(၁)
ေမြးေန႕အလြန္မနက္ခင္းမွာေတာ့ သူ႕အိပ္ရာေဘးကို အႏၵိယတိုင္းသတင္းစာတစ္ေစာင္ေရာက္လာပါတယ္။ ဘေလာ့ဂါကိုေနာ(အရွင္ၪာေနာဘာသာလကၤာရ)ရဲ႕ ေက်းဇူးပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္က ကိုေနာ သူ႕အခန္းကို ဟင္ဒီသတင္းစာတစ္ေစာင္ကို ဟန္ပါပါကိုင္ၿပီး ေရာက္လာပါတယ္။ သူ႕အနားမွာထုိင္ၿပီး လွ်ာလိပ္သံျပင္းျပင္းနဲ႕ ကမၼ၀ါဖတ္သလို ကုလားသတင္းေတြ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ဖတ္ျပပါေတာ့တယ္။
ဟင္ဒီစာက သူ႕အတြက္ နားမစိမ္းေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ကိုေတာ့ ကိုေနာရွင္းျပမွပဲ နားလည္ေတာ့တာပါ။ အင္း သူလည္း ရႊတ္ရွက္ဒြတ္ဒက္သတင္းစာတစ္ေစာင္ေတာ့ ယူဖတ္ဦးမွလို႕ အၾကံျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ ကိုေနာက ဘက္ရွာေနတာဆိုေတာ့ သူတစ္လစာလွဴပါ့မယ္ လုပ္ေတာ့တာပါ။ သတင္းစာယူဖို႕ဆိုတာကလည္း ေနရာအထုိင္ေလးကလည္း ရွိဦးမွကိုး။ အခုမွပဲ ေနရပ္လိပ္စာအတိအက်နဲ႕ေနႏိုင္ေတာ့တာမို႕ သတင္းစာတစ္ ေစာင္ေတာ့ တကယ္လည္း ရွိသင့္ပါရဲ႕။ဒီလိုနဲ႕ အိႏၵိယတိုင္းသတင္းစာတစ္ေစာင္ သူ႕အခန္းထဲကို ေရာက္လာ ေတာ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ သတင္းစာပို႕သမားရဲ႕ ရက္ခ်ိန္းမမွန္ကန္မႈေၾကာင့္ ရက္ေက်ာ္သတင္းစာေတြကိုသာ ဖတ္ရေလ့ရွိ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီရာသီက ႏွင္းေတြ ထူထပ္စြာ က်ေရာက္တတ္တာမို႕ ျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ လက္ခ္ေနာင္းနဲ႕ ဗာရာဏသီခရီးလမ္းမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မႈေတြ ျဖစ္ေနတတ္တာလည္း သတင္းစာ ၾကန္႔ၾကာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ႏိုင္တာပါပဲ။
ဒီေန႕ တနဂၤေႏြေန႕ပါ။ သူ႕လက္ထဲေရာက္ေနတာက စေနေန႕ထုတ္သတင္းစာျဖစ္ေနေလရဲ႕။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္ရေတာ့မွာပါ။ အိႏၵိယတိုင္းသတင္းစာမွာ သူပထမဆံုးၾကည့္ျဖစ္တာက နာမည္ေက်ာ္ ကာတြန္းဆရာ အာရ္.ေက.လက္ဇမန္း( R.K. Laxman) ရဲ႕ ကာတြန္းကြက္ေလးပါ။ ကာတြန္းေလးေတြက တစ္ကြက္ဆို တစ္ကြက္ ထိထိမိမိသေရာ္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ထင္ပါရဲ႕ ။ ဒီကာတြန္းဆရာကို ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီး အမီတာဘာခ်န္နဲ႕ တစ္ၿပိဳင္တည္း ဂုဏ္ထူးေဆာင္ပါရဂူဘြဲ႕ေပးခဲ့ပါတယ္။
ကဲ ဒီေန႕ သူဘာေျပာမလဲၾကည့္လိုက္တယ္။ ပံုထဲမွာ စာရြက္စာတမ္းေတြ ေတာင္လိုပံုေနတဲ့ ရံုးခန္းထဲမွာ လူႏွစ္ေယာက္စကားေျပာေနပါတယ္။ စာရြက္စာတမ္းေတြေရွ႕က အလုပ္စာပြဲမွာေတာ့ လူမရွိပါဘူး။ “ ဒီလူ ဘယ္ေတာ့မွ ရံုးမလာဘူးဗ်၊ ဒါေပမယ့္ သူအၿမဲေျပာတာကေတာ့ အလုပ္သိပ္မ်ားတယ္ဆိုပဲ”။ကာတြန္းက ဒီေလာက္ေလးပါ။ ဆက္ေတြးၾကဖို႕ ခ်န္ထားတာပါ။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္ဘဲ အလုပ္မ်ားေနၾကသူေတြကို သြားျမင္မိပါေသးေတာ့တယ္။ အျခားရႈေထာင့္ကလည္း အမ်ားေတြးလို႕ရဦးမွာပါ။ ကိုယ္လိုရာကိုသာ ဆြဲေတြးၾကေလကုန္။
အဲဒီေနာက္ သူဖတ္ျဖစ္တာက သတင္းပါ။ အိႏၵိယတိုင္းသတင္းစာက ျပည္တြင္းသတင္းနဲ႕ ေဒသထြက္ သတင္းကို ဦးစားေပးေဖာ္ၿပေလ့ရွိပါတယ္။ အဓိကသတင္းစာရဲ႕ အာေဘာ္နဲ႕ ဦးစားေပးသတင္းေတြကလြဲရင္ ကိုယ့္ျပည္နယ္အလိုက္စိတ္ၾကိဳက္သတင္းေတြေရးသားထုတ္ေ၀ၾကတာပါ။ ျပည္နယ္တစ္ခုစီမွာ အိႏၵိယတိုင္း သတင္းစာတိုက္ခြဲေတြ ရွိေနၾကတာကိုး။ ဘယ္ျပည္နယ္က သတင္းစာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာသတင္းကိုေတာ့ အျမည္းသေဘာပဲ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ အားကစားသတင္းမွာေတာ့ တင္းနစ္စ္နဲ႕ ေဂါက္ရိုက္ျခင္းေတြကိုသာ တခုတ္တရ ေဖာ္ျပတတ္ပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ မဟာအားကစားၾကီးျဖစ္တဲ့ ခရစ္ကက္ကိုေတာ့ ျပဴးၿပဲေနေအာင္ကို ေရးၾကေတာ့တာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိႏၵိယတိုင္းသတင္းစာဟာ ႏိုင္ငံေရး။စီးပြားေရး၊လူမႈေရး၊ စာေပရုပ္ရွင္ဂီတ အႏုပညာနဲ႕ အေရးအရာေတာ္ေတာ္မ်ား က႑စံုပါတဲ့ သတင္းစာေကာင္းတစ္ေစာင္ပါပဲ။
သူေနာက္ဆံုးမွ ဖတ္ျဖစ္တာကေတာ့ သတင္းစာေခါင္းၾကီးပိုင္းနဲ႕ ဒႆနအေတြးစာအပိုင္းေတြပါပဲ။ တစိမ့္စိမ့္ ေတြးၿပီးမွ ဖတ္ရတာကိုး။ ဒႆနအေတြးစာဆိုလို႕ စကားေျပာသစ္ပင္(Speaking Tree)ဆိုတဲ့ ေကာ္လံ ေလးဟာ စြဲေဆာင္မႈရွိပါတယ္။ ဘာသာေပါင္းစံုတို႕ရဲ႕ အဆံုးအမေတြ၊ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြရဲ႕ အေတြး အေခၚ၊ စာေပဒႆနပညာရွင္ေတြရဲ႕ အဆိုအမိန္႕စတာေတြကို ကိုးကားေရးသားထားတဲ့ ေကာ္လံေလးတစ္ခုပါပဲ။
စကားေျပာသစ္ပင္က ဘာေတြမ်ား ေျပာပါလိမ့္။ သူ႕အတြက္ေတာ့ ေမြးေန႕လက္ေဆာင္ရလိုက္ သလိုျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ “အမန္ ကီ အရွ”အေတြးမ်ား(Thoughts On Aman Ki Asha) တဲ့။ အမန္ ကီ အရွ ဆိုတာ မသိလို႕ ရွာရေဖြရပါေသးတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းတိုင္္(The Destination Peace)
(၂)
