ဗာရာဏသီသၾကၤန္ေတာ္အေတြးျဖင့္ ဆက္စပ္ရာဖုန္းနံပါတ္မ်ားကို ႏွိပ္ျဖစ္သြားသည္။ ဗာရာဏသီရွိရဟန္းေတာ္ မ်ားစုေပါင္းေတြ႕ဆံုကာ သၾကၤန္ေတာ္အထိမ္းအမွတ္ဆြမ္းကပ္ၾကမည္။ ေႏြရာသီပူျပင္းလာၿပီမို႕ အပူဒီ ဂရီျမင့္မားလာမည့္ေန႕ရက္မ်ားတြင္ ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္းစံုညီေတြ႕ဆံုဖို႕ မလြယ္ကူေတာ့ပါ။ သၾကၤန္ ေတာ္သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားစံုညီေတြ႕ဆံုႏိုင္သည့္ သံဃသႏၷိပါတပြဲေတာ္မ်ိဳးျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
“ကဲ ငါ့ရွင္တို႕ သင့္သလိုသာ စီမံၾကေပေတာ့။” အလွဴေငြေကာက္ခံၾကမည္။ (ရဟန္းေတာ္ အခ်င္း ခ်င္းအလွဴခံျခင္းျဖစ္သည္။) ဆြမ္းႏွင့္အျခားဖြယ္ဖြယ္ရာရာဆြမ္းဟင္းလ်ာမ်ားလွေအာင္ေတာ့သူက လိုျဖည့္ သေဘာမ်ိဳးတာ၀န္ယူလိုက္သည္။ (အမွန္က သူက ပြဲေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ မတည္အလွဴရွင္ သေဘာမ်ိဳး စာလံုးၾကီးၾကီးျဖင့္ေရးရန္ ရြယ္စူးထားသည့္ အၾကံကို အေၾကာင္းသိမိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားက လက္မခံၾကပါ။) အလွဴရွင္ကို အမာထည္ဟု မျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဓမၼဂဂၤါသၾကၤန္ေတာ္ဟု နာမည္ေပးဖို႕လည္း သူက မေတာင္းဆိုပါ။ ကုသိုလ္မ်ားကိုေတာ့ ဓမၼဂဂၤါပရိသတ္မ်ားဆီ သံသရာအီးေမးလ္ျဖင့္ ပို႕ေပးလိုက္ပါမည္။
သၾကၤန္ေတာ္အၾကတ္ေန႕မွာ မဇၥ်ိမသုခေက်ာင္းတြင္ ၾကာဆံေၾကာ္ႏွင့္ သာကူက်ိဳျဖင့္ စတုဒိသာ ဧည့္ခံေကြ်းေမြးပါမည္တဲ့။ ေရႊျပည္ၾကီးသၾကၤန္ေတာ္ကို အလြမ္းေျဖၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ေန႕မွာေတာ့ ဗာရာဏသီေဆး၀ကၤဘာေက်ာင္းတြင္ အလွဴရွင္တစ္ဦးက ဗာရာဏသီသံဃဒါနဆြမ္းကပ္မည္တဲ့။ သတင္းေဒတာမ်ားတစ္ခုၿပီးတစ္ခု၀င္လာ၏။ ေအာ္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေပစြ။
နံနက္စာ စာျပီးသည္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ဆီထြက္လာခဲ့သည္။မိဂဒါ၀ုန္လမ္းသည္ ယခင္ေန႕မ်ားလို မရႈပ္ေထြး၊ တကၠသိုလ္ပရိ၀ုဏ္ထဲ ၀င္လိုက္သည့္အခါ ဆိတ္ၿငိမ္ေနသည္။ သူက သကၤန္းကို ေသခ်ာစြာရံုကာ ထီးကိုလည္း ေဆာင္းထားေသးသည္မို႕ ထင္းထင္းၾကီးျဖစ္ေနသည္။ ေရႊျပည္ၾကီးမွာ ထီးေဆာင္းျခင္းသည္ အထူး အဆန္းမဟုတ္၊ မဇၥ်ိမမွာေတာ့ ထီးေဆာင္းျခင္းသည္ ထူးျခားေသာအသြင္အျပင္ျဖစ္ေနတတ္သည္။ မဇၥ်ိမသားတို႕က အလြယ္တကူထီးေဆာင္းေလ့ရွိသူမ်ားမဟုတ္ပါ။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားဆီက ဂ်၀ါဟလာ ေနရူးၾကီး၏ ေမြးရပ္ေျမေအလာဟဗဒ္ၿမိဳ႕က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေလးမ်ား ထီးေဆာင္းၿပီးေက်ာင္း တက္ၾက သည္ကို သတင္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေဖာ္ျပဖူးေသးသည္။
စာသင္ေဆာင္ေရွ႕သူရပ္လိုက္သည့္အခါမွာေတာ့ သူသိလုိက္ၿပီ၊ သည္ေန႕ တစ္ႏိုင္လံုးေက်ာင္းမ်ားရံုးမ်ား ပိတ္သည္။ အမ္ေဘဒကာေမြးေန႕။ သူက သၾကၤန္ေတာ္အလြမ္းမေျပျဖစ္ေနရသည္မို႕ အမ္ေဘဒကာၾကီးကို ေမ့ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သည္ေန႕သည္ကား မဇၥ်ိမေဒသတြင္ အေသာကေခတ္ကဲ့သို႕ သာသနာ ထြန္းေတာက္ေစရမည္ေၾကြးေၾကာ္ကာ ဗုဒၶဘာသာျပန္လည္ထြန္းလာေအာင္ အားထုတ္ခဲ့ေသာ ဇာတ္နိမ့္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲခဲ့ေလေသာ လြတ္လပ္ ေရးရၿပီးေခတ္ပထမဆံုးတရားေရ၀န္ၾကီး၊ ယေန႕ေခတ္ အိႏၵိယဗုဒၶဘာသာမ်ား၏ ေခတ္သစ္ဘုရား ေလာင္း (Modern Bodhisatva)ေဒါက္တာဘီမေရာင္း အမ္ေဘဒကာၾကီး၏ ၁၁၉ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႕အခါ သမယေပတကား။
သူသည္ တကၠသိုလ္မုခ္ဦးက ၀င္လာခဲ့ေသာ္လည္း လာရင္းလမ္းအတိုင္း ျပန္မလွည့္ေတာ့ဘဲ မလြယ္ ေပါက္ေလးတစ္ခုမွ ခပ္တည္တည္ပင္ ထြက္လာခဲ့ေပသတည္း။
“ကဲ ငါ့ရွင္တို႕ သင့္သလိုသာ စီမံၾကေပေတာ့။” အလွဴေငြေကာက္ခံၾကမည္။ (ရဟန္းေတာ္ အခ်င္း ခ်င္းအလွဴခံျခင္းျဖစ္သည္။) ဆြမ္းႏွင့္အျခားဖြယ္ဖြယ္ရာရာဆြမ္းဟင္းလ်ာမ်ားလွေအာင္ေတာ့သူက လိုျဖည့္ သေဘာမ်ိဳးတာ၀န္ယူလိုက္သည္။ (အမွန္က သူက ပြဲေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ မတည္အလွဴရွင္ သေဘာမ်ိဳး စာလံုးၾကီးၾကီးျဖင့္ေရးရန္ ရြယ္စူးထားသည့္ အၾကံကို အေၾကာင္းသိမိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ားက လက္မခံၾကပါ။) အလွဴရွင္ကို အမာထည္ဟု မျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဓမၼဂဂၤါသၾကၤန္ေတာ္ဟု နာမည္ေပးဖို႕လည္း သူက မေတာင္းဆိုပါ။ ကုသိုလ္မ်ားကိုေတာ့ ဓမၼဂဂၤါပရိသတ္မ်ားဆီ သံသရာအီးေမးလ္ျဖင့္ ပို႕ေပးလိုက္ပါမည္။
သၾကၤန္ေတာ္အၾကတ္ေန႕မွာ မဇၥ်ိမသုခေက်ာင္းတြင္ ၾကာဆံေၾကာ္ႏွင့္ သာကူက်ိဳျဖင့္ စတုဒိသာ ဧည့္ခံေကြ်းေမြးပါမည္တဲ့။ ေရႊျပည္ၾကီးသၾကၤန္ေတာ္ကို အလြမ္းေျဖၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ေန႕မွာေတာ့ ဗာရာဏသီေဆး၀ကၤဘာေက်ာင္းတြင္ အလွဴရွင္တစ္ဦးက ဗာရာဏသီသံဃဒါနဆြမ္းကပ္မည္တဲ့။ သတင္းေဒတာမ်ားတစ္ခုၿပီးတစ္ခု၀င္လာ၏။ ေအာ္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေပစြ။
နံနက္စာ စာျပီးသည္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ဆီထြက္လာခဲ့သည္။မိဂဒါ၀ုန္လမ္းသည္ ယခင္ေန႕မ်ားလို မရႈပ္ေထြး၊ တကၠသိုလ္ပရိ၀ုဏ္ထဲ ၀င္လိုက္သည့္အခါ ဆိတ္ၿငိမ္ေနသည္။ သူက သကၤန္းကို ေသခ်ာစြာရံုကာ ထီးကိုလည္း ေဆာင္းထားေသးသည္မို႕ ထင္းထင္းၾကီးျဖစ္ေနသည္။ ေရႊျပည္ၾကီးမွာ ထီးေဆာင္းျခင္းသည္ အထူး အဆန္းမဟုတ္၊ မဇၥ်ိမမွာေတာ့ ထီးေဆာင္းျခင္းသည္ ထူးျခားေသာအသြင္အျပင္ျဖစ္ေနတတ္သည္။ မဇၥ်ိမသားတို႕က အလြယ္တကူထီးေဆာင္းေလ့ရွိသူမ်ားမဟုတ္ပါ။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားဆီက ဂ်၀ါဟလာ ေနရူးၾကီး၏ ေမြးရပ္ေျမေအလာဟဗဒ္ၿမိဳ႕က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေလးမ်ား ထီးေဆာင္းၿပီးေက်ာင္း တက္ၾက သည္ကို သတင္းတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေဖာ္ျပဖူးေသးသည္။
စာသင္ေဆာင္ေရွ႕သူရပ္လိုက္သည့္အခါမွာေတာ့ သူသိလုိက္ၿပီ၊ သည္ေန႕ တစ္ႏိုင္လံုးေက်ာင္းမ်ားရံုးမ်ား ပိတ္သည္။ အမ္ေဘဒကာေမြးေန႕။ သူက သၾကၤန္ေတာ္အလြမ္းမေျပျဖစ္ေနရသည္မို႕ အမ္ေဘဒကာၾကီးကို ေမ့ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သည္ေန႕သည္ကား မဇၥ်ိမေဒသတြင္ အေသာကေခတ္ကဲ့သို႕ သာသနာ ထြန္းေတာက္ေစရမည္ေၾကြးေၾကာ္ကာ ဗုဒၶဘာသာျပန္လည္ထြန္းလာေအာင္ အားထုတ္ခဲ့ေသာ ဇာတ္နိမ့္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲခဲ့ေလေသာ လြတ္လပ္ ေရးရၿပီးေခတ္ပထမဆံုးတရားေရ၀န္ၾကီး၊ ယေန႕ေခတ္ အိႏၵိယဗုဒၶဘာသာမ်ား၏ ေခတ္သစ္ဘုရား ေလာင္း (Modern Bodhisatva)ေဒါက္တာဘီမေရာင္း အမ္ေဘဒကာၾကီး၏ ၁၁၉ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႕အခါ သမယေပတကား။
သူသည္ တကၠသိုလ္မုခ္ဦးက ၀င္လာခဲ့ေသာ္လည္း လာရင္းလမ္းအတိုင္း ျပန္မလွည့္ေတာ့ဘဲ မလြယ္ ေပါက္ေလးတစ္ခုမွ ခပ္တည္တည္ပင္ ထြက္လာခဲ့ေပသတည္း။
No comments:
Post a Comment