02 November, 2011

အညီွအေဟာက္ဒီဘိတ္ထ္

(မိတ္ဆက္နိဒါန္းေလးေရးဖို႕ ကြက္လပ္ခ်န္ထားခဲ့တယ္)
တိႆရေသ့
''တရားသျဖင့္ ရအပ္တဲ့ ျမက္သီးစပါး၊ ေဆာင္းေမခါးပြင့္သဏၭာန္ အႏွံ ရွိတဲ့ စပါး၊ အေလ့က်ေပါက္တဲ့ ပဲေနာက္၊ သစ္ရြက္စိမ္းနဲ႕ သစ္ျမစ္သစ္ဥ၊ သစ္သီးဝလံေတြကို စားသံုးၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကို အလိုရွိျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတာ့ ခြၽတ္ယြင္းတဲ့ စကားကို ဆိုၾကမယ္ မထင္ပါဘူး..။''

''ကႆပႏြယ္ဖြား ျမတ္စြာဘုရား ေကာင္းေကာင္းျပဳျပင္ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး သူတစ္ပါးတို႔ ေပးလွဴတဲ့ ငါးအမဲ ဟင္းလ်ာေကာင္းေတြကိုလည္း စား, သေလးထမင္းကိုလည္းစားတဲ့ အရွင္ဟာ အညႇီ အေဟာက္ကို စားေနတယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။''

''ျဗဟၼာမင္းအေဆြျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ကႆပျမတ္စြာဘုရား
''အညႇီအေဟာက္သည္ ငါ့အားမအပ္ဘူး'' လို႕ အသွ်င္ဘုရား ထုတ္ျပန္ထားတာ ရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒါေပမယ့္ အရွင္ဘုရားကိုယ္တိုင္ ေကာင္းေကာင္းခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ ငွက္သားနဲ႕ သေလးထမင္းကို စားခဲ့ပါတယ္။၊ အရွင္ဘုရားကို ဒီအေၾကာင္းေလး ေမးပါရေစ။ အရွင္ဘုရား ေျပာတဲ့ အညႇီအေဟာက္ဆိုတာ ဘာေတြကို ဆိုခ်င္တာပါလဲ..။''

ကႆပဗုဒၶအရွင္
''တိႆရေသ့ သူ႕အသက္ကို သတ္တာ၊ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းဆဲတာ၊ လက္ေျခ ျဖတ္တာ၊ ေႏွာင္ဖြဲ႕တာ၊ ခိုးယူတာ၊ မမွန္စကားဆိုတာ၊ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္တာ၊ လွည့္ပတ္တာ၊ အက်ဳိးမရွိတဲ့ က်မ္းဂန္ေတြကို သင္ယူတာနဲ႕ သူတစ္ပါးသားမယားကို ေပါင္းေဖာ္မွီဝဲတာေတြသာ အညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။''

''ဒီေလာကမွာ ကာမဂုဏ္ေစာင့္စည္းမႈမရွိတာ၊ ရသာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ မက္ေမာၾကတာ၊ မစင္ၾကယ္တဲ့ စီးပြာေရးနဲ႕ ရပ္တည္ၾကတာ၊ နတၳိကဝါဒ အယူရွိၾကတာ၊ ကာယကံမႈစတာေတြ မညီညြတ္ၾကတာ၊၊ အသိေခါက္ခက္အ၀င္နက္ၾကတာေတြသာ အညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။ ''

''ေခါင္းေခါင္းပါးပါက်င့္ၿပီး မိမိကိုယ္ကိုယ္ႏွိပ္စက္ၾကတာ၊၊ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္းၾကတာ၊ သူတစ္ပါးရဲ႕ ေက်ာက္ကုန္းသားကို စားသလို ေရွ႕မွာ ခ်ီးမြမ္းၿပီး ေနာက္ကြယ္မွာ ကဲ့ရဲ႕ၾကတာ၊ ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြကို ပစ္မွားေစာ္ကားၾကတာ၊ သနားညွာတာမႈကင္းၾကတာ၊ မာနၾကီးၾကတာ၊၊ ေပးကမ္းတဲ့အေလ့မရွိၾကတာ၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွ နည္းနည္းေလးေတာင္ ဖဲ့မေပးႏိုင္ၾကတာေတြသာ အညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။ ''

''အမ်က္ေဒါသၾကီးလြန္းတာ၊ မာန္ယစ္တာ၊ ခက္ထန္တာ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ကန္႕လန္လုပ္တာ၊ လွည့္ပတ္တာ၊ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းတာ၊ ဝါႂကြားပလႊား ေျပာဆိုတာ၊ မာန္မူလြန္းတာ၊ လူယုတ္မာေတြနဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတာေတြသာ အညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။''

''ဒီေလာကမွာ မေကာင္းတဲ့ ဓေလ့ျဖစ္တဲ့ အေၾကြယူၿပီး ျပန္မဆပ္တာ၊ ဖ်က္ဆီးတဲ့အျပင္ ကုန္းေခ်ာတတ္ၾကတာ၊ လာဘ္ယူၿပီး တရားစီရင္တတ္တာ၊ သီလရွိသလို ဘာလိုလို ဟန္ေဆာင္ေကာင္းၾကတာ၊ အမိအဖေတြအေပၚမွာ ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆက္ဆံၾကတာေတြသာ အညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။ ''

