်င္ေသာအရြယ္တြင္ ထိုနာမည္ေလးက သဘာ၀က်ပါသည္။ အင္း၀ၿမိဳ႕ၾကီး၏ လမ္းမမ်ားေပၚ ဆြမ္းခံၾကြရင္း ကဗ်ာအေတြးမ်ားလက္ေနခဲ့ဖူးေသာ ကိုရင္ေလးရွင္မဟာရ႒သာရကို သူလည္း အားက်ခြင့္ရွိသည္မဟုတ္လား။
ကဗ်ာလက္ေရးစာမူေလးကို စာအုပ္အျဖစ္ဖန္တီးဖို႕ ဂက္စတင္နာ(Gestetner)ဖေယာင္းစကၠဴေပၚတြင္ သူေရးျခစ္ၿပီးၿပီ။ ဦးကၪၥနေရာက္လာေတာ့ သူေရးထားသည့္ စာအုပ္ပံုစံေလးကို သေဘာက်ေန၏။ “ကဲ ငါ့ရွင္ေလးေရ ဒီမွာ ဂက္စတင္နာစာကူးစက္သံုးေဆးဗူးလည္း ၀ယ္လာၿပီးၿပီ၊ စာကူးစက္လည္း ဘယ္မွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ေလ့လာၿပီးၿပီ။ အသံုးျပဳခြင့္ရဖို႕ပဲ ၾကိဳးစားၾကစို႕”။
သူကေတာ့ ဦးကၪၥနျပသည့္ ေဆးဗူးကို ေငးစိုက္ၾကည့္ရံုမွလြဲ၍ စာကူးစက္ဆိုသည္ကို မသိပါ။ သို႕ေသာ္ သူက ေနာက္ကလိုက္ရံုသာ ျဖစ္သည္။ ဦးကၪၥန စီစဥ္ပါလိမ့္မည္။ စားကူးစက္က အထကေက်ာင္းၾကီးနွင့္ မ၀တရံုး(ယခု မယကရုံး)မွာသာ ရွိေၾကာင္း ဦးကၪၥနက ေျပာျပသည္။ ေသခ်ာေသာ စာကူးစက္ကိုပဲ ေရြးျဖစ္သည္။ သုိ႕ႏွင့္ အထကေက်ာင္းအုပ္ၾကီး၏ ရံုးခန္းသုိ႕ သူတို႕ႏွစ္ပါးေရာက္သြားသည္။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမပါေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုေပပဲ။
အကယ္၍ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကသာ ေခါင္းခါျပလိုက္လ်င္ သူတို႕အိပ္မက္ေလး ပ်က္သြားမွာ ေသခ်ာသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးက သူတို႕ျပေသာ ကဗ်ာစာမူေလးမ်ားေရးထားသည့္ ဖေယာင္းေဖာက္စကၠဴမ်ား ကို ေကာက္ၾကည့္ကာ ၿပံဳးပါသည္။ ေအာ္ သာသနာ့၀န္ထမ္းေမာင္ရွင္ေလးမ်ားရဲ႕ “သံေယာဇဥ္ပြင့္ေၾကြမ်ား”ေပကိုး။ ထို႕ေနာက္ ရံုးခန္းထဲက စာကူးစက္ကိုင္ေသာ ဆရာတစ္ေယာက္ကို ေခၚကာ “ဆရာေရ ေဟာဒီ ကဗ်ာစာဆို ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြရဲ႕ စာအုပ္ေလး ကူးေပးလိုက္စမ္းပါ”တဲ့။ ခုထိ ထိုေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကို ေက်းဇူး တင္ေနမိဆဲျဖစ္သည္။
(၁၁)
ထိုကဗ်ာစာအုပ္ေလးက သူတို႕ၿမိဳ႕ေလး၏ ကဗ်ာနားေလးမ်ားတြင္ ပဲ့တင္ထပ္သြားပါသည္။ သံေယာဇဥ္ပြင့္ ေၾကြမ်ား (၂)ႏွင့္ (၃)သို႕ပင္ ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ထုတ္ေသာ စာအုပ္ေလးမ်ားတြင္ေတာ့ ပိုမိုတက္ၾကြ ေသာကာရန္မ်ားႏွင့္ အေရာင္စိုေသာေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီေလးမ်ားျဖင့္ ေ၀ဆာခဲ့ပါသည္။ အမွန္တကယ္ေရး တတ္သည့္ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းနားလည္သည့္ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္ သူတို႕အုပ္စုထဲ ၀င္ေရာက္လာ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာ၀ါသနာပါသူမ်ားေပါင္းစည္းမိသြားေသာအခါ သူ႕အခ်ိန္မ်ားသည္ စာေပ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ထဲတြင္ နစ္သြားခဲ့၏။
ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးသည္လည္း ရိပ္သာၾကီးတစ္ခု၏ ေခါင္းစဥ္အရိပ္ကို မွီ၍ ကမၼ႒ာန္း၀ိပႆနာတရားမ်ားကို ကိုယ္တိုင္လည္း အားထုတ္၊ ရိပ္သာစခန္းပြဲမ်ားလည္း ဖြင့္လွစ္ေဟာေျပာျပသေနသည့္အတြက္ သူ႕ကို ေစာင့္မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ သူကလည္း ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားကို တာ၀န္ေၾကေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေလး၏ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းမ်ားသို႕ တစ္ေက်ာင္း၀င္ တစ္ေက်ာင္းထြက္ သြားေနခဲ့ေတာ့သည္။ သူက စာက်က္ပ်င္းေသာ္လည္း စာ၀ါေတာ့ ပံုမပ်က္ေအာင္ တက္ခဲ့သည္။
