(၁)
သူ႕ေမြးရပ္ေျမေက်းလက္ရြာေလးတြင္ေတာ့ သူေရာက္ရွိသည့္ညမွာပင္ ၾကီးက်ယ္စုရံုး အုံးအံုးညံေသာ တရား ပြဲၾကီးကို ၀ွဲခ်ီးက်င္းပခဲ့ေလသည္တည့္။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာမေထရ္ႏွင့္တကြ (၇)ရက္သားသမီး ၾကီးၾကီး ငယ္ငယ္ ေသာ ရြာသူရြာသား သပၸဳရိသအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႕သည္ကား အေရွ႕(၇)ရြာ အေနာက္(၇)ရြာ ဂႏိုင္တစ္ေခၚ ျပိဳင္စံမေပၚေသာ ကမၻာေက်ာ္မည့္အရွင္သည္ ရြာျဖစ္ရြာထြက္ အနဂၣရတနာဟု ေၾကၿငာ လက္ခေမာင္းခတ္ၾကေလေတာ့၏။
သူ႕ဒကာဆရာဒုံး၊ရပ္ရြာလူၾကီး ကိုလွျမင့္၊ ေဂါပကကိုျမသန္း၊ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကိုေသာင္း ေရႊ၊လူပ်ိဳေခါင္း ကိုလွမိုး စသူတို႕ကား ရြာ၏အလယ္ သဲေျမျပန္႕ျပန္႕တြင္ တရားမ႑ပ္ၾကီးကို ဓမၼသဘင္ပြဲအမီ အၿပီးထိုးႏိုင္ရန္ ရပ္ရြာလူငယ္မ်ားကို အျပင္းေဆာ္ၾသၾက၏။ ရပ္နီးရပ္ေ၀းသို႕လည္း တရားအလွဴခံၾကြပါမည့္အေၾကာင္း ဖိတ္ ၾကားရန္ တရားတမန္ အတန္တန္လႊတ္ၾက၏။ အပ်ိဳေခါင္းမလွတင့္ႏွင့္ ကုမၼာရီတစ္သိုက္သည္ကား တရားနာ ပရိသတ္တို႕ အေလ့ ေမ့ေမ့မိုက္မိုက္ အိပ္မငိုက္ေစရန္ လက္ဖက္သုတ္ ဂ်င္းသုတ္မ်ားႏွင့္ ဧည့္ခံရန္ စီမံခန္႕ ခြဲၾကေလ သတည္း။
သူ႕ဖခင္ၾကီးသည္ကား ဂနာမၿငိမ္ဆံုးျဖစ္ေပ၏။ ရပ္ရြာလူၾကီးမ်ား၏ တရားပြဲေတာ္ၾကီးက်င္းပေရး ေဆြးေႏြး ပြဲတြင္လည္း ၀င္ပါ၏၊ ခဏထိုင္၏။ လူငယ္မ်ား၏ မ႑ပ္ေဆာက္လုပ္ေရးေကာ္မရွင္တြင္လည္း ႏွီးထိုးဖ်ာ မိုးပါျပန္၏။ ခဏသာၾကာ၏။ ကုမၼာရီတစ္သင္း၏ ရယ္သံမစဲေသာလက္ဖက္ပြဲတြင္လည္း လူလံုးျပ၏၊ ခဏ သာေန၏။ ဦးေလးသန္းဟု တစ္မ်ိဳး ဘၾကီးသန္းဟု တစ္သြယ္ ဖိုးေလးသန္းဟုတစ္ဖံု ၾကံဳရာကေခၚကာ ႏႈတ္ ဆက္ၾကေသာအသံတို႕တြင္ ေပ်ာ္၀င္ပီတိျဖင့္ တစ္ရြာလံုးႏွံ႕ေအာင္ ေျခဆန္႕ကာ လိွမ့္ေနျခင္းေပတည္း။ မူလပင္ကိုယ္ စကားအဆိုအေျပာနည္းေသာမိခင္ၾကီးသည္ပင္ ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္ ေဒၚၾကီးေဒၚေလး အရီးၾကီး အရီးေလး ေဒၚစြာေတးတို႕ၾကားတြင္ စကားစြာစြာ ေရပက္မ၀င္သာေအာင္ ေျပာေလေသာဟူ၏။ ေအာ္ သာသနာ့ခမည္းေတာ္ သာသနာ့မယ္ေတာ္ဟု စာေပၚခဲ့ေလဟန္တကား။
