(၁)
ရြာ၏ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ရြာ၏ ထင္ေပၚမႈ၊ ရြာ၏ အသေရဟူသမွ်သည္ သူရရွိထားေသာ ဘြဲ႕မ်ား၌သာ တည္ရွိေလ ဟန္ အဖန္ဖန္ေလွ်ာက္လွဲၾကေလသည္တကား။ သို႕ျဖစ္ေလေသာ္ အမ်ားႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္မထား ပဋိပကၡမပြားဘဲ အ၀ိေရာဓန တရားကိုသာ လက္ကိုင္ထားေလ့ရွိေသာ သူအေနျဖင့္ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ပါဦးေတာ့ မည္နည္း။ ရွိစုမဲ့စုဘဲြ႕ေလးမ်ားကို ခ်ခင္းေရးျပရံုမွ်တစ္ပါး ေလာကီႏႈံးအေလ့မ်ားကို ေမာင္ဖုန္းေမ့ထား၍ မရပါေခ်ၿပီ။
သို႕ႏွင့္ သာသနာ့တကၠသီလာ စိန္ပန္းရြာတြင္ ေလးနွစ္တာစာေတြ႕ သင္ယူျခင္း၊ ႏွစ္ႏွစ္တာ နယ္စပ္ႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသသာသနာျပဳကြင္းဆင္းျခင္း ၿပီးေျမာက္ကာမွ ႏွင္းအပ္ခံရေသာ ေခြ်းသံရဲရဲ တိုက္ပြဲ၀င္ ဓမၼာ စရိယ၀ိဇၨာဘြဲ႕တစ္ဘြဲ႕၊ (ဓမၼာစရိယ ႏွင့္ ၀ိဇၨာဘဲြ႕ဟု ႏွစ္မည္ခြဲ၍ ေပးေသာ္လည္း တစ္ဘြဲ႕ ဟုသာ သူက သတ္ မွတ္သည္။) အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဟု အမည္ေရႊစာ ထည္ထည္၀ါ၀ါေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶတကၠသိုလ္ၾကီးဆိုသဟာမွ ၀ိဇၨာဘြဲ႕တစ္ဘြဲ႕၊ မဇၥ်ိမေဒသ သကၠတ တကၠသိုလ္ၾကီးမွ မဟာ၀ိဇၨာတစ္ဘြဲ႕ဟု စိတ္တြင္းမွ ေရတြက္ကာ သူ႕အမည္နာမေတာ္ ေနာက္ဖ်ားတြင္ ေတာက္ၾကြားၿပီ ထင္အမွတ္ျဖင့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္သုံးခုကို ထင္းထင္းၾကီး ေရးျခစ္ လိုက္ေလ၏။
အေျခအေနကား သူထင္သလို မဟုတ္ခဲ့ေလၿပီ။ျပႆနာဖြသူမွာ ေဂါပကကိုျမသန္းေပတည္း။ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္၏ ညီအရင္းပီပီ ျမိဳ႕ျပအေရာက္ အေခါက္ေခါက္အခါခါ သြားလာဖူးသည္နွင့္အမွ် သာသနာတြင္း သားတို႕ႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးသည္ျဖစ္ရကား ၿမိဳ႕တရားပြဲမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် နာဖူးေလသူျဖစ္ေပ၏။
“ဦးဇင္းဘုရားနွယ္ ႏိုင္ငံအရပ္ရပ္လည္ၿပီး တကၠသိုလ္ပညာသည္ၾကီးျဖစ္ေနမင့္ဟာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေလးသုံးမ်ိဳးနဲ႕ အခ်ိဳးမက်ေသးဘူးဘုရာ့။ ၿမိဳ႕ျပက ဓမၼကထိကအေက်ာ္ ကိုယ္ေတာ္ဘုရားေတြလို ႏိုင္ငံေတာ္ကိုးဘြဲ႕ရ ဆယ့္တစ္ဘြဲ႕ရဆိုသဟာမ်ိဳး ျပိဳးျပိဳးျပက္ျပက္ ေရႊေရာင္ထြက္ေနမွဘုရာ့။ ပညာေတြ လွ်ိဳမထားပါနဲ႕ကိုယ္ေတာ္၊ ရွိသမွ် ဂုဏ္သတင္းေပၚေအာင္ အကုန္သာေဖာ္ေတာ္မူပါဘုရာ့”တဲ့။
“ခက္ခက္ရေခ်ၿပီတကား” ဟုသာ သံေ၀ဂသက္ျပင္းကို ဟင္းကနဲ ခ်မိေပေတာ့သည္။ တရား၀င္ဘြဲ႕ဟူ၍ ဤသံုးမ်ိဳးမွ်သာ ရရွိေၾကာင္း အျခားတရား၀င္အသံုးျပဳဂုဏ္တင္စရာ မည္သည့္ဘြဲ႕သညာမွ မရွိေတာ့ပါေၾကာင္း လင္းျပသည့္တိုင္ မရွင္းမရွင္းျဖစ္၍ အတင္းညွစ္ထုတ္ၾကျပန္ေလေသာအခါ သူ႕မွာ အေၾကာင္းမဆိုက္ဘဲ ေခါင္းကိုက္ျခင္းသာ အဖတ္တင္ခဲ့ေလသည္တည့္။
ပါရမီေတာ္ထူး ၪာဏ္ေတာ္စူးၾကေပသည့္ အရွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္ကား သူနည္းနည္းမွ် မယွဥ္ႏိုင္၊ ငိုင္၍သာ ေနမိ၏။ သူ႕အျပစ္ သူ႕အမွားေတြက သူ႕အား မၾကြားသာေအာင္ ဒဏ္ခတ္ခဲ့ေလၿပီထင္ပါ၏။ သူသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ စာေမးပြဲ၊ စာျပန္ပြဲ မွန္သမွ်ႏွင့္ ေ၀းႏိုင္သမွ် ေ၀းေအာင္ မၾကင္မနာ ေရွာင္ခြာေျပးလိုခဲ့သူၾကီးပင္ ျဖစ္ပါ၏။ စာေမးပြဲေတြကို မခ်စ္၊ စာေျဖခန္းေတြကို ပစ္ပယ္ခဲ့လိုသူ ၾကီးပါတည္း။
လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာေသာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဘမွသည္ ကံကူလက္လွည့္ ေဘာလ္ပင္လက္လွည့္ ကြန္ျပဴတာေမာက္စ္ကိုပါလွည့္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ ေက်းဇူးရွင္ဆရာျမတ္အေပါင္းတို႔သည္ကား အနာဂတ္ဂလို ဘယ္လ္(Global)ကို ခ်ိန္တြယ္ကာ ၾကိဳျမင္သည့္အလား လက္ယားသမွ် စာေျဖ၍ လွ်ာရွည္သမွ်စာျပန္ရန္ အတန္တန္ တိုက္တြန္းခဲ့ၾကဖူးေပ၏။ (ဤေနရာ၌ “လွ်ာရွည္သမွ် စာျပန္”ဟူေသာအသံုးသည္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း အနက္ကို မရည္ညႊန္း၊ ဂုဏ္ေျပာင္ထြန္းေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္ေပ၏။ အနႏၱဂုဏ္ရွင္ သဗၺညဳတသခင္ၾကီးသည္ပင္ ရွည္လ်ား ေသာလွ်ာေတာ္ရွိသျဖင့္သာ ေယာက်္ားျမတ္အဂၤါႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းျဖစ္ပါသတတ္။)
အမွန္စင္စစ္ သူကိုယ္တိုင္သည္လည္း သာမေဏေက်ာ္၊ အဌကထာျပန္အေက်ာ္၊ ဓမၼာစရိယဘယ္ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ႏွင့္ တိပိဋကေအာင္ပန္းဟူေပေသာ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူး ေရႊေရာင္ျမဴးသည္မ်ားကို မက္ေမာေသာ ပုထုဇဥ္ စိတ္ကူး ေလးေတာ့ ေမြးျမဴခဲ့မိေၾကာင္း ၀န္ခံရေပမည္။ သို႕တေစမူ သူကား ညံ႔ခဲ့၏၊ အ,ခဲ့၏၊ ဆြ႔ံခဲ့၏၊န,ခဲ့၏။ ဖ်င္းခဲ့ေပ၏တကား။ သာမေဏေက်ာ္လည္း ျဖစ္ခ်င္ ၀တၳဳလည္း ဖတ္ခ်င္၊ သက်သီဟဓမၼာစရိယၾကီးလည္း ျဖစ္ခ်င္ အဂၤလိပ္စာလည္း သင္ခ်င္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ၾကီးလည္းျဖစ္ခ်င္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားၾကီး လည္းျဖစ္ခ်င္ျဖင့္ မျပတ္မသား ခပ္၀ါး၀ါးေသာေမာင္ရွင္တစ္ပါးသာ ျဖစ္ခဲ့ပါေလသည္။
သုိ႕ႏွင့္ စာေမးပြဲ စာျပန္ပြဲတို႕ကို ေရွာင္ကြင္းခဲ့မိပါေလသည္။ ပရိယတ္သင္ရွင္ရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ တူရံုေလးမွ် ပါဠိပထမျပန္ပြဲေလးမ်ားကိုသာ မ်က္ႏွာမမြဲေအာင္ ႏႊဲခဲ့ဖူးပါ၏။ ေခတ္အလိုအရ တကၠသိုလ္မွန္သမွ် တက္ႏိုင္ေရး အျမင္ျဖင့္ အင္ထရန္႕စ္(Entrance)မည္ေသာ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေလးမ်ားကိုသာ ေျဖခဲ့ဖူးပါေလ၏။ ယခုေတာ့ ဘြဲ႕ ဘြဲ႕ ဟူေသာ အသံၾကီးကား သူ႕အား ဟိန္းေဟာက္ေနေခ်ၿပီ။ တကၠသိုလ္မ်ားက ေပးသည့္ဘြဲ႕ေလးေတြေတာ့ ရပါ၏။ သုိ႕ေသာ္ အေရအတြက္ကား နည္းလွေခ်သည္တကား။
(၂)
သူကား အၾကံအိုက္ၿပီးရင္း အိုက္ကာ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်ေနစဥ္ “ ဦးဇင္းဘုရားငယ္စဥ္ ကိုရင္စေမာလ္တုန္းက တေဖ်ာေဖ်ာရေနတဲ့ ဘြဲ႕ေတြကို ထည့္လိုက္ေပါ့ဘုရား” ဟု အစည္းအေ၀းေကာ္မတီေထာင့္ၾကား ဘယ္အခ်ိန္က ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ထားမွန္းမသိေသာ ကပၸိယၾကီးကိုရင္သံဒိုင္က ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ ၀င္ေလွ်ာက္ထားေသာ္
“ကိုရင္သံဒိုင့္ႏွယ္ ဦးဇင္းဘုရား အေတြးပြားေနတာကို ေဘးစကားမဆိုစမ္းပါႏွင့္” ဟု ေဂါပကကိုျမသန္းက ေငါက္ငန္းလိုက္ရာ ကပၸိယသေကာင့္သားမွာ ေထာင့္ၾကားတြင္ ေခါင္းပု၀င္သြားေလေတာ့သည္။ ဟုတ္ေပ၏၊ မွန္ေပ၏၊ သူကိုရင္ခ်ာတိတ္ေလးဘ၀က ဘြဲ႕အမည္နာမေတြ မ်ားခဲ့ေလသည္ပဲ။
