13 April, 2012

ကိုယ္တိုင္ၾကြားအတၳဳပၸတၱိ(၁၀)

(၁)
ယခုလည္း လာျပန္ေခ်ၿပီ။ ဒိသာပါေမာကၡၾကီးတဲ့။ ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳၾကီး တဲ့။ ယခင္ႏွစ္ကထက္ သာလြန္လင္းလက္ အေရာင္ထြက္ေသာ ဆိုင္းဘုတ္ေတာ္ၾကီးမ်ားခ်ိတ္ဆြဲ၍ ျပဴးျပဴးျပဲျပဲ တရားပြဲေၾကာ္ၿငာကပ္ၾကေပဦးေတာ့မည္ တဲ့..။

လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ပရိေစၦဒ ၂၀၁၀ ကာလဆီက ဗာရာဏသီျမိဳ႕နဂရ၊ ဗဟိုတိဘက္ေလ့လာေရးမည္ေသာ တကၠသီလတြင္ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္စာေပေလ့လာေရးႏွင့္ ဘာသာျပန္ဆိုေရး ပေရာဂ်က္စီမံကိန္း၏ အကိုင္းအခက္အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ ခ်ဲ႕ထြင္ထားေသာပါဠိဌာနအသစ္၀ယ္ ဧည့္ဆရာငယ္ တစ္ပါးဟု ပိဋကတ္စာသားေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ႏွင့္ သဒၵါအနက္ သမၺာန္ ဘာသာျပန္ပညာ ပို႕ခ်ေပးရန္ အခြင့္သာသည္ကို ရြာေဆြရပ္မ်ိဳးတို႕ထံ သတင္းတမာန္ပို႕မိရာမွ '' ငါတို႕အမ်ိဳး ဦးဇင္းဘုရားကေတာ့ မဇၥိ်မမည္ေသာ ျပည္တိုင္းျခားတြင္ ဒိသာပါေမာကၡဆရာၾကီးတစ္ပါး၊ ထင္ရွားအစစ္ အျဖစ္ၾကီးျဖစ္ေခ်ၿပီ '' ဟု အဖြၾကီး ဖြၾကေလေတာ့သတတ္။

တဖန္တံု မဇၥ်ိမတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ဗီဇာကုန္သျဖင့္ အိုဗာစေတးမျဖစ္ရန္အတြက္ အိမ္နီးခ်င္းသက်တိုင္းႏိုင္ငံေလးသို႕ ထြက္ေျပးရျခင္းအလီလီ။ သီဟပူရႏွင့္ မလႅာယုကြ်န္းႏိုင္ငံေလးမ်ားသို႕ ၀ါဆိုမွီမီွ သီတင္းကြ်တ္မီွမီွ ႏွစ္သစ္ကူးမီွမီွ ပြဲစည္တိုင္း ေရာက္တတ္ျခင္းအခါခါ။ ဒဂုန္ၿမိဳ႕ျပမွ မဇၥ်ိမျပည္ၾကီးသြား အာကာသခရီးတစ္ေထာက္ သု၀ဏၰဘူမိေလဆိပ္သုိ႕ ၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ အေခါက္ေခါက္ေရာက္ျခင္းမ်ိဳးကိုပင္ ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳဟု ကမၺည္းတင္ၾကလိုဟန္တကား॥။

အမွန္စင္စစ္မူ ေရႊျပည္ၾကီးတြင္ ေနထိုင္သီတင္းသံုးခဲ့စဥ္က သူသည္ သၿဂိဳဟ္သဒၵါႏွင့္ ဆန္းအလကၤာဟူေသာ ပရိယတၱိစာ၀ါေလးမ်ားကို မေတာက္တေခါက္ ျပိဳးျပိဳးေျပာက္ပို႕ခ်ခဲ့ဖူးျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားေသြးခ်င္းတို႕၏ ေဒသေတာေတာင္ လွ်ိဳေျမွာင္ကုန္းျမင့္ အဆင့္ဆင့္သို႕ တက္ေရာက္လ်က္ ခရီးလွည့္သြား တရားတမန္လုပ္ခဲ့ဖူးျဖင္း စေသာ သမိုင္းမတြင္ ကမၺည္းမတင္သာေသာ သာသနာ့၀န္ထုပ္ေသးေသးမ်ားကိုေတာ့ ထမ္းခဲ့ဖူးပါေလ၏။ ဟိုနား ဒီနားႏိုင္ငံျခားမည္ရံုေသာ ေရႊျပည္ၾကီး၏ ျပင္ပတြင္လည္း ဗုဒၶအရွင္၏ ဓမၼတရားကို ထစ္ထစ္ေငါ့ေငါ့ အားေလ်ာ့ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဘာသႏၱရစကားအက်ိဳးအပဲ့ေလးျဖင့္ ခပ္၀ါး၀ါးပို႕ခ်ခဲ့ဖူးေလေသး၏။
သို႕တေစ ဂႏၳ၀င္မျဖစ္ထိုက္ေခ်တကား။။

(၂)

အဲတဲ့ ဘာလဲတဲ့ သို႕ေသာ္လည္းတဲ့ေပါ့ေလ ဟုသာ ဆိုရေလေတာ့မည္॥။ ေအာ္ သူ႕အမ်ိဳး သူ႕အေဆြ သူ႕အေဖ သူ႕ဦးေလး သူ႕အေဒြး သူ႕အေဒၚႏွင့္ ေတာ္သမွ် စပ္သမွ် ေ၀ေနယ်တစ္စု ပုပုရြရြ ဟူသမွ်တို႕သည္ကား သူကဲ့သုိ႕ေသာ မံႈေ၀၀ိုး၀ါး ရွင္ငတိေလး တစ္ပါးကိုပင္ ေဆြမ်ိဳး သံေယာဇဥ္အစြဲၾကီးစြာ ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳေထရ္ဆရာ ဟု ဆင္ဆာမဲ့တံဆိပ္ ခပ္ႏွိပ္လိုၾကေလၿပီေကာ။

ေရႊျပည္ၾကီး၏ သာသနာ့ အဇဋာ ေကာင္းကင္တခိုတြင္ စုိစိုရႊမ္းရႊမ္းရႊမ္း ၾကယ္ပန္း၊လပန္းၾကီးမ်ားသဖြယ္ ၿပိဳးျပက္ေတာက္ပကာ ပရိယတ္၀န္ေဆာင္၊ ပဋိပတ္တခြန္ေထာင္ေတာ္မူၾကေလသည့္ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားကိုသာ အားနာမိရေလသည္တည့္ ။

လယ္တီဘုန္းေမာ္ မေထရ္ေက်ာ္ၾကီးကဲ့သို႕ ဖုန္းဆိုးေတာေျမရိုင္းတြင္ သာသနာ့သမိုင္းအသစ္ ပရိယတ္ေရႊေခတ္ကို ဖန္တီးႏိုင္ေလာက္ေအာင္လည္း မေျပာင္ေျမာက္၊ မကာရေလာပအေက်ာ္ မန္လည္ ဆရာေတာ္ဘုရားကဲ့သို႕ အင္ေတာ္ေက်းလက္တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႕ကာ ေခတ္သစ္ဂႏၳ၀င္ စာျမင္သမွ် အနက္ျပန္ဆို၍ ပရိသတ္ထိုထိုအတြက္ စာကိုယ္က်မ္းျမတ္အဖံုဖံုကို အစံုေရးခြ်တ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခြ်န္ျမျခင္းလည္းမရွိ၊ တိပိဋကမင္းကြန္းေထရ္ အရွင္ျမတ္ၾကီးကဲ့သို႕ ဧရာ၀တီတစ္ဘက္ကမ္း ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္စခန္းမွ သည္ ျပည္လံုးအႏွ႕ံ သာသနာျပန္႕ေရး ခရီးေ၀းခရီးတို ၾကိဳၾကိဳၾကားၾကား မနားတမ္းၾကြခ်ီကာ ဓမၼလမ္းေဖာက္ႏိုင္ေလာက္ေသာ ၀ီရိယအားလည္း မျပည့္စံု၊

အျခားအျခား အျပားျပားေသာ ပိဋကတ္အိုးကြဲ ရဲဇာနည္ေမာ္ကြန္းထိုးေလာက္ေအာင္ ေျပာင္ရႊန္းၾကေပသည့္ ရတနာပံု အမရပူရ္၊ ပခုကၠဴ ပဂိုး(ပဲခူး)ႏွင့္ ေအာက္ျပည္ဒဂုန္တရိုးအထိ နယ္စံုေက်ာ္ဟိုးၾကေပေသာ ဂႏၳကာရက၊ ဂဏ၀ါစက၊ ဂဏပါေမာကၡ ၊ က်မ္းျပဳစာခ် ဂႏၳဓုရဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ား၊ ကိုယ္တိုင္ သိက်င့္ၿပီးေသာ တရားဘာ၀နာ နည္းနာနိႆယကို ဆရာနည္းက် ထင္ရွားေအာင္ျပေတာ္မူႏိုင္ၾကေပသည့္ ၀ိပႆနာဓုရ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကဲ့သို႕ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ သာသနာခံတပ္ျမင့္ေအာင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၾကသည္ကိုသာ သာသနာျပဳေရႊမင္ျဖင့္ ထင္ရွားေအာင္ပူေဇာ္ျခင္းသည္ပင္ သဘာ၀လည္း မိ၊ ယုတၱိလည္း က်ေပလိမ့္မည္ဟု သူကေတာ့ သေဘာသက္၀င္မိေပသည္။

