01 May, 2011

ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌး၏ ပုရပုိဒ္စာမွတ္တမ္း......

ျငိမ္းေပမယ့္ အျငိမ္းမေနႏိုင္သူမ်ား(၆)

'' တစ္ေန႕သ၌ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ဥယ်ာဥ္ျခံရွိရာသို႕ ေ၀ဠဳ၀န္ေတာလမ္းအတိုင္း တစ္ကိုယ္တည္း လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ့လာေလသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ထြက္လာေသာ အခ်ိန္သည္ ရာဇၿဂိဳဟ္စံေတာ္ခ်ိန္အားျဖင့္ နံနက္ခင္းေ၀လီေ၀လင္းကာလမွ်သာ ျဖစ္ေလရာ လြန္စြာမွ ေအးခ်မ္းသာယာလွေပသည္။ နံနက္ခင္းတိုင္း ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ကမ္းပါးကို ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္လာေသာ ေလညင္းကို ရွဴရွိက္ရင္း လမ္းေလွ်ာက္ရသည္မွာ နန္းတြင္းသမားေတာ္ၾကီး၏ အဆိုအရ အာယုဒီဃေဆးကို မွီ၀ဲရသည္ႏွင့္ တူေလသည္။

ထိုသုိ႕ ေလွ်ာက္လာသည့္အခိုက္ ေ၀ဠဳ၀န္ေတာလမ္းတစ္ေလ်ာက္လံုး ဟုိနားတစ္စု၊ သည္နားတစ္စု စၾကၤန္ၾကြရင္း တရားဘာ၀နာရႈမွတ္ေနၾကသည့္ ဗုဒၶအရွင္၏ သာ၀ကရဟန္းမ်ားကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဖူးေတြ႕ရေလေတာ့၏။ ထိုရဟန္းတို႕၏ ဦးျပည္းစိမ္းစိမ္းနွင့္ အရဟတၱဓဇသကၤန္းလြင္လြင္သည္ ဥဒည္ေတာင္စြန္းမွ ထြန္းလာေသာ တက္သစ္စေနေရာင္ျခည္တြင္ ရႊင္ရႊင္ေတာက္ပေနေလသည္။

ထို႕အျပင္ ထိုရဟန္းတို႕၏ ပကတိအသြင္အျပင္ႏွင့္ စၾကၤန္ၾကြလွမ္းပုံအမူအရာတို႕သည္ လြန္စြာမွ ၿငိမ္သက္တည္ၾကသည္ျဖစ္ေလရာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အဇၥ်တၱေကာင္းကင္အၾကည္သားတြင္ သဒၶါမိုးသားတိမ္လိပ္တို႕ တရိပ္ရိပ္တက္လာခဲ့သည္ႏွင့္အမွ် ထိုရဟန္းတို႕၏ လိုအပ္ခ်က္ကို သြန္းေလာင္းျဖည့္ဆည္းလိုသည့္ ဆႏၵသည္လည္း တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေလေတာ့၏။


ထိုရဟန္းတို႕အေနျဖင့္ ညကိ်န္းစက္ အနားယူရန္ သီးျခားေနရာမရွိေသးေၾကာင္း ကြ်ႏ္ုပ္သိပါသည္။ ေန႕အခါ၌ ဘ၀ရွင္ ဧကရာဇ္မင္းတရားၾကီးလွဴဒါန္းထားသည့္ ေ၀ဠဳ၀န္၀ါးေတာကိုသာ ေက်ာင္းအမွတ္ျဖင့္ ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္အတူ သာ၀ကရဟန္းမ်ား စုေပါင္းသီတင္းသံုးေနၾကရေလသည္။ ညဥ့္အခါ၌မူ ေတာ၊ေတာင္၊ လုိဏ္ဂူ၊ သစ္ပင္ ၊ ေကာက္ရိုးပံုႏွင့္ သုသာန္စသည္ ဆိတ္ၿငိမ္သည့္ေနရာမ်ားသို႕ ကပ္မွီကာ ဘာ၀နာစီးျဖန္းရင္း ညဥ့္သံုးယာမ္ကို ကုန္လြန္ေစၾကရသည္ ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ၾကားသိထားေလသည္။