ပထမ ကိုရင္ေရ၀တဟူေသာဘြဲ႕။ သို႕ေသာ္ ၿမိဳ႕ျပမွာ ရွင္ျပဳခဲ့ၿပီးမွ ရြာျပန္ၾကြလာသည့္ သူ႕ထက္စီနီယာက်ေသာ ေရ၀တတစ္ပါးေၾကာင့္ အနားသားနိမ္းမ္ကို ထပ္ခ်ိန္းရျပန္သျဖင့္ လကၡဏဟူေသာဘြဲ႕စိမ္းစိမ္းၾကီးကို ရခဲ့ျပန္သ တည္း။ ေရ၀တမွ အျခားဘြဲ႕တစ္မ်ိဳးေျပာင္းျခင္းသည္ သူက အဦးအစမဟုတ္။ ေနာက္လိုက္ မွ်သာ ျဖစ္ေခ်၏။ နာမည္ေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ၾကီးတစ္ပါးက ေရွ႕သြားလမ္းျပခဲ့ေလၿပီတည္း။ထိုပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ၾကီးေလာင္းလ်ာကိုရင္ေလး၏ ဘြဲ႕အမည္သည္လည္း ေရ၀တဟုပင္ တြင္ခဲ့ပါသတတ္။
သို႕ေသာ္ ပါရမီအရင့္အမာ ထုိရွင္သာမေဏေလးသည္ကား သူ႕လို နေမာ္နမဲ့ ရြဲ႕ရြဲ႕ေစာင္းေစာင္း အေၾကာင္းအက်ိဳးမဲ့ေသာ ခပ္ခ်ာခ်ာေလးမဟုတ္ခဲ့။ စူးစမ္း၏။ေလ့လာ၏။ ေမးျမန္း၏။ သုစိပုဘာ ၀ိလိသိဓာ အကၡရာရွစ္လံုးကို ေန႕တိုင္းပင္ သီကုံးပန္ဆင္ခဲ့သူျဖစ္ရကား ေရ၀တဟူေသာဘြဲ႕၏ အဓိပၸါယ္ကို ပရိယာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ မရိုးရေအာင္ ၾကံဆေလေသာဟူ၏။ သို႕ေသာ္ ကိုရင္ေလး၏ ႏုနယ္လွေသာ ပါဠိသဒၵါအျမင္ျဖင့္ အနက္မထင္ႏိုင္ေအာင္ရွိေသာခဏ စီနီယာက်ေသာရဟန္းေတာ္တို႕ထံခ်ဥ္းကပ္ကာ ေမးျမန္ခဲ့ေလသတတ္။ ခပ္ေနာက္ေနာက္ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရဟန္းေတာ္ၾကီးတို႕ကား ကိုရင္ေလးလက္တစ္ဆစ္က စာအရင္းအျမစ္ေတြကို ၾကံဆေနသည္ကို သေရာ္ေလဟန္ျဖင့္ အနက္ၾကံဖန္ေပးၾကေလသည္ကား “ေရ၊အၾကင္သူတို႕သည္။ ၀၊၀ါရင္း တုတ္ျဖင့္၊တ၊ တအားရိုက္ၾကေလကုန္၏။”ဟူ၏။
အရင့္အမာ ပါရမီခက္ျဖာေ၀ေသာကိုရင္ေလးကား ေရ၀တဟူေသာဘြဲ႕အမည္ကို မၾကိဳက္ႏိုင္ေတာ့ေလၿပီ။ သို႕ႏွင့္ သာသနာေတာ္ေလာကတြင္ ၾသခ်ေလာက္ေသာဘြဲ႕အမည္ေတာ္ကို ေျပာင္းလဲေရြးခ်ယ္ခဲ့ေလသတတ္။ ထိုေမာင္ကိုရင္ေလးသည္ကား ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ရာဇဓမၼာဘိ၀ံသျဖစ္လာ
ေသာဟူ၏။
သူႏွင့္ကား ကြားျခားလွပါေပ၏။ ဘြဲ႕တူေနာက္တစ္ပါး အနားသား(another)ေရ၀တေၾကာင့္ ေျပာင္းဆို၍ ေျပာင္း၏။ အဓိပၸါယ္လည္းမၾကံဆ၊ ေၾကာင္အအၾကီးေပတည္း။ လကၡဏဟူေသာ ေနာက္တစ္မ်ိဳးဘြဲ႕ကလည္း ေထာင့္က်ိဳးသည္ေတာ့ မဟုတ္။ ခင္ခင္ပုပု စုစုစြစြာ မဟ၀ွာေလးတို႕၏ “ ေမာင္ေလးလကၡဏ” ဟု ညဳတုတု ခရာတာတာ မခံသာေအာင္ အစခံရေသာ၊ ဆြမ္းခံသြားရင္း ေျခလွမ္းမွားေစေသာ အသည္းကြဲဘြဲ႕ ပင္ျဖစ္ေခ်ျပန္ေလသည္။
သို႕ႏွင့္ ဘြဲ႕ေနာက္တစ္ခုေပးပါမည့္အေၾကာင္း ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးအား ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ ရျပန္ေလ သည္။ သူ၏ တတိယေျမာက္ဘြဲ႕ဆက္ခံမည့္အခ်ိန္ကား မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဘုန္းမီးေနလ တိပိဋက ဟူေသာ ဂုဏ္ေရာင္ထြန္း၍ သာသနာ့မိုးေကာင္းကင္တစ္ခြင္လံုး ေျပာင္ရႊန္းေသာေနေသာကာလ မဟာသမယ ၾကီးျဖစ္ေပရကား “ မင္းကြန္းေနာက္သို႕ လိုက္ၾကစို႕” ဟူေသာ ဆရာဘုန္းၾကီး၏ ရည္သန္ခ်က္ျဖင့္ မင္းကြန္းဘြဲ႕ သညာ(ဂ်ဴနီယာ)ျဖစ္ခဲ့ရေလေတာ့၏။
အမွန္တကယ္ပင္ သူသည္ ကပၸိယၾကီးကိုသံဒိုင္ေလွ်ာက္ထားေလေသာ ကိုရင္စေမာလ္ဘ၀မွာပင္ ဘြဲ႕ေတြ တေဖ်ာေဖ်ာရခဲ့ဖူးေလသူပါတည္း။ သို႕ေသာ္ ထိုဘြဲ႕မ်ားကား ဘြဲ႕ျဖစ္ရံုမွ်သာတည္း။ အမည္သညာေခၚ စရာမွ်သာတည္း၊ မင္းပြဲစိုးပြဲသဘင္ အက်ံဳး၀င္ေအာင္ ဂုဏ္တင္အပ္ ေသာဘြဲ႕မ်ား မဟုတ္ ေခ်တကား။
(၃)
တရားပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီလူၾကီးလူေကာင္းမ်ားကား သူ႕အား ေပေစာင္းေစာင္းၾကည့္လ်က္သာ ဘြဲ႕အျဖာျဖာ ထြက္လာေတာ့မည့္အထင္ျဖင့္ ငံ့လင့္ေနၾကပါေလ၏။ သူကား ရြာသူရြာသား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီးမားသူတို႕ကိုသာ သနားမိသည္ႏွင့္အမွ် သူ႕ကိုယ့္သူလည္း အားမရအခဲမေၾကျဖစ္ရေလေတာ့၏။ သို႕ႏွင့္ ေရြႊျပည္ၾကီးတစ္ခုလံုး လက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ ဘြဲ႕ဒီဂရီေဖာ္ထုတ္ေရးမူကို ေနာက္ဆံုးလက္နက္အေနျဖင့္ ထုတ္သုံးရေလေတာ့၏။
သာသနာ့တကၠသီလာ စိန္ပန္းရြာတြင္ ပြင့္သည့္ အဓိပၸါယ္တစ္ခုတည္းထြက္ေသာဓမၼာစရိယႏွင့္ ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ႏွစ္ခုခြဲလိုက္၏။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရႊစာတမ္းျဖင့္ အံမခန္းေသာ ေထရ၀ါဒတကၠသိုလ္တြင္ ၀ိဇၨာတန္းမတက္မီ ဒီပလိုမာလက္မွတ္ရတစ္ႏွစ္သင္တန္းေလးကိုလည္း တက္ရေသး၏။ ထိုဒီပလိုမာလက္မွတ္ေလးကိုလည္း ဘြဲ႕တစ္ခုအျဖစ္ထည့္သြင္းေရးထည့္လိုက္၏။ ထို႕ေနာက္ ေထရ၀ါဒ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ဆက္ေရး၏။
ထို႕ေနာက္တြင္ မဟာ၀ိဇၨာတန္းကို မျပီးမစီး ႏွစ္ႏွစ္တာတက္ခဲ့ဖူးေသးေၾကာင္း သတိရ၏။ က်မ္းျပဳႏွစ္ကို ခ်န္ထားခဲ့မိ၍ ဘြဲ႕ကားမရခဲ့။ သို႕ေသာ္ ကိစၥမရွိ၊မဟာ၀ိဇၨာ(အပိုင္း-ခ)ဟု ကမၺည္းထိုးမည္ဆိုပါက မဟာ၀ိဇၨာ ဘြဲ႕ရိုးရိုးထက္ပင္ တစ္မ်ိဳးအျမင္ဆန္းေပမည္။ ထို႕ေနာက္ မဇၥ်ိမေဒသျဖစ္ မဟာ၀ိဇၨာ(ပါဠိ)ဟူေသာ စာတမ္း ကိုကား မဇၥ်ိမဟူေသာစကားလံုးထည့္သြင္းၿပီး ခပ္ၾကီးၾကီးေရးခ်လိုက္ျပန္၏။ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ၿပီးေသာ္ ပါရဂူဘြဲ႕ရ မည္မလြဲတည္း၊ သို႕ေသာ္ ယခုကား က်မ္းျပဳသုေတသနအဆင့္မွ်သာ ရွိေသး၏။ ျပႆနာမရွိ၊ ပါရဂူ(က်မ္းျပဳ) ဟု ေရးခ် လိုက္လွ်င္ ပိုၿပီးရွည္လ်ား ပုိၿပီးခန္႕ျငားခ်ိမ့္မည္။
သူေရးခ်လိုက္ေသာဘြဲ႕အထူးထူးကို တရားပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီလူၾကီးမင္းမ်ားကား အူျမဴးေသာအၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ၾကေလေတာ့၏။ ထိုသို႕ၾကံဆ ရွိသမွ်ေလးေရးခ်သည္ကိုပင္ အခ်ိဳ႕လူၾကီးမင္းမ်ားကား အားမရၾကေသး။ (၇)ဘြဲ႕ေလးပဲ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးလုပ္ၾကေပေသး၏။ သူကား မည္သို႕မွ် မတတ္သာေခ်ၿပီ။ သို႕ေသာ္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကိုေသာင္းေရႊကား ဤလိုအေရးအခင္းမ်ိဳးတြင္ ၪာဏ္ပြင့္လင္းသူျဖစ္ေခ်၏။
“က်ဳပ္တို႕ဦးဇင္းဘုရားက ေရြႊျပည္ၾကီးက ဘြဲ႕ေတြတင္မက၊ အတိုင္းတိုင္းအျပည္ျပည္က ဘြဲ႕ေတာ္ေတြပါ ရသမို႕ ဦးဇင္းဘုရားရဲ႕ ဘြဲ႕ေတာ္ေရွ႕မွာ ႏိုင္ငံတကာ(၇)ဘြဲ႕ရ လို႕ ကမၸည္းထိုးၾကစို႕” ဟု တင္သြင္းေလေသာ္ အားလံုးက သာဓုေခၚအတည္ျပဳ၍ တရားပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀းပြဲၾကီးကို ရုတ္သိမ္းခဲ့ေလ၏။
ထိုညေနခင္းဆီက ရြာအ၀င္လမ္းအပါအ၀င္ ျမင္ျမင္သမွ်ေသာေနရာမွန္သမွ်၌ ေအာက္ပါဆိုင္းဘုတ္ၾကီးမ်ားကို ရႈမၿငီးေအာင္ ေရးဆြဲကာ ဓမၼသဘာသို႕ ဖိတ္ေခၚထားေလသတည္း။
“အခ်ီးမြမ္းခံခ်င္တယ္ဆိုတာ
လူတိုင္းက်ဴးလြန္ေနတဲ့ ျပစ္မႈတစ္ခုပါကြာ” တဲ့။
ဤကား ေမာင္ႏုေခၚ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္သခင္ႏုၾကီး၏ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဖိုးေက်ာ္ၿငိမ္းေခၚ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီး ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းထံ ေပးစာမွ လိုရာေကာက္ယူလိုက္ေသာ စကားအပိုင္းအစကေလးေပတည္း။ သူ႕ရြာသူ သူ႕ရပ္သားတို႔သည္လည္း လူထဲကလူမ်ားပင္ ျဖစ္ရကား အခ်ီးအမြမ္းခံခ်င္ၾက၊အထင္ၾကီးခံခ်င္ၾကသည္မွာ ဆတ္ဆတ္တုန္ေအာင္ပင္ ေပၚလြင္လွေပေတာ့၏။လူတိုင္းက်ဴးလြန္ေနတဲ့ ျပစ္မႈတစ္ခုပါကြာ” တဲ့။