ခႏၱီးစာသင္တိုက္မွ စာ၀ါမ်ားသာ မက၊ မွန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ စာ၀ါကိုလည္း ၀င္ေရာက္ တက္လိုက္ေသး သည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ၿမိဳ႕ေလး၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မ်ားက တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ရင္းႏွီးကြ်မ္း ၀င္ၾကသည္မို႕ သူစာ၀ါပံုမွန္တက္သည့္ သတင္းက ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ နားသို႕ေတာ့ ေရာက္ေနပါလိမ့္မည္။ ေဗာဓိေက်ာင္းမွ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားဆီလည္း မွတ္စုစာအုပ္အျပန္ အလွန္လွဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ သူေရာက္သည္။ အစပထမတြင္ စာ၀ါမွတ္စုမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ ကဗ်ာအတိုအစမ်ား၊ ထို႕ထက္အလြန္ သီခ်င္းစာသားမ်ား၊ စိုင္းထီးဆိုင္၏ ရတနာႏွင့္ ခင္ေမာင္တိုးၾကီး၏ မဟာဆန္သူ။
မည္သို႕ဆိုေစ သူ၏ ပရိယတၱိစာမ်က္ႏွာမ်ား မွိန္သြားခဲ့ပါသည္။ ထိုႏွစ္က သူ စာေမးပြဲက်ခဲ့သည္။ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ ခ်ီးမြမ္းသံမ်ားလည္း တိုးတိတ္သြားခဲ့ေလေတာ့သည္။
သူကိုယ္တိုင္ဖန္တီးေရးျခစ္ျဖစ္ေသာ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကို ဆယ္ေက်ာ္သက္အေတြးျဖင့္ “သံေယာဇဥ္ ပြင့္ေၾကြမ်ား”ဟု နာမည္ေပးလိုက္သည္။ ဒုကၡသစၥာကို စိန္ေခၚခ်င္ေသာအရြယ္တြင္ ထိုနာမည္ေလးက သဘာ၀က်ပါသည္။ အင္း၀ၿမိဳ႕ၾကီး၏ လမ္းမမ်ားေပၚ ဆြမ္းခံၾကြရင္း ကဗ်ာအေတြးမ်ားလက္ေနခဲ့ဖူးေသာ ကိုရင္ေလးရွင္မဟာရ႒သာရကို သူလည္း အားက်ခြင့္ရွိသည္မဟုတ္လား။
ကဗ်ာလက္ေရးစာမူေလးကို စာအုပ္အျဖစ္ဖန္တီးဖို႕ ဂက္စတင္နာ(Gestetner)ဖေယာင္းစကၠဴေပၚတြင္ သူေရးျခစ္ၿပီးၿပီ။ ဦးကၪၥနေရာက္လာေတာ့ သူေရးထားသည့္ စာအုပ္ပံုစံေလးကို သေဘာက်ေန၏။ “ကဲ ငါ့ရွင္ေလးေရ ဒီမွာ ဂက္စတင္နာစာကူးစက္သံုးေဆးဗူးလည္း ၀ယ္လာၿပီးၿပီ၊ စာကူးစက္လည္း ဘယ္မွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ေလ့လာၿပီးၿပီ။ အသံုးျပဳခြင့္ရဖို႕ပဲ ၾကိဳးစားၾကစို႕”။
သူကေတာ့ ဦးကၪၥနျပသည့္ ေဆးဗူးကို ေငးစိုက္ၾကည့္ရံုမွလြဲ၍ စာကူးစက္ဆိုသည္ကို မသိပါ။ သို႕ေသာ္ သူက ေနာက္ကလိုက္ရံုသာ ျဖစ္သည္။ ဦးကၪၥန စီစဥ္ပါလိမ့္မည္။ စားကူးစက္က အထကေက်ာင္းၾကီးနွင့္ မ၀တရံုး(ယခု မယကရုံး)မွာသာ ရွိေၾကာင္း ဦးကၪၥနက ေျပာျပသည္။ ေသခ်ာေသာ စာကူးစက္ကိုပဲ ေရြးျဖစ္သည္။ သုိ႕ႏွင့္ အထကေက်ာင္းအုပ္ၾကီး၏ ရံုးခန္းသုိ႕ သူတို႕ႏွစ္ပါးေရာက္သြားသည္။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမပါေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုေပပဲ။