''ဒီေလာကမွာ သတၱဝါေတြကို သတ္ျဖတ္ရာမွာ ေစာင့္စည္းမႈမရွိၾကတာ၊ သူတစ္ပါးတို႔ရဲ႕ ဥစၥာကို အႏုၾကမ္းစီးၾကတာ၊ အက်င့္သီလမရွိၾကတာ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အမူအရာ၊အေျပာအဆိုေတြ ရွိၾကတာ၊ အရိုအေသကင္းၾကတာအညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။ ''

''သတၱဝါေတြအေပၚမွာ မက္ေမာၾကတာ၊ မုန္းတီးဆန္႔က်င္ၾကတာ၊ ျပစ္မွားလြန္က်ဴးလြယ္ၾကတာ၊၊ အကုသိုလ္ျပဳဖို႕ပဲ အျမဲမျပတ္အားထုတ္ၿပီး တမလြန္ဘဝမွာ အမိုက္လမ္းကိုပဲ သြားၾကတာ၊ ငရဲမွာ ဦးေခါင္း ေစာက္ထိုးက်ၾကတာေတြသာ အညႇီအေဟာက္ျဖစ္တယ္၊ အသားဟင္းဆိုတဲ့ ေဘာဇဥ္ဟာ အညႇီအေဟာက္ မဟုတ္ေပဘူး။ ''
(ခုဒၵကနိကာယ္၊သုတၱနိပါတ္၊စူဠ၀ဂ္၊ အာမဂႏၶသုတ္)

ဓမၼဂဂၤါ
(၂-၁၁-၂၀၁၁)

ဆက္ဖတ္ရန္...

၂၅၂။ ငါး အမဲတို႔ကို မစားေသာ အျဖစ္သည္လည္းေကာင္း၊ အဝတ္မဝတ္ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ဦးျပည္ းျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ဆံက်စ္ျမဴမႈန္အညစ္အေၾကးသည္လည္းေကာင္း၊ ရေသ့ပရိကၡရာသစ္နက္ေရတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မီးကို ပူေဇာ္ျခင္း မီးကို လုပ္ေကြၽးျခင္းတို႔သည္လည္းေကာင္းယံုမွားျခင္းမွ မကူးေျမာက္ ေသးေသာ သတၱဝါတို႔ကို မစင္ၾကယ္ေစႏိုင္ကုန္၊ ေလာက၌ အၾကင္သို႔ သေဘာ ရွိကုန္ေသာ မေသရန္ (ေတာင့္တလ်က္) ကိုယ္ကို မ်ားစြာ ပူပန္ေစတတ္ေသာအက်င့္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေဗဒင္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဟံုးပူေဇာ္ေသာအက်င့္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ယစ္ပူေဇာ္ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ေႏြဥတု၌ အပူခံျခင္းစေသာ ဥတုကိုမွီဝဲျခင္းတို႔သည္လည္းေကာင္း ယံုမွားျခင္းမွ မကူးေျမာက္ေသးေသာ သတၱဝါကို မစင္ၾကယ္ေစႏိုင္ကုန္။ (၁၁)

၂၅၃။ (အၾကင္သူသည္ ) ထိုဣေႁႏၵေျခာက္ပါးတို႔၌ လံုျခံဳသည္ျဖစ္၍ ဤဣေႁႏၵတို႔ကို ထင္ရွားသည္တို႔ကို ျပဳလ်က္ က်င့္၏၊ သစၥာေလးပါးတရား၌ တည္၏၊ ေျဖာင့္ မတ္ေသာသူႏူးညံ့ေသာသူ၏ အျဖစ္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ရာဂစေသာ ကပ္ၿငိျခင္းကို လြန္ေျမာက္၏၊ ဆင္းရဲအားလံုးကို ပယ္၏၊ ထိုသူသည္ ခိုင္ျမဲေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္ စံုသည္ျဖစ္၍ ျမင္အပ္ ၾကားအပ္ေသာ အာ႐ံုတို႔၌ ကိေလသာတို႔ျဖင့္ မလိမ္းက်ံ ေတာ့ေပ။ (၁၂)

၂၅၄။ ဤသို႔ ကႆပျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအနက္သေဘာကို အထပ္ထပ္ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ေဗဒင္တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေသာတိႆရေသ့သည္လည္း ထိုအနက္ကို သိ၏၊ ကိေလသာအညႇီအေဟာက္ ကင္းေတာ္မူေသာတဏွာဒိ႒ိကိုမွီေတာ္မမူေသာသူတစ္ပါးတို႔သည္ အယူအားျဖင့္မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆန္းၾကယ္ေသာ ဂါထာတို႔ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူ၏။ (၃၁)

၂၅၅။ ထိုတိႆရေသ့သည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏ ေကာင္းစြာ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ကိေလသာအညႇီအေဟာက္ကင္းေသာ ဝဋ္ဆင္းရဲအားလံုးကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေသာတရားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ႏွိမ့္ခ်ေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ရွိခိုးကာ ထိုအရပ္၌ပင္လွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ၾကားေလွ်ာက္၏။ (၁၄)
ခုဒၵကနိကာယ္၊သုတၱနိပါတ္၊စူဠ၀ဂ္၊ အာမဂႏၶသုတ္

1 comment:

Anonymous said...

တရားနာဟူသြားပါတယ္ဘုန္းဘုန္းး
မွတ္သားစရာေတြျဖစ္တဲ.အတြက္
copy သြားေၾကာင္းပါဘုရား....