ျပည္ပသာသနာျပဳဆိုရာတြင္လည္း နိကာယ္ငါးရပ္၊ ပိဋကတ္သံုးပံု၊ အ႒ကထာႏွင့္ ဋီကာအစံုကို အကုန္လက္ေရာက္ အိုးေမွာက္၊ ခြက္ေမွာက္၊ သပိတ္ေမွာက္အိပ္ေမွာက္၊ ေသတၱာေမွာက္ ေဘာက္စ္ (Box)ဟု ေခၚဆိုရေလာက္သည့္ စြယ္စံုပညာ တတ္ပြန္ၿပီးခါမွ သကၠတ၊ျပာကတ၊ အူရဒူမွ အစျပဳကာ ဘဂၤါလီ၊ ဟင္ဒီႏွင့္ အဂၤလိသ(အဂၤလိပ္)ပါမက်န္ ဘာသာစကား အမ်ိဳးမ်ိဳးကို တိုးတိုးေပါက္ေပါက္ မုန္ေသာက္မာတင္ ကမၻာ့ပညာရွင္ေခၚထိုက္သည္အထိ ကြ်မ္းက်င္ၾကေပေသာ အရွင္ေသာမာဘိသီရိ၊ အရွင္အာဒိစၥ၀ံသ၊အရွင္အဂၢဓမၼ၊အရွင္ဥကၠ႒၊အရွင္ဥာဏ အစရွိေသာ ဘာသႏၱရ ပါရဂူၾကီးမ်ားကဲ့သို႕လည္း ျမန္မာ့သာသနာကို ကမၻာခ်ဥ္းေအာင္ လင္းပႏိုင္ေလာက္ေသာ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါမရွိ၊ ဟိုျပတိုက္၀င္ၾကည့္၊ ဒီျပပြဲ၀င္ေငး၊ ဓါတ္ပံုရိုက္ဖို႕ အိုက္တင္ေပးတတ္ရံု၊ အေရျခံဳ သာသနာျပဳ ဟူဘိ၊ ငံုးတိတိမွ်ေသာ သူ႕၀မ္းနာကို သူသာအသိဆံုးပါတည္း။

ဗုဒၶသာသနာ အဆက္ျပတ္ေလၿပီးေသာ မဇၥ်ိမတြင္ ဆြမ္းေလာင္းသူမဲ့သျဖင့္ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္ခ်က္ေက်ာင္းတက္ရျခင္းေလးကိုပင္ စိတ္ပ်က္ညီးညဴ၊ အပ်င္းထူလွေသာ သူ႕အေနျဖင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီးကာလ၊ဥေရာပတိုင္းတစ္ပါးတြင္ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား၊ သြားသြားလာလာ၊ စစ္ေဘးဒဏ္သင့္သည့္ ေသြးသံရဲရဲလူနာမ်ားကို ျပဳစုရင္း အနာဂတ္သာသနာ့အေရးကိုသာ ငဲ့ကြက္၊ လက္ေပါက္ကပ္လွေသာအေနာက္တိုင္းသားတို႕ၾကားတြင္ ဓမၼစက္ျဖန္႕ႏိုင္ခဲ့ေသာ အရွင္ေသ႒ိလ ဆရာေတာ္၏ ျပည္ပသာသနာျပဳဂုဏ္ရည္ကို ေအာက္ေမ့မိတိုင္း ကိုင္းကိုင္းညြတ္ညြတ္ ရွက္တြန္႕မိရသည္ခ်ည္းပင္။

ဆီမီနာတစ္ခုႏွစ္ခုမွ်တြင္ ကိုယ္ပိုင္စာသားထက္ ေကာ္ပီမ်ားမ်ားကူးထားသည့္ စာတမ္းအတိုအစေလး ဖတ္ခြင့္ရသည္၀ယ္ ညီလာခံကိုယ္စာလွယ္ၾကီး ဟု ေျခလွမ္းေျမွာက္ေျမွာက္ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးေလေသာ သူသည္ ႏိုင္ငံတကာဘာသာေရးညီလာခံစင္ျမင့္မွန္သမွ်တြင္ ျမန္မာ့သကၤန္းကို က်နစြာ၀တ္ရံုလ်က္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႏွင့္တစ္သြယ္၊ ဒလိုင္လားမားႏွင့္တစ္ဖံု ဘာသာစံုေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္စြာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လက္ကမ္းေဆြးေႏြးႏိုင္သည့္ ျမန္မာ့ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ထီးထီးမားမား အားက်ဖြယ္ရာေတြ႕ရတတ္ေပေသာေဒါက္တာအရွင္ေရ၀တဓမၼကိုယ္ေတာ္ၾကီး၏ ေျခမႈန္႕မွ်ပင္ ဂုဏ္မတင္သာေခ်တကား။

