24 December, 2012

စာသံုုးသူအၾကိဳက္ ထုုပ္ပိုုးမႈအသစ္ဗုုဒၶဘာသာ တဲ့လား


ခင္းတစ္ခုုမွာ သတင္းေတြကလစ္ရင္း နယူးေယာက္ခ္တိုုင္းသတင္းစာက  ေသာမတ္စ္ဖူးလားရဲ႕ ဗုုဒၶဘာသာဆိုုင္ရာေဆာင္းပါးတစ္ပုုဒ္ကိုု ဖတ္မိသြားပါတယ္..။ ျမန္ႏႈံုုးျမင့္ရာစုုသစ္စီးေၾကာင္းထဲက ယိုုးဒယားရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႕  ေနရာနဲ႕  သာသနာေတာ္ရဲ႕ ပံုုရိပ္ကိုု ရွင္းရွင္းကြင္းကြင္းျမင္လိုုက္ရပါတယ္..။ စားသံုုးသူအၾကိဳက္လ ွ်ပ္တျပက္ဗုုဒၶဘာသာ(Fast Food Buddhism) ဆိုုတဲ့ ေ၀ါဟာရအသစ္ကိုု က်က္မိပါသြားတယ္..။
 ဘာသာျပန္လိုုက္ပါ၏..။ဖတ္ၾကည့္ၾကကုုန္ရာသတည္း.။
ဓမၼဂဂၤါ
(ဗန္ေကာက္စံေတာ္ခ်ိန္..နံနက္ ၁၀း၁၄ )
ေခတၱ ASSUMPTION UNIVERSITY

ယိုုးဒယားႏိုုင္ငံေျမာက္ပိုုင္းေက်းလက္ေဒသက ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ နံနက္ေစာေစာပိ႑ပါတ္ဆြမ္းခံက်င့္၀တ္ကိုု မက်င့္သံုုးၾကေတာ့ပါဘူး..။
နီးစပ္ရာစားေသာက္ဆိုုင္တစ္ခုုခုုကိုု ဖုုန္းတစ္ခ်က္ႏွိက္လိုုက္တာနဲ႕  ဆြမ္းပြဲက ေရာက္လာေတာ့တာပါ..။  

''ဘုုန္းဘုုန္းက အျမဲတမ္းေက်ာင္းပရိ၀ုုဏ္ထဲမွာ ေနျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ အခ်ိန္နဲ႕ အမ ွ် စံတန္ဖိုုးေတြက ေျပာင္းလဲသြားၾကပါၿပီေကာ..။ ''
တစ္ခိ်န္က ၾကက္ပ်ံမက်စည္ကားခဲ့ေပမယ့္ ခုု က်ီးနဲ႕ ဖုုတ္ဖုုတ္သာသာ သံဃာေတာ္ႏွစ္ပါးတည္းသီတင္းသံုုးက်န္ေတာ့တဲ့ ေက်ာင္းတိုုက္က  ေက်ာင္းထိုုင္ဆရာေတာ္အရွင္မရ၀ိဆေယာက  မိန္႕ၾကားခဲ့တာပါ..။

ေရႊေရာင္တ၀င္း၀င္းစုုလစ္မြန္းခြ်န္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးေတြဟာ လယ္ကြင္းစိမ္းစိမ္းေတြ၊ ထန္းေတာထန္းရိပ္ေတြနဲ႕ အျပိဳင္ ယိုုးဒယားရဲ႕  ရႈေမ ွ်ာ္ခင္းေတြ ျဖစ္ေနၾကဆဲပါ..။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးေတြက တစ္ခ်ိန္တစ္ခါဆီကေတာ့ ေက်းလက္ဘ၀ရဲ႕  အသည္းႏွလံုုးပမာ ရပ္သူရြာသားေတြရဲ႕ ညီမူရာခန္းမလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူး၊ ဧည့္ရိပ္သာလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူး၊ ျပည္သူ႕ရင္ျပင္လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါရဲ..။ ခုုေတာ့လည္း သံဃာေတာ္ေတြ ဆိတ္သုုဥ္းလာတာနဲ႕ အမ ွ် အတိတ္ရဲ႕  အဆင္တန္ဆာမ ွ် ထက္ မပိုုေတာ့ဘဲ တေျဖးေျဖးနဲ႕ အေမ့ခံရပ္၀န္းေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကပါၿပီ..။

''၀ယ္ယူစားသံုုးမႈသာ ယိုုးဒယားရဲ႕ ဘာသာတရားျဖစ္သြားၿပီေကာ'' တဲ့..။  ႏိုင္ငံ့ဂုုဏ္ေဆာင္ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးျဖစ္တဲ့ အရွင္၀ိသာေလာက မိန္႕ေတာ္မူပါတယ္။
''တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ လူေတြက ေက်ာင္းရိပ္ကန္ရိပ္ကိုု ခိုုၾကေပမယ့္ ခုုေတာ့ ေစ်း၀ယ္ထြက္ဖိုု႕ပဲ အားသန္ၾကေတာ့တာပါ.''. လိုု႕လည္း ဆရာေတာ္ၾကီးက ဆက္မိန္႕ျပန္ပါတယ္..။

တရားဘာ၀နာနဲ႕ ေမြ႕ေလ်ာ္ရတဲ့ ရဟန္းဘ၀ဆိုုတာကလည္း ဒီေနေခတ္အိုုင္ဖုုန္းမ်ိဳးဆက္လူငယ္ေတြကိုု ဆြဲေဆာင္မႈအားနည္းလာပါတယ္။


ယိုုးဒယားလူဦးေရနဲ႕ စာရင္ ရဟန္းသာမေဏျဖစ္ႏႈံးက ဆယ္စုုႏွစ္ သံ႕ုုးခုုအတြင္းမွာ တစ္၀က္ထိ ေလ်ာ့က်ခဲ့ပါတယ္။ အစိုုးရရဲ႕ စစ္တမ္းအရ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ေတြဆီက လူဦးေရတစ္ေထာင္မွာ ၁၁ ေယာက္ႏႈံးရွိခဲ့ေပမယ့္ အခုု ၅ ေယာက္ခန္႕သာ ရွိေတာ့တာကလား..။ 

ယိုုးဒယားရဲ႕ ေဒသအသီးသီးမွာ သံဃာေတာ္ေတြ နည္းနည္းလာတာမွန္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေျမာက္ပိုုင္းက ဘုုနး္ေတာ္ၾကီးေတြကေတာ့ ကုုိရင္ေပါက္စေလးေတြနဲ႕ ျပည္႕ေနတဲ့ ဘုုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေတြ ေပါမ်ားရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွတဲ့ ျမန္မာႏိုုင္ငံရဲ႕ နယ္စပ္ဘက္က ကေလးငယ္ေတြကိုု ရွင္သာမေဏေဘာင္သြတ္သြင္းေပးတာမ်ိဳး ရွိေနပါတယ္။  


လူေတြအမ်ားစုုက ေခတ္မီသလိုုလိုုနဲ႕  ေလးနက္တဲ့ ဘာသာေရးခံယူခ်က္ကေန သာမန္ဘာသိဘာသာသေဘာထားလာၾကပါတယ္..။ ယိုုးဒယားမွာ တစ္ခုုျဖစ္ေနတာက    ႏိုင္ငံစီးပြားေရးျမင့္တက္မႈရဲ႕ အရွိန္အဟုုန္ျမင့္မားလွတဲ့ အေျပာင္းအလဲက တပါတည္း သယ္ေဆာင္လာခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ရွားပါးမႈျပႆနာပါ..။ တကယ္ပါပဲ.. အခ်ိန္တိုုတိုုေလးအတြင္းမွာ ေဒသခံရဟန္းေတာ္ေတြရဲ႕  ေနတစ္ဆူလတစ္မင္းအခန္းက႑၊ ဆရာသခင္နဲ႕ လူမႈဘ၀ေရွ႕ေဆာင္ဆိုုတဲ့ ဂုုဏ္၀ိေသသေတြ ေပ်ာက္ရွလာခဲ့ရပါေတာ့တယ္..။ 

ႏိုင္ငံရဲ႕ ျမန္ႏႈံးျမင့္လူမႈဘ၀ကိုု အမွီလိုုက္ဖိုု႕  ဗုုဒၵဘာသာဟာ အသစ္ထပ္မံထုုပ္ပိုုးဖိုု႕ လိုုအပ္ေနၿပီ လိုု႕   ယိုုးဒယားသံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ရဲ႕  လက္ေထာက္အက်ိဳးေဆာင္ခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ အရွင္အနိလသက်က မိန္႕ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိုု ေကာက္ခ်က္ဆြဲပါတယ္..။
'' ဒီေန႕ေခတ္ လူေတြက ျမန္ႏႈံးျမင့္အရာေတြကိုုပဲ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကလာၾကၿပီမဟုုတ္လား.။ ဟိုုတုုန္းက  ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုုပ္ဆိုုတာ မရွိခဲ့ဘူးေလ။ ခုုေတာ့ လူေတြက ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုုပ္မွ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုုပ္ျဖစ္ကုုန္ၾကၿပီ.။ ဒီေတာ့ ဗုုဒၶဘာသာတရားေတာ္ေတြကိုု သြန္သင္ေဟာျပတဲ့နည္းလမ္းေတြ ေျပာင္းဖိုု႕ လိုုလာၿပီ၊ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုုပ္ေတြလိုုပဲ အစာေၾကလြယ္နပ္လြယ္၊ နားလည္လြယ္ေအာင္ သင္ျပဖိုု႕ လိုုအပ္လာပါၿပီ။ ဗုုဒၶဘာသာဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳၾကတဲ့ပုုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႕  ဗုုဒၶအရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကိုု လူထုုအားထားဖြယ္ျဖစ္လာေအာင္  စိတ္ဖိအားေတြမ်ားလွတဲ့ျမိဳ႕ျပလူမႈဘ၀ရဲ႕ ေျဖဆည္ရာေကာင္းတစ္ခုုအျဖစ္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာရဲ႕ အားသာခ်က္ကိုုအေလးအနက္ထား ျမင့္တင္ေပးၾကဖိုု႕  ဗုုဒၶအရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကိုု ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းပရိ၀ုုဏ္ထဲမွာပဲ သိုုမွီးထားဖိုု႕ မသင့္ေတာ့ဘူးေလ.။ 
ဗုုဒၶဓမၼကိုု ကုုန္တိုုက္ေတြမွာ ဒါမွမဟုုတ္ အင္တာနက္မွာ ရႏိုုင္ေနပါၿပီ..။ '' တဲ့..။

သိုု႕ေပေသာ္လည္းေပါ့ေလ...။ အရွင္ေပသနကေတာ့ စာသံုုးသူအၾကိဳက္ဗုုဒၶဘာသာဆိုုတာၾကီးကိုု ႏွစ္ျမိဳ႕ေတာ္မမူလွပါဘူး..။ ၀ိပႆနာတရားေတြေၾကာင့္ ယိုုးဒယားလူကုုန္ထံဂုုဏ္သေရရွိအသိုုင္းအ၀ိုုင္းရဲ႕ အားေပးၾကည္ညိဳမႈကိုု ခံယူရရွိၿပီး ဘာသာေရးစာအုုပ္အေရာင္းစံခ်ိန္တင္ေနတဲ့  ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ သူက ေခတ္သစ္လူမႈဘ၀နဲ႕  ဗုုဒၶတရားေတာ္ၾကား အေျခခံမတူညီမႈကိုု ျမင္ေနခဲ့ပါတယ္..။ 

 သူ႕ဘ၀က ရိုုးရာဗုုဒၶဘာသာက်င့္စဥ္ရဲ႕  ပံုုရိပ္ေကာက္ေၾကာင္းတစ္ခုုသာျဖစ္ပါတယ္။ ယိုုးဒယားအလယ္ပိုုင္း ေ၀းလံတဲ့ေနရာက သစ္သားတံတားေလးသြယ္တန္းထားတဲ့ ေရကန္နံေဘးေက်ာင္းသခၤန္းေလးတစ္ခုုမွာ သီတင္းသံုုးပါတယ္။ သူ႕မွာ ပရိေဘာကအသံုုးအေဆာင္ေတြ မရွိပါဘူး..။ ၾကမ္းခင္းေပၚမွာ ရိုုးရွင္းစြာ အိပ္စက္ၿပီး သူ႕ေဘးနားမွာေတာ့ က်မ္းစာအုုပ္ေတြနဲ႕ သာ ျပည့္ေနပါတယ္..။ ဆရာေတာ္က သတင္းေထာက္ကိုု နံနက္ ၆ နာရီ ေရကန္သာထက္မွာ ျမဴေတြဆိုုင္းေနခ်ိန္ တပည့္သံဃာေတာ္ေတြနဲ႕  ဘုုရား၀တ္မျပဳမီလာေတြ႕ဖိုု႕ ေမတၱာရပ္ေတာ္မူပါတယ္။

ဒီေန႕ေခတ္ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ အေရအတြက္ေရာ အရည္အေသြးဆိုုင္ရာမွာပါ ဆုုတ္ယုုတ္ေနၾကရွာပါၿပီ။ ဘာျဖစ္လိုု႕လဲ ဆိုုေတာ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြက ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးေတြရဲ႕ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈနဲ႕  ျမန္ႏႈံးျမင့္လူမႈဘ၀ထဲကိုု ဆြဲႏွစ္ခံေနၾကရတယ္..။ ေက်းလက္ေဒသက လူငယ္လူရြယ္ေတြအတြက္ တစ္ခ်ိန္တုုန္းက ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ဘုုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးဆိုုတာကိုုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္က ေလာကဓါတ္ပညာေရးဆိုုတာၾကီးနဲ႕ လံုုး၀နီးပါးအစားထိုုးလိုုက္ေတာ့တာကိုုး...။ တဲ့..။ 
ေတာရဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္စကားပါ..။

ဓမၼဂဂၤါ
(၂၄-၁၂-၂၀၁၂)

မူရင္း

No comments: