12 March, 2012

ေခတ္သစ္အေသာက(သို႕မဟုတ္)ေမာ္ဒန္ဘုရားေလာင္း

အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕ တရားဓမၼေတြကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ ႏွစ္ဆယ္ရာစုအေစာပိုင္းမွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္..။ သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံသားအနာဂါရိကဓမၼပါလဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးက ဗုဒၶအရွင္သစၥာသိျမင္ရာ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္အပါအ၀င္ မေမ့အပ္တဲ့သံေ၀ဇနိယ႒ာနေတြကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ လက္ထဲျပန္ေရာက္ဖို႕ သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္းခဲ့သလို အိႏၵိယပါဠိပညာရွင္ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့ အရွင္အာနႏၵာေကာသလႅာယန၊အရွင္ဇာဂဒိသကႆပနဲ႕ အရွင္ရာဟုလာသံကစၥာယန(ကမၻာေက်ာ္စာေရးဆရာရာဟုလာသံကစၥည္း)တို႕ကလည္း ပိဋကတ္စာေပေတြကို မိခင္ဘာသာနဲ႕ ျပန္ဆိုၾက၊ ပိဋကတ္အေျခခံသုတရသစာေပေတြကို တီထြင္ ေရးသားၾကနဲ႕ ဗုဒၶသာသနာအတြက္ အားတက္စရာေျခလွမ္းေတြကို စတင္ခဲ့ၾကပါတယ္..။

အေရွ႕တိုင္းစာေပေတြကို ဆည္းပူးလိုၾကတဲ့ ျဗိတိသွ်အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိေတြ၊ အေနာက္တိုင္းသား သုေတသီေတြကလည္း ပါဠိသကၠတ ျပာကတစတဲ့ စာေပေတြကို ဆည္းပူးရင္း အာရွတိုက္ရဲ႕ အလင္းေရာင္လို ကမၻာေက်ာ္ကဗ်ာမိ်ဳးနဲ႕ သိဒၶတၳလို ထင္ရွားတဲ့ ၀တၳဳမ်ိဳးေတြကို ေရးသားၿပီး ဗုဒၶအရွင္နဲ႕ မဇၥ်ိမေဒသကို လူသိေစခဲ့တယ္။

အဲဒီလႈပ္ရွားမႈေတြၾကားထဲက ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ(DrB.R.Ambedkar) ဆိုတဲ့ ဇာတ္နိမ့္ေခၚင္းေဆာင္ၾကီးရဲ႕ မိရုိုးဖလာဟိႏၵဴဘာသာတရားကို ေက်ာခိုင္းစြန္႕လႊတ္ၿပီး ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕ သာ၀ကအျဖစ္ခံယူလိုက္ျခင္းဟာ ယေန႕ေခတ္အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာသမိုင္းကို အသစ္ေရးဖို႕ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္..။ အမ္ေဘဒကာဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရတစ္ခုလည္း တိုးပြားလာခဲ့ပါတယ္..။

ဇာတ္ခြဲျခားစနစ္နဲ႕ အယူစြဲကိုးကြယ္မႈေတြ ၾကီးထြားလြန္းလွတဲ့ အိႏၵိယျပည္ၾကီးမွာ ဇာတ္နိမ့္(Dalit)ေတြအတြက္ တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္ထက္ တန္ဖိုးမျမင့္ခဲ့ေလဘူး။ ပညာသင္ယူခြင့္၊ ဘုရားေက်ာင္းတက္ေရာက္ခြင့္၊ ယုတ္စြ အဆံုး အမ်ားျပည္သူပိုင္ေရတြင္းေရကန္ေသာက္သံုးခြင့္ေတာင္ မရခဲ့ရွာတဲ့ ဇာတ္နိမ့္ေတြရဲ႕ဘ၀ပံုရိပ္မည္းၾကီးက ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့ အမ္ေဘဒကာရဲ႕ ရင္ထဲမွာ စြဲျမဲနာက်င္ေနခဲ့ပါတယ္..။

စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ဇာတ္ျမင့္ေတြနဲ႕ တန္းတူရည္တူ ပညာသင္ယူခြင့္မရတဲ့ၾကားထဲက အမ္ေဘဒကာဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ ကုိလမ္ဘီယာတကၠသိုလ္နဲ႕ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊လန္ဒန္စီးပြားေရးေက်ာင္းေတြက ဥပေဒနဲ႕ ေဘာဂေဗဒပညာရပ္ေတြကုိ ပါရဂူေျမာက္ေအာင္ ဆည္းပူးႏိုင္ခဲ့တယ္။

ျပည္ေတာ္ျပန္တာနဲ႕ အမ္ေဘဒကာဟာ ဇာတ္နိမ့္ေတြရဲ႕ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးနဲ႕ လူသားပီပီ ဇာတ္ျမင့္ဟိႏၵဴမ်ားနဲ႕ တန္းတူရည္တူအခြင့္အေရးရဖို႕အတြက္ တိုက္ပြဲမ်ားစြာ ၀င္ခဲ့တယ္။ မဟတၱမဂႏၶီၾကီးနဲ႕ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ရတဲ့အထိ ျပႆနာေတြၾကီးထြားခဲ့တယ္။ ဂႏၶီၾကီးက ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ရယ္လို႕ မခြဲျခားဘဲ တစ္သားတည္း ညီညြတ္ဖို႕ ေဆာ္ေအာ္ခဲ့သလို အမ္ေဘဒကာကလည္း ဟိႏၵဴခ်င္းတူေပမယ့္ ဘယ္တုန္းက ဇာတ္နိမ့္ေတြအေပၚမွာ ဇာတ္ျမင့္ေတြက အေရးေပးခဲ့ဖူးသလဲ လို႕ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ၿပီး ဇာတ္နိမ့္ေတြ သီးျခားမဲဆႏၵေပးခြင့္ရဖို႕ ၾကိဳးစားခဲ့တယ္။

အဲဒီလို ခါးသီးတဲ့ တိုက္ပြဲ၀င္ကာလေတြမွာပဲ ဟိႏၵဴဘာသာရဲ႕ မမွ်တတဲ့ ဇာတ္စနစ္ၾကီးကို စိတ္ပ်က္ၿပီး '' ငါဟာ ဟိႏၵဴတစ္ေယာက္အျဖစ္ေမြးဖြားခဲ့ေပမယ့္ ဟိႏၵဴတစ္ေယာက္အျဖစ္ မေသဘူး'' လို႕ ေၾကျငာခဲ့တယ္။ ဘာသာတရားအသီးသီးက အမ္ေဘဒကာကို ဖိတ္ေခၚခဲ့ၾကေပမယ့္ ဗုဒၶအရွင္ရဲ႕ ဓမၼကိုသာ စိတ္တိုင္းက်ခဲ့တယ္။
ဇာတ္နိမ့္မ်ားအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့အခ်ိန္္မွာပဲ အိႏၵိယျပည္ၾကီးရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲမွာလည္း အျခားေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားနဲ႕ အတူ ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့တယ္။

လြတ္လပ္တဲ့ အိႏၵိယျပည္ၾကီးအတြက္ အေျခခံဥပေဒၾကီးကို ဦးေဆာင္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပထမဆံုးေသာတရားေရး၀န္ၾကီးအျဖစ္ ဥဒါန္းတြင္ခဲ့တယ္။ အိႏၵိယရဲ႕ အလံေတာ္က ဓမၼစက္၀န္းနဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္တံဆိပ္က အေသာကျခေသၤ့ၾကီးေလးေကာင္အမွတ္အသားေတြဟာ အမ္ေဘဒကာရဲ႕ ဗုဒၶအဆံုးမအရိပ္အေငြ႕လႊမ္းေနတဲ့ လက္ရာေတြ ျဖစ္တယ္လို႕ ဆိုၾကပါတယ္..။

၁၉၅၆ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာဟာ ေနာက္လိုက္ဇာတ္နိမ့္ေပါင္းငါးသိန္းနဲ႕ အတူ ဗုဒၶသာ၀ကအျဖစ္ခံယူခဲ့ပါတယ္..။ အေသာကေခတ္အိႏၵိယလို ဗုဒၶဓမၼေတြ ျပန္႕ပြားေစရမယ္ လို႕ လည္း ခံယူခ်က္ထားခဲ့ပါတယ္..။ ၀မ္းသာဂုဏ္ယူဖို႕ ေကာင္းတာက ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာကို သရဏဂံုခ်ီးျမွင့္တဲ့ ဆရာေတာ္က ကုသိနာရံုရခိုင္ျမန္မာဆရာေတာ္ၾကီး ဦးစျႏၵမဏိျဖစ္ေနတာပါပဲ..။ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိကို ရုပ္ရွင္၊ဂီတ၊စာေပ၊ကဗ်ာေတြနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳခဲ့သလို အိႏၵိယႏိုင္ငံအႏွံ႕အျပားမွာ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံု၀တ္၊မ်က္မွတ္ထူထူတပ္၊ ဥပေဒစာအုပ္ၾကီးရင္မွာပိုက္ၿပီး လက္ညွိဳးထိုးေနဟန္ ရုပ္တုၾကီးေတြကိုလည္း ထုဆစ္ထားၾကပါေသးတယ္။
ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာကို ေမာ္ဒန္ဘုရားေလာင္း(Modern Bodhisatva) လို႕ ရည္ညႊန္းေျပာဆိုေရးသားေနၾကတာကိုလည္း မွတ္သားရပါေၾကာင္း..။

ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာဗုဒၶဘာသာခံယူပြဲဗီဒီယိုကလစ္ရန္



No comments: