03 July, 2011

MRT Seconds....(အမ္အာတီစကၠန္႕မ်ား..)

သီဟပူရတြင္ ရက္သတၱႏွစ္ပတ္ခန္႕ ေနထိုင္မိေသာအခါ သူသည္ အမ္အာတီရထားႏွင့္ ကလ်ာဏမိတၱျဖစ္သြားသည္။ သူသြားလိုရာကို သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္သည့္ အမ္အာတီကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္॥။ လြန္ခဲ့ေသာ သီဟပူရခရီးစဥ္မ်ားတြင္ သူသည္ အမ္အာတီရထားစီးရန္ တြန္႕ဆုတ္ခဲ့ေလသည္။ ျပဴးျပဴးေျပာင္ေျပာင္ အေရာင္မ်ားထဲတြင္ ရဟန္းတစ္ပါး၏ ရိုးစင္းေသာအသြင္က ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ခပ္ထင္းထင္းၾကီး ျဖစ္ေနမည္ဟု ထင္မိေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္॥။

သို႕ႏွင့္ ရြာက အမ်ိဳးမ်ားကို ျပသႏိုင္ရန္ ဓါတ္ပံုရိုက္ယူသင့္သည္ ဟုထင္ရေသာ ေနရာအခ်ိဳ႕ကိုသာ အငွါးယာဥ္ျဖင့္ ေျခဦးလွည့္ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးက စင္ကာပူေရာက္ေနမွေတာ့ ဘယ္ၾကြဦးမလဲ တဲ့..။ ေလဆိပ္အ၀င္အထြက္ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုရိုက္.. ၿပီးေရာတဲ့..။

တခုတရ ရိုက္ခဲ့သည့္ သူ႕မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုမ်ား မေတာ္မဆေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာေၾကာင့္ ရြာမွအမ်ိဳးမ်ားကလည္း သူ သီဟပူရကို ေရာက္ခဲ့သည္ဟူေသာ သတင္းစကားကို အတည္ျပဳရန္ သံသယျဖစ္ၾကျပန္ေလသည္॥။ တစ္မိေပါက္တစ္ေယာက္ထြန္းဗ်ိဳ႕ ဟု ခပ္ထြားထြားစကားဆိုေလ့ရွိသည့္ သူ႕ဖခင္ၾကီးသည္ပင္ သူ႕ကို ေက်နပ္လွသည္မဟုတ္ပါ..။ ဓါတ္ပံုေလးေတာ့ ရိုက္ခဲ့ဦးမွေပါ့ ကိုယ္ေတာ္ ..း)..။

အမ္အာတီကို အရဲစြန္႕စီးၾကည့္မိေတာ့လည္း ဘာမွ အခက္အခဲမရွိျပန္ပါ..။ သူ႕ ဣေျႏၵၾကီးတစ္ခြဲသားကို ပဲၾကီးေလွာ္ႏွင့္ လဲစားမည့္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိ..။ သီဟပူရတြင္ ပတ္၀န္းက်င္သည္ သူ႕အတြက္ အေႏွာက္အယွက္မဟုတ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းေကာင္းနားလည္သြားသည္။ ေမတၱာသုတ္ေတာ္၏ ဂါထာပါဒမ်ားကို သီဟပူရ၏ အမ္အာတီေပၚတြင္ ႏွလံုးသားတိုးတိုးျဖင့္ ျဖိဳးျဖိဳးေလး ရြတ္မိသည္..။

နပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ။
နာတိ မေညထ ကတၳစိ နကိဥၥိ॥။
တစ္ဦးကို တစ္ဦးက မလွည့္ဖ်ားၾကပါေစနဲ႕။
တစ္ဦးကို တစ္ဦးက အထင္မေသးၾကပါေစနဲ႕...။

ဓမၼဂဂၤါ
(၄-၇-၂၀၁၁)

စာၾကြင္းမ်ား

၁။ သီဟပူရတြင္ ပထမဆံုးဓမၼဂဂၤါပါဠိသင္တန္းကို သပၸဳရိသတစ္စု၏ အကူအညီျဖင့္ ေအာင္ျမင္စြာ ဖြင့္လွစ္ျဖစ္ခဲ့..။ေနရာႏွင့္ အခ်ိန္အခက္အခဲေၾကာင့္ သင္တန္းတက္လိုသည့္ ဆႏၵရွိၾကသည့္တိုင္ တက္ခြင့္မရၾကသူမ်ားအတြက္ သင္တန္းပို႕ခ်ခ်က္မ်ားကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္လြယ္လြယ္သင္ယူႏိုင္ေစရန္ ေရးသားခဲ့။

၂။ေနရာအခက္အခဲျဖစ္ျခင္းသည္ပင္ သူ မၾကာခဏစဥ္းစားမိသည့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ေရြ႕လ်ားပညာေရး (Mobile Education)ကို ျပန္လည္ပံုေဖာ္မိသလို ျဖစ္ေနသည္..။ ထိုအခက္အခဲတြင္ သူႏွင့္ အမ္အာတီပတ္သက္ရျခင္းျဖစ္သည္။

၃။သင္တန္းတြင္ ပို႕ခ်သည့္ မွတ္စုမ်ားကို အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ေရးျခစ္မိေသာအခါ အေ၀းသင္ပညာေရး (Distance Education)ကိုပါ ပံုေဖာ္ခြင့္ရသြားျပန္သည္။ အဂၤလန္၊ အေမရိကန္ ၊ဂ်ပန္၊ ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႕မွ သင္ခန္းစာမ်ားကို ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္လုပ္ၿပီး သင္ယူေနၾကသည့္အတြက္ သူကိုယ္တိုင္လည္း အ့ံၾသ ပီတိျဖစ္ရသည္။ ေလ့က်င့္ခန္း မလုပ္ႏိုင္ေသးသည့္တိုင္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ေလ့လာေနပါသည္ ဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္လည္း မုဒိတာပြားရပါေသးသည္။

၄။ဓမၼဂဂၤါပါဠိသင္ခန္းစာမ်ားကို အဆင့္ျမင့္ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ား အဆင့္ဆင့္ ေလ့လာႏိုင္သည္ထိ ၾကိဳးစားေရးၾကည့္သြားပါမည္။ သင္ခန္းစာေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို ေမးလ္ျဖင့္သာ ေပးပို႔ေစလိုပါေၾကာာင္း။


2 comments:

Ashin Acara. said...

“. . . . . ထိုအခါမွ စ၍ ပါဠိေတာ္ႀကီးမ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုရာ၌ တြန္႔ဆုတ္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။” :)

ေမာ္ကြန္းသစ္ said...

ၾကဳံသလိုေပါ့ဆရာ...။