အကယ္၍ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကသာ ေခါင္းခါျပလိုက္လ်င္ သူတို႕အိပ္မက္ေလး ပ်က္သြားမွာ ေသခ်ာသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးက သူတို႕ျပေသာ ကဗ်ာစာမူေလးမ်ားေရးထားသည့္ ဖေယာင္းေဖာက္စကၠဴမ်ား ကို ေကာက္ၾကည့္ကာ ၿပံဳးပါသည္။ ေအာ္ သာသနာ့၀န္ထမ္းေမာင္ရွင္ေလးမ်ားရဲ႕ “သံေယာဇဥ္ပြင့္ေၾကြမ်ား”ေပကိုး။ ထို႕ေနာက္ ရံုးခန္းထဲက စာကူးစက္ကိုင္ေသာ ဆရာတစ္ေယာက္ကို ေခၚကာ “ဆရာေရ ေဟာဒီ ကဗ်ာစာဆို ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြရဲ႕ စာအုပ္ေလး ကူးေပးလိုက္စမ္းပါ”တဲ့။ ခုထိ ထိုေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကို ေက်းဇူး တင္ေနမိဆဲျဖစ္သည္။
(၁၁)
ထိုကဗ်ာစာအုပ္ေလးက သူတို႕ၿမိဳ႕ေလး၏ ကဗ်ာနားေလးမ်ားတြင္ ပဲ့တင္ထပ္သြားပါသည္။ သံေယာဇဥ္ပြင့္ ေၾကြမ်ား (၂)ႏွင့္ (၃)သို႕ပင္ ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ထုတ္ေသာ စာအုပ္ေလးမ်ားတြင္ေတာ့ ပိုမိုတက္ၾကြ ေသာကာရန္မ်ားႏွင့္ အေရာင္စိုေသာေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီေလးမ်ားျဖင့္ ေ၀ဆာခဲ့ပါသည္။ အမွန္တကယ္ေရး တတ္သည့္ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းနားလည္သည့္ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္ သူတို႕အုပ္စုထဲ ၀င္ေရာက္လာ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာ၀ါသနာပါသူမ်ားေပါင္းစည္းမိသြားေသာအခါ သူ႕အခ်ိန္မ်ားသည္ စာေပ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ထဲတြင္ နစ္သြားခဲ့၏။
ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးသည္လည္း ရိပ္သာၾကီးတစ္ခု၏ ေခါင္းစဥ္အရိပ္ကို မွီ၍ ကမၼ႒ာန္း၀ိပႆနာတရားမ်ားကို ကိုယ္တိုင္လည္း အားထုတ္၊ ရိပ္သာစခန္းပြဲမ်ားလည္း ဖြင့္လွစ္ေဟာေျပာျပသေနသည့္အတြက္ သူ႕ကို ေစာင့္မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ သူကလည္း ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားကို တာ၀န္ေၾကေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေလး၏ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းမ်ားသို႕ တစ္ေက်ာင္း၀င္ တစ္ေက်ာင္းထြက္ သြားေနခဲ့ေတာ့သည္။ သူက စာက်က္ပ်င္းေသာ္လည္း စာ၀ါေတာ့ ပံုမပ်က္ေအာင္ တက္ခဲ့သည္။
ခႏၱီးစာသင္တိုက္မွ စာ၀ါမ်ားသာ မက၊ မွန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ စာ၀ါကိုလည္း ၀င္ေရာက္ တက္လိုက္ေသး သည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ၿမိဳ႕ေလး၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မ်ားက တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ရင္းႏွီးကြ်မ္း ၀င္ၾကသည္မို႕ သူစာ၀ါပံုမွန္တက္သည့္ သတင္းက ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ နားသို႕ေတာ့ ေရာက္ေနပါလိမ့္မည္။ ေဗာဓိေက်ာင္းမွ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားဆီလည္း မွတ္စုစာအုပ္အျပန္ အလွန္လွဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ သူေရာက္သည္။ အစပထမတြင္ စာ၀ါမွတ္စုမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ ကဗ်ာအတိုအစမ်ား၊ ထို႕ထက္အလြန္ သီခ်င္းစာသားမ်ား၊ စိုင္းထီးဆိုင္၏ ရတနာႏွင့္ ခင္ေမာင္တိုးၾကီး၏ မဟာဆန္သူ။
မည္သို႕ဆိုေစ သူ၏ ပရိယတၱိစာမ်က္ႏွာမ်ား မွိန္သြားခဲ့ပါသည္။ ထိုႏွစ္က သူ စာေမးပြဲက်ခဲ့သည္။ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ ခ်ီးမြမ္းသံမ်ားလည္း တိုးတိတ္သြားခဲ့ေလေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment