23 December, 2009

အဲ ခက္တာပဲ

by Dhamma Ganga on Sunday, August 26, 2012 at 9:56am ·
 ဒီေန႕မနက္ေတာ့ မေန႕ကေလာက္ အိပ္ရာထမေစာေပမယ့္ အရင့္အရင္ေန႕ေတြက ထက္ေတာ့ ေစာေနပါေသးတယ္။ နံနက္ ၅း၁၂ နာရီ....။ ဘေလာ့ခ္ေတြကို ေရးေလ့ရွိတဲ့ ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ဟာ သူေရးတဲ့ စာကို လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဖတ္ေနသလဲဆိုတာထက္ သူ႕ကို လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဆဲသြားသလဲ ဆိုတာကို စိတ္၀င္စားတတ္ပါသတဲ့။ ဟိုတစ္ေန႕က သူ႕ရဲ႕ စီေဘာက္စ္ထဲမွာ ေရးသြားတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ ေယာက္က သူ႕ကို ခပ္စပ္စပ္ေလးလုပ္လိုက္သလို “သေဘာပါရဲ႕လားေဟ့” လို႕ သူ႕ကိုယ္သူပဲ ေမးလိုက္ ပါေတာ့တယ္။

“သေဘာပါရဲ႕လား” ဆိုတဲ့ စကားကို သူက ရင္းႏွီးေနတာ ၾကာပါၿပီ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ၾကီးရဲ႕လက္သံုးစကားပါ။ငယ္ငယ္ကုိရင္ဘ၀ထဲက ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးက ပရိယတ္စာေပပို႕ခ်မႈကေန ပဋိပတ္ နယ္ကို ကူးေျပာင္းသြားတဲ့အခါ မိုးကုတ္၀ိပႆနာဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ သူတို႕ေနတဲ့ေက်ာင္းေလးထဲ ေရာက္ လာပါေတာ့တယ္။ ၾကက္တူေရြးက ေတာ္ေတာ္ မယ္ေဘာ္က ကဲဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္လာတာ ေတြ႕လာရပါတယ္။ အရင္တုန္းက စာခ်ေနတဲ့ ဆရာဘုန္းၾကီးဟာ အလြန္ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းပါတယ္။ (ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုလည္း ၾကည္ညိဳဆဲပါပဲ ဆရာ)၊
ေလာက ဓမၼႏွစ္ဌာနကို မွ်မွ်တတ ယူဆတတ္ ဆံုးမတတ္ပါတယ္။ အစြဲအလမ္းကင္းစြာလည္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ တရားေဟာဓမၼာသနပလႅင္ေတာ္မွာ ဂိုဏ္းဂဏမေရြး၊ ရိပ္သာမေရြး၊ နည္းလမ္းမေရြး တရားေဟာဆရာေတြ ေဟာေျပာခြင့္ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။

 အင္းခက္တာက ပိုပိုျမင့္မားသြားရမယ့္ ၀ိပႆနာကို ခံယူက်င့္သံုးလိုက္ခါမွ အစြဲအလမ္းက ပိုၾကီးသြား ပါေတာ့တယ္။ “ မိုးကုတ္တရားမွ အားမထုတ္ဖူးရင္ အမ်ိဳးျပဳတ္ဖို႕ မလြယ္ဘူး” ဆိုတဲ့ အေျပာမ်ိဳးေတြ ေျပာပါ ေတာ့တယ္။

ဒီေနရာမွာ အမ်ိဳးျပဳတ္ဆိုတာ လူ၀င္မႈၾကီးၾကပ္ေရးရံုးမွာ အရင့္အရင္တုန္းက “ေျမမ်ိဳ၍ လူမ်ိဳးမျပဳတ္ လူမ်ိဳမွ လူမ်ိဳးျပဳတ္မည္” နဲ႕ မဆိုင္ေၾကာင္း သတိျပဳေစလိုပါတယ္။။ ဒီေနရာမွာ အမ်ိဳးဆိုတာက ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ ထဲက အမ်ိဳးကို ေျပာတာပါ။ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးက စာခ်ေကာင္းမို႕ အေျပာလည္းေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ္ ခက္တာက “မိုးကုတ္၀ိပႆနာ”ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ခ်ိတ္ၿပီးခ်ိန္မွာ ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ ေက်ာင္း နံရံေတြမွာ အျခားအျခားေသာဓမၼကထိကအေက်ာ္အေမာ္ေတြရဲ႕ တရားသံေတြ ပဲ့တင္ထပ္ ခြင့္မရွိ ေတာ့ပါဘူး။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးဆိုတာက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးေနာက္ပိုင္း ဗုဒၶအရွင္ျမတ္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို မိခင္ဘာသာစကားနဲ႕ ေဟာတဲ့ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ရွင္းလင္းလြယ္ကူ ထိမိလြန္းလို႕ လူၾကိဳက္မ်ားခဲ့သလို လုိက္နာပြားသူေတြလည္း မ်ားခဲ့ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းလိမၼာတဲ့ တာ၀န္သိတတ္တဲ့ ရိုးသားခ်င္တဲ့ ရိုးသားခြင့္ေပးႏိုင္တဲ့ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းတည္ေထာင္ေရးမွာ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ ကရုဏာၾကီးစြာ သံသရာအပူေတြထဲ ေလာကီ၀ဲေတြထဲ ၿမဲၿမဲၿမံၿမံ ဟန္မက်ျဖစ္ေနတဲ့ ေ၀ေနယ်ေတြကို အစြဲျဖဳတ္ခဲ့ရွာပါတယ္။ အစြဲအလမ္းေတြ ကင္းၾက။ ၪာဏ္ေတြ ရွင္းၾက၊ အျမင္ေတြလင္းၾက၊ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ဆရာေတာ္ၾကီးခမ်ာ ခုေနာက္ပိုင္းျမင္ကြင္းကိုေတာ့သာဓု ေခၚႏိုင္ဖြယ္မျမင္ဘူး ။ တံဆိပ္တပ္ခံလိုက္ရရွာပါတယ္။ မိုးကုတ္ေယာဂီ မဟာစည္နဲ႕ ေ၀းၿပီ။

သူကေတာ့ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးကိုလည္း ၾကည္ညိဳခြင့္ရခဲ့ဖူးပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သာသနာသမိုင္းမွာ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ထင္က်န္ေနေတာ့မယ့္ ဆ႒သံဂါယနာပြဲေတာ္ၾကီးမွာ မဟာစည္အေမး မင္းကြန္းအေျဖဆိုၿပီး ရဲရဲေတာက္ခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္သူရဲေကာင္းၾကီးအျဖစ္ ကိုရင္ေလးဘ၀မွာကတည္းက ေလးစားၾကည္ညိဳခဲ့ရ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးလို မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီးလို မိန္႕မိန္႕ၾကီးထိုင္ၿပီး တရားစာေတြ ရြတ္ခ်င္ဖတ္ ခ်င္စိတ္လြန္ကဲခဲ့ဖူးတာကလား။

သာသနာ့တကၠသိုလ္ေနာက္ဆံုးႏွစ္မွာေတာ့ “ေလးႏွစ္တာပရိယတၱိစာေပႏွင့္ ေခတ္ပညာကို သင္ယူၿပီးေျမာက္ ကာ သာသနာျပဳၾကရမည့္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္သား ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ပဋိပတ္ကို နည္းရသည္အထိ အားထုတ္ရမည္” ဆိုတဲ့အသံကို ၾကားလိုက္ရတာပါ။ ဒီလိုနဲ႕ မဟာစည္ကမၼဌာန္းနည္းျပဆရာေတြ တကၠသိုလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းဓမၼာရံုထဲေရာက္လာပါေတာ့တယ္။နာခဲ့ က်င့္ခဲ့ နည္းယူခဲ့ဖူးပါရဲ႕။ သတိပ႒ာန္ နည္းအမွန္ကို ညႊန္ၾကား ျပသၾကတဲ့ ထိုထိုကမၼဌာနာစရိယအေပါင္းကို ဦးခိုက္လိုက္ပါရဲ႕။

ဒါေပမယ့္ အင္းဒါေပမယ့္ပါပဲ.....မဟာစည္ဆရာအခ်ိဳ႕ခမ်ာလည္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ရည္မွန္း ခ်က္ေတြကို ထမ္းမထားႏိုင္တာမ်ိဳးေတြ႕လာရျပန္ပါတယ္၊ သတိပ႒ာန္သုတ္ေတာ္ၾကီးကို လည္ေခ်ာင္းနာေအာင္ ရွင္းခဲ့ရ လင္းခဲ့ရ....“ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ” ။ သတၱ၀ါေတြ စင္ၾကယ္ဖို႕ တစ္ခု တည္းေသာလမ္းေၾကာင္းကေတာ့ ဒါပါပဲ လို႕ ဆရာေတာ္ၾကီးခမ်ာ အသံေတာ္၀ါကို ျပာေအာင္ ေဟာေတာ္မူုခဲ့ရရွာေပမယ့္ စင္ၾကယ္ရာလမ္းကို မလွမ္းခ်င္တဲ့ တပည့္အဆန္း ေယာဂီအဆန္းေလးေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။
မဟာစည္အလုပ္ မိုးကုတ္အေျပာဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးၾကားဖူးပါရဲ႕။
ဆိုလိုခ်က္ကိုကား နားခြက္က မီးမေတာက္ခ်င္ေလၿပီ။

 ဒါကေတာ့ ရိပ္သာၾကီးႏွစ္ခုရဲ႕ ျမင္ကြင္းပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးႏွစ္ပါးသာ ရွိရင္ ဆြမ္းတစ္၀ုိင္းတည္း ထိုင္ဘုန္ေပးၿပီး တရားေဆြးေႏြးေတာ္မူၾကမယ့္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ပံုရိပ္ကို ၾကည္ညိဳမွန္းဆႏိုင္ပါတယ္။ “အျခားအျခားေသာ စြန္းလြန္း သဲအင္းဂူ ဖားေအာက္ စသည္ စသည္မ်ားသာမက ေနာက္ေနာက္တိုးလာကုန္ေသာ မက္ဒီေတးရွင္း မာစတာအေပါင္း  ေယာဂီအေပါင္းတို႕သည္လည္း ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကေတာ္ေတာ္ မယ္ေဘာ္ေတြက ကဲ ” လို႕သာ မွတ္ခ်က္မေပးပါရေစနဲ႕။ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြကပါ (အခ်ိဳ႕) မွားေနတာဗ် ဆိုေလေတာ့။ အင္း ခက္တာပဲ။ ဓမၼ၊အဓမၼ ၀ိနိစၦယရံုးေတြ ခဏ ခဏဖြင့္ေနရတာ မ်က္ႏွာပူစရာေကာင္းေသးေတာ့..။

ႏိုင္ငံတကာေယာဂီတစ္ေယာက္ကေတာ့ မ်က္စိလည္ၿပီး သူ႕ကို ေမးပါတယ္
“ယူတို႕ေရႊျပည္ၾကီးက ေထရ၀ါဒဆိ္ုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္အၾကီးၾကီးခ်ိတ္ၿပီး ေရာက္လာလို႕ တရားဓမၼအစစ္ေတြနာရမယ္ထင္လို႕ သြားသြားနာမိတာ ယူတို႕ မက္ဒီေတးရွင္းမာစတာ(Meditation Master)ေတြကလည္း တစ္ပါးနဲ႕ တစ္ပါးမတူပါလား၊ နည္းမတူတာေတာ့ ထားေတာ့ ကိုယ့္နည္းကေတာ့ မွန္တယ္ သူ႕နည္းကေတာ့မွားတယ္ဆိုေတာ့ အိုင္တို႕ ဘယ္ႏွယ္လုပ္ရပါ့၊
ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္၊ သူတို႕အားလံုး ကာလာမသုတ္ေတာ့ အလြတ္ရၾကတယ္” ဆိုပဲ။
ေအာ္ ေကာင္းစြ ေကာင္းစြ င့ါႏွမ ဟုသာ စာထဲကအတိုင္း ထိုေယာဂီမေလးရဲ႕ နဖူးေလးကို လက္ညွိဳးေလးနဲ႕ေတာက္လိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။( စာထဲမွာက “ ေကာင္းစြ ေကာင္းစြ င့ါႏွမဟု နဖူးတင္ထား လက္ေခ်ာင္းမ်ားကိုလည္း ေပးၾကကုန္၏၊” လို႕ပါတာပါ၊ ဘာလဲဆိုတာကေတာ့ နီးစပ္ရာ ဓမၼာစရိယဆရာေတာ္တစ္ပါးပါးကို ေမးၾကကုန္ရာသတည္း။)