(၂)
တရားမ႑ပ္ၾကီးကို ဟီးထေနေအာင္ ေဆာက္လုပ္ေနဆဲမွာပင္ သူကိုယ္တိုင္ကား တရားပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဟု ကိုယ့္ဘာသာစာရင္းသြင္းကာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအတည္ျပဳဖြဲ႕စည္းထားေသာ ရြာေဆြမ်ိဳး ရပ္ေဆြမ်ိဳးတစ္သိုက္ႏွင့္ အမွားမလိုက္ဘဲ စကားအၾကိဳက္ကို ဆိုရေခ်ေသး၏။
“ဦးဇင္းဘုရားေရ ဒီညပြဲေတာ့ ရြာလံုးကြ်တ္ႏႊဲၾကမယ္ဘုရား။ အျခားရြာမ်ားကလည္း သတင္းၾကားနဲ႕ပဲ တရားနာခ်င္ေနၾကသေပါ့ဘုရား။ ခုဆို ႏိုင္ငံျခားျပန္ကိုယ္ေတာ္ဆိုတာနဲ႕ပဲ ရြာေက်ာ္ ရပ္ေက်ာ္ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ သို႕ေပမယ့္ လူရိုေသရွင္ရိုေသ ၿမိဳ႕ျပက တရားပြဲေတြလို အထူးတရားပြဲၾကီးလို႕ စာတမ္းျပဴျပဴးၾကီးလည္း ထိုးခ်င္ေသးသပဘုရာ့၊ ဦးဇင္းဘုရားရဲ႕ အမည္နာမေတာ္ေနာက္နားကလည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ အေျမာက္အမ်ားကို ေတာက္ၾကြားေအာင္ ထည့္သြင္းေၾကျငာခ်င္ပါေသးဘုရား”တဲ့။ ဤကား ဆရာဒုံး၏ ခပ္ျပံဳးျပံဳး ေလွ်ာက္ထား ေသာအဆိုျပဳခ်က္ေပတည္း။
သူကား လင္းရေခ်ၿပီ။ တရားပြဲဆိုသည္မွာ ရိုးရိုးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အထူးပဲျဖစ္ျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္ပံု ကြာျခားရံုမွ် သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗုဒၶနည္းက် သင္ယူခဲ့ရေသာ တရားဓမၼကိုသာ ေဟာၾကားမည္ျဖစ္၍ စကားပရိယာယ္ အသြယ္သြယ္မသံုးဘဲ တရားပြဲဟုသာ သံုးစြဲေစလိုေၾကာင္း ေဖ်ာင္းဖ်ရေလ၏။ “ ဦဇင္းက ဘုရားသားမို႕ ပကာသနမဖက္ခ်င္ေပမယ့္ တပည့္ေတာ္တို႕ ပုထုဇဥ္မ်ိဳးဆိုတာ ခပ္ရိုးရိုးမၾကိဳက္ႏိုင္ဘူးဘုရား။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တစ္သက္တစ္ခါ ၾကံဳၾကိဳက္ခဲတဲ့ပြဲမို႕ အထူးတရားပြဲပဲ လုပ္မယ္ကိုယ္ေတာ္” ဟု ၀မ္းကြဲအကိုလည္းေတာ္ ငယ္ႏိုင္ကစားေဖာ္လည္းျဖစ္ေသာ လူပ်ိဳေခါင္းကိုလွမိုးက အေပၚက စီးမိုး၍ ေလွ်ာက္ထားေလလွ်င္ အထူးတရားပြဲဟူုေသာ အတည္ျပဳခ်က္ကို မသက္မသာထုတ္ျပန္ရေလသည္တည့္။
(၃)
ဘြဲ႕ကိစၥတြင္လည္း သူပင္ အရႈံးေပးရခဲ့ပါေလ၏။ သူကား ဟိုနားဒီနားႏိုင္ငံျခားအေတြ႕အၾကံဳေလးမ်ားကို ကိုးကားလ်က္ “ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာေတာ့ သာသနာျပဳဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကို ၀ိပႆနာျပႏိုင္သလားလို႕ ေမးတယ္။ ေခါင္းညိတ္ျပရင္ ၀ိပႆနာျပေပးရတယ္။ ပါဠိသင္ႏိုင္လား။ သင္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ပါဠိသင္ေပးရံုပါပဲ။ ထိုနည္းတူပါပဲအဘိဓမၼာပို႕ခ်ေပးႏိုင္လား။ အဘိဓမၼာပို႕ခ်ေပးရံုပါပဲ။ ဘြဲ႕ေတြ ဘာေတြ ေမးတာမၾကားခဲ့ရေပဘူး ။ ခုလည္း တရားနာပရိသတ္ရယ္ တရားေဟာမယ့္ဘုန္ၾကီးရယ္ ျပည့္စံုေနမင့္ဟာ တရားေဟာရံုပါပဲ ဒကာတို႕ရယ္။ ” ဟု အထူးထူးအေထြေထြ ရွင္းျပမိေခ်၏။
သို႕ေသာ္ ရပ္ရြာလူၾကီးကိုလွျမင့္ကား သူႏွင့္ အျမင္မတူၿပီ။ “အရွင္ဘုရားက ရိုးရိုးေလးေတြးေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးအေျဖထြက္ေပမယ့္ တပည္ေတာ္တို႕ရြာလည္း ငဲ့ကြက္ဦးမွေပါ့ဘုရား၊ တစ္ျခားရြာကလူေတြလည္း လာၾကမွာဘုရား၊ လိုသူေတြလည္းရွိ ။မလိုသူေတြလည္း ရွိမဟုတ္လားဘုရာ့၊ အရွင္ဘုရားက ႏိုင္ငံျခားျပန္ကိုယ္ေတာ္ဆိုေသာ္လည္း ထီးထမ္းလမ္းေလွ်ာက္ ေလာက္ေလာက္လားလား ေလွ်ာက္သြားၿပီး တရားမနာ စာေပမသင္ လာဘ္ရႊင္ေအာင္ အားထုတ္ေနတဲ့ကိုယ္ေတာ္လို႕ တပည့္ေတာ္တို႕ရြာသား ဦးဇင္းဘုရားကို အထင္မခံႏိုင္ဘူးဘုရား၊ ဦးဇင္းဘုရားကိုယ္တိုင္ လံု႕လအားသန္ ကံ ၪာဏ္ျပည့္စံုလို႕ ရထားတဲ့ ဘြဲ႕ေတြေတာ့ အရင္းအတိုင္းပဲ ထည့္ရမွာေပါ့ဘုရား” ဟု စကားအေန မေျခသာေအာင္ ေလွ်ာက္ထား လာေသာအခါတြင္မူ သူ႕အေနျဖင့္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္လည္တစ္ခါခါ ကူကယ္ရာမဲ့ရေလေတာ့ သည္။
သို႕ႏွင့္ သူ႕ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႕ စာရြက္ျဖဴျဖဴတစ္ရြက္ႏွင့္ ကေလာင္တံတစ္လက္ ဆက္ဆက္ေရာက္ခဲ့ေလ သတည္း
သူ႕ေမြးရပ္ေျမေက်းလက္ရြာေလးတြင္ေတာ့ သူေရာက္ရွိသည့္ညမွာပင္ ၾကီးက်ယ္စုရံုး အုံးအံုးညံေသာ တရား ပြဲၾကီးကို ၀ွဲခ်ီးက်င္းပခဲ့ေလသည္တည့္။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာမေထရ္ႏွင့္တကြ (၇)ရက္သားသမီး ၾကီးၾကီး ငယ္ငယ္ ေသာ ရြာသူရြာသား သပၸဳရိသအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႕သည္ကား အေရွ႕(၇)ရြာ အေနာက္(၇)ရြာ ဂႏိုင္တစ္ေခၚ ျပိဳင္စံမေပၚေသာ ကမၻာေက်ာ္မည့္အရွင္သည္ ရြာျဖစ္ရြာထြက္ အနဂၣရတနာဟု ေၾကၿငာ လက္ခေမာင္းခတ္ၾကေလေတာ့၏။
သူ႕ဒကာဆရာဒုံး၊ရပ္ရြာလူၾကီး ကိုလွျမင့္၊ ေဂါပကကိုျမသန္း၊ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကိုေသာင္း ေရႊ၊လူပ်ိဳေခါင္း ကိုလွမိုး စသူတို႕ကား ရြာ၏အလယ္ သဲေျမျပန္႕ျပန္႕တြင္ တရားမ႑ပ္ၾကီးကို ဓမၼသဘင္ပြဲအမီ အၿပီးထိုးႏိုင္ရန္ ရပ္ရြာလူငယ္မ်ားကို အျပင္းေဆာ္ၾသၾက၏။ ရပ္နီးရပ္ေ၀းသို႕လည္း တရားအလွဴခံၾကြပါမည့္အေၾကာင္း ဖိတ္ ၾကားရန္ တရားတမန္ အတန္တန္လႊတ္ၾက၏။ အပ်ိဳေခါင္းမလွတင့္ႏွင့္ ကုမၼာရီတစ္သိုက္သည္ကား တရားနာ ပရိသတ္တို႕ အေလ့ ေမ့ေမ့မိုက္မိုက္ အိပ္မငိုက္ေစရန္ လက္ဖက္သုတ္ ဂ်င္းသုတ္မ်ားႏွင့္ ဧည့္ခံရန္ စီမံခန္႕ ခြဲၾကေလ သတည္း။
သူ႕ဖခင္ၾကီးသည္ကား ဂနာမၿငိမ္ဆံုးျဖစ္ေပ၏။ ရပ္ရြာလူၾကီးမ်ား၏ တရားပြဲေတာ္ၾကီးက်င္းပေရး ေဆြးေႏြး ပြဲတြင္လည္း ၀င္ပါ၏၊ ခဏထိုင္၏။ လူငယ္မ်ား၏ မ႑ပ္ေဆာက္လုပ္ေရးေကာ္မရွင္တြင္လည္း ႏွီးထိုးဖ်ာ မိုးပါျပန္၏။ ခဏသာၾကာ၏။ ကုမၼာရီတစ္သင္း၏ ရယ္သံမစဲေသာလက္ဖက္ပြဲတြင္လည္း လူလံုးျပ၏၊ ခဏ သာေန၏။ ဦးေလးသန္းဟု တစ္မ်ိဳး ဘၾကီးသန္းဟု တစ္သြယ္ ဖိုးေလးသန္းဟုတစ္ဖံု ၾကံဳရာကေခၚကာ ႏႈတ္ ဆက္ၾကေသာအသံတို႕တြင္ ေပ်ာ္၀င္ပီတိျဖင့္ တစ္ရြာလံုးႏွံ႕ေအာင္ ေျခဆန္႕ကာ လိွမ့္ေနျခင္းေပတည္း။ မူလပင္ကိုယ္ စကားအဆိုအေျပာနည္းေသာမိခင္ၾကီးသည္ပင္ ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္ ေဒၚၾကီးေဒၚေလး အရီးၾကီး အရီးေလး ေဒၚစြာေတးတို႕ၾကားတြင္ စကားစြာစြာ ေရပက္မ၀င္သာေအာင္ ေျပာေလေသာဟူ၏။ ေအာ္ သာသနာ့ခမည္းေတာ္ သာသနာ့မယ္ေတာ္ဟု စာေပၚခဲ့ေလဟန္တကား။
(၂)
တရားမ႑ပ္ၾကီးကို ဟီးထေနေအာင္ ေဆာက္လုပ္ေနဆဲမွာပင္ သူကိုယ္တိုင္ကား တရားပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဟု ကိုယ့္ဘာသာစာရင္းသြင္းကာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအတည္ျပဳဖြဲ႕စည္းထားေသာ ရြာေဆြမ်ိဳး ရပ္ေဆြမ်ိဳးတစ္သိုက္ႏွင့္ အမွားမလိုက္ဘဲ စကားအၾကိဳက္ကို ဆိုရေခ်ေသး၏။
“ဦးဇင္းဘုရားေရ ဒီညပြဲေတာ့ ရြာလံုးကြ်တ္ႏႊဲၾကမယ္ဘုရား။ အျခားရြာမ်ားကလည္း သတင္းၾကားနဲ႕ပဲ တရားနာခ်င္ေနၾကသေပါ့ဘုရား။ ခုဆို ႏိုင္ငံျခားျပန္ကိုယ္ေတာ္ဆိုတာနဲ႕ပဲ ရြာေက်ာ္ ရပ္ေက်ာ္ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ သို႕ေပမယ့္ လူရိုေသရွင္ရိုေသ ၿမိဳ႕ျပက တရားပြဲေတြလို အထူးတရားပြဲၾကီးလို႕ စာတမ္းျပဴျပဴးၾကီးလည္း ထိုးခ်င္ေသးသပဘုရာ့၊ ဦးဇင္းဘုရားရဲ႕ အမည္နာမေတာ္ေနာက္နားကလည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ အေျမာက္အမ်ားကို ေတာက္ၾကြားေအာင္ ထည့္သြင္းေၾကျငာခ်င္ပါေသးဘုရား”တဲ့။ ဤကား ဆရာဒုံး၏ ခပ္ျပံဳးျပံဳး ေလွ်ာက္ထား ေသာအဆိုျပဳခ်က္ေပတည္း။
သူကား လင္းရေခ်ၿပီ။ တရားပြဲဆိုသည္မွာ ရိုးရိုးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အထူးပဲျဖစ္ျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္ပံု ကြာျခားရံုမွ် သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗုဒၶနည္းက် သင္ယူခဲ့ရေသာ တရားဓမၼကိုသာ ေဟာၾကားမည္ျဖစ္၍ စကားပရိယာယ္ အသြယ္သြယ္မသံုးဘဲ တရားပြဲဟုသာ သံုးစြဲေစလိုေၾကာင္း ေဖ်ာင္းဖ်ရေလ၏။ “ ဦဇင္းက ဘုရားသားမို႕ ပကာသနမဖက္ခ်င္ေပမယ့္ တပည့္ေတာ္တို႕ ပုထုဇဥ္မ်ိဳးဆိုတာ ခပ္ရိုးရိုးမၾကိဳက္ႏိုင္ဘူးဘုရား။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တစ္သက္တစ္ခါ ၾကံဳၾကိဳက္ခဲတဲ့ပြဲမို႕ အထူးတရားပြဲပဲ လုပ္မယ္ကိုယ္ေတာ္” ဟု ၀မ္းကြဲအကိုလည္းေတာ္ ငယ္ႏိုင္ကစားေဖာ္လည္းျဖစ္ေသာ လူပ်ိဳေခါင္းကိုလွမိုးက အေပၚက စီးမိုး၍ ေလွ်ာက္ထားေလလွ်င္ အထူးတရားပြဲဟူုေသာ အတည္ျပဳခ်က္ကို မသက္မသာထုတ္ျပန္ရေလသည္တည့္။
(၃)
ဘြဲ႕ကိစၥတြင္လည္း သူပင္ အရႈံးေပးရခဲ့ပါေလ၏။ သူကား ဟိုနားဒီနားႏိုင္ငံျခားအေတြ႕အၾကံဳေလးမ်ားကို ကိုးကားလ်က္ “ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာေတာ့ သာသနာျပဳဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကို ၀ိပႆနာျပႏိုင္သလားလို႕ ေမးတယ္။ ေခါင္းညိတ္ျပရင္ ၀ိပႆနာျပေပးရတယ္။ ပါဠိသင္ႏိုင္လား။ သင္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ပါဠိသင္ေပးရံုပါပဲ။ ထိုနည္းတူပါပဲအဘိဓမၼာပို႕ခ်ေပးႏိုင္လား။ အဘိဓမၼာပို႕ခ်ေပးရံုပါပဲ။ ဘြဲ႕ေတြ ဘာေတြ ေမးတာမၾကားခဲ့ရေပဘူး ။ ခုလည္း တရားနာပရိသတ္ရယ္ တရားေဟာမယ့္ဘုန္ၾကီးရယ္ ျပည့္စံုေနမင့္ဟာ တရားေဟာရံုပါပဲ ဒကာတို႕ရယ္။ ” ဟု အထူးထူးအေထြေထြ ရွင္းျပမိေခ်၏။
သို႕ေသာ္ ရပ္ရြာလူၾကီးကိုလွျမင့္ကား သူႏွင့္ အျမင္မတူၿပီ။ “အရွင္ဘုရားက ရိုးရိုးေလးေတြးေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးအေျဖထြက္ေပမယ့္ တပည္ေတာ္တို႕ရြာလည္း ငဲ့ကြက္ဦးမွေပါ့ဘုရား၊ တစ္ျခားရြာကလူေတြလည္း လာၾကမွာဘုရား၊ လိုသူေတြလည္းရွိ ။မလိုသူေတြလည္း ရွိမဟုတ္လားဘုရာ့၊ အရွင္ဘုရားက ႏိုင္ငံျခားျပန္ကိုယ္ေတာ္ဆိုေသာ္လည္း ထီးထမ္းလမ္းေလွ်ာက္ ေလာက္ေလာက္လားလား ေလွ်ာက္သြားၿပီး တရားမနာ စာေပမသင္ လာဘ္ရႊင္ေအာင္ အားထုတ္ေနတဲ့ကိုယ္ေတာ္လို႕ တပည့္ေတာ္တို႕ရြာသား ဦးဇင္းဘုရားကို အထင္မခံႏိုင္ဘူးဘုရား၊ ဦးဇင္းဘုရားကိုယ္တိုင္ လံု႕လအားသန္ ကံ ၪာဏ္ျပည့္စံုလို႕ ရထားတဲ့ ဘြဲ႕ေတြေတာ့ အရင္းအတိုင္းပဲ ထည့္ရမွာေပါ့ဘုရား” ဟု စကားအေန မေျခသာေအာင္ ေလွ်ာက္ထား လာေသာအခါတြင္မူ သူ႕အေနျဖင့္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္လည္တစ္ခါခါ ကူကယ္ရာမဲ့ရေလေတာ့ သည္။
သို႕ႏွင့္ သူ႕ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႕ စာရြက္ျဖဴျဖဴတစ္ရြက္ႏွင့္ ကေလာင္တံတစ္လက္ ဆက္ဆက္ေရာက္ခဲ့ေလ သတည္း
No comments:
Post a Comment