တကၠသိုလ္ပညာသင္ဘ၀ကုန္ဆံုးၿပီလွ်င္ ေရႊျပည္ၾကီးကို ျပန္၊ ေက်ာင္းကန္ၾကီးၾကီးေဆာက္၍ ကိုယ့္အေဆြကိုယ့္အမ်ိဳးတို႕၏ အေထာက္အပံ့ၾကား၀ယ္ တရားေဟာေယာင္၊ စာခ်ေယာင္ေယာင္၊ ပရဟိတေယာင္ေယာင္၊ အေခ်ာင္ခိုလိုေသာ သူသည္ မဟာယာနႏႊယ္ေသာ အေနာက္တိုင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ၾကား၀ယ္ ေထရ၀ါဒ ဓမၼစကားကို ပို႕ခ်၊ ျမန္မာပါးစပ္ႏွင့္ အဟတ္မတည့္လွေသာ ခံတြင္းပ်က္အစားအစာမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္မွ် ၾကိတ္မွိတ္သည္းခံကာ ျမိဳခ်၊ သကၤန္းေလး သပ္သပ္ခပ္ခပ္၀တ္ရံု၊ ယတ္ေတာင္ေလးထမ္းကာမွ် ဟန္ေရးျပသက္သက္ မဟုတ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသာသနာျပဳရဟန္းဘ၀ကို ေဇာက္ခ်လ်က္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာႏွင့္ သတိပ႒ာန္ေဒသနာကို ကမၻာက သိေအာင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားျဖင့္ က်မ္းအေစာင္ေစာင္ ဖြဲ႕ေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္သီလာနႏၵ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အနစ္နာခံမႈမ်ိဳးကို ေငးေမာၾကည္ညိဳ အားငယ္ျခင္းသာ ပိုခဲ့ရေပ၏။


(၃)
သို႕ဆိုလွ်င္ ထိုထိုသို႕ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပ သာသနာျပဳအေက်ာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားအဆူဆူတို႕၏ အမူအက်င့္၊ စိတ္ထားျမင့္လွေသာ အသေရတို႕ႏွင့္ မႏႈိင္းယွဥ္အပ္ေခ်ၿပီ၊ သူ႕ဖခင္ႏွင့္ သူအမ်ိဳးတို႕ မည္မွ်ပင္ ႏြဲ႕ဆိုးဆိုးေစကာမူ အယူမၾကိဳက္၊ အလိုလိုက္၍ မျဖစ္ေခ်ေတာ့ၿပီ။

သို႕ႏွင့္ ''စာသာမတတ္ သပိတ္ၾကီးနဲ႕ဗ်'' ဟူေသာ အခ်ိဳးမ်ိဳးမျဖစ္ရေလေအာင္......

'' သို႕
ခမည္းေတာ္မယ္ေတာ္ႏွင့္
ေဆြေတာ္ရွစ္ေသာင္း မ်ိဳးေတာ္ေပါင္းတို႕
ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳ ဟုေခါင္းစဥ္တပ္ျခင္းကို ပုထုဇဥ္အလိုက္ ႏွစ္ျခိဳက္မိေသာျငား၊ ပါရမီ ကာလအားျဖင့္ မရင့္သန္ သံုးစြဲရန္ ဂုဏ္ရည္အခ်ိန္ မတန္ေသးပါ၍ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဟူေသာ စကားကိုခ်န္လွပ္ကာ သာသနာျပဳဟူေသာ ေ၀ါဟာရကိုမူ ယာယီအားျဖင့္ ျဖဳတ္ထားေစခ်င္ပါဘိ။''
ဟူေသာ စာတိုေလးတစ္ေစာင္ပါးရေလေသာဟူ၏။
ေအာ္ အရွင္ဓမၼဂဂၤါ (ျပည္တြင္းျပည္ပ) အထူးတရားပြဲၾကီးေပတည္း.။

ဓမၼဂဂၤါ
(၁၄-၀၄-၂၀၁၂)


No comments: