ဇူလိုင္လ ၁၂ ရက္၊ ဗာရာဏသီရဲ႕ မစို႕မပို႕ မိုးစက္ေတြေအာက္မွာ တိဘက္တကၠသိုလ္ရဲ႕ တံခါးခ်ပ္ေတြ ျပန္ဖြင့္လိုက္ပါၿပီ။ ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ပညာသင္ႏွစ္အသစ္ထဲမွာ စာသင္ခန္းေတြထဲ ခပ္ရဲရဲ ျဖတ္သန္းဖို႕ သင္ခန္းစာေတြ ျပင္ဆင္ရပါတယ္။ သင္ရမယ့္ အတန္းေတြက ဥပစာအၾကိဳတန္း၊ ဥပစာတန္းနဲ႕ ၀ိဇၨာတန္းေတြပါပဲ။
ေရႊျပည္ၾကီးမွာ တကၠသိုလ္ဥပစာတန္းဆိုတာ မရွိေလေတာ့ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ၿပီး သံုးႏွစ္အၾကာမွာ သာမန္၀ိဇၨာ သိပၸံဘြဲ႕ တစ္ခုခုရဖို႕ ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲ။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းတကၠသိုလ္ကေတာ့ တစ္ဘာသာေပါ့ေလ။ အျခားတကၠသိုလ္ေတြက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မသိရေပမယ့္ သူက်င္လည္မိသမွ် မဇၥ်ိမတကၠသိုလ္အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဥပစာအၾကိဳတန္း၊ ဥပစာတန္းဆိုတာေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွ အေျခခံဘြဲ႕ တစ္ခုကို ဆြတ္ခူးႏိုင္မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ ေရြႊျပည္ၾကီးမွာ မဟာတန္းနဲ႕ ပါရဂူတန္းေတြ ၿပီးဖို႕က်ေတာ့ ႏွစ္အကန္႕အသတ္ေတြ မ်ား ေနျပန္ပါေရာ။ မဇၥ်ိမကေတာ့ မဟာတန္းမွာ ၂ ႏွစ္နဲ႕ ပါရဂူတန္းမွာ က်မ္းျပဳႏွစ္ႏွစ္သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။ က်မ္းၾကီးၾကပ္တဲ့ ပါေမာကၡေတြက ကိုယ္ျပဳစုထားတဲ့ က်မ္းကို မ်က္စိက်သြားရင္ ႏွစ္တိုတိုနဲ႕ ပါရဂူဘြဲ႕ရ တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ မဟာတန္းမွာေတာ့ က်မ္းျပဳရတယ္လို႕ မသိပါဘူး။ ေရးေျဖနဲ႕ ႏႈတ္ေျဖေအာင္ရင္ မဟာ၀ိဇၨာျဖစ္သြားႏိုင္တာကိုး။ ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္ ပါဠိ ပါေမာကၡ ဦးေဖေမာင္တင္ဟာ ကာလကတၱားတကၠသိုလ္က က်င္းပတဲ့ မဟာ၀ိဇၨာစာေမးပြဲကို ႏွစ္ႏွစ္နဲ႕ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္လို႕ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ သူလည္း မဟာ၀ိဇၨာျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ (အ၀ိဇၨာလက္က်န္ေတြ ထူထပ္ေနေသးတာကေတာ့ ပုဂၢလိကေျဖရွင္းရမယ့္ အတြင္းေရးကိစၥပါ။ ေရႊျပည္ၾကီးက မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ရ နာမည္ေက်ာ္ေ၀ဘန္ေရးဆရာၾကီးတစ္ဦးကို ကာတြန္းဆရာေတြက မဟာအ၀ိဇၨာၾကီး လို႕ေခၚတာ အမွတ္ရၿပီး ၿပဳံးမိပါေသးတယ္။)
သင္ေပးရမယ့္ ဘာသာရပ္ေတြက ပါဠိသဒၵါ၊ အဘိဓမၼာနဲ႕ ပိဋကတ္စာေပ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ဘာသာရပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က သင္ၾကားပို႕ခ်ေပးခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳဟာ ပညာသင္ ႏွစ္အသစ္အတြက္ တြန္းအားျဖစ္ခဲ့သလို ယံုၾကည္မႈလည္း ပိုရခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိန္ပိုပါဠိ အထူး သင္တန္း တက္ခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအခ်ိဳ႕ဟာလည္း သူ႕ကို ယံုၾကည္ကိုးစားစြာ ပါဠိကို အထူးျပဳဘာသာရပ္အျဖစ္ ယူလာၾကပါတယ္။
ရက္ပိုင္း လပိုင္းအတြင္း ပါဠိဘာသာကို နားလည္သြားေစႏိုင္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကို ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ပရိ၀ုဏ္ေတြက ေမြးစားယူသင့္ေနပါၿပီ။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဂ်ာမဏီမွာ ျမတ္ေရာင္နီအရွင္ေတေဇာဘာသနဲ႕ စင္ကာပူမွာ မဂၤလာ၀ိဟာရ ေဒါက္တာ အရွင္အာစာရတို႕ဟာ ျမန္ေကာင္းသက္သာနည္းေတြနဲ႕ ပါဠိဘာသာကို ပို႕ခ်ေပးေနၾကပါၿပီ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ျမန္ေကာင္း သက္သာနည္းဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြကို အေနာက္တိုင္းသားေတြက အေရွ႕တိုင္းကို လာၿပီး ေထရ၀ါဒဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြဆီမွာ ရိုးရာနည္းနဲ႕ ခက္ခက္ခဲခဲသင္ၿပီး ေခတ္မီနည္းနဲ႕ လြယ္ေအာင္ တီထြင္ၾကတာပါ။ အဲဒါကိုပဲ အဂၤလိပ္စာတတ္ သီဟိုဠ္ ရဟန္းေတာ္ေတြက ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ မြမ္းမံၿပဳၿပင္ၿပီး ျဖန္႕ေ၀ေနၾကတာပါ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ပါဠိဘာသာနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ သီဟိုဠ္လက္က မလြတ္ေအာင္ကို ျဖစ္ေနပါေရာလားလို႕ ညီးတြားမိပါေသးရဲ၊ ပုဂံေခတ္က အရွင္အဂၢ၀ံသရဲ႕ သဒၵနီတိက်မ္းၾကီးတစ္က်မ္းရွိေပလို႕သာ ေတာ္ေတာ့တယ္။
(တကယ္ဆိုေတာ့ ေရႊျပည္ၾကီးဟာ ပါဠိဘာသာနဲ႕ပတ္သက္ရင္ လက္မေထာင္ႏိုင္တယ္။ လက္မေထာင္ႏိုင္တဲ့ အားထုတ္မႈလည္း အမွန္တကယ္ရွိခဲ့တယ္၊ ရွိေနဆဲ ဆိုတာ ၀န္ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင္နည္း စနစ္ေခတ္မမီေတာ့ျခင္းနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာမွာ ပါဠိစာေပျပန္႕ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း တို႕ကေတာ့ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ဆ႒သံဂါယနာမ်ိဳးဆက္အထိ ပါဠိပညာရွင္မဟာေထရ္တို႕ဟာ ေခတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းရြက္ခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာစာၾကည့္တိုက္ၾကီးေတြနဲ႕ တကၠသိုလ္ပိဋကတ္တိုက္ၾကီးေတြမွာ ဆ႒သံဂါယနာမူပါဠိပိဋကတ္က်မ္းစာေတာ္ေတြ ေရႊေရာင္ တ၀င္း၀င္းရွိေနခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီဆ႒သံဂါယနာရဲ႕ ၾကီးမားသိပ္သည္းတဲ့ အရိပ္ဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ပုခံုးသားေပၚ အရွိန္ျပင္းျပင္း ထိုးက်လာပါၿပီ။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြ ျမင္ရင္ ပါဠိနဲ႕ အဘိဓမၼာတတ္ပြန္ၿပီးသားလို႕ ယံုၾကည္ကိုးစား ခ်ဥ္းကပ္တာမ်ိဳး ရွိလာပါၿပီ။ တတ္ကြ်မ္းတာကေတာ့ အျခားေထရ၀ါဒႏိုင္ငံက ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႕ ယွဥ္ရင္ ထိပ္တန္းမွာ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုျဖန္႕ ေ၀ေပးရမလဲဆိုတာ အဆင္သင့္ရွိေနၾကဖို႕ပါ။ )
သူ႕ရဲ႕ ပါဠိဌာနပါေမာကၡေဒါက္တာ အက္စ္ ကူမာရ္ကေတာ့ “ ဘေႏၱဂ်ီး ေရာက္လာေတာ့ ပါဠိဌာနမွာ ေက်ာင္းသား ပိုမ်ားလာတယ္” လို႕ အားေပးစကားေျပာပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ သူလည္း ဒကာေတာ္ ဖိုးေအာင္ဆန္းၾကီးမိန္႕သလို “ ျပဲေနေအာင္ လုပ္ရတာပါ” ။
ဒီလိုနဲ႕ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ဓမၼဂဂၤါဟာ စီးႏႈံးေႏွးခဲ့ရပါတယ္။
စာၾကြင္း၊ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံဆိုင္ ရာပညာသင္ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား သာယာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႕ ၾကီး ရဲ႕ ဧဟိသြာဂတံ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ ပံ့ပိုးေပးၾကတဲ့ Bliss Foundation မိသားစု၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ားအသင္းနဲ႕ ေစတနာရွင္မေလးတို႕ကို အထူးေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။ အဖြဲ႕၀င္ ရဟန္းေတာ္ေတြဆီက ဓမၼေဆာင္းပါး၊ ဓမၼကဗ်ာမ်ား၊ မဇၥ်ိမေဒသအေတြ႕အၾကံဳနဲ႕ တကၠသိုလ္ ပညာေရးေဆာင္းပါးေတြ ေပးပို႕ၾကမယ္လို႕လည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနမိပါတယ္။
ေရႊျပည္ၾကီးမွာ တကၠသိုလ္ဥပစာတန္းဆိုတာ မရွိေလေတာ့ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ၿပီး သံုးႏွစ္အၾကာမွာ သာမန္၀ိဇၨာ သိပၸံဘြဲ႕ တစ္ခုခုရဖို႕ ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲ။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းတကၠသိုလ္ကေတာ့ တစ္ဘာသာေပါ့ေလ။ အျခားတကၠသိုလ္ေတြက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မသိရေပမယ့္ သူက်င္လည္မိသမွ် မဇၥ်ိမတကၠသိုလ္အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဥပစာအၾကိဳတန္း၊ ဥပစာတန္းဆိုတာေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွ အေျခခံဘြဲ႕ တစ္ခုကို ဆြတ္ခူးႏိုင္မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ ေရြႊျပည္ၾကီးမွာ မဟာတန္းနဲ႕ ပါရဂူတန္းေတြ ၿပီးဖို႕က်ေတာ့ ႏွစ္အကန္႕အသတ္ေတြ မ်ား ေနျပန္ပါေရာ။ မဇၥ်ိမကေတာ့ မဟာတန္းမွာ ၂ ႏွစ္နဲ႕ ပါရဂူတန္းမွာ က်မ္းျပဳႏွစ္ႏွစ္သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။ က်မ္းၾကီးၾကပ္တဲ့ ပါေမာကၡေတြက ကိုယ္ျပဳစုထားတဲ့ က်မ္းကို မ်က္စိက်သြားရင္ ႏွစ္တိုတိုနဲ႕ ပါရဂူဘြဲ႕ရ တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ မဟာတန္းမွာေတာ့ က်မ္းျပဳရတယ္လို႕ မသိပါဘူး။ ေရးေျဖနဲ႕ ႏႈတ္ေျဖေအာင္ရင္ မဟာ၀ိဇၨာျဖစ္သြားႏိုင္တာကိုး။ ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္ ပါဠိ ပါေမာကၡ ဦးေဖေမာင္တင္ဟာ ကာလကတၱားတကၠသိုလ္က က်င္းပတဲ့ မဟာ၀ိဇၨာစာေမးပြဲကို ႏွစ္ႏွစ္နဲ႕ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္လို႕ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ သူလည္း မဟာ၀ိဇၨာျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ (အ၀ိဇၨာလက္က်န္ေတြ ထူထပ္ေနေသးတာကေတာ့ ပုဂၢလိကေျဖရွင္းရမယ့္ အတြင္းေရးကိစၥပါ။ ေရႊျပည္ၾကီးက မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ရ နာမည္ေက်ာ္ေ၀ဘန္ေရးဆရာၾကီးတစ္ဦးကို ကာတြန္းဆရာေတြက မဟာအ၀ိဇၨာၾကီး လို႕ေခၚတာ အမွတ္ရၿပီး ၿပဳံးမိပါေသးတယ္။)
သင္ေပးရမယ့္ ဘာသာရပ္ေတြက ပါဠိသဒၵါ၊ အဘိဓမၼာနဲ႕ ပိဋကတ္စာေပ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ဘာသာရပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က သင္ၾကားပို႕ခ်ေပးခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳဟာ ပညာသင္ ႏွစ္အသစ္အတြက္ တြန္းအားျဖစ္ခဲ့သလို ယံုၾကည္မႈလည္း ပိုရခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိန္ပိုပါဠိ အထူး သင္တန္း တက္ခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအခ်ိဳ႕ဟာလည္း သူ႕ကို ယံုၾကည္ကိုးစားစြာ ပါဠိကို အထူးျပဳဘာသာရပ္အျဖစ္ ယူလာၾကပါတယ္။
ရက္ပိုင္း လပိုင္းအတြင္း ပါဠိဘာသာကို နားလည္သြားေစႏိုင္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကို ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ပရိ၀ုဏ္ေတြက ေမြးစားယူသင့္ေနပါၿပီ။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဂ်ာမဏီမွာ ျမတ္ေရာင္နီအရွင္ေတေဇာဘာသနဲ႕ စင္ကာပူမွာ မဂၤလာ၀ိဟာရ ေဒါက္တာ အရွင္အာစာရတို႕ဟာ ျမန္ေကာင္းသက္သာနည္းေတြနဲ႕ ပါဠိဘာသာကို ပို႕ခ်ေပးေနၾကပါၿပီ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ျမန္ေကာင္း သက္သာနည္းဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြကို အေနာက္တိုင္းသားေတြက အေရွ႕တိုင္းကို လာၿပီး ေထရ၀ါဒဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြဆီမွာ ရိုးရာနည္းနဲ႕ ခက္ခက္ခဲခဲသင္ၿပီး ေခတ္မီနည္းနဲ႕ လြယ္ေအာင္ တီထြင္ၾကတာပါ။ အဲဒါကိုပဲ အဂၤလိပ္စာတတ္ သီဟိုဠ္ ရဟန္းေတာ္ေတြက ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ မြမ္းမံၿပဳၿပင္ၿပီး ျဖန္႕ေ၀ေနၾကတာပါ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ပါဠိဘာသာနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ သီဟိုဠ္လက္က မလြတ္ေအာင္ကို ျဖစ္ေနပါေရာလားလို႕ ညီးတြားမိပါေသးရဲ၊ ပုဂံေခတ္က အရွင္အဂၢ၀ံသရဲ႕ သဒၵနီတိက်မ္းၾကီးတစ္က်မ္းရွိေပလို႕သာ ေတာ္ေတာ့တယ္။
(တကယ္ဆိုေတာ့ ေရႊျပည္ၾကီးဟာ ပါဠိဘာသာနဲ႕ပတ္သက္ရင္ လက္မေထာင္ႏိုင္တယ္။ လက္မေထာင္ႏိုင္တဲ့ အားထုတ္မႈလည္း အမွန္တကယ္ရွိခဲ့တယ္၊ ရွိေနဆဲ ဆိုတာ ၀န္ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင္နည္း စနစ္ေခတ္မမီေတာ့ျခင္းနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာမွာ ပါဠိစာေပျပန္႕ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း တို႕ကေတာ့ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ဆ႒သံဂါယနာမ်ိဳးဆက္အထိ ပါဠိပညာရွင္မဟာေထရ္တို႕ဟာ ေခတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းရြက္ခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာစာၾကည့္တိုက္ၾကီးေတြနဲ႕ တကၠသိုလ္ပိဋကတ္တိုက္ၾကီးေတြမွာ ဆ႒သံဂါယနာမူပါဠိပိဋကတ္က်မ္းစာေတာ္ေတြ ေရႊေရာင္ တ၀င္း၀င္းရွိေနခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီဆ႒သံဂါယနာရဲ႕ ၾကီးမားသိပ္သည္းတဲ့ အရိပ္ဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ပုခံုးသားေပၚ အရွိန္ျပင္းျပင္း ထိုးက်လာပါၿပီ။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြ ျမင္ရင္ ပါဠိနဲ႕ အဘိဓမၼာတတ္ပြန္ၿပီးသားလို႕ ယံုၾကည္ကိုးစား ခ်ဥ္းကပ္တာမ်ိဳး ရွိလာပါၿပီ။ တတ္ကြ်မ္းတာကေတာ့ အျခားေထရ၀ါဒႏိုင္ငံက ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႕ ယွဥ္ရင္ ထိပ္တန္းမွာ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုျဖန္႕ ေ၀ေပးရမလဲဆိုတာ အဆင္သင့္ရွိေနၾကဖို႕ပါ။ )
သူ႕ရဲ႕ ပါဠိဌာနပါေမာကၡေဒါက္တာ အက္စ္ ကူမာရ္ကေတာ့ “ ဘေႏၱဂ်ီး ေရာက္လာေတာ့ ပါဠိဌာနမွာ ေက်ာင္းသား ပိုမ်ားလာတယ္” လို႕ အားေပးစကားေျပာပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ သူလည္း ဒကာေတာ္ ဖိုးေအာင္ဆန္းၾကီးမိန္႕သလို “ ျပဲေနေအာင္ လုပ္ရတာပါ” ။
ဒီလိုနဲ႕ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ဓမၼဂဂၤါဟာ စီးႏႈံးေႏွးခဲ့ရပါတယ္။
ဓမၼဂဂၤါ
၂၆-၀၇-၂၀၁၀
၂၆-၀၇-၂၀၁၀
စာၾကြင္း၊ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံဆိုင္ ရာပညာသင္ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား သာယာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႕ ၾကီး ရဲ႕ ဧဟိသြာဂတံ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ ပံ့ပိုးေပးၾကတဲ့ Bliss Foundation မိသားစု၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ားအသင္းနဲ႕ ေစတနာရွင္မေလးတို႕ကို အထူးေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။ အဖြဲ႕၀င္ ရဟန္းေတာ္ေတြဆီက ဓမၼေဆာင္းပါး၊ ဓမၼကဗ်ာမ်ား၊ မဇၥ်ိမေဒသအေတြ႕အၾကံဳနဲ႕ တကၠသိုလ္ ပညာေရးေဆာင္းပါးေတြ ေပးပို႕ၾကမယ္လို႕လည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနမိပါတယ္။
No comments:
Post a Comment