အင္း ခက္တာပဲ ႏိုင္ငံတကာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရႊျပည္ၾကီးႏွင့္ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္း ေယာဂီ အေပါင္း တို႕သည္လည္း ေခါင္းကိုသာ တြင္တြင္ကုတ္လွ်က္ မလႈပ္မယွက္ ရုတ္တရက္ေသခ်င္ဆိုသလို ဆရာအစစ္ လိုက္ရွာေနရပါသတဲ့။

တကယ္ေတာ့ ကမၼဌာန္းဆရာေတြ မ်က္ႏွာမစံုၾကတာက အရင္းအျမစ္ပါ။ ပဋိပတ္ဆြမ္းစား၀ိုင္းေတြ ေဆြးေနြးပြဲေတြ ရိပ္သာမ်ားညီလာခံေတြ မျဖစ္မေနလိုအပ္လာပါၿပီ။ ဓမၼကထိကမ်ားညီလာခံကလည္း အေရးေပၚလိုေနျပန္ေသးရဲ႕။ အဲဒီလို ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ညီလာခံေတြ မရွိလို႕ ျငင္းၾကခုန္ၾက မ်က္ႏွာပ်က္ရ မ်က္ႏွာငယ္ရ။ဘေလာ့ေတြအလုပ္မ်ားရျဖစ္ၾကရတာပါ။

ထမင္းခ်က္သူမ်ားညီလာခံ။ တိုင္းရင္းေဆးသမားေတာ္မ်ားညီလာခံ၊ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သမားမ်ားညီလာခံ၊ အတြင္းခံ ထည္ခ်ဳပ္သူမ်ားညီလာခံ၊ ပူစီေပါင္းေရာင္းသူမ်ားညီလာခံဆိ္ုတာမိ်ဳးေတြေတာင္ ထူးထူးကဲကဲ က်င္းပေနၾကတဲ့ ေခတ္မွာ ေရႊျပည္ၾကီးရဲ႕ ဓမၼကထိကမ်ားညီလာခံနဲ႕ ကမၼဌာနာစရိယမ်ားမ်က္နွာစံုညီအစည္းအေ၀းမ်ား က်င္းပၾကဖို႕ စပြန္ဆာဘယ္သူလုပ္မလဲ။
ကဲကဲ ညီလာခံေခၚၾကစို႕ဗ်ား မင္းၾကီးမ်ား။:D

အဲေလ ခက္တာပဲ၊ ၀ါဒအသစ္အသစ္ေတြကလည္း ေပၚေပၚလာတတ္လြန္းလို႕ ဒီမိုကေရစီေရႊေခတ္ၾကီးမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာရွိေအာင္ “ ၀ါဒအသစ္မိတ္ဆက္ပြဲႏွင့္ စာနယ္ဇင္းမ်ားထံအပ္ႏွံ” ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့လုပ္ၾကဦးေလ...။

ဓမၼဂဂၤါ
(အေဟာင္းေလးကို ျပန္ဖတ္မိရင္း နည္းနည္းေလးေတာ့ သတ္ပံုျပင္လိုက္ေသးတယ္..။)

4 comments:

htwe said...

ဘုန္းဘုန္းရယ္၊ ဖတ္ေနရင္း ၿပံဳးရာက တၿဖည္းၿဖည္း....။ ခက္တာပါပဲေနာ္။

tint said...

အရွင္ဘုရား
ရီရခက္ ငိုရခက္ပါဘုရာ

The Bliss Of Emancipation said...

ဘုန္းဘုန္းေရ။ သေဘာတူ ၾကည္ျဖဴေထာက္ခံ ေၾကာင္းပါ ဘုရား။

burmesesoccerfan said...

တကယ္ညီလာခံေခၚႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပါပဲဘုရား တပည့္ေတာ္ဦးတင္ပါတယ္ဘုရား