(၁)
ဤမည္ေသာ အနက္သမၺန္ ရြတ္ဖတ္ေၾကျငာသံၾကီးကား သူ႕အေနျဖင့္ မည္သို႕မွ ခံစားနာေပ်ာ္ဖြယ္ရာ ပီတိမျဖစ္လွစြာေသာ ေလာ္စပီကာ(Loud Speaker) မည္ေသာ အသံခ်ဲ႕ စက္ေတာ္ၾကီးေလးလံုးမွ (၇)ရြာၾကား (၈)ရြာၾကား တာ၀တႎသာက ဆာမာဃႏွင့္ အာဖဂန္က မစၥတာဘင္လာဒင္တို႕ပါၾကားေအာင္ ေသာတနား မွန္သမွ်ကို “အေဟာ ၀တ” ျဖစ္ေလသည္အထိ ကေလာ္ကလိလိုက္ေပေသာ နိဗၺာန္ေဆာ္ၾကီး ဖိုးေလးျမ၏ အသံဟဲဟဲၾကီးမ်ားပင္ျဖစ္ပါ၏။
နိဗၺာန္ေဆာ္ၾကီးဖိုးေလးျမ၏ အသံကား ပီသၾကည္ျမလွသည္တည့္။ ထိုသို႕ ပီသၾကည္ျမေလေလ သူ႕မွာ အေနရခက္ေလေလျဖစ္ပါ၏။ “မၾကားလိုပါ၊ မၾကားလိုပါ၊ သတ္လိုရင္ သတ္ပါေစေတာ့”ဟူေသာ သီခ်င္းစာ သား အလိုက္ျဖင့္ငုတ္တုပ္ထိုင္လ်က္သာ ေန႕ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အေမွာင္ခ်ကာ ကိုယ္ေရာင္္ေဖ်ာက္ လိုက္ခ်င္ မိပါေတာ့သည္။
ဖိုးေလးျမကား ရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ ဘၾကီးလည္းျဖစ္၊ ရြာလူၾကီးကိုလွျမင့္ႏွင့္လည္း မယားဘက္ကစပ္လွ်င္ ေဆြရိပ္မ်ိဳးရိပ္မကင္းသူျဖစ္ရကား ရပ္ရြာအေရးမွန္သမွ်တြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္မိုက္ခဲခြင့္လိုင္စင္ျဖင့္ အၾကိဳက္ဆြဲ ကာ ရႊင္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
အကယ္တႏၱဳနိဗၺာန္ေဆာ္ဖိုးေလးၿမဆိုသည္က စာေပေလးက ၀ါသနာပါ၊တရားနာကလည္း မပ်င္း၊ ဇာတ္သီခ်င္း ေတြလည္းရသမို႕ အဆိုအေျပာ အလြန္ေခ်ာေအာင္ ေသာေသာညံတတ္သူၾကီးပင္ျဖစ္ပါ၏။ သူသည္ပင္လွ်င္ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀က ဖိုးေလးျမပါေသာ စကား၀ိုင္းတြင္ နားကိုင္းမိခဲ့ဖူးပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ရြာေဆာ္ လည္းျမ၊ နိဗၺာန္ေဆာ္လည္းျမျဖင့္ သဘာ၀မိုက္ခဲၾကီးႏွယ္ ရြာသူတို႕၀ိုင္းတြင္ ေပၚျပဴလာ ဂိုင္း(Popular Guy ) ၾကီးျဖစ္ေန ေတာ့သည္တည့္။ တရားေတာင္းလည္း ျမ၊ မယားေတာင္းလည္းျမျဖင့္ ေလာကဓမၼႏွစ္ျဖာ အခရာျဖစ္စြာပင္ ေနရာတိုင္း၀င္ပါရသူၾကီးပါေပတည္း။
လုပ္အားေပးဆင့္ေခၚသည့္ ႏိုးေဆာ္သံသည္ပင္ ကာရံအခ်ိတ္အဆက္ ေပါ့(Pop)ႏွင့္ ရက္ပ္(Rap)ျဖစ္ကာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ရာအတိျဖစ္ေနတတ္ပါေပသည္။ နံနက္ေ၀လီေ၀လင္း ႏွင္းဖြဲဖြဲတြင္ အိပ္စက္ရာေစာင္ၿခံဳထဲက မထြက္ဘဲနားဆင္ ၾကည့္ဦးေလာ့၊
“ ယေန႕နံနက္၊
အရုဏ္တက္အလြန္
ရြာအစြန္ကတံတား
ညပိုင္းကကိ်ဳးသြားသည့္အေရး
အေျပးအလႊားျပင္ဖို႕ရန္အတြက္
တစ္အိမ္လ်င္တစ္ေယာက္ (ဤအပိုဒ္ထိ အသံခ်ိဳခ်ိဳႏွင့္ တစ္ေျဖးေျဖးျမင့္တက္လာသည္)
အခ်င္းေယာက်္ား (အသံျမွင့္ၿပီ)
တူရြင္းေပါက္ျပားပါမက်န္၊
တံုေခါက္၊
အစံုေရာက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုးေဆာ္လိုက္ရပါသဗ်ိဳး”။
(၂)
ဆိုရေသာ္ဖိုးေလးျမကား မစၥတာအန္ေဂ်ာ္ေလာဟု ကင္ပြန္းတပ္ရေလာက္သည့္ ေအာ္ေၾကာလန္ မိုက္သရဲၾကီး ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါေလ။ သို႕ေသာ္ ယေန႕ သူၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ အေရးအခင္းကား ရြာတြင္းေရးႏွင့္ မပတ္သက္၊ ရြာအခင္းအေရးမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူကြဲေလသည္တည္း။
ယေန႕ညက်င္းပမည့္ ကမၻာေက်ာ္မဟာအထူးတရားပြဲၾကီးဆိုသည္အတြက္ နိဗၺာန္ေဆာ္ဟန္ ဆိုလို(Solo) သံေပးရာတြင္ သူေရးခ်ေပးလိုက္ေသာဘြဲ႕မ်ားကို ျဖတ္ခ်င္သည့္ေနရာက ျဖတ္၊ ရပ္ခ်င္သည့္ေနရာတြင္ ရပ္၊ စပ္ခ်င္သည္ကို စပ္ကာ ဖိုးေလးျမ ႏိုးေဆာ္ေနသည္မွာကား ဓမၼကထိကလက္သစ္ကုိ ေၾကာင္လက္သည္း ၀ွက္ျဖင့္ ခပ္ကဲကဲကုတ္ျခစ္လုိက္သည့္ပမာ မ်က္ႏွာလည္းပူ၊ နားလည္းဆူျဖစ္ရပါေတာ့၏။ ေအာ္ ခက္ေပစြ။ ကိုယ့္လိပ္ျပာက ကိုယ့္စိတ္ခႏၶာေပၚ ဆင္းသက္၍ အရွက္တြင္းနက္ေစေသာအခက္ၾကီးျဖစ္ေလသည္တကား။
အမွန္စင္စစ္ ယေန႕ပြဲသည္ ဖိုးေလးၿမ၏ ပြဲမဟုတ္၊ ယေန႕ပြဲကို အဂၤလိပ္စာတတ္ေပတတ္ကေလးတုိ႕ကိုယ္တိုင္ အပီဟဲရန္ အားခဲထားၿပီးျဖစ္ပါ၏။ သေကာင့္သားအဂၤလိပ္စာတတ္ေပတတ္ေလးတို႕ကား ဖိုးေလးျမကို လံုးလံုး မမႈၿပီ။ ဖိုးေလးၿမကား ေရွးဘုန္းေတာ္ေက်ာင္းပညာေရးရိုးရိုးၾကီးျဖင့္ သာေရးနာေရးမွန္သမွ်တြင္ တန္ခိုးထြားခဲ့ သမွ် ရုိးရိုးတရားပြဲ မဟုတ္ေသာ ယေန႕ည မဟာအထူးတရားပြဲၾကီးတြင္ မည္သို႕မွ တိုးႏိုင္ဖြယ္မျမင္ၿပီ။ ဘိုစာ ဘိလပ္စာခန္႔ခန္႕ၾကီးတို႕ျဖင့္ ၀င္း၀င္းေတာက္လွေသာ ႏိုင္ငံတကာ(၇)ဘြဲ႕ရ ဓမၼဂဂၤါအရွင္၏ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူး ၾကယ္စံုျမဴးေသာစာလံုးေတာ္တို႕ကို မည္သုိ႕ ဖိုးေလးျမ ဖတ္ပါအံ့နည္း၊ မည္ပုံ ဖိုးေလးျမ ရွင္းပါအံ့နည္း။
ဤကား ဘိုစာတတ္ကေလးတို႕၏ အၾကင္သို႕သေဘာရွိေသာ အျမင္ပါေပတည္း။ ထိုသို႕သေဘာရွိေသာ အျမင္ ေၾကာင့္ပင္ စပါးေပးျဖင့္ ငွါးရမ္းထားသည့္ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုႏိုင္၀င္းသည္လည္းေကာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္မွဴး ကိုေသာင္းေရႊသည္လည္းေကာင္း ရြာေလး၏ ေမာ္ဒန္လူငယ္တစ္သိုက္က အၿပီးသတ္ေရြးခ်ယ္လိုက္ၿပီးေသာ ေနာက္ဆံုးေပၚနိဗၺာန္ေဆာ္မ်ားအျဖစ္ ေမာ္ေမာ္ၾကြားၾကြား လမ္းသလားေနၾကၿပီျဖစ္ပါ၏။ “ဟဲလို တက္စ္တင္း ၀မ္းတူးသရီး”မ်ားကိုပင္ ခရီးတစ္ေသာင္းေပါက္ ေခ်ာင္းေျခာက္ေတြဆိုးေအာင္ အသံစမ္းေနၾကၿပီျဖစ္ပါ၏။
သူ႕ဒကာ ဆရာဒံုးကား တရားပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး အမာခံစပြန္ဆာၾကီးအျဖစ္ ဣေျႏၵၾကီးတစ္ခြဲသားႏွင့္ သူ႕အနား မွာ ခပ္တည္တည္လာေရာက္ထိုင္ေနခဲ့ပါ၏။ ဆရာဒုန္းကား အိမ္မွာရွိသမွ် မီးစက္၊ အသံခ်ဲ႕စက္မွန္သမွ်ကို အကုန္ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ၀င္ေရာက္မစြက္ဖက္ေရးမူ၀ါဒျဖင့္ ခပ္ေအးေအးၾကီးလုပ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့ ၏။ ရြာလူၾကီးကိုလွျမင့္၊ လူပ်ိဳေခါင္းကိုလွမိုးတို႕သည္ကား ထိုး၍ မၿပီး မိုး၍ မၿပီးေသးေသာ မ႑ပ္ေတာ္ၾကီးကို ၾကီးၾကပ္လိုက္၊ သူ႕အနားေျပးလာလိုက္ျဖင့္ တရားပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီဗြီအိုင္ပီၾကီးမ်ားျဖစ္ေနေပေတာ ့၏။
တရားေဟာသည့္အခါ ေရေအးကပ္ရမွာလား၊ ေရေႏြးကပ္ရမွာလား၊ မိုိက္ခရိုဖုန္းကို ဟန္ပါပါလက္က ကိုင္ၿပီး ေဟာမွာလား၊ ေဒါက္တိုင္စတန္းဒ္ေလးနဲ႕ ေဟာမွာလား၊ ဓမၼာသနပလႅင္ေတာ္မွာ စပယ္ပန္းကုိ ဆင္ရမလား၊ သနပ္ခါးေရ ေမႊးေမႊးေလးကိုပဲ ျဖန္းေပးရမလားစသည္မ်ားကို ဘယ္ကၾကားဖူးထားၾကသည္မသိ ၊တတိတိျဖင့္ လာေရာက္ေမးျမန္းၾကျပန္ေခ်ေသးသည္။ ေအာ္ သူကား မည္သို႕မည္ပံုေျဖၾကားရပါ့၊ အစဥ္အလာေလာ ထြင္တာေလာ ေစာေၾကာခ်ိန္မရွိ၊ သင့္ေလ်ာ္သလိုသာ စီမံၾကပါဘိလုပ္ရေခ်ေတာ့သည္။
သူကေတာ့ တေရာေရာ တေ၀ါေ၀ါျဖင့္ ၀င္လာမစဲ တသဲသဲျဖစ္ေသာ ရပ္နီးရပ္ေ၀း ေဆြေ၀းမ်ိဳးေ၀း တစ္ေသာင္း တစ္က်ိပ္ေလးကုန္ေသာ တရားနာပရိသတ္တို႕ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးစပ္ကာ အလႅာပ သလႅာပ စကားဆိုေနရဆဲပင္ ျဖစ္ပါ၏။
(၃)
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဖိုးေလးျမက သူ႕အနားသို႕ အသာတိုး ကပ္လာခဲ့ပါေလသည္။
“ဦးဇင္းဘုရား ဘြဲ႕ေတြကမ်ား ဘိလပ္စာေတြနဲ႕လည္း ေရးထားဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္က မ်က္စိမႈံမႊားမႊားနဲ႕မို႕ အကုန္မဖတ္ၾကားႏိုင္ဘူးကိုးဘုရာ့။ ျမန္မာစာပီပီသသနဲ႕ ၾကည္ၾကည္ရွင္းရွင္းၾကီး လင္းေအာင္ေရးေပးစမ္း ပါဘိ”တဲ့။
သူအေနျဖင့္ ေမြးရပ္ေျမရြာေလးသို႕ ေရာက္တံုခိုက္တြင္ ဆံုၾကိဳက္သမွ်အေရးကို စိတ္ေအးေစခ်င္သူပါတည္း။ သိဒၶိတင္ေပး၊ ဘလက္ဇင္း(Blessing)ေပး၊ ေတာင္းဆိုလာပါက ေအာ္တို(Auto)ပါ ေရးေပးဆိုလည္း ေရးေပးရ ေပေတာ့မည္။ သို႕ႏွင့္ ဖိုးေလးျမကို အတိုးေလးခ်ကာ ဘြဲ႕အရင္းအျပင္ ျမန္မာဖိနပ္သစ္(Phonetics)ဟု ထင္ရွားသည့္ ေနာက္သိုးပစ္လည္းပါ ငသတ္လည္းပါ မေရရာေသာ စာလံုးေပါင္းအသံထြက္မ်ားကိုပါ ထပ္ျခစ္ ေပးရျပန္သတည္း။
သူေရးျခစ္ေပးလိုိုက္သည့္ စာရြက္ေလးကိုျဖန္႕ခါ ဖတ္ျပပါဆို၍ (၈)ခါႏွင့္ မၿပီး(၁၂)ခါႏွင့္မၿပီး တံေတြးသီးေအာင္ ပင္ ဖတ္ျပရပါေသး၏။ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ၿပီထင္ေသာအခါ သုတ္ကနဲထ ရုတ္ကနဲေပ်ာက္နည္းစနစ္ျဖင့္ ဖိုးေလးျမကား ထြက္သြားေလေတာ့၏။ ေဆးလိပ္တစ္ဖြာႏွစ္ဖြာ ကြမ္းတစ္ယာမညက္တညက္ ကြန္ျပဴတာ ေကာ္နက္ရွင္း မတက္တတက္အခ်ိန္မွာပင္ အစဦးက ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ တရားနာဖိတ္ေခၚဟန္ နိဗၺာန္ေဆာ္သံၾကီး ကို ၾကားရျခင္း ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေအာ္ လုပ္ရက္ႏိုင္သူၾကီး ဖိုးေလးျမ၊ စြမ္းႏိုင္သူၾကီး ျမေပတကား။ မိုက္ခရိုစခန္းကို ဗီတိုသံုးကာ ရမ္းေလ ၿပီေကာ ျမ၊ သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယကို သာသနႏွင့္ တကၠသီလဟု ႏွစ္ျဖတ္ခြဲကာ ကာရံ ကိုက္၏။ ထို႕ေနာက္ က်န္ေနသည့္ဓမၼာစရိယကို ေနာက္မွာေရးျခစ္ေပးလိုက္သည့္ ဗုဒၶဓမၼဒီပလိုမာႏွင့္ တြဲစပ္၏၊ ကာရံ အကိုက္ကို အမီ လိုက္ရရွာသည္္ထင့္ ေအာ္ ဂႏၳ၀င္ၾကိဳက္ဖိုးေလးျမ။
ၿပီးေတာ့လည္း ၾကည့္ပါဦး။
B.A(Buddhism) ကို ဘီေအ ဗူးသီးစင္
B.A (BDh)ကို ဘီေအ ပုတီးအိပ္
M.A(Part-2)ကို အေမးဗထူး
M.A(Pali)ကို အေမးပါဠိ
PhD(Research)ကိုေတာ့ ပရိတ္ခ်ည္ ရက္ဆား တဲ့။
ဤသို႕ျဖင့္သာ သူ႕ရြာေလး၏ အထူးေဒသနာ မဟာတရားပြဲၾကီးကား နိဒါန္းပ်ိဳးရန္ အေၾကာင္းဖန္ကာ အခ်ိန္နီး ကပ္လာခဲ့ေခ်ၿပီတည္း။
“ေသာင္းထိုက္စၾကာ၀ဠာ တိုင္းႏိုင္ငံတကာတြင္ (၇)ခါ(၇)လီ ဘြဲ႕ခ်ီသပါတဲ့ ျပိဳင္စံမေပၚ နိုင္ငံေက်ာ္ၾကီးလည္း ျဖစ္ေပထေသာ”
“သာသနႏွင့္ တကၠသီလ၊ ဓမၼာစရိယႏွင့္ ဗုဒၶဓမၼဒီပလိုမာ အစျဖာေသာ ဘြဲ႕အထူးထူးရယ္တဲ့မွ ဘြဲ႕အေထြေထြ အျပည္ျပည္(ေျပေျပ)ေက်ာ္ဟိုးေပထေသာ”
“ဘီေအ ဘူးသီစင္ ဘီေအ ပုတီးအိပ္ႏွင့္ အေမး ဗထူး အေမးပါဠိ ပရိတ္ခ်ည္ရက္ဆား ထြားထြားၾကိဳင္းၾကိဳင္း ဂုုဏ္တံတိုင္းၾကီးမ်ားသဖြယ္ ၪာဏ္ေဌးၾကြယ္လွေပေသာ မဇၥ်ိမတိုင္းႏိုင္ငံက အဖန္ဖန္ေသာ ဘြဲ႕ေတာ္မ်ားကို လည္း လံု႕လအားသည္း ရၿပီးျဖစ္ေပထေသာ”
“သာသနႏွင့္ တကၠသီလ၊ ဓမၼာစရိယႏွင့္ ဗုဒၶဓမၼဒီပလိုမာ အစျဖာေသာ ဘြဲ႕အထူးထူးရယ္တဲ့မွ ဘြဲ႕အေထြေထြ အျပည္ျပည္(ေျပေျပ)ေက်ာ္ဟိုးေပထေသာ”
“ဘီေအ ဘူးသီစင္ ဘီေအ ပုတီးအိပ္ႏွင့္ အေမး ဗထူး အေမးပါဠိ ပရိတ္ခ်ည္ရက္ဆား ထြားထြားၾကိဳင္းၾကိဳင္း ဂုုဏ္တံတိုင္းၾကီးမ်ားသဖြယ္ ၪာဏ္ေဌးၾကြယ္လွေပေသာ မဇၥ်ိမတိုင္းႏိုင္ငံက အဖန္ဖန္ေသာ ဘြဲ႕ေတာ္မ်ားကို လည္း လံု႕လအားသည္း ရၿပီးျဖစ္ေပထေသာ”
ဤမည္ေသာ အနက္သမၺန္ ရြတ္ဖတ္ေၾကျငာသံၾကီးကား သူ႕အေနျဖင့္ မည္သို႕မွ ခံစားနာေပ်ာ္ဖြယ္ရာ ပီတိမျဖစ္လွစြာေသာ ေလာ္စပီကာ(Loud Speaker) မည္ေသာ အသံခ်ဲ႕ စက္ေတာ္ၾကီးေလးလံုးမွ (၇)ရြာၾကား (၈)ရြာၾကား တာ၀တႎသာက ဆာမာဃႏွင့္ အာဖဂန္က မစၥတာဘင္လာဒင္တို႕ပါၾကားေအာင္ ေသာတနား မွန္သမွ်ကို “အေဟာ ၀တ” ျဖစ္ေလသည္အထိ ကေလာ္ကလိလိုက္ေပေသာ နိဗၺာန္ေဆာ္ၾကီး ဖိုးေလးျမ၏ အသံဟဲဟဲၾကီးမ်ားပင္ျဖစ္ပါ၏။
နိဗၺာန္ေဆာ္ၾကီးဖိုးေလးျမ၏ အသံကား ပီသၾကည္ျမလွသည္တည့္။ ထိုသို႕ ပီသၾကည္ျမေလေလ သူ႕မွာ အေနရခက္ေလေလျဖစ္ပါ၏။ “မၾကားလိုပါ၊ မၾကားလိုပါ၊ သတ္လိုရင္ သတ္ပါေစေတာ့”ဟူေသာ သီခ်င္းစာ သား အလိုက္ျဖင့္ငုတ္တုပ္ထိုင္လ်က္သာ ေန႕ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အေမွာင္ခ်ကာ ကိုယ္ေရာင္္ေဖ်ာက္ လိုက္ခ်င္ မိပါေတာ့သည္။
ဖိုးေလးျမကား ရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ ဘၾကီးလည္းျဖစ္၊ ရြာလူၾကီးကိုလွျမင့္ႏွင့္လည္း မယားဘက္ကစပ္လွ်င္ ေဆြရိပ္မ်ိဳးရိပ္မကင္းသူျဖစ္ရကား ရပ္ရြာအေရးမွန္သမွ်တြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္မိုက္ခဲခြင့္လိုင္စင္ျဖင့္ အၾကိဳက္ဆြဲ ကာ ရႊင္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
အကယ္တႏၱဳနိဗၺာန္ေဆာ္ဖိုးေလးၿမဆိုသည္က စာေပေလးက ၀ါသနာပါ၊တရားနာကလည္း မပ်င္း၊ ဇာတ္သီခ်င္း ေတြလည္းရသမို႕ အဆိုအေျပာ အလြန္ေခ်ာေအာင္ ေသာေသာညံတတ္သူၾကီးပင္ျဖစ္ပါ၏။ သူသည္ပင္လွ်င္ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀က ဖိုးေလးျမပါေသာ စကား၀ိုင္းတြင္ နားကိုင္းမိခဲ့ဖူးပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ရြာေဆာ္ လည္းျမ၊ နိဗၺာန္ေဆာ္လည္းျမျဖင့္ သဘာ၀မိုက္ခဲၾကီးႏွယ္ ရြာသူတို႕၀ိုင္းတြင္ ေပၚျပဴလာ ဂိုင္း(Popular Guy ) ၾကီးျဖစ္ေန ေတာ့သည္တည့္။ တရားေတာင္းလည္း ျမ၊ မယားေတာင္းလည္းျမျဖင့္ ေလာကဓမၼႏွစ္ျဖာ အခရာျဖစ္စြာပင္ ေနရာတိုင္း၀င္ပါရသူၾကီးပါေပတည္း။
လုပ္အားေပးဆင့္ေခၚသည့္ ႏိုးေဆာ္သံသည္ပင္ ကာရံအခ်ိတ္အဆက္ ေပါ့(Pop)ႏွင့္ ရက္ပ္(Rap)ျဖစ္ကာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ရာအတိျဖစ္ေနတတ္ပါေပသည္။ နံနက္ေ၀လီေ၀လင္း ႏွင္းဖြဲဖြဲတြင္ အိပ္စက္ရာေစာင္ၿခံဳထဲက မထြက္ဘဲနားဆင္ ၾကည့္ဦးေလာ့၊
“ ယေန႕နံနက္၊
အရုဏ္တက္အလြန္
ရြာအစြန္ကတံတား
ညပိုင္းကကိ်ဳးသြားသည့္အေရး
အေျပးအလႊားျပင္ဖို႕ရန္အတြက္
တစ္အိမ္လ်င္တစ္ေယာက္ (ဤအပိုဒ္ထိ အသံခ်ိဳခ်ိဳႏွင့္ တစ္ေျဖးေျဖးျမင့္တက္လာသည္)
အခ်င္းေယာက်္ား (အသံျမွင့္ၿပီ)
တူရြင္းေပါက္ျပားပါမက်န္၊
တံုေခါက္၊
အစံုေရာက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုးေဆာ္လိုက္ရပါသဗ်ိဳး”။
(၂)
ဆိုရေသာ္ဖိုးေလးျမကား မစၥတာအန္ေဂ်ာ္ေလာဟု ကင္ပြန္းတပ္ရေလာက္သည့္ ေအာ္ေၾကာလန္ မိုက္သရဲၾကီး ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါေလ။ သို႕ေသာ္ ယေန႕ သူၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ အေရးအခင္းကား ရြာတြင္းေရးႏွင့္ မပတ္သက္၊ ရြာအခင္းအေရးမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူကြဲေလသည္တည္း။
ယေန႕ညက်င္းပမည့္ ကမၻာေက်ာ္မဟာအထူးတရားပြဲၾကီးဆိုသည္အတြက္ နိဗၺာန္ေဆာ္ဟန္ ဆိုလို(Solo) သံေပးရာတြင္ သူေရးခ်ေပးလိုက္ေသာဘြဲ႕မ်ားကို ျဖတ္ခ်င္သည့္ေနရာက ျဖတ္၊ ရပ္ခ်င္သည့္ေနရာတြင္ ရပ္၊ စပ္ခ်င္သည္ကို စပ္ကာ ဖိုးေလးျမ ႏိုးေဆာ္ေနသည္မွာကား ဓမၼကထိကလက္သစ္ကုိ ေၾကာင္လက္သည္း ၀ွက္ျဖင့္ ခပ္ကဲကဲကုတ္ျခစ္လုိက္သည့္ပမာ မ်က္ႏွာလည္းပူ၊ နားလည္းဆူျဖစ္ရပါေတာ့၏။ ေအာ္ ခက္ေပစြ။ ကိုယ့္လိပ္ျပာက ကိုယ့္စိတ္ခႏၶာေပၚ ဆင္းသက္၍ အရွက္တြင္းနက္ေစေသာအခက္ၾကီးျဖစ္ေလသည္တကား။
အမွန္စင္စစ္ ယေန႕ပြဲသည္ ဖိုးေလးၿမ၏ ပြဲမဟုတ္၊ ယေန႕ပြဲကို အဂၤလိပ္စာတတ္ေပတတ္ကေလးတုိ႕ကိုယ္တိုင္ အပီဟဲရန္ အားခဲထားၿပီးျဖစ္ပါ၏။ သေကာင့္သားအဂၤလိပ္စာတတ္ေပတတ္ေလးတို႕ကား ဖိုးေလးျမကို လံုးလံုး မမႈၿပီ။ ဖိုးေလးၿမကား ေရွးဘုန္းေတာ္ေက်ာင္းပညာေရးရိုးရိုးၾကီးျဖင့္ သာေရးနာေရးမွန္သမွ်တြင္ တန္ခိုးထြားခဲ့ သမွ် ရုိးရိုးတရားပြဲ မဟုတ္ေသာ ယေန႕ည မဟာအထူးတရားပြဲၾကီးတြင္ မည္သို႕မွ တိုးႏိုင္ဖြယ္မျမင္ၿပီ။ ဘိုစာ ဘိလပ္စာခန္႔ခန္႕ၾကီးတို႕ျဖင့္ ၀င္း၀င္းေတာက္လွေသာ ႏိုင္ငံတကာ(၇)ဘြဲ႕ရ ဓမၼဂဂၤါအရွင္၏ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူး ၾကယ္စံုျမဴးေသာစာလံုးေတာ္တို႕ကို မည္သုိ႕ ဖိုးေလးျမ ဖတ္ပါအံ့နည္း၊ မည္ပုံ ဖိုးေလးျမ ရွင္းပါအံ့နည္း။
ဤကား ဘိုစာတတ္ကေလးတို႕၏ အၾကင္သို႕သေဘာရွိေသာ အျမင္ပါေပတည္း။ ထိုသို႕သေဘာရွိေသာ အျမင္ ေၾကာင့္ပင္ စပါးေပးျဖင့္ ငွါးရမ္းထားသည့္ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုႏိုင္၀င္းသည္လည္းေကာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္မွဴး ကိုေသာင္းေရႊသည္လည္းေကာင္း ရြာေလး၏ ေမာ္ဒန္လူငယ္တစ္သိုက္က အၿပီးသတ္ေရြးခ်ယ္လိုက္ၿပီးေသာ ေနာက္ဆံုးေပၚနိဗၺာန္ေဆာ္မ်ားအျဖစ္ ေမာ္ေမာ္ၾကြားၾကြား လမ္းသလားေနၾကၿပီျဖစ္ပါ၏။ “ဟဲလို တက္စ္တင္း ၀မ္းတူးသရီး”မ်ားကိုပင္ ခရီးတစ္ေသာင္းေပါက္ ေခ်ာင္းေျခာက္ေတြဆိုးေအာင္ အသံစမ္းေနၾကၿပီျဖစ္ပါ၏။
သူ႕ဒကာ ဆရာဒံုးကား တရားပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး အမာခံစပြန္ဆာၾကီးအျဖစ္ ဣေျႏၵၾကီးတစ္ခြဲသားႏွင့္ သူ႕အနား မွာ ခပ္တည္တည္လာေရာက္ထိုင္ေနခဲ့ပါ၏။ ဆရာဒုန္းကား အိမ္မွာရွိသမွ် မီးစက္၊ အသံခ်ဲ႕စက္မွန္သမွ်ကို အကုန္ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ၀င္ေရာက္မစြက္ဖက္ေရးမူ၀ါဒျဖင့္ ခပ္ေအးေအးၾကီးလုပ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့ ၏။ ရြာလူၾကီးကိုလွျမင့္၊ လူပ်ိဳေခါင္းကိုလွမိုးတို႕သည္ကား ထိုး၍ မၿပီး မိုး၍ မၿပီးေသးေသာ မ႑ပ္ေတာ္ၾကီးကို ၾကီးၾကပ္လိုက္၊ သူ႕အနားေျပးလာလိုက္ျဖင့္ တရားပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီဗြီအိုင္ပီၾကီးမ်ားျဖစ္ေနေပေတာ ့၏။
တရားေဟာသည့္အခါ ေရေအးကပ္ရမွာလား၊ ေရေႏြးကပ္ရမွာလား၊ မိုိက္ခရိုဖုန္းကို ဟန္ပါပါလက္က ကိုင္ၿပီး ေဟာမွာလား၊ ေဒါက္တိုင္စတန္းဒ္ေလးနဲ႕ ေဟာမွာလား၊ ဓမၼာသနပလႅင္ေတာ္မွာ စပယ္ပန္းကုိ ဆင္ရမလား၊ သနပ္ခါးေရ ေမႊးေမႊးေလးကိုပဲ ျဖန္းေပးရမလားစသည္မ်ားကို ဘယ္ကၾကားဖူးထားၾကသည္မသိ ၊တတိတိျဖင့္ လာေရာက္ေမးျမန္းၾကျပန္ေခ်ေသးသည္။ ေအာ္ သူကား မည္သို႕မည္ပံုေျဖၾကားရပါ့၊ အစဥ္အလာေလာ ထြင္တာေလာ ေစာေၾကာခ်ိန္မရွိ၊ သင့္ေလ်ာ္သလိုသာ စီမံၾကပါဘိလုပ္ရေခ်ေတာ့သည္။
သူကေတာ့ တေရာေရာ တေ၀ါေ၀ါျဖင့္ ၀င္လာမစဲ တသဲသဲျဖစ္ေသာ ရပ္နီးရပ္ေ၀း ေဆြေ၀းမ်ိဳးေ၀း တစ္ေသာင္း တစ္က်ိပ္ေလးကုန္ေသာ တရားနာပရိသတ္တို႕ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးစပ္ကာ အလႅာပ သလႅာပ စကားဆိုေနရဆဲပင္ ျဖစ္ပါ၏။
(၃)
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဖိုးေလးျမက သူ႕အနားသို႕ အသာတိုး ကပ္လာခဲ့ပါေလသည္။
“ဦးဇင္းဘုရား ဘြဲ႕ေတြကမ်ား ဘိလပ္စာေတြနဲ႕လည္း ေရးထားဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္က မ်က္စိမႈံမႊားမႊားနဲ႕မို႕ အကုန္မဖတ္ၾကားႏိုင္ဘူးကိုးဘုရာ့။ ျမန္မာစာပီပီသသနဲ႕ ၾကည္ၾကည္ရွင္းရွင္းၾကီး လင္းေအာင္ေရးေပးစမ္း ပါဘိ”တဲ့။
သူအေနျဖင့္ ေမြးရပ္ေျမရြာေလးသို႕ ေရာက္တံုခိုက္တြင္ ဆံုၾကိဳက္သမွ်အေရးကို စိတ္ေအးေစခ်င္သူပါတည္း။ သိဒၶိတင္ေပး၊ ဘလက္ဇင္း(Blessing)ေပး၊ ေတာင္းဆိုလာပါက ေအာ္တို(Auto)ပါ ေရးေပးဆိုလည္း ေရးေပးရ ေပေတာ့မည္။ သို႕ႏွင့္ ဖိုးေလးျမကို အတိုးေလးခ်ကာ ဘြဲ႕အရင္းအျပင္ ျမန္မာဖိနပ္သစ္(Phonetics)ဟု ထင္ရွားသည့္ ေနာက္သိုးပစ္လည္းပါ ငသတ္လည္းပါ မေရရာေသာ စာလံုးေပါင္းအသံထြက္မ်ားကိုပါ ထပ္ျခစ္ ေပးရျပန္သတည္း။
သူေရးျခစ္ေပးလိုိုက္သည့္ စာရြက္ေလးကိုျဖန္႕ခါ ဖတ္ျပပါဆို၍ (၈)ခါႏွင့္ မၿပီး(၁၂)ခါႏွင့္မၿပီး တံေတြးသီးေအာင္ ပင္ ဖတ္ျပရပါေသး၏။ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ၿပီထင္ေသာအခါ သုတ္ကနဲထ ရုတ္ကနဲေပ်ာက္နည္းစနစ္ျဖင့္ ဖိုးေလးျမကား ထြက္သြားေလေတာ့၏။ ေဆးလိပ္တစ္ဖြာႏွစ္ဖြာ ကြမ္းတစ္ယာမညက္တညက္ ကြန္ျပဴတာ ေကာ္နက္ရွင္း မတက္တတက္အခ်ိန္မွာပင္ အစဦးက ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ တရားနာဖိတ္ေခၚဟန္ နိဗၺာန္ေဆာ္သံၾကီး ကို ၾကားရျခင္း ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေအာ္ လုပ္ရက္ႏိုင္သူၾကီး ဖိုးေလးျမ၊ စြမ္းႏိုင္သူၾကီး ျမေပတကား။ မိုက္ခရိုစခန္းကို ဗီတိုသံုးကာ ရမ္းေလ ၿပီေကာ ျမ၊ သာသနတကၠသီလဓမၼာစရိယကို သာသနႏွင့္ တကၠသီလဟု ႏွစ္ျဖတ္ခြဲကာ ကာရံ ကိုက္၏။ ထို႕ေနာက္ က်န္ေနသည့္ဓမၼာစရိယကို ေနာက္မွာေရးျခစ္ေပးလိုက္သည့္ ဗုဒၶဓမၼဒီပလိုမာႏွင့္ တြဲစပ္၏၊ ကာရံ အကိုက္ကို အမီ လိုက္ရရွာသည္္ထင့္ ေအာ္ ဂႏၳ၀င္ၾကိဳက္ဖိုးေလးျမ။
ၿပီးေတာ့လည္း ၾကည့္ပါဦး။
B.A(Buddhism) ကို ဘီေအ ဗူးသီးစင္
B.A (BDh)ကို ဘီေအ ပုတီးအိပ္
M.A(Part-2)ကို အေမးဗထူး
M.A(Pali)ကို အေမးပါဠိ
PhD(Research)ကိုေတာ့ ပရိတ္ခ်ည္ ရက္ဆား တဲ့။
ဤသို႕ျဖင့္သာ သူ႕ရြာေလး၏ အထူးေဒသနာ မဟာတရားပြဲၾကီးကား နိဒါန္းပ်ိဳးရန္ အေၾကာင္းဖန္ကာ အခ်ိန္နီး ကပ္လာခဲ့ေခ်ၿပီတည္း။
No comments:
Post a Comment