ေ၀ဠဳ၀န္ေတာေက်ာင္းတြင္လည္း မည္သည့္ အေဆာက္အဦမွ မတည္ေဆာက္ရေသးသည္ျဖစ္ရာ ဗုဒၶအရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ သစ္ပင္၀ါးရိပ္ကို မီွခိုလ်က္ ျခိဳးျခံမွ်တစြာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္သည္ ဗုဒၶအရွင္ထံမွ မဂဓျပည္သူတို႕ တရားဓမၼ နာယူရန္၊ ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ ရဟန္းသံဃာတို႕အား ဖူးေမွ်ာ္ရန္၊ တရားဓမၼေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားရန္၊ ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းနည္း နိႆ်ည္းခံယူရန္ စေသာ ယာယီကိစၥမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္တိုင္ အၿမဲတေစ သီတင္းသံုး၍ ေအးေအးလူလူ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ရန္ သီးသန္႕ေက်ာင္းသခၤန္းမ်ားလိုအပ္သည္ ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ထင္ျမင္မိေပသည္။

မည္သို႕ဆိုေစ ေ၀ဠဳ၀န္သည္ ဗုဒၶအရွင္ေၾကာင့္ ေန႕ခ်င္းညခ်င္း နာမည္ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့သည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ေခတ္၏ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ဘာသာေရးဂုရုၾကီး တစ္ဆူျဖစ္သည့္ ဥရုေ၀လကႆပ သခင္ ရေသ့ၾကီးသည္ပင္ ထိုဗုဒၶအရွင္ထံမွ တရားဓမၼနာယူခြင့္ ရခဲ့သည့္အတြက္ ဖန္ေရစြန္းသကၤန္းကို ၀တ္ရံု၍ ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကို ခံယူခဲ့ေပသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္သည္လည္း ဘုရင္ဧကရာဇ္မင္းျမတ္ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့သည့္ မဂဓႏိုင္ငံေတာ္၏ အထူးျမတ္ဆံုး ဘာသာကူးေျပာင္းပြဲ အခမ္းအနားၾကီးတြင္ မိရုိးဖလာဘာသာေရးကို စြန္႕ပယ္ကာ ဗုဒၶ၀ါဒီ တစ္ဦးျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ ေဆြးေႏြးေလ့ရွိသည့္ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္၏ သစၥာဓမၼႏွင့္ မဂၢင္အက်င့္အျမတ္ကို အစြဲျပဳကာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ားကို မဇၥ်ိမပဋိပဒါ ဂုိဏ္းသားမ်ားဟု ယေန႔ ရာဇၿဂိဳဟ္စကား၀ိုင္းမ်ားတြင္ ေခၚေ၀ၚသံုးႏႈံးလ်က္ရွိေပသည္။

ဘာသာတရားအသစ္ကို ကူးေျပာင္းသူတို႕၏ ထံုးစံအတိုင္း မိမိကိုးကြယ္ေသာဗုဒၶသာသနာ၏ ေကာင္းျမတ္ေသာ သတင္းစကားတို႕ကို တစ္ေန႕တစ္ျခား ၾကားေနရသည္မွာ ကြ်ႏ္ုပ္ကဲ့သို႕ေသာ ဗုဒၶသာ၀ကသစ္တစ္ဦးအတြက္ အားတက္ဖြယ္ ခံစားမိေၾကာင္း ပြင့္လင္းစြာ ၀န္ခံရေပမည္။ လြန္ခဲ့ေသာ လအနည္းငယ္က ေခတ္ပညာတ္ ထိပ္တန္းလူရြယ္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဥပတိႆႏွင့္ ေကာလိတတို႕ ဗုဒၶ၏ သာ၀ကမ်ားအျဖစ္ ခံယူလိုက္ၿပီဆိုေသာအခါ ရာဇၿဂိဳဟ္မီဒီယာသမားမ်ားစိတ္ၾကိဳက္ သတင္းထူးတစ္ခုျဖစ္သြားခဲ့ေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႕ မဇၥ်ိမပဋိပဒါဂိုဏ္သားမ်ားအတြက္မူ ဆိုဖြယ္ရာမရွိေတာ့ၿပီ။

ဥပတိႆႏွင့္ ေကာလိတဆိုသည္က မဂဓႏိုင္ငံေတာ္၏ ျဗဟၼဏဘာသာေရးေလာကႏွင့္ လူကုန္ထံ အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ အေရးေပးခံရေသာ လူရြယ္ႏွစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ နယ္ေက်းလက္တြင္ ေမြးဖြား ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဥစၥာဓနၾကြယ္၀မႈႏွင့္ ပညာေရးထူးခြ်န္ထက္ျမက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ျပတြင္လည္း ၀င္ဆန္႕ၾကေပသည္။ ကျခင္း၊ သီဆိုျခင္းစေသာ ကလာအတတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၌ ႏွ႕ံစပ္ျခင္း၊ မဂဓပ်ိဳျဖဴတို႕၏ စိတ္ႏွလံုးကို ဖမ္းစားႏိုင္သည့္ ခန္႕ညားေခ်ာေမာေသာ ရုပ္ရည္ကို ပိုင္ဆိုင္ျခင္း၊ စကားအသံုးအႏံႈးခ်ိဳသာစြာ ၿမိဳ႕ၾကီးသူတို႕အၾကိဳက္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ မြန္မြန္ရည္ရည္ေျပာတတ္ျခင္း စေသာ အရည္အေသြးတို႕ေၾကာင့္လည္း ရာဇၿဂိဳဟ္ကပြဲမ်ားတြင္ ပ်ိဳတိုင္းၾကိဳက္သည့္ ႏွင္းဆီခိုင္မ်ားျဖစ္ေနၾကျပန္သည္။

ပညာေရးေလာကတြင္ ေ၀ဒက်မ္းဂန္တတ္ပါရဂူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္သာမက စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္လည္း စြန္႕စြန္႕ခြ်ံခြ်ံ စီမံေဆာင္ရြက္တတ္သူမ်ားျဖစ္ၾကရာ ျဗဟၼဏလူငယ္မ်ားအတြက္ အဖက္ဖက္က အားက်စံထားစရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ မ်က္ႏွာပြင့္ ၾကပါေပသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ပင္ ထိုလူရြယ္ႏွစ္ဦးႏွင့္ ႏွစ္ၾကိမ္သံုးၾကိမ္ခန္႕မွ် မင္းေရးစိုးခြင္ သဘင္ပြဲမ်ား၌ စကားလက္ဆံုၾကခဲ့ဖူးေလရာ ဥပတိႆ၏ က်မ္းဂန္စာေပႏွံ႕စပ္မႈႏွင့္ ႏႈတ္မႈေရးရာလိမၼာပါးနပ္မႈကို အကဲခတ္မိသည္ေသာခါ '' ဤသူငယ္ကား အနာဂတ္မဂဓႏိုင္ငံေတာ္၏ အမတ္ခ်ဳပ္ၾကီးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပေရာဟိတ္ၾကီးေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ထိုက္ပါေပသည္ '' ဟု မွတ္ခ်က္ခ်မိသည္ႏွင့္အမွ် ေကာလိတ၏ တည္ၾကည္ရဲရင့္ေသာအသြင္အျပင္ႏွင့္ လက္ေ၀ွ႕လက္ပန္းကစားျခင္း၊ ဓါးခုတ္လွံထိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အားကစားတို႕၌ အကြ်မ္းတ၀င္ရွိလွျခင္း၊ ကာကြယ္ေရး စစ္ေရးမဟာဗ်ဴဟာတို႕ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျမင္စူးရွျခင္းတို႕ကို အားရမိေလရာ '' ဤသူငယ္မွာမူ ဥပတိႆနည္းတူ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ စစ္ေသနာပတိၾကီးတစ္ဦးအျဖစ္ အလားအလာေကာင္းသူတည္း'' ဟုပင္ အမွတ္ေပးခဲ့ဖူးေလသည္။

ထိုကဲ့သို႕ လိုတိုင္းရ၊ တတိုင္းျဖစ္ေနၾကေသာ လူရြယ္ႏွစ္ဦး ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ေတာင္ထိပ္ကပြဲည တစ္ညတြင္ ရုတ္တရက္ ေလာကီနယ္ပယ္ကို စြန္႕ခြာသြားခဲ့ၿပီ ဟူေသာ သတင္းက ကြ်ႏု္ပ္အပါအ၀င္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္သားတို႕စကား၀ိုင္းတြင္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေအာင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ရသည့္ ဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။ ထိုေနာက္တြင္ ဥပတိႆႏွင့္ ေကာလိတတို႕ႏွစ္ဦးသား တိုင္းဌာနီအသီးသီး၊ ေတာေတာင္အသီးသီးရွိ ဆရာအဆူဆူထံတြင္ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ တရားရွာေဖြက်င့္ၾကံေနၾကေၾကာင္း၊ ထို႕ေနာက္ မဂဓတိုင္းသို႕ ျပန္ေရာက္လာကာ သၪၥယဂိုဏ္းဆရာၾကီးထံတြင္ ဂိုဏ္အုပ္တပည့္ၾကီးမ်ားအျဖစ္ က်င့္ၾကံေနေၾကာင္း စေသာ သတင္းမ်ားကိုလည္း အဆက္မျပတ္ၾကားခဲ့ရေလသည္။

ယခုအခါ၌မူ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ မဂဓတိုင္း၏ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ၾကီးႏွစ္ဦး ဗုဒၶသာ၀ကရဟန္းမ်ား အျဖစ္ခံယူလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၊ဗုဒၶအရွင္ကလည္း ထိုလူရြယ္ႏွစ္ဦးအား အဂၢမဟာသာ၀ကၾကီးမ်ား အျဖစ္ ျမင့္ျမတ္ေသာသာသနာ့ရာထူးမ်ားခန္႕အပ္လ်က္ ထိုက္တန္စြာ ေနရာေပးခ်ီးေျမာက္ေတာ္မူေၾကာင္း သတင္းစကားမ်ားကို ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ ၾကားခဲ့ရေလသည္။ ထိုသတင္းစကားမ်ား၏ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ မဂဓတိုင္းရွိ လူကုန္ထံအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားႏွင့္ ပညာတတ္လူငယ္လူရြယ္မ်ား ဗုဒၶသာ၀ကမ်ားအျဖစ္ခံယူကာ ရဟန္းေဘာင္သို႕ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကေလသည္။

သို႕အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဆြမ္းခံလမ္းတြင္ ''ရဟန္းႀကီးေဂါတမသည္ ေတာင္ငါးလံုး ျခံရံအပ္ေသာ မဂဓတိုင္း ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ႀကီးသို႔ လာေခ်ၿပီ၊ အလံုးစံုေသာ သိၪၥည္း၏ တပည့္တို႔ကို ယူေဆာင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခု အဘယ္သူကို ယူေဆာင္လတံၱ႕နည္း'' ဟူေသာ ဂါထာသံခ်ပ္ျဖင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သူတို႕ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္ကို စိတ္မေကာင္းဖြယ္ ကြ်ႏ္ုပ္ ၾကားသိရေလသည္။

မည္သို႕ဆိုေစ ေ၀ဠဳ၀န္သံဃသမိတိ(သံဃာ့အဖြဲ႕)၏
''ႀကီးေသာ လုံ႔လရွိကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္
စင္စစ္ သူေတာ္ေကာင္း တရားျဖင့္ ေဆာင္ယူကုန္၏၊
တရားသျဖင့္ ေဆာင္ယူေသာ ပညာရွိတို႔ကို
ျငဴစူ ေစာင္း ေျမာင္းျခင္းျဖင့္
အဘယ္ျပဳအံ့နည္း''

ဟူေသာ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္က ဆႏၵျပသူမ်ား၏ သံသယကို ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ေပသည္။
''ရဟန္းေတာ္တို႕၏ သေဘာထားအမွန္ကို နားလည္သေဘာေပါက္သြားၾကၿပီးေနာက္ ဆႏၵျပမႈမ်ား ၿငိမ္းသြားခဲ့သည္မွာ လြန္စြာမွ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္အတိျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။

ယခုအခါ မဂဓႏိုင္ငံေတာ္၏ ဗုဒၶသာသနာသည္ ျမဴတိမ္ကင္းေသာ လကဲ့သို႕ ၀င္းပေနေလၿပီ၊ တစ္ေန႕တစ္ျခားတိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ အရိယာအရွင္ေကာင္းတို႕အတြက္ ကြ်ႏ္ုပ္အေနျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းလိုေသာ ေစတနာသည္ ေ၀ဘာရေတာင္ထိပ္မွ စီးက်လာေသာ ေရအလ်ဥ္ကဲ့သို႕ အားေကာင္းလ်က္ ရွိေခ်ၿပီ..။ ဗုဒၶအရွင္ျမတ္ကသာ ခြင့္ျပဳေတာ္မူလ်င္ ဤဘဒၵကမၻာ၏ ေဂါတမသာသနာတြင္ ပထမဆံုးေက်ာင္းဒကာအျဖစ္ ဥဒါန္းတြင္ရစ္ေပေတာ့မည္..။ ကြ်ႏု္ပ္ကား မလွဴရေသးမီကပင္ ပီတိလႊမ္း၍ ပုဗၺေစတနာတည္းဟူေသာ ဂႏၶမာဒနပန္းရနံ႕ကို ရႈိက္နမ္းမိေခ်ၿပီတည္း..။

ဓမၼဂဂၤါ စာၿပီးခ်ိန္ (၂၇-၄-၂၀၁၁) နံနက္ ၄း၃၀ နာရီ


1 comment:

ashin kusalasami said...

ဦးဂဂၤါေရ ... အလည္ေရာက္ပါတယ္....။ စာေတြလည္း သိပ္မေရးႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ိဳ႕...။ မတင္ခ်င္ေသးတဲ့စာေတြေတာ့ ေရးျဖစ္ပါရဲ႕။ ဦးဂဂၤါ စာေတြ ဖတ္၇တာ အရသာ ရွိပါ့....