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းတိုင္(The Destination Peace)လို႕အဓိပၸါယ္ရတဲ့ “အမန္ ကီ အရွ” ဆိုတာဟာ ဟိႏၵဴစတန္(အိႏၵိယ)နဲ႕ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံတို႕ၾကားက အမုန္းမီးလွ်ံေတြ အဆံုးသတ္ေရးအတြက္ အိႏၵိယတိုင္း သတင္းစာ( The Times of India) နဲ႕ ဂ်န္းအုပ္စု( Jang Group)တို႔ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပေရာဂ်က္(AN INDO-PAK PEACE PROJECT)တစ္ခုပါပဲ။ ႏွစ္ႏိုင္ငံအနုပညာရွင္ေတြ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီ သီခ်င္းေတြနဲ႕ ေလွ်ာက္ၾကတာပါ။ ၿမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးေတြမွာ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲၾကီးေတြ က်င္းပၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံပဋိပကၡေတြၾကားထဲက အလြမ္းနဲ႕ ေၾကကြဲမႈေတြကို ေဖာက္ခြဲျပခဲ့ၾကတာပါ။ စစ္မီးလွ်ံၾကားမွာ လက္တြဲျပဳတ္ သြားတဲ့ ခ်စ္သူေတြ။ နယ္နိမိတ္အကန္႕အသတ္နဲ႕ ဘာသာေရးမ်ဥ္းတစ္ဘက္က ေက်ာင္းတက္ေဖာ္ေတြ ၊ ႏိုင္ငံေရးမုန္ တိုင္းနဲ႕ လူမ်ိဳးေရး၀ိေရာဓိေတြက ေသြးခြဲပစ္လိုက္တဲ့ အိမ္းနီးခ်င္းေတြအေၾကာင္းေတြ ဖြဲ႕ဆိုၾကတာပါပဲ။
အႏုပညာရွင္ဂီတသမားေတြကေတာ့ ပထမဆံုးတြဲေလွ်ာက္ၿပေနၾကပါၿပီ။ ကဲ ဘာသာေရးသမားေတြ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အဲဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေပၚဆက္ေလွ်ာက္ၾကမလား။မ်က္ရည္လမ္းေတြကိုပဲ ဆက္ေဖာက္ၾက မလား။ ဘာသာေရးသမား ေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေျပာေလ့ရွိၾကသလို နိုင္ငံေရးသမားေတြကလည္း သာယာ၀ ေျပာေရးကို ေၾကြးေၾကာ္ေလ့ရွိၾကပါသတတ္။ ျဖစ္လိုက္ရင္ အဲဒီနယ္နိမိတ္ထဲကပဲ မီးေတြ ထထေတာက္တာပါ။
စကားေျပာသစ္ပင္ကို မူရင္းအတိုင္းပဲ နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ မူရင္းစာေရးဆရာက စီဗီြအက္စေက ေရာင္း(C.V.S.KRAO)ျဖစ္ပါတယ္။
(ဆြာမိ၀ိေ၀ကာနႏၵက“ေကာင္းျမတ္ေသာအင္အားမ်ားကိုစုစည္းၾက၊ မည္သည့္အလံေတာ္ေအာက္တြင္ သင္ တို႔ခ်ီတက္ေနၾကသနည္း ဆိုသည္ကိုဂရုျပဳဖြယ္မလိုအပ္၊ သင့္အေရာင္အေသြးသည္၀ါစိမ္းနီျပာျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ပါေစ၊ထိုအေရာင္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ကာ တစ္ခုတည္းေသာျဖဴလြလြေမတၱာအေရာင္အလင္းကိုသာ ဖန္တီးရ ေပမည္။ ကြ်န္ပ္တို႕ သင္တို႕၏ အေရးအရာတာ၀န္ဟူသည္ အလုပ္လုပ္ရန္သာ ျဖစ္သည္၊ အက်ိဳးဆက္ကား သူ႕သေဘာသူေဆာင္ေပ လိမ့္မည္။“ ဟု ဆိုထားသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထိန္းသိမ္းမႈလုပ္ငန္းစဥ္ကို အားေပးလႈံ႕ေဆာ္ရန္ႏွင့္ “အမန္ ကီ အရွ ”မစ္ရွင္အဖြဲ႕ကို အရွိန္ျမွင့္လမ္း ဖြင့္ေပးၾကရန္အတြက္ အရာ၀တၳဳႏွစ္ခုကို စူးစိုက္ဖို႔ အေရးၾကီးေနသည္။ပထမတစ္ခုမွာ အတၱဗဟိုျပဳကာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘာသာေရးက်မ္းဂန္မ်ားကို တလြဲဘာာသာျပန္ဆို၍ ပဋိပကၡမီးေမႊးရသည္ကို ေပ်ာ္ေမြ႕ေသာ လက္တစ္ဆုပ္ စာလူနည္းစုကို ဆန္႕က်င္ဖယ္ရွားပစ္ၾကရန္ျဖစ္ေပသည္။ ဒုတိယတစ္ခုမွာ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္စကား၀ိုင္းျဖစ္ေပၚေစႏိုင္မည့္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ဟာမိုနီက်၍ ပဋိပကၡကင္းေသာပတ္၀န္းက်င္ကို ဖန္တီးၾကရန္ျဖစ္ေပသည္။
ဘာသာတရားဆိုင္ရာက်မ္းဂန္မ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ အာဃာတတရားတို႔ကို ေထာက္ခံေလ့မရွိၾကေပ။ အၾကမ္းမဖက္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ေမတၱာတရားကိုသာ ထင္ထင္ရွားရွား အားေပးေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စစ္ပြဲႏွင့္ (ညီအကုိသားခ်င္းပါမက်န္) သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲမႈကို အားေပးေလ့ရွိသည္ဟု မဟာဘာရတ က်မ္းျမတ္ကို ကိုးကားရည္ညႊန္းၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္လည္း မဟာဘာရတက်မ္းျမတ္၏ သံုးပံုတစ္ပုံထက္ မနည္းေသာအပိုင္းက ပဋိပကၡ၊စစ္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ေသြးစက္ေပက်ံေသာအၾကမ္းဖက္စစ္ဆင္မႈတို႕ႏွင့္ သက္ဆိုင္ ေနေပသည္။ သို႕ေသာ္ မဟာဘာရတ က်မ္းျမတ္၏ အဓိကေရွ႕သြားရည္ညႊန္းခ်က္တာ၀န္မွာ “ အဟႎသာ ပရမာ ဓမၼာ” (အၾကမ္းမဖက္ျခင္း အဟႎသာတရားသည္သာလွ်င္ ဓမၼအစစ္ျဖစ္၏) ဟူေသာသြန္သင္ ခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဂ်ိန္းဘာသာ(Jainism)ဟူေသာစကားလံုးသည္ ေအာင္ႏိုင္သူ၊ေက်ာ္လႊားသူဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္ ဇိန(Jin)မွ ဆင္းသက္ လာသည္။ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္တို႕သည္ အၾကမ္းမဖက္ေရးတရားဓမၼကို ေဟာၾကားခဲ့သည့္ မဟာ၀ီရဘုရား၏ တပည့္ သာ၀ကမ်ားျဖစ္ၾကေလသည္။စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္တို႔၏ “နေမာ အရိဟႏၱနံ”(ရန္သူအေပါင္းကိုဖ်က္ဆီးသူတို႕အားရွိခိုးပါ၏) ဟူေသာ အဦးအစ၀တ္ရြတ္စဥ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဆန္႕က်င္ဘက္အင္အားစုကို ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္ဆိုသည္မွာ ရန္သူအေပါင္းတို႕ကို ႏွိမ္ႏွင္းေခ်မႈန္းၿပီးမွသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္။
ရန္သူဟူသည္ အဘယ္နည္း။ မည္သုိ႕ေသာရန္သူတို႕ကို မညွာမတာ ဖ်က္ဆီးပစ္ရေလမည္နည္း။ ရန္သူဆို သည္မွာ ကြဲျပားျခားနားမႈရွိေသာျပိဳင္ဘက္လူပုဂၢိဳလ္တို႕ကို မဆိုလို၊ လူသားအခ်င္းခ်င္းကြဲလြဲမႈမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္း ေသာနည္းမ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းညွိႏႈိင္း၍ ရႏိုင္ေပသည္။သိရီ ပရမ္ဟံသာ ေယာဂနႏၵက ဘဂ၀တ္ဂီတအဖြင့္ က်မ္းတြင္မဟာဘာရတ၏အႏွစ္သာရစကားကိုရွင္းျပထားသည္။
ဓရိတရရွၾတ၏ ယုတၱိအဆင္ျခင္မဲ့ေသာစိတ္၏သေကၤတျဖစ္သည့္ သားေတာ္ ေပါင္းတစ္ရာတြင္မနာလို၀န္တိုမႈ၊ ရန္လုိမႈေဒါသ၊ ခက္ထန္မႈ၊ ဖ်က္ဆီးမႈ၊ လူမ်ိဳးေရးမာန္၊ ခိုက္ရန္ၿငင္းခုန္မႈ၊ လက္စာေခ်မႈ၊ အျမင္မက်ယ္မႈ၊ မိုက္မဲမႈ စေသာ စရိုက္မ်ားရွိၾကသည္။ ထိုစရိုက္မ်ားသည္သာလွ်င္ ရန္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထိုစရိုက္မ်ားကိုသာ စစ္ေသြးစစ္မာန္အျပည့္ေခ်မႈန္းသကဲ့သုိ႕ အျပတ္ႏွိမ္ႏွင္းၾကရေပမည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ပုဂၢလိကတစ္ဦးခ်င္း သာမက လူမႈအဖြဲ႕အစည္းအတြင္း တကယ္တိုက္ခိုက္ရမည့္ မဟာဘာရတစစ္ပြဲအမွန္ျဖစ္ေပသည္။ ဆန္႕က်င္ ဘက္အင္အားစုမ်ားကို ဖ်က္ဆီးႏွိမ္ႏွင္းႏိုင္သူကို ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္တို႕က ရဟႏၱာဟု ရည္မွတ္ ပူေဇာ္ၾက ေလသည္။
ဆတ် ဆိုင္ ဘာဘာက “ သစၥာတရား၊ ေျဖာင့္မတ္မႈ၊ ေမတၱာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနွင့္ အၾကမ္းမဖက္မႈတရားမ်ားသည္
အကုသုိလ္စိတ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာ ပ႑၀တရားမ်ားျဖစ္၏” ဟု ဆိုသည္။ ဂုရုနာနခ္၊ ကဗီးရ္ႏွင့္
အျခားေသာေရွ႕ေတာ္ေျပးပုဂၢိဳလ္ၾကီးတို႕၏ တရားအႏွစ္တို႕မွာလည္း ကြ်ႏု္ပ္တို႕ လိုက္နာရမည့္ ထပ္တူ
တရားမ်ား ပင္ျဖစ္ေလသည္။
ပုဂၢလိကအေရးအရာႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ထိခိုက္ပ်က္သုဥ္းေစမည့္ အျမင္မက်ယ္ျခင္း၊
အဖ်က္စိတ္ႏွင့္ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာစကားစသည္တို႕သည္ အက်ိဳးမဲ့ေသာအရာမ်ားသာျဖစ္၏၊
ထုိအရာမ်ားကို ေစ့စပ္ျဖန္ေျဖေရး ကာလအတြင္း၀ယ္ ေစာင့္စည္းထိမ္းသိမ္းရေပမည္။ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္း
တစ္ခုမွာ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေသာစကား၀ိုင္း တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာရန္ လြတ္လပ္၍ သဟဇာတက်ေသာ
ရပ္၀န္းတစ္ခုကို မည္သုိ႕တည္ ေဆာက္ၾကမည္နည္း ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ပတၪၥလီက “ အဟႎသတရားရွိရာ အာဃာတမလာႏိုင္” ဟု ဆိုသည္။ အဟႎသဆိုတာ ဘာလဲ။
ဆြာမိ၀ိေ၀ကာနႏၵကပင္
“
2 comments:
ဖတ္သြားပါတယ္ ကိုယ္ေတာ္
လာဖတ္သြားပါတယ္...
Post a Comment