ရြာ၏ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ရြာ၏ ထင္ေပၚမႈ၊ ရြာ၏ အသေရဟူသမွ်သည္ သူရရွိထားေသာ ဘြဲ႕မ်ား၌သာ တည္ရွိေလ ဟန္ အဖန္ဖန္ေလွ်ာက္လွဲၾကေလသည္တကား။ သို႕ျဖစ္ေလေသာ္ အမ်ားႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္မထား ပဋိပကၡမပြားဘဲ အ၀ိေရာဓန တရားကိုသာ လက္ကိုင္ထားေလ့ရွိေသာ သူအေနျဖင့္ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ပါဦးေတာ့ မည္နည္း။ ရွိစုမဲ့စုဘဲြ႕ေလးမ်ားကို ခ်ခင္းေရးျပရံုမွ်တစ္ပါး ေလာကီႏႈံးအေလ့မ်ားကို ေမာင္ဖုန္းေမ့ထား၍ မရပါေခ်ၿပီ။
သို႕ႏွင့္ သာသနာ့တကၠသီလာ စိန္ပန္းရြာတြင္ ေလးနွစ္တာစာေတြ႕ သင္ယူျခင္း၊ ႏွစ္ႏွစ္တာ နယ္စပ္ႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသသာသနာျပဳကြင္းဆင္းျခင္း ၿပီးေျမာက္ကာမွ ႏွင္းအပ္ခံရေသာ ေခြ်းသံရဲရဲ တိုက္ပြဲ၀င္ ဓမၼာ စရိယ၀ိဇၨာဘြဲ႕တစ္ဘြဲ႕၊ (ဓမၼာစရိယ ႏွင့္ ၀ိဇၨာဘဲြ႕ဟု ႏွစ္မည္ခြဲ၍ ေပးေသာ္လည္း တစ္ဘြဲ႕ ဟုသာ သူက သတ္ မွတ္သည္။) အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဟု အမည္ေရႊစာ ထည္ထည္၀ါ၀ါေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶတကၠသိုလ္ၾကီးဆိုသဟာမွ ၀ိဇၨာဘြဲ႕တစ္ဘြဲ႕၊ မဇၥ်ိမေဒသ သကၠတ တကၠသိုလ္ၾကီးမွ မဟာ၀ိဇၨာတစ္ဘြဲ႕ဟု စိတ္တြင္းမွ ေရတြက္ကာ သူ႕အမည္နာမေတာ္ ေနာက္ဖ်ားတြင္ ေတာက္ၾကြားၿပီ ထင္အမွတ္ျဖင့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္သုံးခုကို ထင္းထင္းၾကီး ေရးျခစ္ လိုက္ေလ၏။
အေျခအေနကား သူထင္သလို မဟုတ္ခဲ့ေလၿပီ။ျပႆနာဖြသူမွာ ေဂါပကကိုျမသန္းေပတည္း။ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္၏ ညီအရင္းပီပီ ျမိဳ႕ျပအေရာက္ အေခါက္ေခါက္အခါခါ သြားလာဖူးသည္နွင့္အမွ် သာသနာတြင္း သားတို႕ႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးသည္ျဖစ္ရကား ၿမိဳ႕တရားပြဲမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် နာဖူးေလသူျဖစ္ေပ၏။
“ဦးဇင္းဘုရားနွယ္ ႏိုင္ငံအရပ္ရပ္လည္ၿပီး တကၠသိုလ္ပညာသည္ၾကီးျဖစ္ေနမင့္ဟာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေလးသုံးမ်ိဳးနဲ႕ အခ်ိဳးမက်ေသးဘူးဘုရာ့။ ၿမိဳ႕ျပက ဓမၼကထိကအေက်ာ္ ကိုယ္ေတာ္ဘုရားေတြလို ႏိုင္ငံေတာ္ကိုးဘြဲ႕ရ ဆယ့္တစ္ဘြဲ႕ရဆိုသဟာမ်ိဳး ျပိဳးျပိဳးျပက္ျပက္ ေရႊေရာင္ထြက္ေနမွဘုရာ့။ ပညာေတြ လွ်ိဳမထားပါနဲ႕ကိုယ္ေတာ္၊ ရွိသမွ် ဂုဏ္သတင္းေပၚေအာင္ အကုန္သာေဖာ္ေတာ္မူပါဘုရာ့”တဲ့။
“ခက္ခက္ရေခ်ၿပီတကား” ဟုသာ သံေ၀ဂသက္ျပင္းကို ဟင္းကနဲ ခ်မိေပေတာ့သည္။ တရား၀င္ဘြဲ႕ဟူ၍ ဤသံုးမ်ိဳးမွ်သာ ရရွိေၾကာင္း အျခားတရား၀င္အသံုးျပဳဂုဏ္တင္စရာ မည္သည့္ဘြဲ႕သညာမွ မရွိေတာ့ပါေၾကာင္း လင္းျပသည့္တိုင္ မရွင္းမရွင္းျဖစ္၍ အတင္းညွစ္ထုတ္ၾကျပန္ေလေသာအခါ သူ႕မွာ အေၾကာင္းမဆိုက္ဘဲ ေခါင္းကိုက္ျခင္းသာ အဖတ္တင္ခဲ့ေလသည္တည့္။
ပါရမီေတာ္ထူး ၪာဏ္ေတာ္စူးၾကေပသည့္ အရွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္ကား သူနည္းနည္းမွ် မယွဥ္ႏိုင္၊ ငိုင္၍သာ ေနမိ၏။ သူ႕အျပစ္ သူ႕အမွားေတြက သူ႕အား မၾကြားသာေအာင္ ဒဏ္ခတ္ခဲ့ေလၿပီထင္ပါ၏။ သူသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ စာေမးပြဲ၊ စာျပန္ပြဲ မွန္သမွ်ႏွင့္ ေ၀းႏိုင္သမွ် ေ၀းေအာင္ မၾကင္မနာ ေရွာင္ခြာေျပးလိုခဲ့သူၾကီးပင္ ျဖစ္ပါ၏။ စာေမးပြဲေတြကို မခ်စ္၊ စာေျဖခန္းေတြကို ပစ္ပယ္ခဲ့လိုသူ ၾကီးပါတည္း။
လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာေသာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဘမွသည္ ကံကူလက္လွည့္ ေဘာလ္ပင္လက္လွည့္ ကြန္ျပဴတာေမာက္စ္ကိုပါလွည့္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ ေက်းဇူးရွင္ဆရာျမတ္အေပါင္းတို႔သည္ကား အနာဂတ္ဂလို ဘယ္လ္(Global)ကို ခ်ိန္တြယ္ကာ ၾကိဳျမင္သည့္အလား လက္ယားသမွ် စာေျဖ၍ လွ်ာရွည္သမွ်စာျပန္ရန္ အတန္တန္ တိုက္တြန္းခဲ့ၾကဖူးေပ၏။ (ဤေနရာ၌ “လွ်ာရွည္သမွ် စာျပန္”ဟူေသာအသံုးသည္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း အနက္ကို မရည္ညႊန္း၊ ဂုဏ္ေျပာင္ထြန္းေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္ေပ၏။ အနႏၱဂုဏ္ရွင္ သဗၺညဳတသခင္ၾကီးသည္ပင္ ရွည္လ်ား ေသာလွ်ာေတာ္ရွိသျဖင့္သာ ေယာက်္ားျမတ္အဂၤါႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းျဖစ္ပါသတတ္။)
အမွန္စင္စစ္ သူကိုယ္တိုင္သည္လည္း သာမေဏေက်ာ္၊ အဌကထာျပန္အေက်ာ္၊ ဓမၼာစရိယဘယ္ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ႏွင့္ တိပိဋကေအာင္ပန္းဟူေပေသာ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူး ေရႊေရာင္ျမဴးသည္မ်ားကို မက္ေမာေသာ ပုထုဇဥ္ စိတ္ကူး ေလးေတာ့ ေမြးျမဴခဲ့မိေၾကာင္း ၀န္ခံရေပမည္။ သို႕တေစမူ သူကား ညံ႔ခဲ့၏၊ အ,ခဲ့၏၊ ဆြ႔ံခဲ့၏၊န,ခဲ့၏။ ဖ်င္းခဲ့ေပ၏တကား။ သာမေဏေက်ာ္လည္း ျဖစ္ခ်င္ ၀တၳဳလည္း ဖတ္ခ်င္၊ သက်သီဟဓမၼာစရိယၾကီးလည္း ျဖစ္ခ်င္ အဂၤလိပ္စာလည္း သင္ခ်င္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ၾကီးလည္းျဖစ္ခ်င္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားၾကီး လည္းျဖစ္ခ်င္ျဖင့္ မျပတ္မသား ခပ္၀ါး၀ါးေသာေမာင္ရွင္တစ္ပါးသာ ျဖစ္ခဲ့ပါေလသည္။
သုိ႕ႏွင့္ စာေမးပြဲ စာျပန္ပြဲတို႕ကို ေရွာင္ကြင္းခဲ့မိပါေလသည္။ ပရိယတ္သင္ရွင္ရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ တူရံုေလးမွ် ပါဠိပထမျပန္ပြဲေလးမ်ားကိုသာ မ်က္ႏွာမမြဲေအာင္ ႏႊဲခဲ့ဖူးပါ၏။ ေခတ္အလိုအရ တကၠသိုလ္မွန္သမွ် တက္ႏိုင္ေရး အျမင္ျဖင့္ အင္ထရန္႕စ္(Entrance)မည္ေသာ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေလးမ်ားကိုသာ ေျဖခဲ့ဖူးပါေလ၏။ ယခုေတာ့ ဘြဲ႕ ဘြဲ႕ ဟူေသာ အသံၾကီးကား သူ႕အား ဟိန္းေဟာက္ေနေခ်ၿပီ။ တကၠသိုလ္မ်ားက ေပးသည့္ဘြဲ႕ေလးေတြေတာ့ ရပါ၏။ သုိ႕ေသာ္ အေရအတြက္ကား နည္းလွေခ်သည္တကား။
(၂)
သူကား အၾကံအိုက္ၿပီးရင္း အိုက္ကာ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်ေနစဥ္ “ ဦးဇင္းဘုရားငယ္စဥ္ ကိုရင္စေမာလ္တုန္းက တေဖ်ာေဖ်ာရေနတဲ့ ဘြဲ႕ေတြကို ထည့္လိုက္ေပါ့ဘုရား” ဟု အစည္းအေ၀းေကာ္မတီေထာင့္ၾကား ဘယ္အခ်ိန္က ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ထားမွန္းမသိေသာ ကပၸိယၾကီးကိုရင္သံဒိုင္က ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ ၀င္ေလွ်ာက္ထားေသာ္
“ကိုရင္သံဒိုင့္ႏွယ္ ဦးဇင္းဘုရား အေတြးပြားေနတာကို ေဘးစကားမဆိုစမ္းပါႏွင့္” ဟု ေဂါပကကိုျမသန္းက ေငါက္ငန္းလိုက္ရာ ကပၸိယသေကာင့္သားမွာ ေထာင့္ၾကားတြင္ ေခါင္းပု၀င္သြားေလေတာ့သည္။ ဟုတ္ေပ၏၊ မွန္ေပ၏၊ သူကိုရင္ခ်ာတိတ္ေလးဘ၀က ဘြဲ႕အမည္နာမေတြ မ်ားခဲ့ေလသည္ပဲ။
ပထမ ကိုရင္ေရ၀တဟူေသာဘြဲ႕။ သို႕ေသာ္ ၿမိဳ႕ျပမွာ ရွင္ျပဳခဲ့ၿပီးမွ ရြာျပန္ၾကြလာသည့္ သူ႕ထက္စီနီယာက်ေသာ ေရ၀တတစ္ပါးေၾကာင့္ အနားသားနိမ္းမ္ကို ထပ္ခ်ိန္းရျပန္သျဖင့္ လကၡဏဟူေသာဘြဲ႕စိမ္းစိမ္းၾကီးကို ရခဲ့ျပန္သ တည္း။ ေရ၀တမွ အျခားဘြဲ႕တစ္မ်ိဳးေျပာင္းျခင္းသည္ သူက အဦးအစမဟုတ္။ ေနာက္လိုက္ မွ်သာ ျဖစ္ေခ်၏။ နာမည္ေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ၾကီးတစ္ပါးက ေရွ႕သြားလမ္းျပခဲ့ေလၿပီတည္း။ထိုပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ၾကီးေလာင္းလ်ာကိုရင္ေလး၏ ဘြဲ႕အမည္သည္လည္း ေရ၀တဟုပင္ တြင္ခဲ့ပါသတတ္။
သို႕ေသာ္ ပါရမီအရင့္အမာ ထုိရွင္သာမေဏေလးသည္ကား သူ႕လို နေမာ္နမဲ့ ရြဲ႕ရြဲ႕ေစာင္းေစာင္း အေၾကာင္းအက်ိဳးမဲ့ေသာ ခပ္ခ်ာခ်ာေလးမဟုတ္ခဲ့။ စူးစမ္း၏။ေလ့လာ၏။ ေမးျမန္း၏။ သုစိပုဘာ ၀ိလိသိဓာ အကၡရာရွစ္လံုးကို ေန႕တိုင္းပင္ သီကုံးပန္ဆင္ခဲ့သူျဖစ္ရကား ေရ၀တဟူေသာဘြဲ႕၏ အဓိပၸါယ္ကို ပရိယာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ မရိုးရေအာင္ ၾကံဆေလေသာဟူ၏။ သို႕ေသာ္ ကိုရင္ေလး၏ ႏုနယ္လွေသာ ပါဠိသဒၵါအျမင္ျဖင့္ အနက္မထင္ႏိုင္ေအာင္ရွိေသာခဏ စီနီယာက်ေသာရဟန္းေတာ္တို႕ထံခ်ဥ္းကပ္ကာ ေမးျမန္ခဲ့ေလသတတ္။ ခပ္ေနာက္ေနာက္ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရဟန္းေတာ္ၾကီးတို႕ကား ကိုရင္ေလးလက္တစ္ဆစ္က စာအရင္းအျမစ္ေတြကို ၾကံဆေနသည္ကို သေရာ္ေလဟန္ျဖင့္ အနက္ၾကံဖန္ေပးၾကေလသည္ကား “ေရ၊အၾကင္သူတို႕သည္။ ၀၊၀ါရင္း တုတ္ျဖင့္၊တ၊ တအားရိုက္ၾကေလကုန္၏။”ဟူ၏။
အရင့္အမာ ပါရမီခက္ျဖာေ၀ေသာကိုရင္ေလးကား ေရ၀တဟူေသာဘြဲ႕အမည္ကို မၾကိဳက္ႏိုင္ေတာ့ေလၿပီ။ သို႕ႏွင့္ သာသနာေတာ္ေလာကတြင္ ၾသခ်ေလာက္ေသာဘြဲ႕အမည္ေတာ္ကို ေျပာင္းလဲေရြးခ်ယ္ခဲ့ေလသတတ္။ ထိုေမာင္ကိုရင္ေလးသည္ကား ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ရာဇဓမၼာဘိ၀ံသျဖစ္လာ
ေသာဟူ၏။
သူႏွင့္ကား ကြားျခားလွပါေပ၏။ ဘြဲ႕တူေနာက္တစ္ပါး အနားသား(another)ေရ၀တေၾကာင့္ ေျပာင္းဆို၍ ေျပာင္း၏။ အဓိပၸါယ္လည္းမၾကံဆ၊ ေၾကာင္အအၾကီးေပတည္း။ လကၡဏဟူေသာ ေနာက္တစ္မ်ိဳးဘြဲ႕ကလည္း ေထာင့္က်ိဳးသည္ေတာ့ မဟုတ္။ ခင္ခင္ပုပု စုစုစြစြာ မဟ၀ွာေလးတို႕၏ “ ေမာင္ေလးလကၡဏ” ဟု ညဳတုတု ခရာတာတာ မခံသာေအာင္ အစခံရေသာ၊ ဆြမ္းခံသြားရင္း ေျခလွမ္းမွားေစေသာ အသည္းကြဲဘြဲ႕ ပင္ျဖစ္ေခ်ျပန္ေလသည္။
သို႕ႏွင့္ ဘြဲ႕ေနာက္တစ္ခုေပးပါမည့္အေၾကာင္း ဆရာဘုန္းေတာ္ၾကီးအား ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ ရျပန္ေလ သည္။ သူ၏ တတိယေျမာက္ဘြဲ႕ဆက္ခံမည့္အခ်ိန္ကား မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဘုန္းမီးေနလ တိပိဋက ဟူေသာ ဂုဏ္ေရာင္ထြန္း၍ သာသနာ့မိုးေကာင္းကင္တစ္ခြင္လံုး ေျပာင္ရႊန္းေသာေနေသာကာလ မဟာသမယ ၾကီးျဖစ္ေပရကား “ မင္းကြန္းေနာက္သို႕ လိုက္ၾကစို႕” ဟူေသာ ဆရာဘုန္းၾကီး၏ ရည္သန္ခ်က္ျဖင့္ မင္းကြန္းဘြဲ႕ သညာ(ဂ်ဴနီယာ)ျဖစ္ခဲ့ရေလေတာ့၏။
အမွန္တကယ္ပင္ သူသည္ ကပၸိယၾကီးကိုသံဒိုင္ေလွ်ာက္ထားေလေသာ ကိုရင္စေမာလ္ဘ၀မွာပင္ ဘြဲ႕ေတြ တေဖ်ာေဖ်ာရခဲ့ဖူးေလသူပါတည္း။ သို႕ေသာ္ ထိုဘြဲ႕မ်ားကား ဘြဲ႕ျဖစ္ရံုမွ်သာတည္း။ အမည္သညာေခၚ စရာမွ်သာတည္း၊ မင္းပြဲစိုးပြဲသဘင္ အက်ံဳး၀င္ေအာင္ ဂုဏ္တင္အပ္ ေသာဘြဲ႕မ်ား မဟုတ္ ေခ်တကား။
(၃)
တရားပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီလူၾကီးလူေကာင္းမ်ားကား သူ႕အား ေပေစာင္းေစာင္းၾကည့္လ်က္သာ ဘြဲ႕အျဖာျဖာ ထြက္လာေတာ့မည့္အထင္ျဖင့္ ငံ့လင့္ေနၾကပါေလ၏။ သူကား ရြာသူရြာသား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီးမားသူတို႕ကိုသာ သနားမိသည္ႏွင့္အမွ် သူ႕ကိုယ့္သူလည္း အားမရအခဲမေၾကျဖစ္ရေလေတာ့၏။ သို႕ႏွင့္ ေရြႊျပည္ၾကီးတစ္ခုလံုး လက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ ဘြဲ႕ဒီဂရီေဖာ္ထုတ္ေရးမူကို ေနာက္ဆံုးလက္နက္အေနျဖင့္ ထုတ္သုံးရေလေတာ့၏။
သာသနာ့တကၠသီလာ စိန္ပန္းရြာတြင္ ပြင့္သည့္ အဓိပၸါယ္တစ္ခုတည္းထြက္ေသာဓမၼာစရိယႏွင့္ ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ႏွစ္ခုခြဲလိုက္၏။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရႊစာတမ္းျဖင့္ အံမခန္းေသာ ေထရ၀ါဒတကၠသိုလ္တြင္ ၀ိဇၨာတန္းမတက္မီ ဒီပလိုမာလက္မွတ္ရတစ္ႏွစ္သင္တန္းေလးကိုလည္း တက္ရေသး၏။ ထိုဒီပလိုမာလက္မွတ္ေလးကိုလည္း ဘြဲ႕တစ္ခုအျဖစ္ထည့္သြင္းေရးထည့္လိုက္၏။ ထို႕ေနာက္ ေထရ၀ါဒ၀ိဇၨာဘြဲ႕ကို ဆက္ေရး၏။
ထို႕ေနာက္တြင္ မဟာ၀ိဇၨာတန္းကို မျပီးမစီး ႏွစ္ႏွစ္တာတက္ခဲ့ဖူးေသးေၾကာင္း သတိရ၏။ က်မ္းျပဳႏွစ္ကို ခ်န္ထားခဲ့မိ၍ ဘြဲ႕ကားမရခဲ့။ သို႕ေသာ္ ကိစၥမရွိ၊မဟာ၀ိဇၨာ(အပိုင္း-ခ)ဟု ကမၺည္းထိုးမည္ဆိုပါက မဟာ၀ိဇၨာ ဘြဲ႕ရိုးရိုးထက္ပင္ တစ္မ်ိဳးအျမင္ဆန္းေပမည္။ ထို႕ေနာက္ မဇၥ်ိမေဒသျဖစ္ မဟာ၀ိဇၨာ(ပါဠိ)ဟူေသာ စာတမ္း ကိုကား မဇၥ်ိမဟူေသာစကားလံုးထည့္သြင္းၿပီး ခပ္ၾကီးၾကီးေရးခ်လိုက္ျပန္၏။ မဟာ၀ိဇၨာဘြဲ႕ၿပီးေသာ္ ပါရဂူဘြဲ႕ရ မည္မလြဲတည္း၊ သို႕ေသာ္ ယခုကား က်မ္းျပဳသုေတသနအဆင့္မွ်သာ ရွိေသး၏။ ျပႆနာမရွိ၊ ပါရဂူ(က်မ္းျပဳ) ဟု ေရးခ် လိုက္လွ်င္ ပိုၿပီးရွည္လ်ား ပုိၿပီးခန္႕ျငားခ်ိမ့္မည္။
သူေရးခ်လိုက္ေသာဘြဲ႕အထူးထူးကို တရားပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီလူၾကီးမင္းမ်ားကား အူျမဴးေသာအၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္ၾကေလေတာ့၏။ ထိုသို႕ၾကံဆ ရွိသမွ်ေလးေရးခ်သည္ကိုပင္ အခ်ိဳ႕လူၾကီးမင္းမ်ားကား အားမရၾကေသး။ (၇)ဘြဲ႕ေလးပဲ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးလုပ္ၾကေပေသး၏။ သူကား မည္သို႕မွ် မတတ္သာေခ်ၿပီ။ သို႕ေသာ္ စာၾကည့္တိုက္မွဴးကိုေသာင္းေရႊကား ဤလိုအေရးအခင္းမ်ိဳးတြင္ ၪာဏ္ပြင့္လင္းသူျဖစ္ေခ်၏။
“က်ဳပ္တို႕ဦးဇင္းဘုရားက ေရြႊျပည္ၾကီးက ဘြဲ႕ေတြတင္မက၊ အတိုင္းတိုင္းအျပည္ျပည္က ဘြဲ႕ေတာ္ေတြပါ ရသမို႕ ဦးဇင္းဘုရားရဲ႕ ဘြဲ႕ေတာ္ေရွ႕မွာ ႏိုင္ငံတကာ(၇)ဘြဲ႕ရ လို႕ ကမၸည္းထိုးၾကစို႕” ဟု တင္သြင္းေလေသာ္ အားလံုးက သာဓုေခၚအတည္ျပဳ၍ တရားပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီအစည္းအေ၀းပြဲၾကီးကို ရုတ္သိမ္းခဲ့ေလ၏။
ထိုညေနခင္းဆီက ရြာအ၀င္လမ္းအပါအ၀င္ ျမင္ျမင္သမွ်ေသာေနရာမွန္သမွ်၌ ေအာက္ပါဆိုင္းဘုတ္ၾကီးမ်ားကို ရႈမၿငီးေအာင္ ေရးဆြဲကာ ဓမၼသဘာသို႕ ဖိတ္ေခၚထားေလသတည္း။
ကမၻာေက်ာ္မဟာအထူးတရားပြဲၾကီး
ႏိုင္ငံတကာ(၇)ဘြဲ႕ရ
အရွင္ဓမၼဂဂၤါ
သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ ဗုဒၶဓမၼဒီပလိုမာ
B.A(Buddhism)
B.A(BDh)
M.A(Part 2)
M.A(Pali) (India)
PhD(Research)
ႏိုင္ငံတကာ(၇)ဘြဲ႕ရ
အရွင္ဓမၼဂဂၤါ
သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယ၊ ဗုဒၶဓမၼဒီပလိုမာ
B.A(Buddhism)
B.A(BDh)
M.A(Part 2)
M.A(Pali) (India)
PhD(Research)
ေအာ္ သူကား ဘာမွ်မေျပာသာေခ်တကား၊ သူ႕အရပ္ႏွင့္ သူ႕ဇာတ္ေပဟု ႏွလုံးမူရေသာ္လည္း မ်က္ႏွာကား ပူလွေခ်သည္တကား။
1 comment:
Comments မခ်န္ၿဖစ္ခဲ႕ေပမဲ႕
လာလာေခ်ာင္းတဲ႕သူေတြထဲမွာ
တပည္႕ေတာ္လဲ ပါတယ္ လို႕ပဲဆိုပါရေစဦးပဇၹင္း..:)
Post a Comment