01 February, 2012

အသည္းမွာ ေျခေထာက္ပါတဲ့စာသင္ခန္းအေတြး

ယေန႕ တကၠသိုလ္စာသင္ခန္းထဲမွာ စာသင္ေနစဥ္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ပညာေရးႏွစ္၏ ဒုတိယေျခာက္လပတ္အတြက္ ဧည့္ပါေမာကၡသက္တမ္းတိုးခန္႕အပ္လႊာကို သူလက္ခံရရွိခဲ့ပါသည္။

အိႏၵိယတကၠသိုလ္မ်ားတြင္တကၠသိုလ္ဧည့္ဆရာမ်ားကို ေျခာက္လတစ္ၾကိမ္သက္တမ္းတိုးခန္႕အပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ယခု သူ႕အတြက္ ငါးၾကိမ္ေျမာက္သက္တမ္းတိုးခန္႕အပ္စာကို ရရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမတစ္ၾကိမ္အစမ္းခန္႕ၿပီး အဆင္မေျပလ်င္ သက္တမ္းထပ္တိုးရန္ မဟာဌာနမွဴးႏွင့္ ဌာနမွဴးထံမွ ေထာက္ခံခ်က္ရဖို႕ အဆင္ေျပလိမ့္မည္မထင္။ ပို၍ အဓိကက်သည္က သင္တန္းသားမ်ား၏ လိုလားမႈပင္ျဖစ္သည္။ သူကေတာ့ သူ႕တပည့္မ်ားအား မစၥတာဘီး(န္)အခ်ိိဳရည္သုတ္လိမ္းေသာ ပိဋကတ္အရသာျဖင့္ တည္ခင္းႏုိင္ခဲ့ဟန္တူပါသည္။ အားလံုးကို ေပ်ာ္ေစခ်င္တာ ေမာင္ဖုန္;၏ အားနည္းခ်က္မဟုတ္ေတာ့ၿပီ..။

ဇန္န၀ါရီလ (၂၃) ေမြးေန႕ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း သူသည္ တကၠသိုလ္ျပဌာန္း က်မ္းစာမ်ားျပင္ဆင္ရင္း ေရးလက္စစာမ်ားႏွင့္ ေဘာလ္ပင္ေ၀းေနခဲ့သည္။ ၀ိမုတၱိျခင္တစ္ေကာင္ကို သူအဆံုးမသတ္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရသည္။(သို႕ေသာ္ အျခားထင္ရွားသည့္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ၀ိမုတၱိျခင္တစ္ေကာင္ထက္ ပိုမိုျပည့္စံုေသာေဆာင္းပါးေတာ္ၾကီးကို ေရးသားၿပီးစီးသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သ်ာမရ႒မည္ေသာ ထိုင္းဘုရင့္ႏိုင္ငံေတာ္မွ မိတ္ေဆြရဟန္းက သတင္းေပးပါသည္။ေကာင္းလင့္ေတ့းေပတည္း။ သည္ၾကားထဲ သီဟပူရမွ ဓါတ္ရထားဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း သူ႕ကို ေျမွာက္ဖို႕ ၾကိဳးစားေသးသည္။ ဘယ္ေလာက္ေျမွာက္ေျမွာက္ ဒို႕မေျမာက္...။)

အမွန္တကယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံပိဋကတ္သင္ရိုးမ်ားတြင္ မပါ၀င္ေသာတိဘက္တကၠသိုလ္ျပဌာန္းက်မ္းစာအခ်ိဳ႕ကို သူေခါင္းကိုက္ေအာင္ ဖတ္ေနခဲ့ရသည္။ စာသင္သားဘ၀က သူသည္ အပ်င္းတံခြန္ထူခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း ခုမွ မဖံုးဖိႏိုင္ေအာင္ ေပၚလာသည္။ ေအာ္ ငါ ဘာမွ မသိေသးပါလား ဟု ေဆာ့ခရတၱိဟန္ ခပ္တည္တည္ ေရရြတ္လိုက္မိ၏။

စာသင္သားတစ္ဦးအေနျဖင့္ စာကို တစ္ပြဲတိုးက်က္ရင္း စာေမးပြဲအခ်ိဳ႕မထင္မရွားေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ကိုပင္ သူက ေရာင့္ရဲခဲ့ပါသည္။ အိမ္ေျခဆယ္အိ္မ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွ်သာ ရွိေသာ သူ႕ရြာတြင္ သူအေတာ္ဆံုးဟု အေဖကေတာ့ ေျပာရွာပါသည္။ အေမကလည္း ငါ့သားအေခ်ာဆံုးဟု ေျပာတာ မၾကာမၾကာၾကားဖူးသည္။( ေက်းဇူးရွင္ၾကီးမ်ားက ခမည္းေတာ္မယ္ေတာ္ ေခၚတာ မၾကိဳက္၍ အေဖအေမဟုသာ သူက အာလုပ္ျပဳရပါသည္။)

မည္သို႕ျဖစ္ေစ ဟိုဟာနည္းနည္းသိ၊ ဒီဟာနည္းနည္းသိမွ် မရင့္က်က္လွေသာ ေန႕ရက္တို႕ကို ေယာင္ခ်ာခ်ာျဖတ္သန္းရင္း တကၠသိုလ္ဆရာဘ၀မွာေတာ့ ျဖီးျဖန္းေပါ့ပ်က္လို႕ မရေတာ့ေၾကာင္း သိလာရပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေမးတတ္ၾကပါေပ့..။ သူ႕ကို စာအုပ္တစ္အုပ္လို မွတ္ထင္ထားၾကေလဟန္ပင္။ သို႕ႏွင့္ ပိုးကိုက္ေနေသာ ၊ သို႕မဟုတ္ ကြက္လပ္မ်ားစြာ ရွိေသာ စာမ်က္ႏွာမ်ားကို သူက ျပင္ရင္းျဖည့္ရင္း ေက်ာင္းသားတစ္ပိုင္းျပန္ျဖစ္လာပါသည္။ ဆရာဆိုသည္ အျမဲသင္ယူေနေသာ ေက်ာင္းသားပင္တည္း..။

ယခင္ နာလႏၵာတကၠသိုလ္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကို ပို႕ခ်ခဲ့ၿပီး ယခု ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံတြင္ သီတင္းသံုးလ်က္ရွိေသာဆရာေတာ္ၾကီးအရွင္ဇာဂရာဘိ၀ံသကို နာလႏၵာတပည့္ေဟာင္းမ်ားက လမ္းေလွ်ာက္စာအုပ္ၾကီး(Walking Book)ဟု ခ်ီးမြမ္းေလ့ရွိပါသည္။ သူကေတာ့ တီးတိုင္းမျမည္ႏိုင္ေသာ ဗလာဗံု(Empty Drum) သာျဖစ္လိမ့္မည္။ သူ႕အတန္းတြင္ အေမးအျမန္းထူ၍ သိလိုစိတ္ျပင္းျပေသာ ရုရွားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဂ်ာမန္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ရွိသည္။ ရိုးသားပြင့္လင္းစြာ မသိလ်င္ မသိသည့္အတိုင္း ေခါင္းကုတ္မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ေလ့ရွိေသာ တိဘက္တပည့္မ်ားရွိေနသည္။

ထိုေက်ာင္းသားမ်ားထက္ အလြန္ တကၠသိုလ္ဒုတိယအဓိပတိ (ပါေမာကၡခ်ဳပ္) ၏ မဆံုးႏိုင္ေသာပညာျမတ္ႏိုးမႈျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္အဓိပတိလားမားၾကီးသည္ ဘာသာစကားေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ကြ်မ္းက်င္စြာ ေျပာဆိုတတ္သကဲ့သို႕ တိဘက္ဗုဒၶဘာသာေရးေလာက၏ အထင္ကရပညာရွင္တစ္ပါးလည္း ျဖစ္သည္။ ယခု လားမားၾကီးက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို စိတ္၀င္တစားေလ့လာေနဟန္ရွိသည္။ သူ႕ကို မၾကာခဏရံုးခန္းသို႕ ဖိတ္ကာ သတိပ႒ာန္၊ အဘိဓမၼာႏွင့္ သုတၱန္ေဒသနာအခ်ိဳ႕ကို ေမးျမန္းေလ့ရွိပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕သုတၱန္မ်ားက ၾကားဖူးနား၀သာ ရွိ၍ လက္လွမ္းမမီွသည့္အခါမ်ိဳးလည္း ၾကံဳရတတ္ပါသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ က်မ္းညႊန္းေပးႏိုင္ေအာင္ပင္ မွတ္သိစိတ္တို႕ကို တြန္းရတတ္သည္။ ရႊီးလို႕လည္း မျဖစ္..။

လြန္ခဲ့ေသာပထမေျခာက္လပတ္ စာေမးပြဲမေျဖမီကေတာ့ အဓိပတိလားမားၾကီးကို ေထရ၀ါဒတြင္ အဓိကေလ့လာသင့္သည့္ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဒီပနီက်မ္းစာမ်ား၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ၀ိပႆနာရႈနည္းႏွင့္ ေဒါက္တာအရွင္သီလာနႏၵ၏ သတိပဌာန္က်မ္းတို႕ကို ဓမၼလက္ေဆာင္ေပးျဖစ္ခဲ့သည္။

အမွန္တကယ္ သူသည္ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္မည္ေသာေဘာ့လ္ပင္ၾကီးမင္ထြက္သမွ် ဘုတ္အုပ္မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈျဖင့္ တကၠသိုလ္ဆရာဘ၀ကို စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးသည္မွာ မွန္ပါ၏။ သိဂၤါရရသတို႕ျဖင့္ ျပာလြန္းေသာ စိန္းပန္းပင္မ်ားေအာက္တြင္ သို႕မဟုတ္ ျဖဴလြေသာ ကန္႕ေကာ္ေတာတြင္ အိပ္မက္ေျခေထာက္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးပါ၏။

ယခု သူသည္ တိဘက္တကၠသိုလ္၏ စိန္းပန္းႏွင့္ ငု၀ါေတာလမ္းဖံုဖုံ၊ ႏွင္မႈံမႈံၾကား တုန္ေနေအာင္ ေလွ်ာက္ခြင့္ရပါၿပီ။ ဓမၼသိဂၤါရအေငြ႕ျမျမေလးျဖင့္..။

သို႕ေသာ္ တကၠသိုလ္ဆရာဘ၀ဆိုသည္ကို ျမတ္ႏိုးအိပ္မက္ရသည္က ထပ္ဆင့္ေမြးျမဴရေသာ ၀ါသနာအေျခခံပံုရိပ္တစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။ သူ႕ပင္ကိုယ္စရိုက္က အားလံုးကို ေပ်ာ္ေစခ်င္ေသာ၊ ရယ္ေစခ်င္ေသာ ဂ်ိဳကာ(Joker)ဘ၀..။ သူသည္ ဟာသမ်ားႏွင့္ ျဖတ္သန္းခ်င္ပါသည္။

တကၠသိုလ္ဆရာဆိုသည္က ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို တိုက္ရိုက္မေပးဘဲ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆီ သြားေသာလမ္းကို ျပရသည္။ ညႊန္ရသည္။ ဘ၀ႏွင့္ ခ်ီ၍ ဒႆနမ်ားႏွင့္ ေလးလံေသာလမ္းကို ခင္းေပးရသည္။ ဂ်ိဳကာ သို႕မဟုတ္ ကေလာင္းကေတာ့ ေပါ့ပ်က္သည္ဟု ထင္ရေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ေသာကအထုပ္ကို ျဖည္ေပးႏိုင္သည္ဟု သူယံုၾကည္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္က အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္အတူ နယ္ျမိဳ႕ေလးတစ္ျမိဳကို ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ ထိုျမိဳ႕ေလးတြင္ သူ႔ကို ခ်စ္ေသာလူငယ္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ သူေရာက္လာသည္ဟု သတင္းၾကားသည္ႏွင့္ ေန႕ေန႕ညည စုေ၀းေရာက္လာတတ္ၾကသည္။ သူေျပာေသာစကားမ်ားကို စိတ္အားထက္သန္စြာ နားေထာင္တတ္ၾကသည္။

သူသြားေလရာရာ ဆိုင္ကယ္တန္းၾကီးျဖင့္ လိုက္ပို႕တတ္ၾကသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဘာသားျခားလူငယ္တစ္ေယာက္လည္း ပါ၀င္သည္။ ထိုလူငယ္က ဗုဒၶဘာသာစာေပမ်ားကို ဖတ္ရႈရင္း ဓမၼအရိပ္အေငြ႕တြင္ ညြတ္ႏူးေနေလသည္။ သို႕ေသာ္ မိသားစုအသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားကို မည္သို႕ ေက်ာ္ျဖတ္ရမည္ကို မသိျဖစ္ကာ အားငယ္ေနတတ္သည္။ တစ္ညသတြင္ ထိုအေၾကာင္းကို ရင္ဖြင့္ရင္း ထိုလူငယ္က မ်က္ရည္၀ဲကာ တရံႈ႕ရႈံ႕ငိုပါေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ သူက ဓမၼဆိုသည္မွာ ဗဟိဒၶအသြင္အျပင္၊နာမည္ခံျခင္းထက္ အဇၥ်တၱအသိသာ အေရးၾကီးေၾကာင္း စသည္ ပါေမာကၡဟန္ပန္ျဖင့္ လက္ခ်ာေပးမိပါေလသည္။ မည္သို႕မွ် မထူးျခားပါ..။ အားလံုးကလည္း စိတ္မေကာင္းၾက..။

ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႕မိတ္ေဆြရဟန္းက ဟာသတစ္ပုဒ္ကို ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ ၀င္ေျပာေတာ့သည္။ '' မဆိုင္တာေတြ ေတြးမေနပါနဲ႕ကြာ..။ မင္းက ခက္တယ္လို႕ ထင္ေနတာပါ။ တကယ္ျဖတ္သန္းရင္ ခက္ခ်င္မွ ခက္မွာပါ။ ထင္ေယာင္ထင္မွားကိစၥေတြပါ။ ဟို အသည္းမွာ ေျခေထာက္ေပါက္သလိုပဲ ေမာင္ရင့္ဟာကလည္း '' ဟု စပါသည္။

'' မူလတန္းစာသင္ေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ဆရာမက ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြကို အသည္းပံုဆြဲခိုင္းတယ္ကြ ။ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေလးေတြက သူတို႕ျမင္ဖူးတဲ့ အသည္းပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးဆြဲၾကတာေပါ့ကြာ။ၾကီးတဲ့ဟာက ၾကီး၊ ေသးတဲ့ဟာေသး၊ ခြ်န္တဲ့ ဟာက ခြ်န္၊ ပိန္္႕တဲ့ဟာက ပိန္႕။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးက ငါတို႕ျမင္ဖူးတဲ့ အသဲပံုမ်ိဳးကိုပဲ တုပဆြဲၾကတာပဲ..။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပံုကေတာ့ ဆရာမစိတ္ထဲမွာ ထူးဆန္းေနတယ္။ အသည္းမွာ ေျခေထာက္တပ္ထားသတဲ့ကြ..။''

အဲဒီမွာ ဆရာမက သမီးရဲ႕အသည္းက သူမ်ားေတြနဲ႕ မတူဘူး ေျခေထာက္ပါေနတယ္။ အသည္းမွာ ေျခေထာက္ပါလို႕လား လို႕ ေမးလိုက္ေတာ့ ေကာင္မေလးက ဘာေျပာလိုက္တယ္ ထင္လဲ..''

မိတ္ေဆြရဟန္းက စကားကို ခဏရပ္ပါသည္။ ရီးဒါးဒိုင္ဂ်က္စ္၏ ဟာသမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပသကဲ့သို႕ ကေလးမေလး၏ အေျဖစကားကို မိတ္ေဆြရဟန္းက ဆက္ေျပာေသာအခါ သူအပါအ၀င္ အားလံုး အိေျႏမထိန္းႏိုင္ေအာင္ ၀ါးလံုးကြဲ ရယ္ၾကသည္။ ႏွပ္တရႈံ႕ရႈံ႕ျဖစ္ေနေသာ ဘာသာျခားေမာင္ရင္ေလးသည္လည္း မ်က္ရည္မ်ားၾကားက တဟီးဟီးျဖစ္သြားရေတာ့သည္။

ထိုအေျဖစကားကို မ်က္ႏွာပူ၍ မေဖာ္ျပေတာ့ပါ။ ပါေမာကၡတစ္ေယာက္၏ လက္ခ်ာႏွင့္ ဂ်ိဳကာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဟာသအေၾကာင္းကိုသာ ေျပာလိုရင္းျဖစ္သည္။ ခ်က္ခ်င္းေျပာ.. ခ်က္ခ်င္ရီ(ရယ္)..။ Instant Joke!... ခ်က္ခ်က္ေပ်ာ္ၾကေစသတည္း..။

ဓမၼဂဂၤါ

(၀၁-၀၂-၂၀၁၂)

(စာဆက္ေရးဖို႕ အရွိန္ယူရင္း စိတ္ကူးထဲ ေပၚရာမ်ားကို ေကာက္ျခစ္မိျခင္းျဖစ္သည္။)